|
|
#1 |
|
Ik ben van 1984, maar kan me er toch nog vaag iets van herinneren. De Minivoetbalshow van de NCRV (in samenwerking met tijdschrift Voetbal International). Een tv-programma dat in de jaren 70 en 80 werd uitgezonden en massaal door het Nederlandse publiek werd bekeken. Het was een jaarlijkse competitie tussen zaalvoetbalteams, met o.a. bekende ex-voetballers uit het Nederlandse betaald voetbal als Sjaak Swart, Guus Hiddink en Johan Derksen.
Het was niet zomaar zaalvoetbal. Er werd gespeeld met een boarding langs de zijlijn en het doel stond niet op de achterlijn maar enkele meters daarvoor (als bij ijshockey), waardoor er ook achter het doel langs kon worden gespeeld. In het achternet van het doel waren twee gaten gemaakt, waardoor ook gescoord kon worden. Een kopdoelpunt telde dubbel. Bij het begin van een wedstrijd stonden de spelers op de eigen achterlijn en viel de wedstrijdbal uit een koker in de lucht boven de middenlijn. Het programma werd opgenomen in Ahoy' Sportpaleis in Rotterdam. De uitzendingen trokken twee tot vier miljoen kijkers en bij opnames was Ahoy' gevuld met duizenden toeschouwers. De show werd voor het eerst uitgezonden in oktober 1974. Per uitzending van ongeveer veertig minuten was één wedstrijd te zien. De teams waren speciaal voor het programma geformeerd. Er waren teams uit verschillende delen van Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Oost-Nederland, Noord-Nederland, Limburg) en onder andere een militair team en een politieteam. In latere edities deden er ook nationale teams van België en West-Duitsland mee en een Old Stars-team met Nederlandse oud-internationals. Het commentaar bij de wedstrijden werd geleverd door Barend Barendse en Joop Niezen. Presentator was Dick Passchier. Beelden zijn helaas nergens te vinden op het net. Zelfs geen foto's. Wie heeft er soms nog iets? En voor de oudere users onder ons: wat kunnen jullie ons nog over dit spektakel vertellen?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik kan me het nog wel herinneren ja, maar heb geen beeldmateriaal en ben er ook nooit geweest.
Op zich jammer dat ziets niet meer gebeurt, nu moet je het hebben van een zomer voetvolley op Aruba o.i.d. terwijl die shpw op TV veel leuker was. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik was er dol op, het was geweldig, vooral vanwege die gaten in de goal. Ik ben wel eens eerder op zoek gegaan naar materiaal maar dat is heel erg lastig, ik werk nog wel bij de NCRV ook.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Er is nog wel materiaal bij Beeld en Geluid - hier een uitzending uit 1980 - met notabene Sjaak Swart
Beeld en Geluid __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik kan me nog wel zo'n programma herinneren, begin jaren negentig, met jeugdspelers geloof ik. Ook indoor, maar dan op kunstgras geloof ik. Iemand een idee welk programma dat was?
__________________ Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dat zal hem geweest zijn
![]() Weinig over te vinden op internet helaas. __________________ Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
2 vrienden van mij hebben daar nog aan meegedaan toen.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
In Duitsland hadden ze toch ook elke winterstop zo'n indoor toernooi met een aantal teams uit de Bundesliga?
Was altijd leuk om naar te kijken. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
__________________ Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten. |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
Je kan het daar niet zien, je kunt het opvragen, kost maar 35 euro
__________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Was erg leuk.
Met in de rust tien minuten een fanfare. ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
hosSCHel
__________________ [size=xx-small]Ik reageer soms wat overdreven ;([/size] |
|