Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-09-09, 05:44 Standaard   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

In de voorbereiding op het seizoen 2008-2009 deed de naam Marko Vejinovic menig voetballiefhebber de wenkbrauwen fronsen. Het gaat om Marko Matic. Tot zijn achttiende verjaardag droeg Marko de achternaam van zijn moeder: Matic. Samen met zijn oudere broer besloot Marko na zijn achttiende verjaardag de naam van zijn vader te gaan dragen: Vejinovic. Mijn vaders kant heeft verder geen kans op nageslacht, dus besloten mijn broer en ik de naam Vejinovic aan te nemen, zegt de middenvelder. ''Het zal voor het grote voetbalpubliek weinig uitmaken. Ik ben namelijk nog niet zo bekend. Maar de commentatoren op televisie zullen nu wel extra hun best moeten doen'', lacht Vejinovic.

[afbeelding: link]

Geboren: 03.02.1990
Lengte: 1,86
Nationaliteit: Nederlands, Servisch
Positie: Middenveld
Huidige club: Heracles Almelo
Contract: 2012 (optie voor nog een jaar)

Interlands Oranje -19: 17
Doelpunten Oranje -19: 06

Jeugd
Dat Marko Vejinovic over veel talent beschikt was al snel duidelijk. Het talent kwam via Voorland, Zeeburgia, Ajax en FC Utrecht uiteindelijk terecht bij AZ, waar hij in de B1 mocht beginnen.

In Alkmaar ontpopte de jongeling zich rap tot het grote talent van de AZ-opleiding, met zijn spel veroverde hij de aandacht van Europese topclubs. Liverpool verleidde hem twee jaar terug bijna de overstap te maken naar de jeugdopleiding van de Engelse topclub. De speler kon 100.000 euro per jaar krijgen als hij direct zijn handtekening zou zetten onder een contract. Marko Vejinovic keek rond bij de club van Dirk Kuyt en Ryan Babel, maar het grote talent koos uiteindelijk voor AZ.

AZ Selectie
AZ maakte hem tijdens de spannende dagen rond de flirt met Liverpool immers duidelijk dat de club voorrang wil geven aan spelers uit de eigen jeugdopleiding. Als blijk van waardering en als stimulans schoof de club hem in een keer door van de B-junioren naar de selectie van Louis van Gaal, die vanaf het begin een fan van hem was.

Jong AZ trainer Marcel Bout: ''Vooral omdat hij als een van de weinige talenten de gave heeft altijd naar voren te denken en te spelen. Hij geeft zelden een balletje breed of achteruit. Dat hebben maar weinig spelers.''

Bout zag Vejinovic elke week pas één dag voor de wedstrijd. Dan sloott hij aan bij de spelers van Jong AZ. ,,De rest van de week kreeg hij hogeschoolles van Van Gaal. Hij verdiende dat, want Marko is een jongen met enorme potentie.''

Debuut
In het seizoen 2008/2009 was het eindelijk zo ver, in de wedstrijd van AZ tegen Feyenoord (0-0) maakte de 19-jarige Vejinovic zijn debuut in de eredivisie. Heel wat later dan de technisch begaafde aanvaller had gehoopt. Zijn geduld werd lang op de proef gesteld, omdat hij genoegen moest nemen met een rol in het elftal van Jong AZ.

,,Kennelijk vindt de trainer dat nu mijn tijd is gekomen om in het eerste elftal te spelen. Ik vind het jammer dat ik niet eerder heb gespeeld. Maar ik doe mijn best en ik zie wel hoe het nu verder gaat bij AZ,'' zegt de man, die 'op tien' bij Jong AZ aan de lopende band scoorde.

In zijn stem klinkt geen verbittering door, wel teleurstelling. Van Vejinovic had het allemaal wel wat sneller mogen gaan.

Breuk
Marko Vejinovic weigerde begin augustus zijn aflopende contract te verlengen. De 19-jarige middenvelder was niet blij dat hij de eerste twee competitiewedstrijden niet eens bij de selectie zat. "Dan weet je genoeg. Dat is heel hard aangekomen," zegt hij in Sportweek. "Op dit moment teken ik geen contract omdat ik niet speel. AZ heeft mij wel een aanbieding gedaan, maar die heb ik afgewezen. Het ziet er niet goed uit."

Vejinovic zint op een vertrek uit Alkmaar. "Ik denk dat er binnenkort wel iets komt," verwacht hij. Marcel Brandst bevestigde dat hij mag vertrekken als hij zijn contract niet wil verlengen. "Als Marko zijn contract niet verlengd, dan willen we hem nog deze maand verkopen. Dat moet wel, want na dit seizoen loopt zijn contract af."

Heracles
Marko Vejinovic speelt de komende drie seizoenen voor Heracles Almelo. Daarnaast is er een optie voor nog een seizoen in het contract opgenomen.

“Marko is een zeer talentvolle middenvelder, een nummer tien. We zijn erg blij dat hij voor ons kiest, want er waren meerdere mooie clubs in hem geïnteresseerd, zelfs uit het buitenland (Parma, Hertha BSC en Real Madrid B). Marko is een uitstekende versterking voor ons en hij is enorm gedreven om er iets moois van te maken bij Heracles Almelo”, aldus directeur Nico Jan Hoogma.

“Ik wil me fysiek en tactisch doorontwikkelen bij een mooie club met een goede spelersgroep en een fantastische trainer”, zegt Marko Vejinovic.
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-09-09, 16:30 angry   #2
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb hem helaas nog niet tot amper kunnen zien in Heracles-shirt, hoe heeft ie het gedaan?

Oud 25-09-09, 17:01 angry   #3
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb hem donderdag gezien bij Jong heracles, was goed ook niet opmerkelijk dat wordt ook van hem verwacht neem ik aan.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-09-09, 17:02 angry   #4

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Ik heb hem helaas nog niet tot amper kunnen zien in Heracles-shirt, hoe heeft ie het gedaan?
Redelijk onopvallend. Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat je minder opvalt bij Heracles dan bij AZ.

Oud 27-09-09, 12:15 angry   #5
Prima Deluxe.

Vandaag in de basis? Dan kan ik hem eindelijk in het Heracles shirt aan het werk zien.
Oud 27-09-09, 15:45 angry   #6
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

speeltie?

Oud 27-09-09, 16:16 puh   #7
Prima Deluxe.

Nee.
Oud 27-09-09, 16:35 angry   #8

Kan ik hem ook eens bekijken.

Oud 30-09-09, 13:18 angry   #9
Tering, lees net een interview in de VI. Ik had een hoge pet van hem op, maar wat een arrogant mannetje zeg. 19 jaar, zelfreflectie en geduld ver te zoeken.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-09, 16:13 wink   #10
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft een prachtige vrije trap in de benen in ieder geval.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-09, 16:16 wink   #11
Prima Deluxe.

Die vloog er lekker strak in inderdaad.
Oud 31-01-10, 17:44   #12
Prima Deluxe.

Aldo Swager keepte jarenlang bij SC Heerenveen en stond ook enkele jaren bij FC Twente onder contract, waar hij voornamelijk als reservekeeper fungeerde. Tegenwoordig is hij financieel manager van FC Utrecht.

Het was geen goede wedstrijd, maar ik heb toch wel respect voor de wijze waarop Heracles voor de dag kwam. Ze speelden heel gedisciplineerd, zonder dat het negatief was. Ze hadden een stevig blok neergezet zo rond twintig meter achter de middellijn, waardoor de ruimte voor FC Utrecht heel klein werd. Normaal zoekt Utrecht snel de diepte, waarna Mertens aan het werk wordt gezet. Daar was door de speelwijze van Heracles helemaal geen ruimte voor en dat pakte dus goed uit.

Na rust kwam Utrecht wel wat beter uit de verf, speelde scherper en kreeg daardoor ook een paar goede mogelijkheden. Utrecht probeerde het wel, maar had toch niet echt een antwoord op de speelwijze van Heracles.

Het meest opvallend bij Heracles vond ik de verbindingsspelers tussen de verdediging en de aanval, Vejinovic en Overtoom. Vooral Vejinovic speelde sterk. Hij stond steeds op de goede plek, leed nauwelijks balverlies en had vaak goede passes in huis. Overtoom maakte vooral heel veel meters en was daardoor belangrijk. Door het spel van die twee wist Heracles ook af en toe dreigend te worden. Verder was Heracles vooral een sterk collectief, zonder echte uitblinkers.
Oud 31-01-10, 22:34 wink   #13
Prima Deluxe.

http://www.youtube.com/watch?v=uOF64iOSKfI

Daarom moet deze man op '10' bij Heracles.
Oud 01-02-10, 00:53   #14
Wat een supergeile pass.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 09:10   #15

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Jep affengeile pass, daar hebben we hem onder andere voor gehaald. Nu nog effe 90 minuten constant presteren. Het gaat al steeds beter. Volgende week op 10 ipv Willie.

Oud 01-02-10, 09:13 big smile   #16
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lebawski
Tering, lees net een interview in de VI. Ik had een hoge pet van hem op, maar wat een arrogant mannetje zeg. 19 jaar, zelfreflectie en geduld ver te zoeken.
Vriend van me speelde bij AZ in de jeugd (inmiddels geen voetballer meer) en zat toen bij deze Marko Vejinovic in het team. Ik ken hem verder niet, maar zijn vader is echt zo'n Servische druktemaker. Een soort Lazovic van vijftien jaar ouder. Ik denk dat hij het van hem heeft .

Oud 01-02-10, 09:15   #17

Heb ik bij Marko nog niet kunnen ontdekken op de trainingen en in de wedstrijden.

Oud 01-02-10, 09:16   #18

Die gozer moet idd meer gaan spelen, dan kan hij best doorgroeien tot een grote.
Scorpie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-10, 22:55   #19
BS.

Zeer pijnlijke wissel vandaag na een minuut of 12.

Hij was blijkbaar al gewaarschuwd door Verbeek na de warming-up, maar de concentratie was er totaal niet .
Oud 06-02-10, 22:58   #20
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag hem in de opstelling bij de NOS nog staan, maar die wissel niet gezien
kabonk is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-02-10, 23:12   #21

Oi oi oi...

Oud 07-02-10, 03:01   #22
Prima Deluxe.

Hij was inderdaad dramatisch die eerste minuten, maar dat waren al z'n teamgenoten ook.
Oud 07-02-10, 10:20   #23

Ja, maar dit behoeft wel wat nazorg denk ik. Hij was not amused.

Oud 07-02-10, 11:40   #24
Doet ie zichzelf aan. Ik neem aan dat Verbeek hem dat ook wel duidelijk maakt. Wel een hele fijne techniek trouwens die jongen.
Solstice is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-02-10, 11:53   #25
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Klopt het nou dat zijn man twee keer scoorde nadat hij eruit werd gehaald?

Ik vind het wel hard hoor, zo snel wisselen.

Oud 06-03-10, 22:18 wink   #26
Prima Deluxe.

Laat steeds vaker zijn klasse zien. Vorige week al 2 steekpasses waarmee hij een medespeler vrij voor de keeper zetten, vandaag een heerlijke goal en pass buitenkant voet op Everton.
Oud 27-03-10, 11:24   #27
BS.

Vejinovic: "Ik zou De Zeeuw opvolgen bij AZ"
27 maart 2010

Marko Vejinovic vertrok vorig jaar in de zomer bij AZ. De talentvolle middenvelder ging zijn heil zoeken onder de vleugels van Gertjan Verbeek bij Heracles Almelo. Inmiddels maakt hij eindelijk indruk in de Eredivisie en hoopt hij de nare smaak van het verleden van zich af te spoelen. "Je moet door. Je moet achter je keuzes blijven staan."

Vejinovic dacht afgelopen zomer een kans te krijgen bij AZ. Demy de Zeeuw vertrok naar Ajax en de twintigjarige technicus werd al lange tijd gezien als zijn opvolger. "AZ had steeds gezegd dat ze de opvolger voor Demy de Zeeuw al in huis hadden. Daar bedoelden ze mij mee. Maar toen Demy vertrok, kreeg ik geen speeltijd. Ik werd aan de kant geschoven. Dus wat ze zeiden, was iets anders dan wat ze deden. Ik hoefde geen basisplaats, maar ik wilde wel wat meer speelminuten. Die kreeg ik niet. Dan houdt het op'', zegt hij in het Noordhollands Dagblad.

Vejinovic speelt nu in Almelo, maar had net zo goed bij Liverpool onder contract kunnen staan. Een dikke drie jaar geleden wilde de Engelse topclub hem hebben. De middenvelder weigerde de aanbieding. Hoe hij daar nu over denkt? "Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan. Maar het heeft geen zin om dat te denken. Je moet door. Je moet achter je keuzes blijven staan.''

Hoewel generatiegenoten als Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Jeffrey Bruma en Daley Blind al bij topclubs spelen, is Vejinovic momenteel blij met Heracles Almelo. Hij speelt niet op zijn favoriete stek 'op tien', maar heeft tenminste een basisplaats. "Het gaat niet altijd zoals je wilt. Maar ik vind linkshalf geen slechte positie voor mij. Je kunt diep gaan, controleren, steekpassjes geven. Dus ik heb niks te klagen.''

Vejinovic geeft aan dat Europees voetbal halen met Heracles beter voelt dan de landstitel van vorig jaar met AZ. "Die landstitel was schitterend, maar als we met Heracles Europees voetbal halen is dat voor mij een grotere prijs. Bij AZ had ik maar drie wedstrijden meegedaan, bij Heracles nu al twintig. Als we dan op het Marktplein staan, heb ik meer het gevoel dat ik eraan heb meegewerkt dan vorig jaar bij AZ.''

Vejinovic gaat vanavond met zijn oude club Heracles Almelo op bezoek bij AZ.
Oud 27-03-10, 11:42 wink   #28
Prima Deluxe.

Dat hij kan voetballen was duidelijk, maar je zag in z'n eerste wedstrijden op linkshalf dat hij echt totaal niet kon verdedigen, pakte ook al snel 4 gele kaarten. Na die snelle wissel bleef Verbeek vertrouwen in hem houden en dat pakt erg goed uit. Aan de bal een genot om te zien en verdedigend een stuk sterker geworden. Z'n spelhervattingen zijn ook een sterk wapen voor Heracles.

Denk dat ze bij AZ wel enigzins balen dat hij niet meer in Alkmaar speelt.
Oud 27-03-10, 12:17   #29

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Knap idd dat verbeek vertrouwen bleef houden, dacht dat het wel afgelopen zou zijn voorlopig na die wissel. Helemaal omdat Fledderus ook weer fit is toch?
Wel een fijn voetballertje.
neilpad is offline   Met citaat reageren
Oud 27-03-10, 12:52   #30
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Dat hij kan voetballen was duidelijk, maar je zag in z'n eerste wedstrijden op linkshalf dat hij echt totaal niet kon verdedigen, pakte ook al snel 4 gele kaarten. Na die snelle wissel bleef Verbeek vertrouwen in hem houden en dat pakt erg goed uit. Aan de bal een genot om te zien en verdedigend een stuk sterker geworden. Z'n spelhervattingen zijn ook een sterk wapen voor Heracles.

Denk dat ze bij AZ wel enigzins balen dat hij niet meer in Alkmaar speelt.
Nou bij de supporters zijn we hem al "vergeten" in die zin dat hij bij ons geen potten heeft kunnen breken.
De laatste wedstrijden speelde hij best leuk hoor, op 10 uit mijn hoofd bij AZ, maar ik denk dat hij eerder een slachtoffer van het systeem was.

Op links hebben we Maarten Martens en die is beter dan Marko.
En wat centraler kunnen we met Schaars en Elm prima uit de voeten... Dus ik baal er niet van dat ie weg is, mede misschien omdat niemand heeft kunnen constateren na een paar wedstrijden dat ie echt iets toevoegde aan de selectie!

De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-10, 13:05 wink   #31
Prima Deluxe.

Staat weinig op het spel vandaag, maar eindelijk een keer op '10' vandaag. Ben benieuwd.
Oud 02-05-10, 14:38   #32
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

goal
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-10, 20:20   #33
Prima Deluxe.

Jeetje, wat was hij geniaal. Die passes.
Oud 29-07-10, 17:59 thumb up   #34
Prima Deluxe.

Schijnt het uitstekend te doen in de voorbereiding, heeft Fledderus doen degraderen tot bankzitter. Hopelijk speelt hij komend seizoen een beetje constant, zoals het laatste deel van vorig seizoen.
Oud 08-08-10, 04:34 hearth   #35
Prima Deluxe.

Eerste helftje weer hoor. Die pass op Plet.
Oud 08-08-10, 19:04 Standaard   #36
Topper in wording!

Ik blijf het herhalen!

Oud 09-08-10, 00:03 thumb up   #37

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Twintig jaar, het moet nu toch gaan komen. Geniale (trap)techniek en inzicht inderdaad... Hopelijk laat ie het zien .
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 04:12 Standaard   #38

Die pass bij de 0-1.

Laatst gewijzigd door DMJN; 26-09-10 om 04:15

Oud 26-09-10, 15:47 standard ball   #39
Prima Deluxe.

Geniale pass inderdaad. Je ziet ook dat hij fysiek enorme sprongen gemaakt heeft, nu moet hij nog een stukkie minder wisselvallig worden. Nu nog hopen dat z'n prachtpasses vaker afgemaakt worden door onze aanvallers.
Oud 31-10-10, 17:51 surprise   #40
Prima Deluxe.

Volgende week verder onderzocht in het ziekenhuis vanwege aanhoudende darmklachten. Hopelijk snel verlost, hij begon zo goed aan het seizoen.
Oud 19-11-10, 19:56 Standaard   #41
Prima Deluxe.

"Marko is uitgebreid onderzocht in het ziekenhuis en die uitslagen zijn binnen", aldus Bosz. "De oorzaak blijkt een bacterie te zijn die momenteel met antibiotica behandeld wordt. Dat is een kuur van een week en over twee tot drie weken zou Marko van zijn klachten verlost moeten zijn."
\

We kunnen hem heel erg goed gebruiken, in potentie onze beste speler. Als het dan echt over is dan valt het allemaal nog mee, gelukkig dus niets chronisch zo lijkt het. Het heeft hem helaas wel zijn debuut bij Jong Oranje gekost.
Oud 10-04-11, 00:53 thumb up   #42
Prima Deluxe.

Inmiddels terug van een blessure, week op week uitblinkend bij de beloften, bij Jong Oranje en na vanavond ongetwijfeld weer basisspeler bij Heracles. Klasse dat Heracles Fledderus geen aanbieding heeft gedaan, Marko is de man om wie alles zal gaan draaien.
Oud 10-04-11, 01:03 Standaard   #43
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie hem normaal gesproken alleen in samenvattingen en aangezien hij altijd reserve was vaak maar heel kort, maar ik vind 't best een goede voetballer. Waarom staat hij eigenlijk niet in de basis normaal gesproken?

Oud 10-04-11, 01:32 Standaard   #44
Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Inmiddels terug van een blessure, week op week uitblinkend bij de beloften, bij Jong Oranje en na vanavond ongetwijfeld weer basisspeler bij Heracles. Klasse dat Heracles Fledderus geen aanbieding heeft gedaan, Marko is de man om wie alles zal gaan draaien.
Fledderus heeft inderdaad nog geen kwart van het talent van Vejinovic.
Conflict is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-11, 12:55 Standaard   #45
Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Ik zie hem normaal gesproken alleen in samenvattingen en aangezien hij altijd reserve was vaak maar heel kort, maar ik vind 't best een goede voetballer. Waarom staat hij eigenlijk niet in de basis normaal gesproken?
Hij stond in de basis, en kreeg darmproblemen voor de winterstop. Fledderus verving hem en deed het goed, dus bleef staan. Maar Marko komt er wel weer

Oud 11-04-11, 03:05 Standaard   #46

Lijkt me ook wel een echte leider in het veld. Zoals hij zich regelmatig terug laat zakken naar de positie van de verdedigende middenvelder om een nieuwe aanval op te zetten als de verdedigers even moeite hebben met een aanspeelpunt vinden. Zeker een speler waar je met plezier naar gaat kijken.
Steffie is offline   Met citaat reageren
Oud 14-09-11, 16:56 thumb up   #47
Prima Deluxe.

Marko Vejinovic krijgt van mij een ster. Ik heb genoten van zijn spel. Het is een geweldige voetballer. Misschien moet hij nog wat meer peper in de kont hebben. Maar hij heeft overzicht, kan zich in n beweging vrij spelen, strooit met passes. Hij kan ook op een hoger niveau mee.
Aldus Erwin Looms na Heracles - Ajax. Heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar heb positieve verhalen gelezen en gehoord over zijn spel. Hopelijk zet hij de stijgende lijn door.
Oud 14-09-11, 20:05 Standaard   #48
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook een prachtige speler Dit jaar maar wat meer wedstrijdjes van Heracles kijken. Speelt-ie ook daadwerkelijk op 10 bij Heracles of iets controlerender?
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 14-09-11, 20:26 Standaard   #49
Prima Deluxe.

Hij speelt linkshalf, Overtoom is de nr. 10.
Oud 14-09-11, 20:28 Standaard   #50
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij speelt linkshalf, Overtoom is de nr. 10.
Oke. Zondag maar 'ns de match tegen Utrecht bekijken dan
El Cid is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site