Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-09-09, 23:45 wink   #1
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze Italiaanse sluipmoordenaar moet natuurlijk wel z'n eigen topic krijgen.
[afbeelding: link]Filippo Inzaghi (Piacenza, 9 augustus 1973) is een Italiaans profvoetballer. Hij speelt sinds 2001 als aanvaller bij AC Milan. Zijn bijnaam luidt (Super) Pippo en hij is de oudere broer van Simone Inzaghi, ook profvoetballer. Voor het nationale team van Italië speelde Inzaghi op het EK 2000, het WK 1998, het WK 2002 en het WK 2006.

Inzaghi debuteerde in het seizoen 1991/92 voor de plaatselijke voetbalclub, Piacenza Calcio. Na twee seizoenen, waarin de aanvaller voor Leffe Calcio en Hellas Verona uitkwam, keerde hij terug bij Piacenza FC. In het seizoen 1994/95 maakte Inzaghi een transfer naar AC Parma, waar hij echter minder aan spelen toe kwam. Het volgende seizoen kwam hij uit voor Atalanta Bergamo en volgde zijn definitieve doorbraak. Filippo Inzaghi scoorde 24 maal in de Serie A waarmee hij topscorer van de Serie A werd en vertrok in 1998 naar Juventus.

Na vier seizoenen Juventus, vertrok hij in de zomer van 2001 naar AC Milan. Daarmee won Filippo Inzaghi in het seizoen 2002/03 de UEFA Champions League. In de finale werd na strafshoppen gewonnen van zijn oude club Juventus. In 2007 was hij zelf de héld in de Champions League-finale. Hij scoorde in Athene tweemaal tegen Liverpool (2-1), waardoor Milan de finale won.

Hij maakte in zijn carrière inmiddels 42 goals in de Champions League en is daarmee samen met Alessandro Del Piero de meest trefzekere Italiaan in de Champions League.

Bondscoach Marcello Lippi riep hem op voor de nationale selectie van Italië voor het WK in Duitsland. Zijn optreden beperkte zich tot een invalbeurt tegen Tsjechië waarin hij nog wel een goal maakte. Mede door blessures is hij nog weinig van waarde geweest op eindtoernooien met de Squadra Azzurra. Tot en met het WK wist hij in 50 interlands 22 goals te maken. Hij maakte in zijn hele carrière al meer dan tweehonderdvijftig officiële doelpunten. Na 217 wedstrijden te hebben gespeeld voor AC Milan kwam Filippo Inzaghi op precies 100 doelpunten te staan voor zijn club AC Milan.
[bewerken] Europees topschutter

Op 4 december 2007 werd Filippo Inzaghi Europees topschutter aller tijden. Hij scoorde het enige doelpunt in de Champions League wedstrijd tegen Celtic. Daarmee kwam hij op 63 Europese doelpunten, en gaat Gerd Müller voorbij, die er 62 heeft. Inmiddels heeft Inzaghi er 66, evenveel als Raul en daarmee blijven de twee stuivertje wisselen.

[size=xx-small]bron: wikipedia[/size]
Onlangs schreef Thijs Zonneveld een mooie column over hem op nu.nl:

[size=large]Back to the Future Pippo[/size]
Niemand kan zo mooi juichen als Pippo Inzaghi. Wapperend met de armen sprint hij het veld over, een waas van vreugde voor zijn ogen. Verbazing druipt van zijn gezicht. Goede acteur, die Pippo.

Even een paar statistieken. 308 Goals. Handenvol doelpunten in de Serie A, in de Champions League, voor de nationale ploeg.

Op zijn palmares landskampioenschappen, Italiaanse bekers en supercups, twee cups met grote oren, de wereldbeker en het wereldkampioenschap met Italië. Ik zou zeggen: niet slecht voor iemand die nog geen tien keer kan hooghouden.

Dat laatste is geen grap. Hij kan het echt niet. Nou ja, meestal niet. Heel af en toe, als er geen zuchtje wind staat, zijn haar goed zit en niemand kijkt, luistert de bal wel eens naar hem. Zijn record schijnt ergens rond de dertig te liggen.

Ei

Ter vergelijking: zijn ploeggenoot Ronaldinho houdt zonder problemen dertig miljoen keer een ei hoog met zijn linkerknie. En als het Pasen is, schildert hij er al jonglerend ook nog een konijntje op.

Op de training is Pippo het grootste deel van de tijd een buitenbeentje. Niemand die hem kiest als er partijen worden gevormd voor een positiespelletje. Niet gek natuurlijk: iedere bal op Pippo is verloren. Als het ding niet van zijn voet springt, struikelt hij er over.

Rondo

Met rondootjes doet hij niet mee. Uit principe. Hij zou negentig procent van de tijd in het midden staan en om de haverklap door de benen gespeeld worden. Als zijn ploeggenoten rondo’s spelen, staat Pippo in zijn uppie een bal tegen het doelnet te rossen van twee meter afstand.

Als een boos klein ventje dat mokkend wacht op het moment dat zijn vriendjes een spel gaan spelen dat hij wel beheerst. Soms gaat hij gewoon naar huis. Zit hij in al in zijn auto als de rest van de spelers nog voetvolley speelt of kroonkurken van de lat trapt. Mooi ding wel, die auto van hem. Futuristisch speelgoed.

Ik heb ooit een hele wedstrijd naar Pippo zitten kijken. Hij doet niets. Hij sjokt wat heen en weer, strikt zijn veters een keer of dertig, geeuwt de tijd weg. Zijn ploeggenoten betrekken hem nauwelijks in de opbouw, ook al omdat hij meestal buitenspel loopt.

Viaviaklutskluts

Na tachtig minuten begin je je af te vragen waarom hij in godsnaam op het veld staat. Tot die ene bal. Dat ene schot dat viaviaklutskluts voor zijn voeten belandt. Pippo zet zijn voet ertegen. Een tikje, meer niet. Maar het is wel raak. Wapperende armen, sprint over het veld.

Eén keer is toeval. Twee keer ook. Maar 308 keer: dat heeft met toeval niets te maken. Maar met wat dan wel?

Van de week viel ik al zappend middenin een nagesynchroniseerde versie van Back to the Future III. Minuut of tien zitten kijken, daarna had ik de trucjes en de tijdmachine-auto van Marty wel gezien.

Blabla in de toekomst, terug naar het verleden, iets veranderen, blabla in de toekomst wordt bloebloe in de toekomst.

Back to the Future

Gaap. Diezelfde avond zag ik Inzaghi als spits van Milan twee keer scoren tegen Marseille. Twee intikkers uiteraard. Twee keer stond hij op de juiste plek. Ik dacht: het lijkt wel alsof hij van tevoren weet waar die bal gaat komen. En toen viel het kwartje. Back to the Future.

Hij weet het. Pippo is Marty. Pippo zit in de toekomst avonden te kijken naar voetbalwedstrijden, noteert waar de bal komt, stapt dan in zijn rijdende teletijdmachine en tikt in het verleden een paar klutsballen tegen het net. En dan maar juichen alsof het een totale verrassing is. Acteur.

Huntelaar

Pippo kreeg tegen Marseille een applauswissel van zijn trainer. Hij werd vervangen door Huntelaar – een spits die kan voetballen, meedoet met rondootjes en niet als laatste wordt gekozen met positiespelletjes. Maar hoeveel keer Huntelaar ook kan hooghouden; hij kan alleen maar dromen van de prijzenkast van Pippo.

Misschien moet Klaas-Jan eens een keer instappen bij Pippo.
Tot slot, het mag natuurlijk niet ontbreken in een topic over deze ultieme doelpuntenmaker, een filmpje met een aantal van zijn mooiste () doelpunten: http://www.youtube.com/v/0koLqYQ7c2Y
rompompom is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-09-09, 15:45 angry   #2
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Eens kijken of hij morgen weer de krantenkoppen haalt, zelfs de Franse kranten waren lovend na z'n optreden in Marseille.
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 15:48 angry   #3
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Eigenlijk kan ie amper wat
Het enige waar ie goed in is, is in de 92e minuut, als ie nog geen kans heeft gehad, op de juiste plek staan

Fenomeen en nog steeds één van de beste spitsen ter wereld

Volgens mij willen ze bij Milan ook amper dat ie mee gaat kaatsen ofzo, bang dat ze de bal kwijt raken.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 16:19 wink   #4
Hansworst

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Eigenlijk kan ie amper wat
Het enige waar ie goed in is, is in de 92e minuut, als ie nog geen kans heeft gehad, op de juiste plek staan

Fenomeen en nog steeds één van de beste spitsen ter wereld

Volgens mij willen ze bij Milan ook amper dat ie mee gaat kaatsen ofzo, bang dat ze de bal kwijt raken.
Dat maakt hem nou juist zo fantastisch. Hij heeft het beste spelinzicht van de hele wereld en een degelijke traptechniek, voor de rest kan-ie niet mee met een zaterdag 4e klasser. Dan wordt je dus als spits wereldkampioen met je club en met je nationale elftal (al had-ie daar geen grote bijdrage in).
rompompom is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 21:24 angry   #5
Cool Daddy

Tegen 10 van Atalanta lukte het hem niet, mistte hij weer de mooiste kansen, net als tegen Zurich trouwens. Maar ja, dat zijn niet DE wedstrijden voor Pipo....
Oud 06-10-09, 21:43 angry   #6
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik blijf het een fascinerende speler vinden.

Oud 06-10-09, 21:54 angry   #7
Cool Daddy

Ook in de media trouwens, zo gedreven altijd, maar ook correct en sympathiek. Met name dat laatste zou je niet verwachten als je ziet hoe hij telkens de scheids probeert te bespelen en altijd wel een paar keer theatraal valt.
Oud 06-10-09, 21:56 angry   #8
Drums

Ik vind hem wel een hoofd hebben alsof ie verslaafd is aan roken.
Geen idee waarom maar dat vond ik al sinds ik hem voor het eerst zag
Oud 25-11-09, 19:24 sad   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Inzaghi wil carrière afsluiten bij AC Milan

Filippo Inzaghi kan mogelijk een nieuw contract verwachten bij AC Milan. De spits is in het bezit van een aflopende verbintenis, maar een vertrek lijkt niet aan de orde. Wel speelt het behalen van een Champions League-ticket een grote rol.

Inzaghi is bezig aan zijn negende seizoen in het shirt van AC Milan. De kans is groot dat daar nog een aantal seizoenen aan vast geplakt worden. "Ik ben heel rustig", zegt de spits over zijn toekomst. "Adriano Galliani zei onlangs al tegen me dat we in januari of februari over mijn toekomst gaan praten."

AC Milan maakte afgelopen week bekend dat het alle contractonderhandeling opschuift naar de lente van komend jaar. Eerst wil het bestuur weten of de club zich weet te plaatsen voor het lucratieve Champions League-toernooi. Die inkomsten zijn van groot belang voor de club.

"Als het bestuur wil dat ik bij AC Milan blijf, blijf ik ook. Ik droom er van mijn carrière af te sluiten bij de Rossoneri. Mocht dat niet het geval zijn dan ga ik ergens anders aan de slag. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu", zegt de 36-jarige Inzaghi tegenover Italia 1.

"Niemand kan voor mij beslissen wanneer ik stop. Dat beslis ik en ik alleen. Ik neem die beslissing op het juiste moment, tot dan blijf ik doorgaan met voetballen. Ik heb het gevoel dat ik nog steeds van waarde kan zijn", besluit Inzaghi.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:31   #10
Cool Daddy

Hij werd vanavond in de basis verwacht, totdat bleek dat Borriello toch voldoende hersteld was van z'n blessure, zondag opgelopen.

Maar hij schikt zich waardig in z'n rol, achter Pato en Borriello.
Oud 26-01-10, 21:42 sad   #11
BS.

Mancini wil hem naar Manchester City halen !
Oud 05-05-10, 16:36 sad   #12
BS.

Inzaghi not planning to retire this summer
May 4, 2010

AC Milan forward Filippo Inzaghi has brushed aside reports that he will retire at the end of the season.

Inzaghi, 36, has made just four Serie A starts in 23 league appearances for the Rossoneri this campaign and rumours in Italy claimed he would hang up his boots this summer. However, the former Juventus star has confirmed he will play another season with Milan.

Inzaghi said in an interview with La Stampa: "The time to retire has not arrived yet. I still want to beat some records and I would like to do that with this jersey and for these fans who have always loved me."

Inzaghi, a World Cup-winner with Italy in 2006, shares the honour as the most prolific goalscorer in European club competitions with Real Madrid striker Raul. Both have scored 68 goals in Europe.

Inzaghi has scored 39 times with Milan, making him the club's all-time top scorer in Europe.
Oud 05-05-10, 16:38   #13

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn hart sloeg al een slag over toen ik dit topic bovenaan zag staan, gelukkig maar.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 11:13 big smile   #14
BS.

Inzaghi (36) weet van geen ophouden
Filippo Inzaghi staat ook komend seizoen tot de beschikking van AC Milan. De spits verlengde zijn aflopende contract vrijdag met één seizoen, maakt de Italiaanse topclub bekend op haar officiële website.

De 36-jarige Inzaghi, die eerder zelf al liet weten absoluut nog niet aan een afscheid te denken, speelt al sinds 2000 voor AC Milan, dat hem destijds overnam van Juventus. In die periode groeide de Italiaan uit tot één van de meest beruchte goaltjesdieven van de wereld.

Overigens had Inzaghi het afgelopen seizoen slechts een kleine rol bij Milan. De routinier moest Alexandre Pato, Marco Borriello en Klaas-Jan Huntelaar voor zich dulden en kwam dan ook slechts twee keer tot scoren in 26 wedstrijden, waarvan het gros invalbeurten betrof.
Oud 23-05-10, 11:37 wink   #15
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Inzaghi is een absolute held .
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 26-08-10, 10:19 big smile   #16
BS.

Wat een koning

Oud 26-08-10, 11:13 thumb up   #17
Hansworst

Gruwelijk!

Oud 26-08-10, 13:03 Standaard   #18
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een goal .

Oud 26-08-10, 13:04 Standaard   #19

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Typische Pipo goal.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 26-08-10, 13:42 Standaard   #20
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag het gister. Pipo is gewoon een baas. Zal ie altijd blijven.

Geweldige bal van Clyde ook.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-08-10, 13:49 thumb up   #21
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
Typische Pipo goal.

Oud 26-08-10, 14:49 Standaard   #22
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
Zag het gister. Pipo is gewoon een baas. Zal ie altijd blijven.

Geweldige bal van Clyde ook.
Inderdaad fantastisch gegeven

Oud 26-08-10, 17:15 Standaard   #23
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Die goal is gewoon echt pure kunst. Hoe die ook met zijn andere been in de lucht hangt.

Oud 26-08-10, 22:03 thumb up   #24
Hansworst

Tot de 28e septmber, pippo.

Oud 26-08-10, 23:58 Standaard   #25
Drums

Bazengoal
Oud 27-08-10, 00:41 Standaard   #26
Hoi

Gelukkig hebben we reuzendoder Ooijer.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 27-08-10, 00:44 big smile   #27

Onderbroek's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een goal!
Onderbroek is offline   Met citaat reageren
Oud 27-08-10, 01:25 Standaard   #28

Pippo
Oud 27-08-10, 05:50 thumb down   #29
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik haat hem nog steeds van 2003

Oud 27-08-10, 08:37 arrow   #30
11 tegen 11, bal is rond

Pippo is een KONING

Oud 20-09-10, 20:18 Standaard   #31
Cool Daddy

Pippo Inzaghi’s 155th Serie A goal puts him just one behind Roberto Mancini, who is 17th in the all-time top scorers’ charts. It is also his 123rd in a Milan jersey, -1 from Marco Van Basten’s tally.

Oud 03-11-10, 22:28 sunglasses   #32
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Maakt er gewoon weer twee hoor. Opperbaas.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-11-10, 22:31 hearth   #33
Drums

Mijn baas
Oud 03-11-10, 23:05 hearth   #34

Gelukkig is er nog iemand die me een beetje laat lachen vanavond.
Oud 03-11-10, 23:20 arrow   #35
11 tegen 11, bal is rond

Held.

Oud 03-11-10, 23:21 Standaard   #36
Hoi

Wauw, die eerste pistie er echt weer in. Held
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 03-11-10, 23:23 big smile   #37
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected Bekijk bericht
Wauw, die eerste pistie er echt weer in. Held
Die tweede ook. Iedere spits zou hem een hoek in tikken/jassen maar Pippo pist hem onder de keeper door.

Oud 03-11-10, 23:33 hearth   #38

En het mooiste is nog hoe hij altijd juicht na zo'n wereldgoal.
Oud 03-11-10, 23:38 thumb up   #39
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Heerlijk .

Oud 03-11-10, 23:40 Standaard   #40
Drums

Helemaal uit z'n dak inderdaad
Oud 03-11-10, 23:45 big smile   #41
Born Offside.
Chuck Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 03-11-10, 23:47 thumb up   #42
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Chuck Norris Bekijk bericht
Born Offside.
Onzin en je weet het.

Oud 03-11-10, 23:55 Standaard   #43

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een fenomeen. Dit blijft 'ie doen tot z'n 65ste denk ik.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 01:13 Standaard   #44
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Vreselijke speler. Jammer dat ie niet gewoon rood kreeg voor die debiele actie.

Oud 04-11-10, 11:27 hearth   #45

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Ik haat hem nog steeds van 2003
Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd eer ik zijn talent voor doelpunten maken heb erkend. Inmiddels ben ik fan.

Pippo Inzaghi is uniek.
Ungeheuer is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 11:30 Standaard   #46
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Had natuurlijk rood moeten hebben..

Oud 04-11-10, 11:32 emo   #47
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Dat doet hij bij elk doelpunt. Zelfs op de training gok ik.

Oud 04-11-10, 13:04 no smile   #48
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Vreselijke speler. Jammer dat ie niet gewoon rood kreeg voor die debiele actie.

Als je dat al rood vindt, kun je beter naar korfbal gaan kijken.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 15:21 Standaard   #49
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
[...]

Als je dat al rood vindt, kun je beter naar korfbal gaan kijken.
Wat is het dan? Er is geen bal in de buurt, en hij ramt een tegenstander tegen de grond. Dat is gewoon de intentie om iemand te raken met een mogelijkheid om iemand te blesseren. Zonder dat er een bal bij betrokken is is dat sowieso rood.

Oud 04-11-10, 15:29 Standaard   #50
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Wat is het dan? Er is geen bal in de buurt, en hij ramt een tegenstander tegen de grond. Dat is gewoon de intentie om iemand te raken met een mogelijkheid om iemand te blesseren. Zonder dat er een bal bij betrokken is is dat sowieso rood.
Hij geeft 'm gewoon een duw in z'n rug. Geen kans dat je daarbij geblesseerd raakt. Gele kaart had gekund, maar rood niet.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site