![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Naar aanleiding van de discussie in het Maarten Stekelenburg topic.
Wat zijn jullie favo keepers? Ik begin. 1. Walter Zenga 2. Jean Marie Pfaff 3. Paco Buyo 4. Angelo Peruzzi 5. Oliver Kahn 6. Peter Smeichel 7. Gianluca Pagliuca 8. Bodo Illgner 9. Hans van Breukelen 10. Ed de Goey Nu jullie beurt ![]() (owja: de puntentelling, als dat nodig blijkt te zijn. nummer 1: 20 punten 2: 17 3: 14 4: 11 5: 9 6: 7 7: 5 8: 3 9: 2 10: 1) Laatst gewijzigd door Koekebakker; 01-03-11 om 11:22 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
1. Van der Sar
2. Preud'homme 3. Schmeichel 4. Buffon 5. Casillas 6. Zubizareta 7. Dassaev 8. Zenga 9. Cech |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
1. Van der Sar
2. Schmeichel 3. Buffon 4. Casillas 5. Toldo 6. Taffarel 7. van Breukelen Eervolle vermeldingen voor: 8. Chilavert 9. Bogdan Lobont 10. Jorge Campos __________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
1 Michel Preud'homme
verder, in willekeurige volgorde, Van der Sar, Van Beveren, Dassaev, Banks, Jennings, Stekelenburg, Neuer, Buffon. Keepers dus zonder fluoriscerende tenues, onnodige zweefduiken en die alle vrije trappen willen nemen, maar die gewoon de ballen tegen houden. En vaak onmogelijke reddingen verrichten, dus punten pakken voor hun club/land. __________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik heb alleen keepers meegenomen die ik zelf ook heb zien spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik ook, maar ik ben van die leeftijd dat ik Van Beveren, Jennings en Banks (die laatste op TV) nog heb zien spelen.
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
![]() De eervolle vermeldingen zijn inderdaad meer vanwege hun persoonlijkheid dan om hun daadwerkelijke keeperskwaliteiten, maar er wordt dan ook gevraagd om favoriete keepers en niet alleen beste keepers. __________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Puur op sympathie:
Buffon Pagliuca Peruzzi Van Der Sar Casillas Stekelenburg Canizares Vitor Baia Toldo Tafarel |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
In mijn selectie zit onmiskenbaar een bias richting keepers die ik heb zien spelen maar de twee bovenste van mijn lijst heb ik nooit live gezien
(Zenga alleen in z'n nadagen)
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mijn keepers heb ik gekozen vanwege hun stijl van keepen, of omdat ze Nederlander zijn. Of omdat ze mij herinneren aan een mooie periode uit het voetbal bijvoorbeeld. Baia en Canizares waren nou niet echt de allerbeste van hun tijdperk. Maar wel mooie karakters in het voetbal.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mijn top tien favoriete keepers:
1. Iker Casillas 2. Er is geen nummer twee. 3. Edwin van der Sar 4. Santi Cañizares 5. Sander Westerveld 6. Pepe Reina 7. Peter Schmeichel 8. Paco Buyo 9. David Seaman 10. Jerzy Dudek (puur vanwege 2005 )
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Canizares in jouw top 5? Zo goed was ie toch niet?
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Zegt degene met Pfaff op 2
![]() Buiten dat, de vraag was wie je favoriete keepers zijn, niet wie je de beste keepers vindt. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Pfaff was natuurlijk een hele goede keeper bij Bayern (aantal keer uitgeroepen tot beste keeper van het jaar) en daarnaast een ontzettend grote persoonlijkheid en daarom een favoriet van me... |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
1. Michel Preud'homme
2. Rinat Dasaev 3. Gianluca Pagliuca 4. Gianluigi Buffon 5. Edwin van der Sar 6. Oliver Kahn 7. Walter Zenga 8. Toni Schumacher 9. Andoni Zubizarreta 10.Thomas N'Kono Dit is een lijstje van mijn favorieten, ik heb alleen gekozen voor keepers die ik me kan herinneren. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zo zie je maar dat niet voor iedereen sympathie en kwaliteit onder dezelfde noemer geschaard worden. Door veel ook wel overigens.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mijn favoriete keeper was trouwens Zeljko Kalac maar om die nou in een top 10 op te nemen gaat wel heel ver.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Canizares voor mij.
Minst favoriete mede daardoor ook Kahn. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Keepers die ik live heb gezien zonder twijfel Dudek
![]() Van de keepers die ik op TV heb gezien Smeichel. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bogdan Lobont
![]() en ik ben met name de laatste paar jaar fan van Stekelenburg. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik heb gekozen voor de tien beste keepers die ik zelf nog aan het werk gezien heb.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
De Steek natuurlijk
![]() en deze baas
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hij keepte bij het magische Valencia onder Cupér, dat is sowieso al +1 voor mij. Maar hij stal mijn hart tijdens het EK2000. Het Spaans trainingskamp lag bij mij in de buurt, en Canizares ging als eerste, en kwam als laatste. Op de fiets. En nam voor iedereen de tijd om te praten, foto's te maken, handtekeningen uit te delen, en had veel humor. Iedere dag weer.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
1) Van der Sar
2) Goicoechea 3) Campos 4) Stekelenburg 5) Nikopolidis (EURO 2004 .)6) Fernandez 7) Ravelli 8) Menzo 9) Shilton 10) Dasaev __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
1 Van Beveren
2 Banks 3 Preud'homme 4 Van der Sar 5 Shilton 6 Jennings 7 Dassaev 8 Schrijvers 9 Zoff 10 Schumacher
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Fred Grim
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
1. Van der Sar
2. Stekelenburg 3. Buffon 4. Canizares 5. Dida Eervolle vermeldingen voor Rogerio Ceni, Jorge Campos en Bogdan Lobont. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tussenstand:
Baia 3 Banks 17 Buffon 11 + 14 + 20 + 11 + 14 Buyo 14 + 3 Van Beveren 20 Van Breukelen 2 + 5 Canizares 5 + 11 + 20 + 11 Campos 1 + 14 + 5 Casillas 9 + 11 + 9 + 20 Cech 2 Ceni 7 Chilavert 3 Dasaev 5 + 17 + 1 + 5 Dida 9 Dudek 1 + 20 Fernandez 7 De Goey 1 Goicoechea 17 Grim 20 Illgner 3 Jennings 7 Kahn 9 + 7 Lobont 2 + 20 + 3 Menzo 3 Nikopolidis 9 N'Kono 1 Pagliuca 5 + 17 + 14 Peruzzi 11 + 14 Pfaff 17 Preud'homme 17 + 20 + 20 + 14 Ravelli 5 Reina 7 Van der Sar 20 + 20 + 11 + 14 + 9 + 20 + 11 + 20 Schmeichel 7 + 14 + 17 + 5 + 17 Schrijvers 3 Schumacher 3 + 1 Seaman 2 Shilton 2 + 9 Stekelenburg 7 + 17 + 11 + 17 Taffarel 7 + 1 Toldo 9 + 2 Westerveld 9 Zenga 20 + 3 + 5 Zoff 2 Zubizareta 7 + 2 Vanwege het Ajax-gehalte en, naar mag ik aannemen, Nederlandse gehalte op dit forum is het weinig verbazend dat voormalige Ajax-keepers en/of Nederlandse keepers zeer goed scoren tot nu toe. Wel enigzins verbazend is dat de enige keeper die ooit de Gouden Bal heeft gewonnen (of überhaupt een significante individuele prijs) niet zo heel goed scoort hier. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 02-03-11 om 11:19 |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 | |
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
#37 |
|
De held van het WK 1990 en Daniel Fernandez. Canadese Portugees die ook in de nationale ploeg van Portugal heeft gespeeld. Voormalig keeper van PAOK en de reden dat 2008 zo'n geweldig jaar werd.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Deze keeper staat sinds afgelopen zaterdag bij mij op nr.1
*Afgelopen zaterdag bij Lokeren - Zulte Waregem |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ok wellicht een raar lijstje, niet gehinderd door individuele clubvoorkeuren van mijn kant, en ook niet iedereen even goed op kwaliteit, er komt meer bij kijken:
1: Schmeichel 2: Chilavert 3: Dassajev 4: Zoff 5: Toldo 6: Grobbelaar 7: Ceni 8: Zenga 9: Preud'homme 10: Barthez __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
"Aller tijden" als ik alleen meeneem wat ik de afgelopen plusminus 15 jaar heb gezien: Van der Sar, Buffon, Casillas, Gomes (in een van die PSV seizoenen was de titel volkomen aan hem te danken), Stekelenburg, Given, Cech...
Keepers als Barthez, Kahn, Baia en Menzo vond ik maar grabbelaars die op belangrijke momenten en wedstrijden faalden in plaats van excelleerden. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik had Gomes wel meer verwacht in de lijstjes, of is hij buiten 't PSV-publiek niet zo geliefd?
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Gomes heb ik altijd een beetje een motorisch beperkte aap gevonden, zo met die lange wieken als hij zijn spelers probeerde op te zwepen. Geen groot organisator en leider achterin en dat is voor mij een belangrijke kwaliteit voor een keeper. Die moet de autoriteit en het inzicht hebben om de defensie te sturen.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wat zijn jullie favoriete keepers allertijden?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|