|
|
#1 |
|
Wat waren ze goed.
De Engelsen compleet ziekspelen, maar dan ook echt ziekspelen in eigen Wembley. En in de finale de Soviet Unie met 3-0 verslaan Dit is het beste Duitse team aller tijden. Het verschil tussen 1972 en 1974 was Herr Günter. In 1974 nam Overath zijn plaats in omdat de grote dirigent kampte met blessures maar er was één hindernis: Overath was (ook) over zijn top heen. Als jullie eens tijd hebben, bekijk eens wat beelden van dit team. Owja, Monchengladbach had in die tijd natuurlijk een keer in de finale moeten staan. Dit was het beste Duitse team ooit. Nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
YouTube - EM 1972 Finale W. Deutschland - Russland(UdSSR) (2/4)
samba voetbal van de duitsers! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moffen
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mooiste moment van Effenberg was in de finale van de beker een pingel missen door keihard over te schieten, en ook nog z'n lies daarbij verrekken.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
?
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Snap dat gezeik op de Duitsers niet echt?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dat was idd een schitterend elftal. Denk ook het beste Duitsland ooit.
Trouwens Netzer zegt zelf altijd dat Overath terecht op zijn positie speelde. Hij vond zichzelf meer een clubvoetballer. Goed topic. Beetje zeiken op de Duitsers hoort erbij, maar daar moet ook respect bij worden vermeld voor wat ze allemaal hebben gepresteerd.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik vond ze maar matig.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zou goed kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gemert zaterdag 3 zou ze nu zoek spelen inderdaad.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Het voetbal van toen is niet te vergelijken met nu maar de zuiverheid van de passes van Netzer, de slimme bijna niet te stoppen loopacties van hem en de kromming die hij in een bal kon leggen (met buitenkant voet kon hij de bal een hoek van 90 graden laten maken, zo krom) zou iedereen moeten kunnen waarderen. Bovendien was een back als Breitner zijn tijd vooruit. Later zou hij bij Bayern in zijn nadagen aanvallende middenvelder worden en een gids zijn voor de jongere garde.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Als je het mij vraagt overschat je ze nogal.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Die Duitsers vond ik maar ophef om niks. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mwa, zo zie je ze in de Hoofdklasse ook nog wel.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dat geldt voor heel veel mooie doelpunten
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vind het gewoon niet zo indrukwekkend allemaal.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Duitsland 1972
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |