![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
[size=large]Björn Vleminckx[/size]
Volledige naam: Bjorn Vleminckx Geboortedatum: 1 december 1985 Geboorteplaats: Boom, België Lengte: 183 cm Gewicht: 82 kg Positie: Aanvaller
2003/04 KSK Beveren - 18 wedstrijden 3 doelpunten 2004/05 KSK Beveren - 20 wedstrijden 0 doelpunten 2005/06 KV Oostende - 27 wedstrijden 8 doelpunten 2006/07 KV Mechelen - 32 wedstrijden 16 doelpunten 2007/08 KV Mechelen - 31 wedstrijden 9 doelpunten 2008/09 KV Mechelen - 30 wedstrijden 12 doelpunten 2009/10 N.E.C. - 6 wedstrijden 2 doelpunten Deze voetballer uit België heeft in het begin van de competitie al een hoop stof doen opwaaien. Een speler die 90 minuten lang het gras onder de voeten uit rent en bovendien ook nog eens het doel kan vinden. Daarnaast is Vleminckx de plaag van elke voetballer die tegen deze Belg moet voetballen. Hij is sterk, geniepig en slim…. en dat is zeer waardevol als je dus in hetzelfde team als Vleminckx speelt. Daarnaast heeft Nederland nu ook het wapen van Vleminckx leren kennen. De ingooi van Vleminckx komt meters ver, en is gevaarlijker dan een corner. Kortom, een speler die wekelijks voor discussie stof kan zorgen. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Beste aankoop van een Nederlandse club dit jaar.
Type Kuijt die het gewoon waarmaakt. Gaan ze veel van genieten en veel geld aan verdienen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hier even wat media over Bjorn:
Björn aan de telefoon in VI http://www.youtube.com/watch?v=2--bgGarIwk De inworp van Björn tegen Vitesse http://www.youtube.com/watch?v=cgqTJ-0UDD8 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bjorn wat een held is het toch... lekker moonen naar de supporters van Vitesse
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bjorn is een held!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Bjorn
![]() Bjorns ingooi
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik vind het niet gek dat ze bij KV Mechelen zo gek waren op Björn. Hij was gister ook in het uitvak te vinden.
![]() Wat een held. Zijn vriendin en familie zit ook elke uitwedstrijd in het uitvak. Gewoon onder de mensen. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hij zat toch met z'n blote reet voor het raampje van de bus bij het wegrijden bij t Gelredome?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kon vandaag geen potten breken, was kopsterk, maar vond geen aansluiting.
Liet z'n gezicht wel zien op supportersfeest. Veel Belgen aanwezig die hem zijn komen opzoeken bij NEC. Hij gaf veel rondjes weg
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mooie duels met Maertens uitgevochten
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Afgelopen wedstrijd tegen Heracles zijn er een grote groep Mechelen supporters naar Nijmegen afgereisd om hun held Björn Vleminckx te zien voetballen. Kan niet lang duren of half Nijmegen loopt met hetzelfde kapsel.
![]() ![]() Foto credits: trouwehonden.nl |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Haha, mooi mannetje is dat zeg. Kan inderdaad NEC nog heel veel mooie momenten opleveren
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Die kopbal had hij trouwens wel mogen maken zondag, veel makkelijker krijg je ze niet.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gister kon hij geen potten breken. Zijn ingooi kan ook juist een verassing effect geven. Hij wilde inwerpen richting de 16.... althans dat deed hij vermoeden. Kwam er een korte ingooi, dus ruim baan voor een mooi opbouw (ging er jammer genoeg niet in). Leuke variant en tegenstander op verkeerde been.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Toch nog een assist. 9 van de 10 spitsen nemen die bal op de borst en schieten zelf de bal het stadion uit.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hij speelde gisteren dan ook helemaal niet slecht. Let ook maar eens op hoeveel kopduels hij wint. Die kopbal op goal in de tweede helft bijvoorbeeld: verslaat ie toch maar even Jan Wuytens in de lucht.
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
mooi interview met Vleminckx
http://www.forzanec.nl/index.php?id=33&tx_ttnews[tt_news]=237&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=9bc648f951 edit: ffkes hele url kopieren en plakken |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Vleminckx gaat een hele grote worden!
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Iedereen had het na twee wedstrijden over de nieuwe Kuyt, maar wat vind men nu?
Natuurlijk zit hij in een grafteam/selectie, maar voor die twee miljoen hoor je meer te laten zien.. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hij kan wel goed ingooien...
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
Kan er niks van
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
Echter speelt men bij NEC in een 4.3.3. systeem. En daar zit wat mij betreft de grootste fout. Björn is een type spits die samen met een bewegelijke spits (Saidi, Goossens of Ten Voorde) voorin moet staan. Ze moeten dus 4.4.2 gaan spelen. Björn is een echt werkpaard, dat 90+ minuten lang vecht voor elke bal. Tot nu toe heeft hij ook 95% van alle duels in de lucht gewonnen. Bij deze duels legt hij perfect de bal in de vrije ruimte, maar er wordt nooit iets mee gedaan, omdat er geen spelers bij hem in de buurt staan. Deze staan aan de flank of op het middenveld. Een speler die continu langs Björn staat, zal continu worden aangespeeld in de 16. Zo zou er wel eens een magisch duo gevormd kunnen worden. Een ander probleem zit 'm in het woord 'ego'. Björn is goed in een penalty of vrije trap. Echter hebben wij een Ego in ons team (El-Ak) die meent dat hij deze allemaal moet nemen. Natuurlijk is er een rangorde en nam El-Ak altijd dit soort ballen, maar het egocentrisch denken slaat door op het gehele team. Zolang er geen team staat bij NEC, zal Björn ook niet gaan scoren. Dat de ingooi van Björn een wapen is, dat is een feit. Echter ben ik er van overtuigd dat zijn kop een sterker wapen is. Ik zit in mijn bovenstaande pleidooi te streven naar een lange bal vanaf de zijkant, zodat Björn 'm in kan koppen. Als Björn het ingooien aan een ander overlaat, dan kan hij zelf in de 16 gaan staan. De ingooi wordt kort genomen, en door middel van een hoge voorzet in het doel gekopt. Het feit dat de gevaarlijkste kopper aan de zijlijn staan bij zo'n bal, klopt in mijn ogen niet. Hierin moet afgewisseld worden. Kortom, een lang verhaal. Ik heb nog steeds vertrouwen in Björn. Ik hoop dat hij dit waar kan maken als het bij NEC weer als een team gaat draaien. En dat hij de criticasters hiermee de mond kan snoeren. Natuurlijk ben ik niet de beroerdste om mijn ongelijk toe te geven als dit niet zo zou zijn, maar ik vind dat je een speler pas kan beoordelen na een heel seizoen. |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat is ook het enigste, onee kansen missen kan hij ook als geen ander!
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hij moet wel eens ophouden met zich continu te laten vallen of altijd in protest te gaan. Niet toneelspelen, maar voetballen
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
ff serieus omdat je een eind een bal het veld in kan smijten ben je nog geen koning.
Rasmus Elm bij AZ doet het net zover, nog gezien tegen F'noord.. Tis een leuke bijkomstigheid, naast balsnelheid of een goed schot uit een vrije trap (Sneijder/Ronaldo/Ricky van de Bergh........) __________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Wat een heerlijk schot, die 1-0 vanavond. Leuke speler.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Fijne kanonskogel, hoe hard zou ie geweest zijn?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Tussen de 120 en 130 kilometer per uur schat ik. Hadden we Talpa nog, hadden we het vast geweten...
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lekker doelpunt (en nodig ook!). Ik hoop dat ie er zelfvertrouwen uit kan putten.
Staat wel op scherp betreft gele kaarten |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
zijn ingooien zijn mooi,maar wat een vieze speler, bij een duel allen maar oog voor de tegenstander en vervolgens zeiken, bah
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
Ik blijf fan...
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Jammer van zijn net-niet kopbal gisteren.
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Zou een leuke spits voor Groningen zijn, naast Matavz.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Onzin gerucht (hoop ik)
|
|
|