![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 | |
Beter lezen Koekie. Ik zei Afmaker != goaltjesdief. != betekent, staat niet gelijk aan. Ik ben het dus met je eens dat een afmaker niet perse een goaltjesdief is. Achter mijn tweede stelling blijf ik staan. Staan teveel namen die alles behalve alleen een afmaker waren. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ja, dat was mijn punt. Op basis van 1 seizoen iemand een afmaker noemen vind ik niet echt een afmaker.
Jardel en Inzaghi zijn ekte ekte. Kluivert, Totti, Zlatan, Batistuta bijv, zijn/waren imo gewoon complete wereldspitsen voor wie "afmaker" een belediging van hun kwaliteiten is. We hanteren een iets andere definitie van afmaker, denk ik. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#54 | ||
(ipv dat ie zich met alles en nog wat bemoeit en zelfs ballen op het middenveld gaat ophalen). Ik begrijp je punt dat je dat in jouw visie meerdere seizoenen moet laten zien.
|
|||
|
|
|
|
|
#55 | |
Overigens ben ik niet geheel objectief, Batistuta is een van mijn favo spelers all-time .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
intrinsieke kwaliteiten heb je niet, dat ontwikkel je. de notie van geboren talent wordt steeds meer betwist. volgende stap is hoe die kwaliteiten worden aangewend. sommigen kunnen hun kwaliteiten alleen gebruiken voor het zijn van een pure goaltjesdief (inzaghi), anderen kunnen ook goed buiten de 16 scoren en hebben een bovengemiddeld harde en precieze traptechniek (vieri) en weer anderen zoals Zlatan (die trouwens een even trage handelingssnelheid heeft als ik) kunnen hun kwaliteiten op meerdere manieren aanwendden waarvan de rol van afmaker/eindstation er één is. overigens ben ik van mening dat Zlatan vaak veel te veel wil doen en zich het beste kan toeleggen op een paar rollen/dingen. het leek erop dat mourinho dat in dat ene seizoen ook zo zag. afmaker zie ik primair als een rol in het veld (niet te verwarren met een positie) en hoe goed dat wordt gedaan hangt af van de kwaliteiten. aldus deze clown hier
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
wat een kanjer |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Z
|
Favoriete afmaker: Inzaghi
Beste: Gerd Muller |
|
|
|
|
|
#60 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
KB je noemt Cole, maar in mijn beleving is zijn partner Yorke veel meer de afmaker geweest. Nu kan ik me zijn periode daarvoor niet zo goed herinneren, dus 't kan ook goed anders zijn. Hij zette in ieder geval veel doelpunten op door Yorke in stelling te brengen.
En de baby faced assasin, Ole Gunnar Solskjaer, ideale stand-in en enorme wilskracht
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Jardel niet in de top 10 en geen vermelding KB?
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
#65 |
|
ow ik dacht dat dit topic om jouw top 10 ging
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Machlas
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Mahlas bedoel je
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Νικόλαος Μαχλάς
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Pipo Inzaghi is natuurlijk de koning op dit gebied.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nokis Mahlas
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Machlas is de Europese spelling.
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Hugo Sanchez was ook wel een proto type afmaker. Veel goals, vaak zeer egoistisch. EN z'n eigen handelsmerk qua het vieren van een goal.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Volgens mij werd hij in Europa ook vaak zat Mahlas genoemd. En dat staat ook veel mooier.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
In het seizoen 1963/64 maakte Müller bij Nördlingen in 31 wedstrijden 46 goals. Daarmee dwong hij een transfer naar Bayern München af. In München maakte Müller al in zijn eerste jaar 35 goals in 32 wedstrijden. In de jaren die volgden bleef hij aan de lopende band scoren. In de 441 wedstrijden, die hij voor Bayern speelde, kwam Müller tot 401 goals, wat hem de bijnaam "Der Bomber" opleverde.
In het seizoen 1978/79 kwam er een einde aan het Gerd Müller-tijdperk in München. De trefzekere spits vertrok naar de Verenigde Staten, om daar voor Fort Lauderdale Sun uit te komen. Bij die club speelde toen ook George Best. Na het tweede jaar (1980) stopte Müller met voetballen. Hij had toen 477 goals gescoord in 490 wedstrijden. Voor de nationale ploeg, (destijds nog West-Duitsland), kwam Müller 62 keer uit. Daarin scoorde hij 68 keer. Met 'Die Mannschaft' werd Müller Europees Kampioen in 1972 en twee jaar later bracht hij Duitsland in eigen land de wereldtitel, door in de finale tegen Nederland de beslissende treffer (2-1) maken. ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Machlas heeft bij Vitesse 60x gescoord in 3 jaar
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Met dank aan Dejan Curovic natuurlijk
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
maar het ging om afmakers en de naam van Machlas.
en het is trouwens Dejan Čurović __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#81 | |
![]() Overigens is het patat
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Een mooie compilatie van Jean Pierre Papin:
Jean Pierre Papin - Silvergun Superman on Vimeo |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Shit, heb ik de verkeerde gedaan. Deze moet het zijn:
Ongeveer 80 goals in 5 minuten gepropt |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
#86 |
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Huntelaar mag zijn schoenen nog niet eens poetsen. Topper! |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hmm had wel meer kansen nodig volgens mij. En deed uiteraard veel vanuit de spelhervatting.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Ik zou Pierre ook niet als echt 'kille' afmaker bestempelen nee. Maar scoorde natuurlijk wel vaak (o.a. uit standaardsituaties ja).
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Dat gezicht van Beckenbauer... priceless
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Bij afmakers denk ik aan Inzaghi, van Nistelrooy en Raul. (Al is hij misschien wel nog meer dan dat)
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Jardel
![]() Die kopkracht
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Jardel was wel ziek inderdaad, die liep jarenlang meer dan 1 goal per wedstrijd, en ik vind hem ook zo mooi in het mysterie rond afmakers passen. Op de een of andere manier was hij het ineens compleet kwijt, en hij heeft het daarna ook nooit meer teruggevonden.
En zo heb je wel meerdere spelers die of juist nooit scoorden en er ineens 30 in schoten, of er altijd 30 in schoten en het ineens helemaal misging. En mijn favoriete afmaker was toch wel: Montella. Alleen al om zijn juichen hoopte ik altijd op een goaltje. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Weinigen kennen hem nog, maar John Eriksen was een killer pur sang. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Statistieken van Gerd Müller
EK 1968 - niet gekwalificeerd. 5 doelpunten in 3 wedstrijden WK 1970 - derde. 10 doelpunten in 6 wedstrijden (9 goals in 6 kwalificatiewedstrijden) EK 1972 - winnaar. 4 doelpunten in 2 wedstrijden (7 goals in 7 kwalificatiewedstrijden) WK1974 - winnaar. 4 doelpunten in 7 wedstrijden 68 doelpunten in 62 interlands Bayern München Wereldbeker: 1976 (2 duels, 1 goal) Europese Supercup: tweede 1975, 1976 (4 duels, 3 goals) Europa Cup 1: 1974, 1975, 1976 (23 duels, 18 goals); kwartfinale 1973 (6 duels, 11 goals), 1977 (4 duels, 5 goals); eerste ronde 1970 (2 duels, 0 goals); Europa Cup 2: 1967 (9 duels, 8 goals); halve finale 1968 (8 duels, 6 goals), 1972 (8 duels, 5 goals); Europa Cup 3: kwartfinale in 1971 (8 duels, 7 doelpunten); derde ronde 1978 (6 duels, 4 goals) Absolute topwedstrijden (vier Europacupfinales, laatste fases van een EK en WK): 12 duels, 13 goals. Topscorer van Europa: 1970 (38), 1972 (40) Topscorer van Duitsland: 1967 (28), 1969 (30), 1970 (38), 1972 (40), 1973 (36), 1974 (30), 1978 (24) Duitse records: 68 interlanddoelpunten Vier maal 4 doelpunten in één interland Één maal 4 doelpunten in één helft van een interland Twee maal drie doelpunten tijdens een WK-wedstrijd 7 maal topscorer Bundesliga 40 doelpunten in één seizoen Vier maal 5 doelpunten in één Bundesliga-wedstrijd 16 wedstrijden achter elkaar gescoord in de Bundesliga (23 doelpunten) Topscorer Bundesliga aller tijden Hoogste gemiddelde Bundesliga onder top-45 doelpuntenmakers aller tijden (365 goals in 427 duels) Hoogste gemiddelde in Europese clubcompetities (bij spelers met +30 goals): 0.89. Ruud van Nistelrooij en Lionel Messi hebben 0.70 Onderscheidingen: Europees voetballer van het jaar: 1970 Duits voetballer van het jaar: 1967, 1969 bron: Hard Gras en Half3 Laatst gewijzigd door Koekebakker; 30-12-11 om 18:07 |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Jullie favoriete afmakers aller tijden
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|