![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
All-time Champions League-topscorer, all-time topscorer van het Spaanse nationale elftal, all-time topscorer van Real Madrid, drievoudig Champions Leaguewinnaar. Zomaar een greep uit het enorme palmares van Raúl González Blanco, kortweg Raúl.
Ondanks dat Raúl bekend staat als dé spits van Real Madrid, begon hij zijn carrière bij de stadsrivaal, Atlético. Los Colchoneros zagen het echter niet zitten in het veertienjarige jochie, waarop hij naar Real verkaste. Op zijn zestiende maakte hij furore bij Real Madrid C (16 goals in 9 wedstrijden) en speelde hij slechts één duel voor Real Madrid Castilla alvorens hij met zijn zeventien jaar en vier maanden als jongste speler ooit zijn debuut mocht maken in de Madrileense hoofdmacht onder coach Jorge Valdano. In zijn eerste seizoen vond de snelle spits direct negen keer het doel in 28 wedstrijden. Een topspits was geboren. ![]() In de jaren die volgden zag Raúl geweldige namen komen en gaan bij Real Madrid, maar kon hij zelf gewoon zijn goals blijven maken. Het samenspel met Fernando Morientes bezorgde Real de titel in 1997, en samen met zijn aanvalspartner wist hij tussen 1998 en 2002 driemaal de Champions League voor zich op te eisen. De gevierde trainer Vicente del Bosque moest, evenals aanvoerder Fernando Hierro, vertrekken na het 2003-seizoen, waarin nog wel de landstitel werd gewonnen. Ook Morientes vertrok en het was gedaan met de enorme lading treffers van Raúl. Met de komst van Ronaldo zakte hij een linie terug en werd schaduwspits. Wel met de aanvoerdersband, die hij overnam van Hierro. ![]() De laatste jaren is Raúl niet meer de killer spits die hij ooit was. Praktisch is hij niet eens een spits meer, maar toch pikt hij nog altijd zijn doelpunten mee. De afgelopen twee seizoenen vond hij 36 keer het net in La Liga, en in de Champions League 8 keer. Dit seizoen scoorde hij vooralsnog tweemaal. Eén in de competitie en één in de CL. Ook haalde hij Manolo Sanchís in als speler met de meeste Liga-optredens voor Los Merengues. De verdediger stond in 524 competitiewedstrijden in het veld, Raúl inmiddels in 525. Sanchís speelde er 712 in totaal, Raúl moet er nog vier om dat te evenaren. ![]() Bij het Spaanse nationale elftal kende Raúl wisselend succes. Hij vond vaak het net, maar had daar ook veel duels voor nodig. Bovendien kwamen de Spanjaarden in zijn glorietijd nooit ver in een groot landentoernooi. In het eerste toernooi dat hij niet meer mee mocht werd direct de Europese titel opgeëist (2008). Tot overmaat van ramp komt Valenciaspits David Villa met rasse schreden dichter bij het 44-goal record van Raúl. Hij staat inmiddels op 33, en is pas op de helft van Raúl's interlandtotaal. Raúl is inmiddels vier keer vader geworden; een vijfde kind is onderweg. Zijn vier zoons zijn Jorge (naar Valdano), Hugo (naar Hugo Sánchez), Héctor (naar Rial) en Mateo (naar Lothar Matthäus) (ja, echt) (serieus). ![]() Palmares: Prijzen met Real Madrid: 6x La Liga ('95, '97, '01, '03, '07, '08) 4x Supercopa de España ('97, '01, '03, '08) 3x UEFA Champions League ('98, '00, '02) 1x UEFA Super Cup (2002) 2x Intercontinental Cup ('98, '02) Persoonlijke prijzen en records: - All time topscorer van Real Madrid (224) - All time topscorer van Champions League (65) - All time topscorer van Spanje (44) - 2x topscorer van La Liga ('99, '01) - 2x topscorer van Champions League ('00, '01) - 5x beste speler van La Liga ('97, '99, '00, '01, '02) - 3x beste spits van Europa ('00, '01, '02) - Zilveren award Europees speler van het jaar (2001) - Bronzen award wereldspeler van het jaar (2001) - Koninklijke onderscheiding voor sportverdiensten (2006) - Trofeo Alfredo di Stéfano (2008) - Medalla de Oro de Madrid (2009)
Laatst gewijzigd door Weebl; 17-01-12 om 18:06 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Een absolute God in Madrid
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Loopt dit seizoen gewoon weer 1 op 2
![]() In Europa zelfs 2 op 3
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Toch zonde dat hij zo bij het grof vuil is gezet en dat na zo'n staat van dienst.
Zeg nou zelf, wat voegt Benzema ( ! ) toe ten opzichte van Raul. Laat Raul dan lekker in de spits staan, die prikt er meer in dan die gare Fransoos. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
Dat het een non-club is, was al langer bekend. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Raúl
.Jammer dat hij bij de club van Franco speelt. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
![]() Wat een onzin. Hij staat simpelweg niet meer wekelijks in de basis omdat hij niet meer zoveel scoort, en omdat anderen gewoon beter zijn. Dat je Benzema noemt slaat wat dat betreft ook nergens op, omdat die gewoon naast Raúl op de reservebank zit. Er is geen enkele voetballer waar ik zoveel respect voor heb als Raúl. Desondanks ben ik het gewoon met Pellegrini eens dat hij op dit moment niet basisplaatswaardig is bij Real Madrid. HiguaÃÂ*n prikt ze er uit alle hoeken in, Ronaldo en Kaká/Marcelo doen het goed op de flanken en de positie van Raúl wordt gewoon goed ingevuld door Kaká/Van der Vaart. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Raúl
![]() Ik zou graag willen dat hij blijft, maar ik zou het zeker begrijpen als hij nog ergens in het buitenland zou willen voetballen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Schitterende voetballer .. jammer dat ie bij de verkeerde club heeft gezeten
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Opmerkelijk maar leuk dat die dat nog een paar jaartjes gaat doen.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Die gaat tenminste naar een land waar nog wat te zien en beleven valt, in plaats van zand happen in de woestijn.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik wou net zeggen, in New York wonen als Millionaire dan hoef je je niet te vervelen.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Jammer dat hij zelf niet inziet dat hij plaats moet maken voor de toekomst.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Die wil nog ff cashen natuurlijk
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Held.
Voor altijd. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hoi
|
Dat kán toch niet waar zijn?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nee.
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hoe denken fans van Real hier eigenlijk over?
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Een toekomst als speler heeft ie toch niet meer bij Real. Daarvoor is ie simpelweg te oud, te traag geworden. Buiten het veld kan hij nog wel een belangrijke asset zijn, als leermeester voor de jonkies.
Maar volgens mij wordt dit contract verscheuren een beetje uit zijn verband getrokken. De club wil hem gewoon de kans geven elders nog een avontuur aan te gaan, maar vraagt daarvoor geen transfersom. Als Raúl dus wil kan hij transfervrij vertrekken, ondanks een momenteel nog doorlopend contract. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Als er op een andere manier beleid werd gevoerd zonder al die aankopen en poespas dan zou Raul nog heel belangrijk kunnen zijn, denk ik. Maar goed, bij Real weet je dat aankopen ieder jaar gewenst zijn. Zodoende zal hij dan maar naar een mooie andere club moeten, al zou ik niet weten welke club ook mooi op zijn lijstje zou staan
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gewoon bij Real blijven
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Schijnt nu zo goed als rond te zijn, gaat transfervrij weg en gaat in twee seizoenen zo'n 10 miljoen euro verdienen.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Handig voor een bijna failliete club
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ja en Magath maar lopen zeuren dat die geen versterking mag halen! Volgens mij hebben ze er al een man of 7 bij nu.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ziet er niet uit, hij had gewoon bij Madrid moeten afsluiten.
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Als bankzitter? Dat verdient ie absoluut niet.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zonde
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat filmpje ga ik niet eens kijken
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#47 |
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Ik vind het nog steeds een triest einde... __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|