Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-09-09, 05:55 Standaard   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Biografie
Quansah, was dat niet die rappe, technische aanvaller van Ajax? Juist. Tenminste, zo kwam hij als Afrikaans talent binnen in Nederland. Een omzwerving langs de Belgische en Zweedse competities leerde hem echter dat hij nog niet rijp was voor Ajax. En dus streek Quansah vijf jaar terug neer bij het rustieke Heracles, op dat moment nog een ambitieuze eerstedivisionist.

Voornaam : Kwame
Achternaam: Quansah
Geboortedatum: 24-11-1982
Geboorteplaats: Tema, Ghana
Huidige club: Heracles Almelo
Contract tot: 2011
Nationaliteit: Ghana
Lengte: 1,70 m.
Gewicht: 67 kg.
Positie: Verdediger, Middenvelder en Aanvaller

Periode bij Heracles:

2004/05 Heracles Almelo 34 8 Eerste divisie
2005/06 Heracles Almelo 31 5 Eredivisie
2006/07 Heracles Almelo 32 4 Eredivisie
2007/08 Heracles Almelo 30 4 Eredivisie
2008/09 Heracles Almelo 17 0 Eredivisie
2009/10 Heracles Almelo 06 0 Eredivisie

Spits, linksbuiten, rechtsbuiten, schaduwspits, linkshalf, rechtshalf, linksback, centrale verdediger en rechtsback zijn posities die hij in de afgelopen jaren allemaal heeft bespeeld. Met zijn goede spel wist hij zichzelf in het nationale team van Ghana te spelen.

Controlerende middenvelder
‘’Ik voel me thuis in Almelo, op mijn gemak. Hier kan ik lekker voetballen, met plezier. Dat is voor mij erg belangrijk’’, vertelt hij. De oude Quansah is niet meer. Hij heeft zich verzoend met zijn nieuwe rol. Hij is aanvaller af. De laatste 2 seizoenen heeft hij zich ontpopt tot de controlerende regisseur centraal op het middenveld, hij vormt het cement tussen de Almelose bouwstenen.

''We creëerden te weinig kansen voorin. En als het niet goed gaat, moet je wat proberen'',legt Quansah uit. Zo schoof hij langzaam naar achteren, om nu zijn nu dagen te slijten als rechtsback en verdedigend middenvelder. Hij snapt dat die wissel voor velen als een verrassing kwam. ''Iedereen kent mij natuurlijk als een druistige aanvaller. Maar ik ben een stuk rustiger geworden. Dat komt omdat ik ook al een tijdje mee loop in de voetballerij.''

En zo wordt het middenrif van provincieclub Heracles geregeerd door een kleine Ghanees. Het contrast met de aanvaller van weleer is groot. Quansah: ''Soms wil ik nog heel graag mee naar voren. Maar dan denk ik: Kwame niet doen. Als jij ook nog naar voren gaat, staat je mannetje vrij en dan heb je een probleem. Je gaat eigenlijk heel snel verdedigend denken.''

Quansah maakt in zijn nieuwe rol gebruik van zijn aanvaringen met enkele spijkerharde verdedigers. Was hij vroeger zelf het slachtoffer van menig onbezonnen actie, nu is hij degene die uitdeelt. ''Als het moet dan moet het, hè'', grinnikt hij. ''Ik weet waar een aanvaller een hekel aan heeft. Tikkies geven, altijd laten weten dat je er bent, daar had ik vroeger ook een hekel aan.''

Heracles zonder Kwame Quansah is als Barcelona zonder Xavi. En dan weten de voetbalkenners wel hoe laat het is. Dan is het namelijk net allemaal een stapje niveautje minder. Want Quansah is in de jaren bij Heracles uitgegroeid tot een speler van onschatbare waarde, hij is een leider zonder te wijzen en te schreeuwen, maar dwingt door zijn manier van lopen, passen, zijn inzicht en zijn inzet het respect af dat past bij een speler van zijn statuur. Dan maakt het ook niet uit of hij een aanvoerdersband om heeft, want als Quansah iets zegt, dan wordt er geluisterd.

Dat hij onlangs zijn verbintenis bij Heracles tussentijds verlengde is voor Quansah niet meer dan normaal. ''Ik weet wat ik bij deze club heb. De rest is bijzaak. Dat ik ben gebleven ondanks de interesse van een andere club, is iets tussen mijn hart en mij.''
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-11-09, 16:37 sad   #2
Prima Deluxe.

Als hij zo blijft spelen mag hij komende zomer zijn koffers pakken voor ZA denk ik.
Oud 01-11-09, 16:55   #3
Joost1900

Fuck quansah, hijs niks zonder willy
Joost1900 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-09, 01:40   #4
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Joost1900
Fuck quansah, hijs niks zonder willy
Willy, de man die nog altijd geen assist achter zijn naam heeft staan?

Het is juist andersom, Willy krijgt zoveel bewegingsvrijheid omdat Quansah alles achter hem controleert. Jammer dat hij vandaag weer geel pakte trouwens omdat hij simpel balverlies van Willy moest corrigeren.
Oud 02-11-09, 02:56   #5
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Kwameeeeee

Oud 23-01-10, 21:01   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Kick voor Damzkie.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 21:49   #7
Prima Deluxe.

Held!

Schitterend om te zien hoe kapot hij zat na de wedstrijd, clubliefde.
Oud 23-01-10, 22:20   #8
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Weet nog dat ik hem een keer zag spelen in de jeugd van Ajax, toen was die jeugdcompetitie nog op tv in het weekend. Scoorde 5x in 1 wedstrijd, geloof tegen PSV, omhaal in de 16 met 3man in z'n rug, niet normaal hoever hij er toen bovenuit stak.

Oud 04-02-10, 11:40 emo   #9
Fear the Beard!

Steeds meer foutjes die punten kosten.
Oud 04-02-10, 11:45 wink   #10
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede voorzet op N'Kufo gisteren.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-10, 12:31   #11
Prima Deluxe.

Dit vond ik geen fout van Kwame. Maertens ging naar de bal om hem weg te koppen, die mistte de bal waardoor hij ongelukkig bij Kwame terecht, die geen tijd meer had om te anticiperen.

Speelde een puike wedstrijd, heerste op het middenveld en zorgde ervoor dat z'n directe tegenstander niet in het spel voorkwam en gewisseld werd.
Oud 19-02-10, 22:47 puh   #12
Prima Deluxe.

Fit blijven svp. Onmisbaar, bleek vanavond maar weer eens.
Oud 14-03-10, 16:28   #13
Prima Deluxe.

Wat een held.
Oud 14-03-10, 19:06   #14
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij veroverde, zoals altijd, weer veel ballen. Maar driekwart leverde hij ook weer gelijk in of vlogen de zijlijn over.

Een mindere versie van Enoh vind ik het.

Oud 14-03-10, 19:07 big smile   #15

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Quansah was echt altijd een held in CM.

Oud 14-03-10, 20:03 sad   #16
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Hij veroverde, zoals altijd, weer veel ballen. Maar driekwart leverde hij ook weer gelijk in of vlogen de zijlijn over.

Niet in de war met die andere kleine neger bij ons op het middenveld? Heb Kwame juist op weinig foute passes kunnen betrappen.
Oud 18-04-10, 23:55 emo   #17
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN

Dat werd vandaag maar weer duidelijk.
Oud 04-05-10, 17:28   #18
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Kwame heeft afgelopen seizoenen de meeste overtredingen gemaakt van heel de Eredivisie. Toch opmerkelijk voor een speler die in de jeugd juist een veelscorende spits was.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 04-05-10, 19:03   #19
-Q-

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich
Kwame heeft afgelopen seizoenen de meeste overtredingen gemaakt van heel de Eredivisie. Toch opmerkelijk voor een speler die in de jeugd juist een veelscorende spits was.
Hij is dan ook een veel mindere uitvoering van Tiote/Enoh geworden.
-Q- is offline   Met citaat reageren
Oud 04-05-10, 19:12   #20
Prima Deluxe.

Hopelijk speelt hij volgend jaar nog in Almelo onder Peter Bosz, de man die hem het vertrouwen gaf en een controlerende middenvelder van Quansah maakte. Speelde op 3 gigantische blunders na wederom een geniaal seizoen. Het is ook geen toeval dat de 2 wedstrijden waarin Quansah ontbrak tot de belabberdste wedstrijden van het seizoen behoorden (VVV-Heracles en Roda JC-Heracles).
Oud 06-05-10, 15:18   #21
-Q-

AZ wil hem dus hebben maar ik denk eerlijk gezegd dat hij dat niveau niet aankan.
Oud 06-05-10, 15:25 wink   #22
Prima Deluxe.

[size=small]Met dank aan Bliksem. [/size]

Held. Mocht Quansah vertrekken dan zou het een heel stuk minder leuk maken. Piecke is zwaar kut, Verbeek foetsie enorm zonde, maar Kwame..

Al is een stap hogerop hem natuurlijk gegund. Het is al een wonder dat we zolang van deze topper hebben mogen genieten in Almelo.
Oud 06-05-10, 15:34   #23
-Q-

Vreemd dat hij er wel instaat maar Brama, Enoh en Engelaar/Afellay er niet in staan.
Maar goed, in dit overzicht staat Vertonghen ook op linksback terwijl hij daar dit seizoen misschien 1 wedstrijd heeft gespeeld.
Oud 05-08-10, 13:11 Standaard   #24
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Heracles wacht nog op signatuur Quansah
Heracles Almelo en Kwame Quansah hebben nog altijd geen akkoord bereikt over een nieuw contract. De 27-jarige middenvelder heeft een aflopende verbintenis en kan die met twee seizoenen verlengen.

"Ik ben deze zomer in Ghana geweest om hem te steunen met zijn projecten. Ik verwachtte dat het contract daar al rond zou komen, maar we zijn er nog niet uit", zegt voorzitter Jan Smit donderdag in De Telegraaf. "Ik denk wel dat het goed komt. Kwame zei me dat hij zich al een beetje tukker voelt."

Heracles hoopt naast een verlenging van Quansah op de komst van Jules Reimerink van FC Twente. De Almeloërs willen versterking voor de vleugels en richten zich na de afgeketste transfer van Nacer Chadli op Reimerink. "We hebben een gesprek met hem gevoerd, maar de kans dat hij komt, acht ik klein. Ik denk dat Reimerink voor een buitenlands avontuur kiest", aldus Smit.

Oud 05-08-10, 13:21 surprise   #25

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Poe wat een oud nieuws zeg Reimerink is ook al naar Cottbus.

Oud 22-08-10, 17:26 Standaard   #26
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Enorm belangrijk voor Heracles is Quansah zeg... Beetje de mindere versie van Enoh.

Oud 17-10-10, 20:03 hearth   #27
Prima Deluxe.

Wat een fucking baas!
Oud 26-10-10, 22:40 hearth   #28
Prima Deluxe.

Doe eens even heel snel verlengen!
Oud 26-11-10, 12:10 Standaard   #29
Prima Deluxe.

Kwame Quansah drie seizoenen langer in Almelo
Heracles Almelo en Kwame Quansah hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract voor de komende drie seizoenen. Quansah (28) maakt al vanaf 2004 deel uit van de selectie van Heracles Almelo en tekende nu dus bij tot de zomer van 2014. “Wij zijn erg tevreden over de inzet en de kwaliteiten van Kwame Quansah”, aldus directeur Nico-Jan Hoogma. “De afgelopen seizoenen behoorde hij tot de beste middenvelders in de Eredivisie. Kwame is een echte clubman en een echte Almeloër geworden.”
Held van beroep.

Quansah > Enoh.
Oud 28-01-11, 10:45 surprise   #30
Prima Deluxe.

Volgens Ghanese bronnen heeft FC Twente belangstelling voor Kwame Quansah (foto). De 29-jarige middenvelder van Heracles tekende onlangs voor drie jaar bij in Almelo.

Volgens Ghana Soccer Net is de oud-Ajacied vereerd met de belangstelling die de landskampioen voor hem heeft.
Oud 28-01-11, 11:43 Standaard   #31
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop dat het een broodje aap is. Quansah moet gewoon lekker bij Heracles blijven.

Oud 10-04-11, 17:25 Standaard   #32
Prima Deluxe.

Vorige week toen hij er niet bij was werd weer duidelijk hoe goed en belangrijk hij is.
Oud 05-02-12, 18:05 thumb up   #33
Prima Deluxe.

Wederom bezig aan een ijzersterk seizoen.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:24.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site