![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Een hot item op het moment natuurlijk, maar welke wedstrijden kun jij je nog goed herinneren?
De eerste de bij mij naar boven komt is de wedstrijd tussen Willem II en Groningen: ![]() Kon geen wedstrijd beelden vinden, maar hier zie je wel een beetje hoe het er uit zag. En natuurlijk de bijna goal van Koolhof in de wedstrijd van PSV tegen ... ? En op een gegeven moment leek het bij Heerenveen-Ajax wel elk jaar zo te zijn dat er sneeuw was:
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
t Puntertje van Ari tegen Ajax staat mij bij.
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Puntertje? Het was een hakje...
Verder AZ - De Graafschap, maart 2008. Niet zozeer de wedstrijd, dat was namelijk een van de kutste wedstrijden waar ik ooit aanwezig bij ben geweest. Beide ploegen kregen niets voor elkaar, het leek wel een strijd welke ploeg het slechtst kon voetballen. Het werd dan ook een bloedeloze 0-0 in de kou en de sneeuw. We hadden dat kalenderjaar nog niet gewonnen, meen ik. Toch zag Van Gaal geen reden om zijn arrogantie te minderen. Het lag aan een hoop dingen, maar nooit aan hem. Maar na afloop van de wedstrijd gebeurde er iets bijzonders. Van Gaal was nederig. Wanhopig. Hij, die altijd alles beter weet, wist het ook niet meer. Aan het einde van die week zou hij het besluit nemen om op te stappen, maar na een gesprek met enkele spelers bleef hij toch, al luisterde hij wel naar die spelers en voerde hij enkele wijzigingen door. Dat seizoen werd dan wel met een troosteloze 11e plek afgesloten, maar die klotewedstrijd tegen De Graafschap zorgde wel voor de ommekeer bij Van Gaal, wat mede leidde tot het kampioenschap van een seizoen later. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bij sneeuw en Feyenoord moet ik nog altijd hieraan denken als eerst:
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
![]() Was deze vergeten __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
De eerste waar ik aan moest denken is Ajax - Benfica in 1969. 5 centimeter sneeuw in het Olympisch stadion. Iedereen denkt daar kunnen Portugezen niet mee overweg. Maar Benfica wint met 1-3. Ajax wint vervolgens de uitwedstrijd en wint die ook met 1-3. In Parijs werd een week later een beslissingswedstrijd gespeeld die Ajax wint. Ajax haalt dat jaar tevens de finale van de EC-1 die ze verliezen van AC Milan.
Ik denk dat de meesten die het hebben meegemaakt of er over hebben gehoord dit de meest legendarische vindt.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
Aldus de legendarische woorden van Peter Houtman. Complete sneeuwballengevechten tussen verschillende vakken
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Willem II is sowieso goed in de sneeuw. Ergens in de jaren 90 in een uitwedstrijd tegen Twente wonnen we met 0-3, volgens mij de enige overwinning ooit in Enschede. Wijlen Mohammed Sylla scoorde toen nog twee keer, terwijl hij voor het eerst in zijn leven sneeuw zag.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
![]() die foto geeft wel mooi het kerstgevoel weer. Laatst gewijzigd door Matres; 17-12-10 om 00:07 |
|
|
|
|
|
#12 | |
Deze wedstrijd dus http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstri...peofpage=84140 Laatst gewijzigd door Dos37; 18-12-10 om 22:12 |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
|
|
|