Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-09-09, 16:38 hearth   #1
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

All-time Champions League-topscorer, all-time topscorer van het Spaanse nationale elftal, all-time topscorer van Real Madrid, drievoudig Champions Leaguewinnaar. Zomaar een greep uit het enorme palmares van Raúl González Blanco, kortweg Raúl.

Ondanks dat Raúl bekend staat als dé spits van Real Madrid, begon hij zijn carrière bij de stadsrivaal, Atlético. Los Colchoneros zagen het echter niet zitten in het veertienjarige jochie, waarop hij naar Real verkaste. Op zijn zestiende maakte hij furore bij Real Madrid C (16 goals in 9 wedstrijden) en speelde hij slechts één duel voor Real Madrid Castilla alvorens hij met zijn zeventien jaar en vier maanden als jongste speler ooit zijn debuut mocht maken in de Madrileense hoofdmacht onder coach Jorge Valdano. In zijn eerste seizoen vond de snelle spits direct negen keer het doel in 28 wedstrijden. Een topspits was geboren.

In de jaren die volgden zag Raúl geweldige namen komen en gaan bij Real Madrid, maar kon hij zelf gewoon zijn goals blijven maken. Het samenspel met Fernando Morientes bezorgde Real de titel in 1997, en samen met zijn aanvalspartner wist hij tussen 1998 en 2002 driemaal de Champions League voor zich op te eisen. De gevierde trainer Vicente del Bosque moest, evenals aanvoerder Fernando Hierro, vertrekken na het 2003-seizoen, waarin nog wel de landstitel werd gewonnen. Ook Morientes vertrok en het was gedaan met de enorme lading treffers van Raúl. Met de komst van Ronaldo zakte hij een linie terug en werd schaduwspits. Wel met de aanvoerdersband, die hij overnam van Hierro.

De laatste jaren is Raúl niet meer de killer spits die hij ooit was. Praktisch is hij niet eens een spits meer, maar toch pikt hij nog altijd zijn doelpunten mee. De afgelopen twee seizoenen vond hij 36 keer het net in La Liga, en in de Champions League 8 keer. Dit seizoen scoorde hij vooralsnog tweemaal. Eén in de competitie en één in de CL. Ook haalde hij Manolo Sanchís in als speler met de meeste Liga-optredens voor Los Merengues. De verdediger stond in 524 competitiewedstrijden in het veld, Raúl inmiddels in 525. Sanchís speelde er 712 in totaal, Raúl moet er nog vier om dat te evenaren.

Bij het Spaanse nationale elftal kende Raúl wisselend succes. Hij vond vaak het net, maar had daar ook veel duels voor nodig. Bovendien kwamen de Spanjaarden in zijn glorietijd nooit ver in een groot landentoernooi. In het eerste toernooi dat hij niet meer mee mocht werd direct de Europese titel opgeëist (2008). Tot overmaat van ramp komt Valenciaspits David Villa met rasse schreden dichter bij het 44-goal record van Raúl. Hij staat inmiddels op 33, en is pas op de helft van Raúl's interlandtotaal.

Raúl is inmiddels vier keer vader geworden; een vijfde kind is onderweg. Zijn vier zoons zijn Jorge (naar Valdano), Hugo (naar Hugo Sánchez), Héctor (naar Rial) en Mateo (naar Lothar Matthäus) (ja, echt) (serieus).

Palmares:

Prijzen met Real Madrid:

6x La Liga ('95, '97, '01, '03, '07, '08)
4x Supercopa de España ('97, '01, '03, '08)
3x UEFA Champions League ('98, '00, '02)
1x UEFA Super Cup (2002)
2x Intercontinental Cup ('98, '02)

Persoonlijke prijzen en records:

- All time topscorer van Real Madrid (224)
- All time topscorer van Champions League (65)
- All time topscorer van Spanje (44)
- 2x topscorer van La Liga ('99, '01)
- 2x topscorer van Champions League ('00, '01)
- 5x beste speler van La Liga ('97, '99, '00, '01, '02)
- 3x beste spits van Europa ('00, '01, '02)
- Zilveren award Europees speler van het jaar (2001)
- Bronzen award wereldspeler van het jaar (2001)
- Koninklijke onderscheiding voor sportverdiensten (2006)
- Trofeo Alfredo di Stéfano (2008)
- Medalla de Oro de Madrid (2009)

Laatst gewijzigd door Weebl; 17-01-12 om 18:06
Weebl is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 29-09-09, 16:46 angry   #2
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Een absolute God in Madrid
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-09, 15:36   #3
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Raúl wijst Oezbeekse stuntclub af

Raúl is niet van plan Real Madrid te verlaten voor de Oezbeekse club FC Bunyudkor. De ervaren aanvaller heeft een poging van de Aziaten afgewezen, zegt hij in El Confidencial.

"Ik ben vereerd door het aanbod, maar mijn hart ligt bij Real Madrid", zegt de 32-jarige aanvaller in gesprek met de krant. Bunyudkor had Raúl na het afgelopen van zijn tot 2011 lopende contract willen overnemen van De Koninklijke.

Bij Bunyudkor is Felipe Scolari (oud-Chelsea en Portugal) sinds enkele maanden hoofdtrainer. De oefenmeester kan onder meer beschikken over voormalig Gouden Bal-winnaar Rivaldo, terwijl vorig seizoen Samuel Eto'o nog werd benaderd door de ambitieuze Oezbeken.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-09, 15:38   #4
Orgulloso

Loopt dit seizoen gewoon weer 1 op 2

In Europa zelfs 2 op 3
Oud 14-11-09, 12:29   #5
BS.

Raúl: "Real Madrid heeft tijd nodig"

Real Madrid versterkte zich deze zomer flink met enkele dure aankopen. Tot op heden vallen de resultaten van de nieuwe generatie Galacticos echter tegen. Met als klap op de vuurpijl de bekeruitschakeling van afgelopen week.

Tegen het nietige Alcorcón moest Real Madrid, ondanks een 1-0 thuiszege, het afleggen in de Copa del Rey. Enkele weken eerder werd er immers al met 4-0 verloren op bezoek bij de derdeklasser. Het was het voorlopige dieptepunt onder leiding van de nieuwe trainer, Manuel Pellegrini. Spits Raúl wil echter niets weten van paniek.

"Real Madrid heeft zich zo vaak door gecompliceerde situaties geknokt als je naar de geschiedenis van de club kijkt. Als het niet loopt is er niet één persoon die daar de schuld van hoort te krijgen, maar wij allemaal. We hebben vertrouwen in de coach en het werk dat hij doet. Met zijn ideeën zal hij er in slagen ons uit deze situatie te redden", denkt Raúl.

De aanvaller meent dat de tegenvallende prestaties van het miljoenenensemble met name het gevolg zijn van het grote aantal nieuwe spelers dat deze zomer de overstap maakte naar Madrid. Onder meer Cristiano Ronaldo, KakÃÂ* en Karim Benzema slagen er tot op heden nog niet in de hoge verwachtingen in te lossen.

"Het is lastig om alles voor de start van het seizoen op de rit te hebben. We zijn een team dat continu in beweging is met veel nieuwe spelers die allemaal tijd nodig hebben om zich aan te passen. Misschien duurt het te lang, maar we hebben vertrouwen in de trainer en geven niet op. We moeten doorgaan met hard werken, want we weten dat we beter kunnen", aldus de ervaren aanvaller in de Spaanse media.
Oud 03-01-10, 13:48 rainbow   #6
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch zonde dat hij zo bij het grof vuil is gezet en dat na zo'n staat van dienst.
Zeg nou zelf, wat voegt Benzema ( ! ) toe ten opzichte van Raul.
Laat Raul dan lekker in de spits staan, die prikt er meer in dan die gare Fransoos.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 13:49   #7
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala
Toch zonde dat hij zo bij het grof vuil is gezet en dat na zo'n staat van dienst.
Laat Raul dan lekker in de spits staan, die prikt er meer in dan die gare Fransoos.
Zonde? Dat is gewoonweg schandalig, kut Real
Oud 03-01-10, 14:02 wink   #8
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Zonde? Dat is gewoonweg schandalig, kut Real
Ik heb niet zoveel met Real, maar Raul heb ik altijd onwijs veel respect voor gehad.
Dat het een non-club is, was al langer bekend.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 14:11   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Los Colchoneros zagen het echter niet zitten in het veertienjarige jochie, waarop hij naar Real verkaste.
Beetje kortzichtig omschreven, zodoende bullshit y lo sabes
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 14:30 emo   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Raúl .

Jammer dat hij bij de club van Franco speelt.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 14:32   #11
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980
Raúl .

Jammer dat hij bij de club van Franco speelt.
Noem je Schalke ook nog steeds de club van Hitler?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 14:33 big smile   #12
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Als het zo uitkomt wel ja, hoewel die band minder direct was, maar goed, dan gaan we erg ver off topic.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 14:34 puh   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Ik dacht dat dat Feyenoord was.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-10, 15:34   #14
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala
Grof vuil

Wat een onzin. Hij staat simpelweg niet meer wekelijks in de basis omdat hij niet meer zoveel scoort, en omdat anderen gewoon beter zijn.

Dat je Benzema noemt slaat wat dat betreft ook nergens op, omdat die gewoon naast Raúl op de reservebank zit.

Er is geen enkele voetballer waar ik zoveel respect voor heb als Raúl. Desondanks ben ik het gewoon met Pellegrini eens dat hij op dit moment niet basisplaatswaardig is bij Real Madrid. HiguaÃÂ*n prikt ze er uit alle hoeken in, Ronaldo en Kaká/Marcelo doen het goed op de flanken en de positie van Raúl wordt gewoon goed ingevuld door Kaká/Van der Vaart.
Oud 03-01-10, 15:35   #15
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Smeich
Beetje kortzichtig omschreven, zodoende bullshit y lo sabes
Geen bullshit, waarheid
Oud 11-02-10, 16:18 sad   #16
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

'Raúl verruilt Madrid voor New York'
Na vijftien jaar in het 'maagdelijk' wit van Real Madrid vertrekt Raúl González Blanco waarschijnlijk naar de Verenigde Staten.

De doorgaans goed ingevoerde Spaanse krant Marca meldde donderdag dat de 32-jarige aanvaller na dit seizoen voor de New York Red Bulls gaat spelen.

De Spaanse spits had eerder al door laten schemeren graag nog een jaar in de Verenigde Staten te willen voetballen. Raúl maakte op 17-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Real Madrid en won vervolgens met de 'Koninklijke' onder meer drie keer de Champions League.

De spits mag zich topscorer aller tijden van de Madrilenen noemen, maar is dit seizoen door de concurrentie van Cristiano Ronaldo, Karim Benzema en Gonzalo HiguaÃÂ*n niet meer verzekerd van een basisplaats.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 11-02-10, 16:20 emo   #17
Orgulloso

Raúl

Ik zou graag willen dat hij blijft, maar ik zou het zeker begrijpen als hij nog ergens in het buitenland zou willen voetballen.
Oud 11-02-10, 19:06   #18

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Schitterende voetballer .. jammer dat ie bij de verkeerde club heeft gezeten
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 11-02-10, 22:16   #19
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Opmerkelijk maar leuk dat die dat nog een paar jaartjes gaat doen.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-02-10, 08:59 wink   #20
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Die gaat tenminste naar een land waar nog wat te zien en beleven valt, in plaats van zand happen in de woestijn.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 12-02-10, 11:02   #21
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wou net zeggen, in New York wonen als Millionaire dan hoef je je niet te vervelen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 14:12 sad   #22
BS.

Raúl ontkent transfer en dient contract uit

Met slechts duizend speelminuten achter zijn naam kan Raúl niet tevreden zijn over zijn huidige status bij Real Madrid. Spaanse media brengen de aanvaller daarom in verband met een transfer, maar Raúl zegt dat niet te overwegen.

De 32-jarige Raúl zou komende zomer de overstap maken naar de Major League Soccer, zo wordt gesuggereerd in het Spaanse geruchtencircuit. Ook een afscheid van het betaalde voetbal zou voor de spits tot de mogelijkheden behoren.

"Ik ga echt niet met pensioen", ontkent Raúl, die in Madrid nog een contract heeft tot de zomer van 2011, tegenover AS. "Ik ben voornemens om die verbintenis uit te dienen."

De Spanjaard kwam dit seizoen tot dusver tot slechts acht optredens in de basiself. Cristiano Ronaldo, Gonzalo HiguaÃÂ*n en Karim Benzema krijgen van trainer Manuel Pellegrini de voorkeur.
Oud 23-04-10, 14:18   #23
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat hij zelf niet inziet dat hij plaats moet maken voor de toekomst.
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 14:23   #24
Die wil nog ff cashen natuurlijk
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 14:39   #25
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Held.
Voor altijd.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 15:11   #26
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman
Held.
Voor altijd.
Dat dus
Oud 23-05-10, 10:14 sad   #27
BS.

'Real Madrid wil contract Raúl verscheuren'
Een einde van een tijdperk lijkt aanstaande bij Real Madrid. De Koninklijke heeft aanvoerder en clubicoon Raúl voorgesteld zijn doorlopende contract te ontbinden, weet AS.

Real (32) maakte dat zaterdagmiddag kenbaar aan Raúl, die na Gonzalo HiguaÃÂ*n en Karim Benzema derde spits is in Madrid. De nummer twee van de Liga BBVA is bereid het tot 2011 doorlopende contract van Raúl af te kopen.

Raúl weigerde daar zaterdag akkoord mee te gaan. Hij wil naar verluidt al zijn mogelijkheden op een rijtje zetten, voordat hij zijn contract bij zijn club verscheurt. De clubleiding van Real drukte hem op het hart dat hij voor volgend seizoen niet in de plannen voorkomt en een vertrek voor beide partijen dus het beste is.

Ook Guti, een ander clubicoon, vertrekt deze zomer bij Real Madrid, ondanks een tot 2011 doorlopend contract. De spelmaker kiest naar verwachting voor een transfer naar Galatasaray.
Oud 23-05-10, 11:20 surprise   #28
Hoi

Dat kán toch niet waar zijn?
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 11:24 surprise   #29

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee.

Oud 23-05-10, 11:35 thumb down   #30
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 12:36 thumb down   #31
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe denken fans van Real hier eigenlijk over?
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 12:38   #32
Orgulloso

Een toekomst als speler heeft ie toch niet meer bij Real. Daarvoor is ie simpelweg te oud, te traag geworden. Buiten het veld kan hij nog wel een belangrijke asset zijn, als leermeester voor de jonkies.

Maar volgens mij wordt dit contract verscheuren een beetje uit zijn verband getrokken. De club wil hem gewoon de kans geven elders nog een avontuur aan te gaan, maar vraagt daarvoor geen transfersom. Als Raúl dus wil kan hij transfervrij vertrekken, ondanks een momenteel nog doorlopend contract.
Oud 23-05-10, 12:42   #33
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Als er op een andere manier beleid werd gevoerd zonder al die aankopen en poespas dan zou Raul nog heel belangrijk kunnen zijn, denk ik. Maar goed, bij Real weet je dat aankopen ieder jaar gewenst zijn. Zodoende zal hij dan maar naar een mooie andere club moeten, al zou ik niet weten welke club ook mooi op zijn lijstje zou staan
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 12:52   #34
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker
Als er op een andere manier beleid werd gevoerd zonder al die aankopen en poespas dan zou Raul nog heel belangrijk kunnen zijn, denk ik. Maar goed, bij Real weet je dat aankopen ieder jaar gewenst zijn. Zodoende zal hij dan maar naar een mooie andere club moeten, al zou ik niet weten welke club ook mooi op zijn lijstje zou staan
Hij wil nog wel naar Amerika.
Oud 04-07-10, 12:56 Standaard   #35
BS.

'Schalke wil stunten met komst Raúl'

Raúl González Blanco is in verregaande onderhandeling met Schalke 04. Volgens de Spaanse krant AS overweegt de spits van Real Madrid serieus zijn carrière te vervolgen in de Bundesliga.

De 33-jarige Raúl heeft nog een eenjarig contract bij Real Madrid, maar mag vanwege zijn staat van dienst transfervrij vertrekken. De Spaanse technicus zou overwegen van die optie gebruik te maken omdat er onder José Mourinho niet veel speeltijd voor hem lijkt weggelegd te zijn.

Behalve Schalke zou ook Blackburn Rovers serieuze belangstelling hebben voor de oud-international. Daarnaast heeft het boegbeeld van De Koninklijke enkele aanbiedingen ontvangen uit de Amerikaanse Major League Soccer. Raúl zou echter een voorkeur hebben voor Schalke omdat hij voor de prijzen wil blijven spelen.

Oud 04-07-10, 13:39 Standaard   #36
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon bij Real blijven

Oud 04-07-10, 13:48 thumb down   #37

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]
Kan alleen maar tegenvallen.

Oud 07-07-10, 17:03 Standaard   #38
Redactie

Schijnt nu zo goed als rond te zijn, gaat transfervrij weg en gaat in twee seizoenen zo'n 10 miljoen euro verdienen.

Oud 07-07-10, 17:06 Standaard   #39
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Handig voor een bijna failliete club
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-07-10, 17:46 Standaard   #40
Redactie

Ja en Magath maar lopen zeuren dat die geen versterking mag halen! Volgens mij hebben ze er al een man of 7 bij nu.

Oud 28-07-10, 16:38 Standaard   #41
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Keuze is dus op Schalke 04 gevallen.

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-07-10, 16:50 no smile   #42
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ziet er niet uit, hij had gewoon bij Madrid moeten afsluiten. .

Oud 28-07-10, 17:01 Standaard   #43
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Als bankzitter? Dat verdient ie absoluut niet.

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-07-10, 09:20 no smile   #44
Drums

Zonde
Oud 29-07-10, 09:21 Standaard   #45
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat filmpje ga ik niet eens kijken .

Oud 29-07-10, 12:48 Standaard   #46

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

In het journaal zag je ook nog twee 'mijnwerkers' die een klomp olie in zijn handen douwden

Oud 29-07-10, 13:09 wink   #47
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 29-07-10, 17:13 Standaard   #48
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
In het journaal zag je ook nog twee 'mijnwerkers' die een klomp olie in zijn handen douwden
Ik denk een klomp steenkool...

Ik vind het nog steeds een triest einde...

Oud 29-07-10, 17:35 no smile   #49
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Zonde
Idd, ga dan naar Qatar ofzo
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 29-07-10, 17:44 Standaard   #50

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit ziet er toch niet uit! Was nu naar Amerika gegaan

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:33.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site