![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Als men over de groten praat dan praat men over Pelé, Maradona (ook al wonnen die er nooit één omdat ze er niet gerechtigd toe waren), Cruijff en daarachter namen als Van Basten, Ronaldo, Eusebio, Best, Zidane, Platini, Rivera (want Italiaan), Luis Suarez (beste Spanjaard ooit), Di Stefano, Charlton, Baggio, Rivaldo, Matthews, Beckenbauer etcetera.
Toch zijn er ook nog een aantal meer geweest die een Gouden Bal hebben gewonnen. In het bijzonder springen de namen Keegan en Rummenigge ertussenuit die de prijs beiden twee keer wonnen. Maar wat dachten jullie van namen als: Sivori, Masopust, Albert, Müller, Simonsen, Rossi, Belanov, Papin, Matthaus, Stoitskov, Weah, Sammer, Owen, Nedved en Sjevtsjenko. Deze namen komen veel minder vaak voor in de lijstjes. Hoe kijken jullie hiernaar? Wat is jullie blik erop, voor zover je er een beeld van hebt. Ben met name benieuwd naar de blik op de tweevoudige winnaars. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 11-01-12 om 10:32 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Van Simonsen heb ik zelfs nog nooit gehoord! Het is ook wel allemaal een niveautje minder, ook Keegan. Wat apart zeg dat ze 'm zelfs twee keer hebben gewonnen.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eén van de beste voetballers in de glansperiode van Mönchengladbach.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Dat bedoel ik eigenlijk met dit topic... En ook: waarom kon zo iemand hem twee keer winnen? Voor Keegan (winnaar 1978, 1979) kan je iig op de kicker-website zijn beoordelingen terugvinden: In 1977/1978 was dat een 2.24 In 1978/1979 was dat een 1.94 In 1979/1980 was dat een 2.42 Rummenigge (winnaar 1980, 1981) In 1979/1980 was dat een 2.32 In 1980/1981 was dat een 2.24 In 1981/1982 was dat een 2.34 Simonsen (winnaar 1977) In 1976/1977 had hij 2.12 In 1977/1978 had hij 2.43 Ter vergelijking: Robben was Duits voetballer van het seizoen in 2009/2010 en had 2.48 als cijfer. (voor de mensen die het niet weten: in DLD betekent een lager cijfer dat je beter bent) Laatst gewijzigd door Koekebakker; 11-01-12 om 10:38 |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Weet je iig wie het is
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
Stoichkov komt nog wel regelmatig voor, en terecht. Ook Rossi en Papin zijn natuurlijk beide verre van 'vergeten'.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Bedoelde ermee te zeggen dat Romario en Laudrup denk ik vaker boven hem worden geplaatst. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Over vergeten winnaars geproken. Ik opende op Fok! vorig jaar een topic naar aanleiding van het overlijden van de beste Hongaar na Puskas Florian Albert. Gooide een net aangestelde mod hem op slot. Ze kende hem niet dus zal het ook wel niks zijn. Werd na mijn protest weer geopend natuurlijk. Maar wel typisch. Welke voetballers kennen ze over 40 jaar nog uit deze periode ? Ook jammer dat er voor 1995 geen niet-europeanen mochten meedingen. Daarom werd het in 86 Belanov en niet Maradona. En in 94 Stoichkow ipv Romario. Leuk topic ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Heb een beetje rondgezocht. Heb zelf een mooi boek met foto's over het engelse clubvoetbal van de afgelopen 100 jaar. Daarin wordt Keegan beschreven als een 'hard werkertje'. Misschien is dat wel deel van de oorzaak.
Aan de andere kant: Nedved was primair ook een 'hard werkertje', misschien dat hij over 40 jaar ook wel vergeten is (alhoewel hij in 2003 wel Juventus min of meer kampioen maakte; Trezequet had niet dezelfde vorm als de jaren ervoor en Del Piero was in een 1/4 van de wedstrijden geblesseerd of afwezig). Nedved deed niet mee met de Champions League finale van 2003 alhoewel hij natuurlijk wel een prominente rol had in sommige grote toernooien. Maar dat had Masopust ook en die naam hoor je ook zelden meer passeren. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Weah komt alleen in het nieuws omdat die president wilt worden
![]() Hij had ook onterecht gewonnen. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Je ziet in die 2 rijtjes van jou ook wel een paar verschillen. In je 2e rijtje veel spelers die niet uit toonaangevende landen komen en ook vaak niet bij toonaangevende ploegen speelden, vaak ook niet uit West-Europa. Ook zie je veel spelers die wat 'rauwer' zijn.
Mja als ik even een willekeurige voetballer uit Oost-Europa pak, zeg Hagi, dat is aan de bal een ware artiest. Maar toch dat rauwe imago (en bij hem dan ook karakter). Terwijl het een geweldige speler was, maar je hoort toch eerder een Bergkamp of Raul bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Over vergeten bal winnaars gesproken: Rivaldo gaat naar Angola, wat is dat nu weer?
__________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Inderdaar schandalig dat Berry van Aerle het niet werd.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Litmanen was 10x beter dat jaar. Hoor jij te weten.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Even scorebordjournalistiek.
1995/96 AC Milan Serie A 26 11 Indrukwekkend zeg voor een spits van een topteam
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Niet tien keer. Was wel geweldig toen.
Gekozen tot Afrikaanse speler van de eeuw. Maar Weah wegzetten als een onterechte nobody is onterecht.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik zeg niet dat het een nobody is maar dat het onbegrijpelijk is dat hij gewonnen heeft. Daar is iedereen het over eens lijkt me.
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Dat was de meest onterechte winnaar ooit.
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik heb niks over Papin gezegd hoor, ik ben de TS niet.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Excuses Knikkerkoning
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dus Messi is ook niet de beste?
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Maar wie had het dan moeten zijn in 1991? Matthaus? |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Jardel is het toch ook eens geworden?
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Het klopt ook dat bepaalde landen altijd in het voordeel zijn met dit soort prijzen. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ja, ik zat te zoeken naar wat beelden van hem tegen Bayern (in de halve finale). Ze zitten prominent in deze compilatie verweven.
Hij speelde ze helemaal zoek (die in dat compleet rode shirt is Bayern). Daarentegen was Papin wel iets meer dan Inzaghi. Inzaghi kon niet zo goed tegen een bal aan trappen als hem ![]() Zie nu dat de beelden ook in het filmpje zitten dat jij post Laatst gewijzigd door Koekebakker; 12-01-12 om 22:28 |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pff ik zou gek worden van zo'n speler als Prosinečki in me team. Schitterend om te zien, maar niet echt effectief en vaak de moeilijkste oplossen zoeken.
Maar voor de toeschouwers was het natuurlijk geweldig |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
PSV Eindhoven!
|
__________________ "A little knowledge is a dangerous thing." |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
PSV Eindhoven!
|
Zou zo van Jimmy Hendrix kunnen zijn.
![]() /tong80 __________________ "A little knowledge is a dangerous thing." |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Die won de Gouden Schoen als Europees topscorer.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Ik vind in het rijtje de naam van Sammer altijd wel opvallend. En dan voornamelijk omdat ik hem gewoon geen mooi type speler vond. Niet iemand waarvoor je nou specifiek naar het stadion zou gaan, die sympathiek over kwam, die een mooie verfijnde motoriek had etc. Is eigenlijk ook een speler die ineens een top seizoen gedraaid heeft en dat was het dan wel zo'n beetje. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik vind Savicevic en Prosinecki niet echt vergelijkbaar. Savicevic was iets aanvallender en bovenal veel vaker beslissend.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
In die zin bedoelde ik dat niet. Ik bedoelde dat Savicevic vaak ook de moeilijke oplossing zocht, net zoals Prosinecki, wat Flumi zei. Savicevic was trouwens bij Milan geen vaste basisspeler, dat is het opmerkelijke. Erg flegmatiek imago.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nee, want ook van hen vind ik niet dat ze over een goede, mooie motoriek beschikten.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Meer opgevoerde Duracel konijnen. Vond de versnelling van Matthaus wel mooi om te zien altijd, al had hij dat veel minder in zijn tweede Bayern periode als libero (toen keek ik al wel regelmatig voetbal).
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Kijk als je het wil vergelijken en ook een beetje hetzelfde soort type speler wil pakken, dan kun je niet anders concluderen dat bv een Nedved, evenals met name Sammer en Matthaus ook een enorme atleet, wel ondertussen over een veel betere fijnere motoriek beschikte. En ondanks dat ik het naar mijn voorkeur alleen maar over spelers heb nu die vanuit mijn optiek bij "foute"clubs hebben gespeeld; een Sammer kon ik moeilijk niet van genieten, van een Nedved zeer zeker wel. En dat omdat een Nedved naar mijn mening dus meer te bieden had, completer was, voornamelijk geholpen door een betere motoriek dan de genoemde Duitsers.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Helemaal mee eens dat Nedved sierlijker over het veld bewoog maar in welk opzicht was hij completer?
Nedved is denk ik ook één van de laatsten geweest die kan claimen dat hij een club kampioen heeft gemaakt, bij afwezigheid van andere 'sterren'. Ik geloof dat een aantal van zijn doelpunten tegen grote clubs waren. Opmerkelijk is dat vier van zijn negen doelpunten tegen directe concurrenten werden gemaakt, te weten Lazio, AS Roma, Internazionale en Milan. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 13-01-12 om 22:30 |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nedved was technischer dan een Matthaus en Sammer, had de grootste longinhoud van allemaal, had een beter schot dan Sammer en Rummenigge, was beter in de aanname en ik denk echt 1 van de beste verbindingsspelers die er ooit is geweest.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De 'vergeten' Gouden Bal winnaars...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|