![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#251 | |
|
||
|
|
|
|
|
#252 | |
|
||
|
|
|
|
|
#253 | ||
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|||
|
|
|
|
|
#254 | |
|
||
|
|
|
|
|
#255 |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Natuurlijk, dat is ontegenzeggelijk waar. Al had ook Cruijff en enorm goede ploeg/generatie om zich heen natuurlijk. Wilde er alleen mee zeggen; succes met je land hoeft niet per se de Wereldtitel te betekenen.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Ik vind het atletische van Ronaldinho ook mooier dan Messi. Dat vind ik nu bij Cristiano Ronaldo ook. Stijlvoller.
|
|
|
|
|
|
#258 | ||
Maar goed, ik deel je mening over het oordelen van actieve spelers t.o.v. voormalig spelers, dus ga me er verder niet echt over uitlaten. |
|||
|
|
|
|
|
#259 |
|
Bij Ronaldinho zag het er mooier uit dan bij hun alletwee, vind ik. Net als Zidane. Veel sierlijker.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Kom op, wat Messi doet is bovengemiddeld maar Ronaldinho was echt een klasse beter. Zat zoveel gevoel en de juiste snelheid in die ballen. En ook gewoon passjes over 20 meter met zijn hak he?
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Dat soort spelers zou ik graag zonder hun fysiek aan het werk willen zien. Niet dat ze geen balbeheersing hebben natuurlijk, integendeel, maar ik vind de dribbel, het inzicht en het combineren van Messi zo ontzettend geniaal dat er niet aan te tippen valt. En persoonlijk vind ik dat korte werk van hem mooier dan het meer bombastische van Ronaldo. Zidane daarentegen vond ik weer mooier dan Ronaldinho, Ronaldo en Messi bij elkaar. Dat was een echte artiest.
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Hij gaf voor mijn gevoel juist niet zoveel passes omdat hij veel met de bal liep en doelgericht was. Dat is niet erg, maar hij was soms wat teveel een showvoetballer dan een echte complete topper. Wat wel sterk van hem was, was dat ook hij veel goals maar ook zeker veel assists op zijn naam had.
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Dat is ook zoiets waarvan sommigen vijf jaar geleden zeiden "om wereldster te worden moet je tegenwoordig atletisch gebouwd zijn".
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Wat natuurlijk een teken is dat het voetbal minder is geworden. Als je goed genoeg bent, hoef je niet zo atletisch aangelegd te zijn namelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#265 | |
edit: Hier Ronnie op zijn best: |
||
|
|
|
|
|
#266 |
|
Je moet je juist kunnen onderscheiden. Nu iedereen groot en atletisch is kan je het voordeel weer benutten dat je klein en wendbaar bent.
|
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Hup Holland!
|
|
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
||
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Enfin, wat ik bedoelde te zeggen is dat sommigen hier makkelijk er vanuit gaan dat bepaalde dingen in het 'moderne' voetbal niet zouden kunnen. Misschien is dat zo maar dat werd vijf jaar geleden ook gezegd over 'niet-atletische' voetballers (oftewel: we zouden nooit meer puur technische spelers krijgen te zien, het Gerrie Mühren type zeg maar). |
||
|
|
|
|
|
#270 |
|
Vergelijk de jaren 90 en begin 00 eens met nu zou ik zeggen.
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
|
Grijsgedraaide plaat, maar Cruijff was veel meer dan gewoon een hele goede voetballer. Waar hij voetbalde werd het team significant beter. Dat ze dan toevallig geen wereldkampioen werden, a la. Finale '74, de dribbel voor de penalty. Wie doet zoiets in een WK-finale?
Ik heb Argentinie nog niet significant beter zien worden van Messi. Barcelona trouwens ook niet. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
bekijk eens die eerste pass in dat filmpje. doet messi nooit en al helemaal niet over 30 meter.
verder niet erg hoor want op basis van consistentie en langdurigheid is messi hem al een tijdje voorbij |
|
|
|
|
|
|
#273 | |
||
|
|
|
|
|
#274 |
|
Toen Thuram als beste rechts-back ter wereld werd gezien bedoel je? En Effenberg, een prima speler hoor, het hele Real Madrid middenveld overliep?
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Die eerste pass is geweldig inderdaad. Het tonen van zijn tweebenigheid een stukje later vind ik ook mooi.
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Het feit dat juist een speler als Effenberg het middenveld over kon steken zegt alles over de weinig gesloten en fysieke houding in het voetbal. |
||
|
|
|
|
|
#278 |
|
Aan de bal was hij niet slecht maar er zijn technischere backs geweest, in eigen land zelfs.
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
|
|
|
|
#280 |
|
|
|
|
|
#281 |
|
Die no-look passes.... om een boner van te krijgen |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Dat heb ik altijd zo ontzettend overschat gevonden... Een "no-look pass".
Natuurlijk weet je dat daar een medespeler is, dus "no look" bestaat niet. Je hebt het gezien of gehoord, of vooraf de situatie gezien en voelt je medespeler. Dat je dan passed en voor de show de andere kant op kijkt... Tja. |
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
||
|
|
|
|
|
#284 |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Het was natuurlijk niet alleen voor de show he. Zijn hele lichaam bewoog soms de andere kant op, waardoor zijn tegenstanders een pass in een andere richting niet konden verwachten. Maar toegegeven, show zal overheerst hebben. Ik vind de actie op 0.47 en de pass op 1.12 veel briljanter. Vooral die laatste, die is echt perfect. Op zo'n afstand.
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Tuurlijk wel. Je had toen ook fysieke spelers. Zoals dus een Thuram. Ja, hij was best aardig met de bal maar kon technisch niet in de schaduw staan van sommige andere, minder fysieke, rechtsbacks. |
||
|
|
|
|
|
#287 |
|
Of kennen we deze nog:
Uit stand. Overigens was ik destijds 'fan' van Henry (die vond ik meer bij het spel betrokken, meer zwervend over het veld en voortdurend fungerend als angelpunt bij Arsenal; Barcelona had destijds ook nog Deco als tweede spelmaker)
|
|
|
|
|
|
|
#288 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#289 | |
(op een ander filmpje zie je het beter, kan het niet zo één-twee-drie vinden)
|
||
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Punt dat ik maakte is dat Thuram toen werd gezien als de beste rechts-back ter wereld, met Cafu als goede tweede. Hij was toch een tikje anders dan een beroemde voorganger van hem, Manuel Amoros die naast een enorm loopvermogen ook een goede dribbel had. Schitterende speler: Vidéo Ina - Tir sur le poteau de Manuel Amoros, vidéo Tir sur le poteau de Manuel Amoros, vidéo Sport Football - Archives vidéos Sport Football : Ina.fr De technische basis was toch een stukkie beter bij hem (zoals je nu Dani Alves hebt). Wat ik bedoel te zeggen is, voor zover de fysieke dominantie een probleem is, is dat een probleem van langer. Ik zou bijv. graag weer eens een klassiek Brazilië willen zien... die dvd's van vroeger heb ik nu wel gezien. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 09-01-12 om 23:47 |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
pele, cruijff, maradona en....
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|