![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | ||
|
Wat een verschil met nu... het positiespel, de wilskracht, het tactisch vernuft, de verticale en horizontale positiewisselingen en de techniek... Nederland oude stijl volgens een geheim Coca Cola recept.
Laatst gewijzigd door Koekebakker; 29-10-11 om 20:13 |
|||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Sowieso was dit een leuk EK. Laatste keer met 8 landen toch? __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 | |
De vrije trap (2-0) van Robbie Witschge kan ik me goed herinneren. De goal van Rijkaard (1-0) dan weer niet. Was dat geen kopbal? Kwam wel uit een corner geloof ik. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Laat dat nu net de wetenschappelijk vastgestelde leeftijd zijn waar vanaf je iets kunt herinneren. Flarden, maar niet meer dan dat. Daarnaast hoofdzakelijk van de ochtenden na de wedstrijd, net zoals bij WK94 overigens (waar me al wat meer van bij staat).
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kijk het eens. Ik had het me nooit zo gerealiseerd maar m.n. de eerste helft vanaf een minuut of 10 is echt hollandsch voetbal uit het schoolboekje. Dat zou jij ook moeten onderschrijven denk ik zo...
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dat was inderdaad een heel goede wedstrijd, waarschijnlijk één van de besten die Oranje ooit gespeeld heeft.
Jammer van de volgende wedstrijd tegen Denemarken .
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
.
|
|||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Het eerste toernooi dat ik mij herinner was het WK'86, het eerste met Oranje het
EK'88 .
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Op die leeftijd al? Bijzonder als je daar al wat van mee krijgt.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Qua resultaat leuk, qua voetbal matig met soms uitschieters naar 'slecht'. Dan was dit beduidend beter.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Natuurlijk had ik toen nog geen benul van wat goed of slecht voetbal is, dat lijkt me vanzelfsprekend. Dat zie je pas als je die beelden meermaals terug ziet. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trouwens die opstelling van het Oranje uit dit topic
.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Schitterende wedstrijd. Nederland speelde de Duitsers van de mat. Toch wisten de Duitsers das anschlusstor te maken. Maar Dennis kopte Oranje toch naar de winst.
Van Basten speelde geweldig. Waar tegen Den Bosch een omhaal in de kruising ging ging ie nu helaas op de lat. En dan tegen Denemarken verliezen. ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dit was voor mijn tijd.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
De eerste wedstrijd tegen Schotland was matig maar er werd wel gewonnen, de tweede wedstrijd tegen de Sovjet-Unie (of Gemenebest van Onafhankelijke Staten heette het toen geloof ik) werd er behoorlijk goed gespeeld, maar er werd niet gescoord en dus eindigde het in 0-0. Van Basten was die wedstrijd erg goed.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Loves C, R en M
|
Best raar dat ik me de ze wedstrijd niet kan herinneren - ik zou ook niet meer weten waar ik 'm gezien heb. De wedstrijd tegen DK kan ik me echter wel goed herinneren, evenals die tegen DL op het WK 1990.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Schotland speelde tegelijkertijd... Misschien dat je die gezien hebt?
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Duitsland had best wel een matige ploeg eigenlijk met run of the mill spelers als Binz, Thomas Doll, Helmer, Riedle en Frontziek. Eigenlijk wel maf om Sammer dan als wisselspeler te zien komen opdraven
(maar Sammer was in die fase van zijn carrière nog geen libero)
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Nederland speelde in 92 beter dan in 88. Helaas hadden we geen mislukt schot van Koeman en een mislukt polletje van Kieft in de 88 ste minuut. Helaas haden we een kut coach die Cruijff zijn carriere en die van het Nederlandse volk heeft gedwarsboomd.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Vergeet Eric Viscaal niet!
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bij dat filmpje zie je vanaf 4:45 FC Utreg vlag, Ajax vlag, Feyenoord vlag.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zeker, geen internationale top natuurlijk, maar speelde een prima toernooi destijds. Eigenlijk was hij trouwens niet geselecteerd, maar Michel Kreek (ja echt
) haakte af met een blessure en toen werd Witschge alsnog geselecteerd.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dat je dat nog weet!
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Frank de Boer werd links achter van Ajax omdat Danny Hesp zijn beenbrak.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Witschge was geen internationale top maar kon er wel in mee.. We moeten er niet teveel met dedain over doen. Bij Feyenoord was hij jarenlang één van de betere spelers en toen kon Feyenoord nog gewoon winnen van een boel Duitse subtop-clubs e.d.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Voor De Graafschap was hij inderdaad een prima spits, maar Oranje was toch wat te hoog gegrepen.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Het was ook best een aardige spits, maar geen Oranjemateriaal.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ook niet als supersub? Ik bedoel, de belgische competitie is best een negatieve competitie en hoe lager op de ranglijst je komt, des te moeilijker het wordt om +20 goals te maken per jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Daarvoor zat Kieft al bij de selectie. Bosman zat er trouwens niet bij zie ik nu, best gek, of was hij geblesseerd?
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Interlands, doelpunten John Bosman in het Nederlands Elftal Zitten inderdaad grote gaten tussen... Waarom? Geen idee. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Van Gaal wilde Viscaal naar Ajax halen maar zag er van af toen ie hem gesproken had.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ja gek, in mijn beleving was hij zeker beter dan een Viscaal of Van Loen. Wordt nog zeer gewaardeerd in Belgenland.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Herinner mij deze wedstrijd vooral omdat we uit eten waren gegaan en dachten op tijd thuis te zijn, helaas miste we net de bus en kwamen we binnen toen Witschge net de vrije trap binnen schoot, en daarnaast natuurlijk de schitterende goal van Bergkamp.
Overigens denk ik dat je niet eens zo ver terug hoeft te gaan om te zien hoe goed de teams soms speelden, WK98 zaten paar goede wedstrijden tussen en EK 2000 in eigen land ook. 2004 tegen Tsjechie was ook goede wedstrijd, ondanks dat we verloren. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|