Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27-09-09, 10:46 wink   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

[size=x-small]Trefzeker heethoofd morgen bij Ajax

AMSTERDAM - Volgens Argentijnse media meldt Dario Cvitanich zich vrijdagochtend in Amsterdam voor zijn afrondende medische keuring en het ondertekenen van het contract dat hem de komende jaren Ajacied maakt. De Argentijnse aanvaller landt morgen op de luchthaven Schiphol in het gezelschap van vice-voorzitter Norberto D'Angulo van zijn club Banfield.

Hoewel de Amsterdammers de transfer nog niet hebben bevestigd, is Cvitanich' huidige club duidelijk. ,,De dertien leden van het bestuur van de club zijn akkoord gegaan met de verkoop van Cvitanich aan AFC Ajax NV,'' zo luidt een officieel communiqué op de website van Banfield, een kleine club uit de gelijknamige voorstad van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Stemverhouding in het bestuur: negen voor, vier tegen. De transfersom die Ajax overmaakt zou elf miljoen palos bedragen, elf miljoen dollar. Daarvan gaat tachtig procent naar Banfield, de rest naar een groep zakenlieden die eenvijfde van de transferrechten op de spits bezit.

Cvitanich kijkt uit naar spelen onder Marco van Basten. ,,Het is fantantastisch om te kunnen leren van iemand zoals hij, met al zijn ervaring en wat hij in zijn carrière heeft gepresteerd. En dat ook nog eens bij een prachtige club als Ajax,'' zegt hij op de website van Banfield.

Bedoeld of onbedoeld heeft een voormalige Feyenoorder ook nog een rol gespeeld bij Cvitanich' keuze voor Ajax, terwijl hij ook in de belangstelling stond van de Argentijnse topclub Boca Juniors en het Spaanse Espanyol. Vorig jaar speelde Cvitanich enige tijd onder tijdelijk hoofdtrainer Pablo Vitamina Sanchéz, eind jaren negentig onder contract in Rotterdam. ,,Hij vertelde altijd heel enthousiast over zijn ervaringen in Nederland en was heel positief over het land, de gewoontes en de manier van leven.''

Cvitanich is een kind van Banfield, de club die in Argentinië de bijnaaml El Taladro draagt, de drilboor. Op zijn zeventiende belandde hij in de jeugdafdeling van de club. In oktober 2003 debuteerde hij in het eerste elftal, sindsdien scoorde de aanvaller in 90 competitiewedstrijden 31 keer. Ook in de huidige competitie loopt hij één op drie. Hij maakte zes van de achttien treffers van Banfield, dat met twaalf punten uit elf duels net onder de middenmoot bivakkeert.

Eigenlijk zou Cvitanich morgen met zijn club uit moeten komen tegen Huracan. Maar de Argentijn van Kroatische afkomst moet nog een wedstrijd schorsing uitzitten en maakt van die gelegenheid gebruik voor een bliksembezoek aan Amsterdam. Behalve een begenadigd aanvaller is hij ook nogal licht ontvlambaar. Cvitanich verzamelde dit seizoen in nog geen dertig wedstrijden al tien gele kaarten, vooral voor protesteren tegen de scheidsrechter en simuleren. Ook zijn laatste boeking, twee weken geleden in het duel met Gimnasia, was vanwege een piscina (zwembad), de Argentijnse benaming voor fopduik. ,,Hij is nog jong en moet leren zich te beheersen,'' aldus zijn huidige trainer Miguel Jerez in de Argentijnse krant Olé. ,,Hij heeft warm bloed en een voetballer die veel schoppen krijgt en wordt vastgehouden terwijl er door de scheidsrechter niet wordt opgetreden, kan op een gegeven moment wel eens exploderen.''[/size]

[size=x-small]Cvitanich niet bang voor concurrentie

AMSTERDAM - Dario Cvitanich heeft voor het eerst in twee jaar vakantie gehad. Het was een korte rustperiode, want de spits van Ajax heeft ook al twee weken meegetraind bij zijn oude club Banfield. ''Een versterking voor het elftal is altijd welkom.''

Julio César Falcioni in plaats van Jorge Luis Burruchaga. De wereld van het profvoetbal is in Zuid-Amerika vergelijkbaar met Europa en daarom was Dario Cvitanich niet verbaasd dat hij een jaar na zijn afscheid van Banfield een nieuw gezicht zag op het Argentijnse trainingsveld. ''Ook de selectie was vernieuwd'', zegt Cvitanich. ''Het verandert overal snel. Niet alleen bij Ajax.''

In de zeven seizoenen die hij bij Banfield doorbracht, werkte de 25-jarige aanvaller samen met zes trainers. ''Ongeveer één per seizoen'', berekent Cvitanich. ''Maar bij andere Argentijnse clubs was het gemiddelde hoger. Na vijf, zes verliespartijen werd de volgende técnico weer aangesteld.''

Cvitanich is dan ook niet verbaasd over de trainerswissel bij Ajax. Alleen keek hij op van het moment waarop Marco van Basten opstapte. Het seizoen telde nog maar één wedstrijd toen Van Basten zichzelf afserveerde als trainer van de Amsterdamse club en voor een (lange) vakantie koos.

Voor het eerst in twee jaar heeft Cvitanich zelf de afgelopen weken iets gehad wat op een zomervakantie leek. Waar hij vorig seizoen van de Argentijnse Primera División de Nederlandse Eredivisie inrolde, kon hij in mei en juni een beetje tot rust komen in zijn vaderland.

Toch trok Cvitanich twee weken voor de eerste training van Ajax zijn voetbalschoenen al weer aan. Hij trainde mee bij Banfield. ''Maar ik heb het rustig aan gedaan. Ik heb niet voluit getraind.''

In samenwerking met de medische staf van Ajax probeert Cvitanich door middel van de langere voorbereiding en extra (kracht)oefeningen om komend seizoen minder geblesseerd te raken. Mede door de vele spierblessures kwam hij vorig jaar maar tot zestien competitieduels.

Daarin scoorde de druistige aanvaller negen keer. ''Ik wil meer spelen en meer doelpunten maken'', blikt Cvitanich vooruit naar het komende seizoen. ''En Ajax moet kampioen worden. Dat is niet alleen goed voor mij, dat is goed voor de hele club.''

Mocht Ajax besluiten om naast Cvitanich, Luis Suarez en Darko Bodul nog een spits aan te trekken, dan is de Argentijn daar blij mee. Marcus Berg wordt genoemd ('een goede speler, ik hoop dat hij erbij komt') en ook Mabhuti Khenyeza, topscorer van Ajax Cape Town, zou volgens het Zuid-Afrikaanse Sunday Sun een optie zijn. ''Een versterking voor het elftal is altijd welkom.''

Als de als vervanger van Klaas-Jan Huntelaar aangekochte Cvitanich er een concurrent bij krijgt, dan beschouwt hij dat niet als diskwalificatie van zijn capaciteiten. Zoals hij er ook niet vanuit gaat dat hij de vaste spits is als Ajax geen investering meer doet. ''Je moet het gewoon elke wedstrijd opnieuw laten zien. Dat is het enige dat telt, zo weet ik na al die trainerswisselingen.''

Tegen DWV speelde Cvitanich zaterdag een ongelukkige wedstrijd. Hij deed alleen de eerste helft mee en daarin leverde hij met het hoofd weliswaar een mooie assist op de uitblinkende Ismaïl Aissati, maar verder had Cvitanich pech in de afronding. De voor 6.5 miljoen euro aangetrokken aanvaller kreeg een stuk of drie grote kansen, maar dichterbij dan de lat kwam hij niet. (JOP VAN KEMPEN)[/size]

Cvitanich zit weer lekker in zijn vel
26 september 2009

Dario Cvitanich bereikt langzaam maar zeker weer zijn oude niveau. De 25-jarige aanvaller van Ajax beleefde een moeizame seizoensstart, maar haalde de voorbije weken de trekker weer geregeld over. Vooral de drie doelpunten die hij onlangs maakte tegen NAC Breda sprongen in het oog. In huize Cvitanich werd die officieuze hattrick op bescheiden wijze gevierd. ,,Ik heb rustig met wat vrienden gebarbecued. Verder was ik gelukkig met de overwinning.''

Eerder dit seizoen vertoefde Cvitanich veelal op de bank. Dat had volgens de Argentijn met Kroatische roots vooral te maken met het naderende einde van de transferperiode. ,,Ik wist niet waar ik zou komen te spelen, in Argentinië of hier? Dat maakte me onrustig en onzeker'', blikt hij terug. ,,Ik wilde graag hier blijven en ben blij dat dat gebeurd is. Ik hou van deze club.''

Komend weekend wacht Ajax het thuisduel met ADO Den Haag. Pikant detail is dat Cvitanich in het onderlinge treffen van vorig seizoen zijn eerste hattrick op Nederlandse bodem liet aantekenen. ,,Dat was leuk'', zegt de Zuid-Amerikaan met gevoel voor understatement. ,,Ik had veel vertrouwen en voelde me zeer goed. Na die wedstrijd tegen ADO hadden we een korte vakantie en ging ik met een goed gevoel terug naar Argentinië. Ik was blij hier te spelen en verheugde me op het weerzien met familie en vrienden.''

Ook stond de vorige editie tegen de Hagenaars in het teken van het afscheid van de naar Real Madrid vertrekkende Klaas Jan Huntelaar. Een speler over wie Cvitanich niets dan lof heeft. ,,Soms missen we hem nog wel'', klinkt het veelbetekenend. ,,Klaas was een goede aanvaller en een goeie gozer.''

Ondanks de warme herinneringen aan het duel van vorig seizoen ziet Cvitanich de ontmoeting van zondag als een normale competitiewedstrijd. ,,Het belangrijkste is dat we winnen'', klinkt de teamspeler. ,,Hoewel zij het goed doen, moeten wij thuis iedere wedstrijd winnen. We moeten ons vanaf de eerste minuut voor honderd procent geven en laten zien dat we de baas in eigen huis zijn. Verder hoop ik dat het publiek Ajax-voetbal te zien krijgt.''

Ook voor het restant van de eerste seizoenshelft heeft Cvitanich een vurige wens. ,,Ik hoop dat we weinig punten meer morsen zodat ik straks met een goed gevoel Kerst en Nieuwjaar kan vieren in Argentinië. Vorig seizoen stonden we in de winterstop een punt achter op AZ, maar eindigden we het seizoen slecht. Dat moet nu beter.''
CVITANICH VERREWEG DE EFFICIËNTSTE GOALGETTER

Luis Suarez heeft na zeven speelronden in de Eredivisie de meeste assists (6) en de meeste treffers (10) achter zijn naam. Toch is de aanvoerder niet de meest efficiënte doelpuntenmaker in de Ajax-selectie. Dat is DarÃ*o Cvitanich. Als de Argentijn schiet, schiet hij met scherp, maar Ajax is niet onder de indruk.

De feiten
Cvitanich schoot dit seizoen in 7 speelronden 6 maal op doel, waarvan 5 keer tussen de palen. Die 5 pogingen leverden 4 doelpunten op. Daarmee is hij momenteel de meest efficiënte doelpuntmaker van de Eredivisie. Topscorer Suarez tekende al voor 10 treffers, maar had daarvoor wel 59 pogingen nodig. Ook vorig seizoen was Cvitanich met 9 goals uit 34 pogingen (26,4 %) een van de meest efficiënte aanvallers in de Nederlandse competitie. Suarez kwam toen met 22 goals uit 170 pogingen op 12,9% en topscorer Mounir El Hamdaoui was met 23 treffers uit 123 pogingen goed voor 18,7%.

Ajax 'kan niet veel met cijfers'
Ajax leeft momenteel op de klasse van Suarez en de stelling dat Cvitanich ondanks de productie van de Uruguayaan scherper is voor het doel, krijgt dan ook weinig aandacht in Amsterdam. Als assistent-coach Danny Blind de cijfers van de meest efficiënte Amsterdamse schutter hoort zonder dat de naam Cvitanich valt, zegt hij: 'Je hebt het nu over Suarez'. Dat de Argentijn toch echt veel minder kansen nodig heeft dan de Uruguayaan om te scoren, vindt hij niet indrukwekkend. 'Met deze cijfers kan ik niet zoveel.' De hoofdtrainer is het grotendeels met Blind eens.

Vaker schieten
Dat de cijfers wellicht veel zeggen over de kwaliteiten van Cvitanich en bruikbaar zijn voor het bepalen van zijn rol in de toekomst, gaat trainer Martin Jol veel te ver. 'Sommige statistieken vind ik best belangrijk, maar dit zegt me niks', aldus de Hagenaar. 'Tegen VVV heeft hij een doelpunt voorbereid. Dat zie ik soms liever dan dat hij op doel schiet. Het lijkt nu net of hij productiever is dan Suarez.' Als Blind de doelpogingen van Suarez en Cvitanich nog eens vergelijkt, komt hij tot een andere conclusie: 'Misschien moet Cvitanich maar eens wat vaker op doel schieten.'
Dario !
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 27-09-09, 11:08 angry   #2

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldig kereltje ..
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:14 angry   #3
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelt ie straks?
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:16 angry   #4

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zal vast spelen, al vond ik hem Donderdag erg matig.

Oud 27-09-09, 11:17 angry   #5
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Klopt maar was er iemand die Donderdag niet matig speelde?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:18 angry   #6
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Maar hij moet nu maar eens het vertrouwen krijgen en gewoon blijven staan.
Oud 27-09-09, 11:22 angry   #7
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Als Blind de doelpogingen van Suarez en Cvitanich nog eens vergelijkt, komt hij tot een andere conclusie: 'Misschien moet Cvitanich maar eens wat vaker op doel schieten.'

Dario Vandaag in de basis
Rumille is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:24 angry   #8
Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman

Maar hij moet nu maar eens het vertrouwen krijgen en gewoon blijven staan.

dit is nou juist iets wat bij ajax de laatste jaren ontbreekt. zekerheid bij spelers. hopelijk basis en een goal zometeen
theclown1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:25 surprise   #9
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door theclown1

dit is nou juist iets wat bij ajax de laatste jaren ontbreekt. zekerheid bij spelers. hopelijk basis en een goal zometeen
Onzin, zijn genoeg spelers die zo vaak het vertrouwen hebben gekregen en wel gewoon faalden.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:29 angry   #10
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door De Ananas

Onzin, zijn genoeg spelers die zo vaak het vertrouwen hebben gekregen en wel gewoon faalden.
Deels. Het is ook regelmatig voorgekomen dat de waan van de dag heerste en spelers geen echte kans werden gegund.
Oud 27-09-09, 11:42 angry   #11

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

En toch mag je Dario wel wat meer vertrouwen geven. Hij zorgt altijd voor gevaar en lijkt veel meer inzicht te hebben dan een Rommedahl of Kennedy. Daarnaast is dit iemand voor de toekomst, die andere twee hebben geen enkele restwaarde. Gewoon starten met Suarez er naast, en Pantelic of Sulejmani
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:45 angry   #12
AFCA

Precies. Dario gewoon de komende tijd altijd opstellen.
Oud 27-09-09, 11:49 angry   #13
Sol Invictus

Silaz's Voetbal Forum schermafbeelding

Dario is een held
Silaz is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 11:52 angry   #14
Dario inderdaad gewoon het vertrouwen geven, hij valt niet op zoals Suarez maar pikt toch wel bijna iedere keer weer zijn goaltjes mee. Vond het wel verontrustend om te zien hoe geirriteerd hij tegen AGOVV over kwam op sommige momenten, een spits hoort koelbloedig te zijn.
Il Cacciatore is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 12:12 angry   #15

Vertrouwen houdt ook in dat als hij faalt dat je hem laat staan! Dat gevoel moet een spits hebben wil hij met scherp de trekker over kunnenhalen op deze leeftijd. Als hij volwassen is in zijn rol dan is druk minder belangrijk
Oud 27-09-09, 12:38 surprise   #16
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Vertrouwen moet je afdwingen en dat heeft ie in mijn ogen nog niet genoeg gedaan.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 12:45 angry   #17
geweldenaar!
Aardengel is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 14:26 hearth   #18
Fear the Beard!

Wederom niet goed vandaag.
Oud 27-09-09, 14:30 emo   #19
BS.

Ook niet slecht.
Oud 27-09-09, 14:31 angry   #20
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BliksemSchigt
Ook niet slecht.
Vooral ongelukkig, zat er vandaag niet lekker in, maar was af en toe wel gewoon gevaarlijk met o.a. een kopbal en dat schot dat naast gaat.
Rumille is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 14:31 thumb down   #21
Fear the Beard!

Ook niet slecht.
Jawel man.
Liep eigenlijk alleen maar in de weg.
Creëerde op 1 kans na helemaal niets.
Was niet scherp anders was die kopbal er wel ingegaan.

Maar ja, "hij werkt hard" he.
Oud 27-09-09, 14:35 emo   #22
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door sjimz
Jawel man.
Liep eigenlijk alleen maar in de weg.
Creëerde op 1 kans na helemaal niets.
Was niet scherp anders was die kopbal er wel ingegaan.

Maar ja, "hij werkt hard" he.
Ik vond hem niet slechter dan Pantelic. Ik vond hem niet slechter dan Aissati en hij was zeker niet slechter dan Rommedahl of Kennedy.

De ballen die hij kreeg waren niet makkelijk, hij heeft geen enkele keer een bal in of rond de 16 gekregen van iemand, hij creëerde alleen zelf iets met een okay afstandsschot. Die kopbal was lastig en dat intikkertje naast was ook niet makkelijk en werd nog aangeraakt. Verder had ie nog twee of drie uitstekende voorzetten die werden geblokt voordat de vrije man bereikt kon worden.

En beter dat ie werkt voor het elftal. Wat wil je dan? Sulejmani die overal achteraan hobbelt op een drafje?

Overigens krijg ik een beetje een Huntelaar gevoel wat betreft overtredingen op hem; ze moeten eerst z'n been breken voordat ie een keer een vrije schop mee krijgt.
Oud 27-09-09, 14:37 angry   #23
Fear the Beard!

Pantelic liep veel slimmer over het veld dan Cvitanich hoor.
En alsof Kennedy en Rommedahl graadmeters zijn kom op zeg.
Ik ben fan van deze man maar het was gewoon een onvoldoende wat hij heeft laten zien vandaag.
Oud 27-09-09, 14:38 angry   #24

Verder had ie nog twee of drie uitstekende voorzetten die werden geblokt voordat de vrije man bereikt kon worden.

Voor de rest ben ik het met je eens, maar je kan natuurlijk een voorzet die niet eens aankomt, geen goede voorzet noemen
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 14:39 surprise   #25
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja leuk, dat Cvitanich drie keer per jaar uit zijn slof schiet en de rest van het jaar anoniem meeloopt.

Was echt verschrikkelijk vandaag.
Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 14:43 emo   #26
BS.

Donderdag was ie vele malen slechter.
Oud 27-09-09, 14:47 angry   #27

Urquhart's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was weer teleurstellend
Urquhart is offline   Met citaat reageren
Oud 18-10-09, 10:27 puh   #28
BS.

Ik ben bang dat we hem de komende weken weinig aan het werk zien.
Oud 18-10-09, 11:28   #29
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Als dat is omdat Pantelic goed speelt, dan rouwt niemand daarom natuurlijk .

Oud 22-10-09, 07:33   #30
DAM
Banned

Pantelic halen als je Cvitanich hebt is natuurlijk altijd een slechte investering, zelfs als hij het goed doet
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 10:02 sad   #31
Fear the Beard!

DarÃ*o Cvitanich, nuevo refuerzo Tuzo.
El jugador argentino – croata, del Ajax de Ámsterdam firmó para el Torneo Bicentenario 2010.

PACHUCA (Arturo Henkel).- El Club de Futbol Pachuca a través de su Vicepresidente Deportivo, Andrés Fassi y de Francisco Gabriel de Anda, Director Deportivo, oficializó la contratación del delantero argentino naturalizado croata, DarÃ*o Cvitanich, quien pertenece actualmente al Ajax de Ámsterdam del futbol holandés, para el próximo torneo.

Hoy al termino de la práctica, el Director Técnico, Guillermo Rivarola mencionó al respecto: “ayer Andrés y Paco me dieron la noticia desde Holanda, después yo platiqué con DarÃ*o, y por suerte se ha cerrado la contratación, asÃ* que estamos todos muy contentos, con mucha ilusión de que su llegada va a ser para aportar cosas importantes para este equipo”
Van de officiële clubsite van Pachuca
Oud 10-12-09, 10:03   #32

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer, maar beter voor hem.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 10:13 puh   #33
BS.

*weent.
Oud 10-12-09, 10:16   #34

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Weer kapitaalvernietiging van Ajax, hij zal zeker geen 6 miljoen opleveren...
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 10:39   #35
Lange Neus

Doopy-X-'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Van de officiële clubsite van Pachuca
Ook even in het Nederlands:
CF Pachuca meldt komst van Ajax-spits Cvitanich

10/12/2009 08:56

DarÃ*o Cvitanich maakt de overstap van Ajax naar CF Pachuca. De in Amsterdam wegkwijnende Argentijn gaat op huurbasis naar Mexico.

CF Pachuca meldde op zijn website de afronding van de tijdelijke overgang van de Argentijn, die zelf graag Amsterdam wilde verlaten om meer aan spelen toe te komen. 'We zijn blij dat de transfer beklonken is', aldus technisch directeur Guillermo Rivarola. 'We hopen dat hij belangrijk voor ons wordt.'
Jammer, denk echt dat dit wel een goede speler is die helaas weinig kansen heeft gekregen bij Ajax.
Doopy-X- is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 13:01 EK bal   #36

Zonde... Gelukkig wel op huurbasis, dus dan kan hij deze zomer de spits in als Pantelic weg is.
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 17:34   #37
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze huren hem toch vanaf januari tot en met december 2010? Dus dat wordt dan in de zomer lastig.

Qua doelpuntengemiddelde in de Eredivisie doet hij het goed, maar hij heeft toch nooit echt helemaal kunnen overtuigen.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 17:41   #38

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Kapitaalsvernietiging... Hoe kan je een speler die je gehaald hebt voor 7miljoen, gratis even een jaartje verhuren?
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 17:48   #39
Nummer 10

Die Mexicanen nemen dat jaar zijn hele salaris over, volgens de berichten van gisteren. Dus dat scheelt dan wel weer wat.
Oud 10-12-09, 17:49   #40

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TheJanitor
Kapitaalsvernietiging... Hoe kan je een speler die je gehaald hebt voor 7miljoen, gratis even een jaartje verhuren?
Ze betalen volgens mij zijn volledige salaris
DurQ is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 18:17   #41
DAM
Banned

Jammer dat hij niet terugkeert naar Europa maar in Mexico kunnen mislukte Sudacas goed verdienen.

Hij gaat daar overigens een stuk of 8 á 10 goals in knallen tot juni 2010 als hij fit blijft
Oud 11-12-09, 17:09   #42
Nummer 10

Oorspronkelijk geplaatst door DAM

Hij gaat daar overigens een stuk of 8 á 10 goals in knallen tot juni 2010 als hij fit blijft
Schijnt dat ie daar ook elke dag gaat trainen, behalve na de wedstrijddag.
Oud 11-12-09, 17:27   #43

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich

Schijnt dat ie daar ook elke dag gaat trainen, behalve na de wedstrijddag.

Dat had ik niet verwacht van die kleine Dario

Oud 14-12-09, 23:56   #44
BS.

Cvitanich (Ajax) loopt niet op transfer naar Mexico vooruit
Datum: 14-dec-2009 23:50

Cvitanich (Ajax) loopt niet op transfer naar Mexico vooruit De overgang van Dario Cvitanich (foto) naar CF Pachuca is nog niet geheel zeker. Dit vertelt de Ajacied maandag in gesprek met Diarioshow.com. Cvitanich bevestigt dat de melding van zijn komst op de website van Pachuca iets te voorbarig was.

'Het gerucht is niet uit de lucht gegrepen, maar de transfer is ook nog niet rond. Ik analyseer mijn opties. Er is een principe-akkoord, maar er moeten nog wat details ingevuld worden,' heldert Cvitanich op.

Tot de winterstop begint, blijft Cvitanich bij Ajax. Daarna kijkt hij verder. De spits is een aankoop van de vorige trainer, Marco van Basten, en komt onder Martin Jol amper aan spelen toe. Slechts zes keer verscheen hij binnen de lijnen. Er volgden wel vier goals.

Cvitanich: 'Ik heb aanbiedingen gekregen uit Europa, Argentinië en Mexico. Mijn prioriteit is vaste waarde worden. Voetballen in Argentinië brengt het voordeel met zich mee dat mijn familie in de buurt is. Maar de kans om terug te keren moet zich wel voordoen.'

Dat Jol amper een beroep op hem doet, neemt Cvitanich zijn coach niet kwalijk. 'Zo loopt het soms in de voetballerij, dat kan gebeuren. Nu overkomt het mij. Ik heb met Jol rond de tafel gezeten en mijn zegje gedaan, hij gaf zijn standpunt weer. Het is ook niet zo dat hij een slechte trainer is.' (KVN)
Oud 15-12-09, 16:15   #45
DAM
Banned

Oftwel. Als een club in Argentinie mijn salaris wil door betalen ga ik daar naartoe
Oud 17-12-09, 10:44   #46
BS.

AJAX ONTVANGT 7,5 TON VOOR DARIO CVITANICH

Van onze Telesportredactie

PACHUCA, donderdag
Dario Cvitanich (25) speelt vanaf 1 januari één jaar op huurbasis voor CF Pachuca. Ajax bereikte mondeling overeenstemming met de Mexicaanse club, terwijl speler en Pachuca er eerder al uit waren. De afspraken tussen de clubs moeten alleen nog op papier worden gezet.

De Mexicanen betalen een huursom van 750.000 euro en bedongen een optie tot koop. Mocht Pachuca de Argentijn definitief willen vastleggen dan kan dat voor een reeds bepaalde transfersom van zes miljoen US dollar, momenteel 3,78 miljoen euro.

Wordt de optie niet gelicht dan komt er een boete van 150.000 euro op de huursom. Cvitanich werd nog geen jaar geleden door Marco van Basten voor ruim 6,5 miljoen euro overgenomen van Banfield, maar komt onder de nieuwe trainer Martin Jol nauwelijks aan spelen toe.
Oud 17-12-09, 12:24 puh   #47

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

dus bijna 2 miljoen verlies, indien verkocht

Zul je zien dat hij daar de ene na de andere erin schiet/kopt !
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 12:37   #48
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar zal dat hem ongetwijfeld gemakkelijker afgaan.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 12:40   #49

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Daar zal dat hem ongetwijfeld gemakkelijker afgaan.
weet het niet...die verdedigers daar zijn volgens mij geen makkelijke jongens !

Misschien als hij minder hoeft te knokken voor een plaats, zou het kunnen.
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 12:42   #50
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoro
weet het niet...die verdedigers daar zijn volgens mij geen makkelijke jongens !

Misschien als hij minder hoeft te knokken voor een plaats, zou het kunnen.
Die verdedigers worden toch niet beter of slechter als hij wel of niet moet knokken voor een plek? .
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site