Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-12-10, 02:13 Standaard   #1
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Een hot item op het moment natuurlijk, maar welke wedstrijden kun jij je nog goed herinneren?

De eerste de bij mij naar boven komt is de wedstrijd tussen Willem II en Groningen:

Kon geen wedstrijd beelden vinden, maar hier zie je wel een beetje hoe het er uit zag.

En natuurlijk de bijna goal van Koolhof in de wedstrijd van PSV tegen ... ?

En op een gegeven moment leek het bij Heerenveen-Ajax wel elk jaar zo te zijn dat er sneeuw was:

Oud 05-12-10, 02:39 Standaard   #2
Ik voel me hier thuis!

t Puntertje van Ari tegen Ajax staat mij bij.

Oud 05-12-10, 02:59 Standaard   #3
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Puntertje? Het was een hakje...

Verder AZ - De Graafschap, maart 2008. Niet zozeer de wedstrijd, dat was namelijk een van de kutste wedstrijden waar ik ooit aanwezig bij ben geweest. Beide ploegen kregen niets voor elkaar, het leek wel een strijd welke ploeg het slechtst kon voetballen. Het werd dan ook een bloedeloze 0-0 in de kou en de sneeuw.

We hadden dat kalenderjaar nog niet gewonnen, meen ik. Toch zag Van Gaal geen reden om zijn arrogantie te minderen. Het lag aan een hoop dingen, maar nooit aan hem. Maar na afloop van de wedstrijd gebeurde er iets bijzonders. Van Gaal was nederig. Wanhopig. Hij, die altijd alles beter weet, wist het ook niet meer. Aan het einde van die week zou hij het besluit nemen om op te stappen, maar na een gesprek met enkele spelers bleef hij toch, al luisterde hij wel naar die spelers en voerde hij enkele wijzigingen door. Dat seizoen werd dan wel met een troosteloze 11e plek afgesloten, maar die klotewedstrijd tegen De Graafschap zorgde wel voor de ommekeer bij Van Gaal, wat mede leidde tot het kampioenschap van een seizoen later.

Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-10, 09:36 emo   #4
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij sneeuw en Feyenoord moet ik nog altijd hieraan denken als eerst:

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-10, 12:43 Standaard   #5
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Op 07 december 1980 maakt Wim Jansen zijn debuut voor Ajax. Uitgerekend tegen zijn oude club Feyenoord maakt Jansen zijn opwachting voor de Amsterdammers. Mede op voorspraak van Cruijff was Jansen naar Amsterdam gehaald.

Op 07 december was het erg slecht weer. Het had fors gesneeuwd. Toch vond de wedstrijd doorgang. De sneeuw zou tijdens de wedstrijd een belangrijke spelen. Wim Jansen werd al tijdens de warming up geraakt door een ijsbal.

Het linkeroog van Jansen was vol geraakt.
Als een blok sloeg “Mister Feyenoord”tegen de grond. Met uiterste precisie had een Rotterdamse toeschouwer een tot ijsbal geknede hoop sneeuw in het linker oog van Wim Jansen gemikt. Jansen wenste zich echter nog niet over te geven, maar Ajax had met het incident wel het laatste restje zelfvertrouwen zien wegvloeien.

Want dat zijn worp zijn weerslag heeft gevonden op het spel van Ajax, was na achttien minuten al duidelijk, toen Wim Jansen in de tunnel verdween en Piet Hamberg zijn opwachting maakte.. Jansen verklaarde achteraf: "Ik wilde per se spelen. Ik zag na die knal van die ijsbal de hele tijd al wazig, maar na een kwartier zag ik niets meer".

Schrijvers: „Toen we om half twee het veld inspecteerden, smeet een volwassen man ons met sneeuwballen om de oren. Het leek wel of ie gek was geworden. Toen proefde je al iets van die gespannen sfeer, maar dat het bijna een uur later hierop zou uitdraaien, had ik niet verwacht. In Groningen was het een mes, hier een stuk ijs. Je vraagt je af waar het naar toe moet. Zeker is dat we toch wat van ons stuk waren gebracht. Wimpie werd op de bank in de kleedkamer behandeld, wilde perse spelen, maar zag al wazig met één oog. Na een kwartier zag hij niets meer. Schandalig om op zo’n manier te reageren". Schrijvers wenste geen excuses over het sneeuwveld op te voeren. „Er was te spelen'', concludeerde hij nuchter. „Maar nu komen er eens bijna zestig duizend mensen, zijn wij met z'n allen bereid er iets moois van te maken, en gebeurt, dit. Weet je dat de animo om wekelijks in dergelijke entourages te moeten spelen, langzaam wegebt'?

Het jonge Ajax kwam de klap niet meer te boven. Het verloor niet alleen Jansen, maar ook de wedstrijd. Feyenoord speelde beter en won terecht met 4-2.

Was deze vergeten

Oud 05-12-10, 21:20 Standaard   #6
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

De eerste waar ik aan moest denken is Ajax - Benfica in 1969. 5 centimeter sneeuw in het Olympisch stadion. Iedereen denkt daar kunnen Portugezen niet mee overweg. Maar Benfica wint met 1-3. Ajax wint vervolgens de uitwedstrijd en wint die ook met 1-3. In Parijs werd een week later een beslissingswedstrijd gespeeld die Ajax wint. Ajax haalt dat jaar tevens de finale van de EC-1 die ze verliezen van AC Milan.

Ik denk dat de meesten die het hebben meegemaakt of er over hebben gehoord dit de meest legendarische vindt.

Oud 05-12-10, 21:22 hearth   #7
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso Bekijk bericht
Bij sneeuw en Feyenoord moet ik nog altijd hieraan denken als eerst:

YouTube - Feyenoord - Nac Amstelcup (4-0) 3 Maart 2005
'Jongens, er is ook nog zoiets als een voetbalwedstrijd bezig'

Aldus de legendarische woorden van Peter Houtman. Complete sneeuwballengevechten tussen verschillende vakken

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 12:50 Standaard   #8

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

VVV-Ajax 3-0 uit 1987:

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 14:50 Standaard   #9
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi Noors wintersweer.

mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 19:44 thumb up   #10
Willem II is sowieso goed in de sneeuw. Ergens in de jaren 90 in een uitwedstrijd tegen Twente wonnen we met 0-3, volgens mij de enige overwinning ooit in Enschede. Wijlen Mohammed Sylla scoorde toen nog twee keer, terwijl hij voor het eerst in zijn leven sneeuw zag.
Barnet_Bee is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-12-10, 00:04 Standaard   #11

die foto geeft wel mooi het kerstgevoel weer.

Laatst gewijzigd door Matres; 17-12-10 om 00:07
Matres is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 22:08 Standaard   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Barnet_Bee Bekijk bericht
Willem II is sowieso goed in de sneeuw. Ergens in de jaren 90 in een uitwedstrijd tegen Twente wonnen we met 0-3, volgens mij de enige overwinning ooit in Enschede. Wijlen Mohammed Sylla scoorde toen nog twee keer, terwijl hij voor het eerst in zijn leven sneeuw zag.
Haha bij die wedstrijd was ik bij volgens mij, ik kan me nog herinneren dat ik bij een wedstrijd van Twente was tegen Willem 2 in het Diekman met onze eigen jeugd voetbal. Het was vreselijk kut weer vandaar dat het me bij is gebleven. Mijn eerste voetbal wedstrijd in een stadion.

Deze wedstrijd dus

http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstri...peofpage=84140

Laatst gewijzigd door Dos37; 18-12-10 om 22:12
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-10, 10:13 thumb up   #13
Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
[...]

Haha bij die wedstrijd was ik bij volgens mij, ik kan me nog herinneren dat ik bij een wedstrijd van Twente was tegen Willem 2 in het Diekman met onze eigen jeugd voetbal. Het was vreselijk kut weer vandaar dat het me bij is gebleven. Mijn eerste voetbal wedstrijd in een stadion.

Deze wedstrijd dus

Voetbal International - FC Twente - Willem II (05-03-1995)
Dat is misschien wel de mooiste uitwedstrijd die ik heb meegemaakt. We stonden met een mannetje of 30 in het uitvak te wachten op de jaarlijkse afdroging en die gekke Sylla, die amper sneeuw had gezien in zijn leven, scoort er gewoon twee.
Barnet_Bee is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site