|
|
#1 |
|
|
In 1992 kwam er een spits uit Guinee aanwaaien bij Willem II: Sekou Soumah, amper 18 jaar. Hij maakte zijn debuut tijdens Willem II - PSV in de 70ste minuut bij een 0-1 stand. In de 87ste minuut maakte Soumah de 1-1. Die avond zat hij bij Studio Sport en was hij even landelijk nieuws.
Het jaar erop speelde hij nog tien duels, meestal als invaller, waarin hij nog een keer scoorde. Daarna verdween hij (verhalen over seksuele escapades deden de ronde) en ik heb geen idee waar hij gebleven is. Ik ben benieuwd of andere clubs ook zo'n ultieme one hit wonder hebben gehad? Iemand die eenmaal in de schijnwerpers stond, maar waar nadien niets meer van vernomen is. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Christopher Wreh topic
![]() Kwam als huurling van Arsenal over naar FC Den Bosch, scoorde 2 keer, maakte even veel salto's en kwam nooit meer terug. http://www.beijen.net/frank/wedst/2000/000206bp.htm
Laatst gewijzigd door sjimmie; 12-01-12 om 20:21 |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Wreh
Dat kan ik me nog herinneren. Ik dacht echt dat Den Bosch toen een wereldster had binnengehaald. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 | |
![]() Om aan te haken op de vraag uit de OP kan ik me nog herinneren dat Excelsior ooit een Japanner had, Takafumi Ogura. Die schoot er een stuk of 15 in voor Excelsior in de eerste divisie, maar was slechts gehuurd en daarna weer vertrokken. Jaren later dook hij nog eens op voor een proefstage bij Sparta en ook bij ADO, meen ik. Kwam nooit tot een contract en speelde dus alleen nog in eigen land. In zijn Excelsior-tijd werd hij wel international. Mooie acties bij hoor! Rond 1.40 zelfs een goal voor Excelsior Laatst gewijzigd door methodmich; 13-01-12 om 20:22 __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Zal het nooit meer vergeten, hij scoorde de 1-0 iedereen werd gek. We dachten even dat we de nieuwe Pelé in huis hadden. Hij scoorde nog de 2-6, daarna nooit meer wat van gehoord
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De Sekou Soumah van...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |