![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() [q]Tom Egbers (Almelo, 18 oktober 1957) is een Nederlands journalist, schrijver en sportpresentator. Egbers studeerde aan de School voor Journalistiek in Utrecht, en werd in 1984 aangenomen bij Studio Sport (NOS) als presentator. In 1990 volgde een uitstapje naar Veronica (Stop de Persen en Nieuwslijn), in 1992 gevolgd door een terugkeer naar de NOS. Als Almeloër en aanhanger van Heracles was Egbers gefascineerd door het verhaal van de Zuid-Afrikaan Steve Mokone, bijgenaamd de zwarte meteoor, die in Egbers' geboortejaar 1957 bij Heracles was komen voetballen. Egbers schreef in 1995 een boek over hem waarnaar in 2000 een film is gemaakt. Bij het werken aan die film bleek Mokone's leven na zijn voetballoopbaan een dramatisch vervolg te hebben gehad: Mokone had in de Verenigde Staten 12 jaar gevangenisstraf gekregen vanwege een aanslag op zijn ex-vrouw. Egbers pleegde opnieuw research en probeerde in het boek Twaalf gestolen jaren (2002) aan te tonen dat Mokone onschuldig was.[/quote] In mijn ogen beter als documentairemaker, bv Andere Tijden Sport dan als presentator. Maar ook als presentator is hij toch het beste wat Studio Sport te beiden heeft het afgelopen decennium |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Tom Egbers
![]() Het spijt me. Maar sinds dat hij me ooit eens bijna omver reed op mijn fiets moet ik niks meer van die mafketel hebben..... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mooi programma, dat Andere Tijden Sport.
Maar in Studio Sport erger ik me vaak kapot aan hem. Hij hakkelt er wat op los, komt vaak niet uit zijn woorden en maakt zijn zinnen niet af. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Wel altijd een kek jasje en/of broek.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Tom Egbers, de eeuwige kroonprins.
![]() Mag hem niet zo, lijkt wel of hij elke zin die hij uitspreekt cynisch bedoeld. Komt altijd een beetje zuur over. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Knap hoe ie altijd neutraal weet te blijven. Iedere andere presentator wordt clubliefde verweten.
Hij is misschien een beetje saai. Maar ik kan me niet aan hem ergeren. Zijn documentaires zijn geweldig. En als men hem tegenwoordig verwijt te hakkelen, moeten ze eens naar beelden uit zijn begin periode kijken. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
Dat weet ik. Maar Frits Barend Henk van Dorp of Jack van Gelder etc hebben misschien ook andere clubs. Maar worden toch gezien als vuile kutjoden.
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bij Henk van Dorp zou ik het niet weten.. Bij Jack en Frits vind ik het vervelend. Alhoewel Jack zijn best doet vooral als AFC man over te komen en Frits vooral als Jood.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
Inderdaad. Dat is historisch materiaal. Toen hij Francorchamps uit moest spreken of vertelde dat het wereldrecord kogelstoten op 19 seconden was gezet. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ben het voor de verandering eens met SCH eens. Die man moet gewoon documentaires maken. Toine van Peperstraten vind ik zelf de betere presentator, of dat andere Flipje wat regelmatig de Sportjournaals doet.
Denk dat het de kwaliteit van Studio Sport flink omhoog zou doen gaan wanneer ze regelmatig een 20-minuten item met iets van Egbers uitzenden, naast Toms gebruikelijke werk voor andere programma's. En dat hij verder gewoon z'n snavel houdt. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Geen geboren presentator inderdaad, maar dat hakkelige vind ik niet eens zo heel erg storend. Hij laat de gasten tenminste uitpraten en beschikt over een bredere kennis dan alleen de Nederlandse topclubs, in tegenstelling Jack die wat makkelijker praat voor de camera. Vind de uitstraling van Tom ook meer naturel dan veel van zijn NOS collega's
Bovendien de man is een enorme liefhebber. Fan van de mooiste club van Nederland en idolaat van het Engelse voetbal. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
. Laat hem snel weer eens in Engeland een goede docu maken. Maarrrr zijn presentatiestijl ergert mij wel. Dat gehakkel . Interviews waarvan ik denk . Dan heb ik liever Mart Smeets, die vindt zichzelf wel belangrijk maar daar erger ik mij niet aan. Of gewoon de jonge garde een kans geven. Henry Schut is prima .
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik vond hem dramatisch vandaag.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Was het weer hakkel stotter uh uhu ja uhm ?
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
4-1!!
Ja, dat denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik vond hem een stuk prettiger bij Studio Voetbal zondagavond dan dat ik Jack doorgaans vind.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
Sjek hoort vooral zichzelf graag praten ![]() Sowieso een trekje dat wel bij Studio Sport aanwezig is, he Mart... |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
Hé, dat rijmt
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Als presentator onder de maat, als (voetbal)documentaire voice-over top, ik heb nog ergens een videoband liggen van het WK 1998 die toen rond de kerst werd uitgezonden, daar is die gewoon als voice-over erg goed. Net als bij die 2 Engelse clubs.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hij doet altijd zo zijn best als presentator, maar het lukt gewoon niet. Hij struikelt altijd over zijn eigen zinnen.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bij het sportjournaal enzo? Ja, dat is echt verschrikkelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Hij maakt die docu's niet zelf, maar presenteert andere tijden. Kees Jongkind maakt veel docu's voor andere tijden.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Wanneer wordt de NOS eens verstandig en halen ze dat warhoofd van dit programma af
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Hij is bij studio voetbal helemaal een drama.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Vanavond kunnen we weer van zijn 'VAKMANSCHAP' genieten
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ach, de man doet zijn best.
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eind maart een nieuw boek.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Als voice-over bij de Kees Jongkind docu's goed te doen...dat andere werk moeten anderen doen die daar gewoon beter in zijn.
Is niet erg...gebeurt mij ook wel eens op m'n werk, dat ze zeggen..laat dat een ander maar doen, die kan dat beter !
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Gisteren was het ook weer een drama, toen Toine van Peperstraten er bij kwam te staan voor de Olympische Spelen. Dan weet hij gewoon niet wat hij moet doen
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Toine was zelf ook drama
![]() Hij zei dat de supercombinatie skiën bestond uit TWEE afdalingen en 1 slalom ![]() Sowieso is de NOS belabberd met alleen schaatsen live. Als er een prachtige skiwedstrijd is gaan ze voorbeschouwen op schaatsen van 3 uur later. Zenden ze de herhaling van dat skiën uit als er biathlon live is. Zenden ze daarna de herhaling van het biathlon uit als er weer iets anders live is. Maar goed dat heeft niks met Tom van doen . Hij zal het wel jammer vinden dat zijn Heracles wat plekjes heeft verloren
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Toine maakte ook een fout inderdaad, maar dat was gewoon inhoudelijk. Tom heeft qua houding geen idee wat hij op dat moment moet doen. Prima de luxe zeggen is dan alles..
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
14.13uur op Best 24 (kanaal 30 bij UPC digitale tv)
de docu van Swansea City en Exeter City en zal vast nog wel een paar keer in de herhaling gaan Best 24 kennende. http://www.best24.nl/ |
|
|
|
|
|
#41 | |
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2006/december/video/20061219/revisited.wmv |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Topinterview met Mascherano vanavond
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
__________________ Quote by Need2009: Tja, als je het zo gaat bekijken, dan hoefden Davids en Seedorf ook niet in Oranje, die zijn in Suriname geboren. Ééntje kan wel, kijk maar eens naar Duitsland of Portugal, daar lopen de meerdere. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Leuk interview in NUsport met deze held.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tom gaat zondag ook gewoon met zijn zoontje tussen het Heracles publiek zitten
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hij had dus weldegelijk een interview met Seedorf, alleen lieten ze er maar een heel klein stukje van zien vanochtend op het journaal.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Zoals de jaloerse Jack gisteren al zei: "Tom zit straks in het vliegtuig terug en dan beseft hij pas dat hij de grote Mascherano heeft geïnterviewd."
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
Laatst gewijzigd door Darkie; 04-04-12 om 11:01 |
||
|
|