Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-01-12, 21:59 Standaard   #251

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]
Denk wel dat Messi Ronaldinho al een hele tijd voorbij is qua kwaliteit. Veel constanter en completer.

Zidane had een ontzettend goed elftal om zich heen en deed het zeer zeker niet alleen.
Ben wel benieuwd wanneer Messi de ster zal worden op een WK, of van mijn part Copa.
Messi heeft nu al zijn piek langer doorgetrokken dan Ronaldinho maar Ronaldinho was echt veel veelzijdiger. Betere passer, betere schieter, sterker... man, man. Jammer dat hij op het WK2006 niks voorstelde.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 09-01-12, 21:59 Standaard   #252
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ja, die komt erg dichtbij maar dat Blackburn het jaar daarop het kunstje niet kon herhalen werd toegeschreven aan andere spelers. Die waren ook best belangrijk. Er werden 4 Blackburn spelers gekozen in het PFA team van dat jaar.

Cantona is iig een heel duidelijke: voor zijn komst stond United vijfde met een groot gebrek aan doelpunten. Na zijn komst ging het gelijk een stuk beter. Shearer bij Blackburn zou inderdaad ook kunnen.
Cantona had ook een belangrijk aandeel het jaar daarvoor bij Leeds, al speelde hij toen maar een half seizoen. Maar daar had je toen ook een hele goede McAllister.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 21:59 Standaard   #253
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Denk wel dat Messi Ronaldinho al een hele tijd voorbij is qua kwaliteit. Veel constanter en completer.
Jawel, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Pas na iemands carrière kun je hem een plaats geven, eerder niet. Van Basten scharen we ook niet in het rijtje. Zonder die enkel hadden we daar niet over getwijfeld, denk ik.

Zidane had een ontzettend goed elftal om zich heen en deed het zeer zeker niet alleen.
Ben wel benieuwd wanneer Messi de ster zal worden op een WK, of van mijn part Copa.
Al pak je alleen de finale. Daar leidde hij een zenuwachtig Frankrijk soeverein naar de winst. Team was goed, zeker, maar hij nam ze bij de hand.

Oud 09-01-12, 22:00 Standaard   #254

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
[...]

Dat weet ik wel, maar Sneijder is de momentenvoetballer bij uitstek, dé speler met de beslissende pass op één van die twee (o.a.) Maar zoals ik al zei ben ik het ook wel deels met je eens, al denk ik dat Inter wel één van z'n twee topspitsen had kunnen missen, niet Sneijder.
Maargoed, ik gooide ook maar een balletje op, over Cantona, Shearer of Maradona kan ik niet meerpraten.
Juist een momentenvoetballer vind ik vaak te weinig brengen om aanspraak te maken op zo'n prijs.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 22:00 Standaard   #255

[...]

Messi heeft nu al zijn piek langer doorgetrokken dan Ronaldinho maar Ronaldinho was echt veel veelzijdiger. Betere passer, betere schieter, sterker... man, man. Jammer dat hij op het WK2006 niks voorstelde.
Geen betere passer, absoluut niet.
Oud 09-01-12, 22:01 Standaard   #256
AFCA

[...]

Maar was op zijn beurt een innovator vanjewelste. Heeft Ajax, Barcelona en Oranje voor altijd op de kaart gezet.
Natuurlijk, dat is ontegenzeggelijk waar. Al had ook Cruijff en enorm goede ploeg/generatie om zich heen natuurlijk. Wilde er alleen mee zeggen; succes met je land hoeft niet per se de Wereldtitel te betekenen.

Oud 09-01-12, 22:01 Standaard   #257
AFCA

Ik vind het atletische van Ronaldinho ook mooier dan Messi. Dat vind ik nu bij Cristiano Ronaldo ook. Stijlvoller.

Oud 09-01-12, 22:03 Standaard   #258

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Jawel, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Pas na iemands carrière kun je hem een plaats geven, eerder niet. Van Basten scharen we ook niet in het rijtje. Zonder die enkel hadden we daar niet over getwijfeld, denk ik.
Ben ik wel met je eens, al denk ik dat het bij Messi terecht is dat de discussie daarover nu al losbarst.

Al pak je alleen de finale. Daar leidde hij een zenuwachtig Frankrijk soeverein naar de winst. Team was goed, zeker, maar hij nam ze bij de hand.
Hij was erg goed, en op zijn positie ben je dan al snel iemand die het team bij de hand neemt. Dat deed Diego zelfs in zijn tijd bij Werder, om maar wat te noemen. Maar ik vind dat nou niet HET excuus waarom Zidane beter zou moeten zijn dan Messi, of waarom hij wel terecht in zo'n rijtje zou worden opgenomen. Dan kijk ik gewoon naar individueel presteren over langere tijd in combinatie met de kwaliteiten die je hebt. Zat grote spelers die er door eigen falen te weinig uit halen.

Maar goed, ik deel je mening over het oordelen van actieve spelers t.o.v. voormalig spelers, dus ga me er verder niet echt over uitlaten.
Oud 09-01-12, 22:03 Standaard   #259
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het atletische van Ronaldinho ook mooier dan Messi. Dat vind ik nu bij Cristiano Ronaldo ook. Stijlvoller.
Bij Ronaldinho zag het er mooier uit dan bij hun alletwee, vind ik. Net als Zidane. Veel sierlijker.

Oud 09-01-12, 22:04 Standaard   #260

[...]

Geen betere passer, absoluut niet.
Kom op, wat Messi doet is bovengemiddeld maar Ronaldinho was echt een klasse beter. Zat zoveel gevoel en de juiste snelheid in die ballen. En ook gewoon passjes over 20 meter met zijn hak he?

Oud 09-01-12, 22:05 Standaard   #261

Dat soort spelers zou ik graag zonder hun fysiek aan het werk willen zien. Niet dat ze geen balbeheersing hebben natuurlijk, integendeel, maar ik vind de dribbel, het inzicht en het combineren van Messi zo ontzettend geniaal dat er niet aan te tippen valt. En persoonlijk vind ik dat korte werk van hem mooier dan het meer bombastische van Ronaldo. Zidane daarentegen vond ik weer mooier dan Ronaldinho, Ronaldo en Messi bij elkaar. Dat was een echte artiest.
Oud 09-01-12, 22:07 Standaard   #262

[...]

Kom op, wat Messi doet is bovengemiddeld maar Ronaldinho was echt een klasse beter. Zat zoveel gevoel en de juiste snelheid in die ballen. En ook gewoon passjes over 20 meter met zijn hak he?
Hij gaf voor mijn gevoel juist niet zoveel passes omdat hij veel met de bal liep en doelgericht was. Dat is niet erg, maar hij was soms wat teveel een showvoetballer dan een echte complete topper. Wat wel sterk van hem was, was dat ook hij veel goals maar ook zeker veel assists op zijn naam had.
Oud 09-01-12, 22:08 Standaard   #263

Dat is ook zoiets waarvan sommigen vijf jaar geleden zeiden "om wereldster te worden moet je tegenwoordig atletisch gebouwd zijn".

Oud 09-01-12, 22:09 Standaard   #264

[...]

Dat is ook zoiets waarvan sommigen vijf jaar geleden zeiden "om wereldster te worden moet je tegenwoordig atletisch gebouwd zijn".
Wat natuurlijk een teken is dat het voetbal minder is geworden. Als je goed genoeg bent, hoef je niet zo atletisch aangelegd te zijn namelijk.
Oud 09-01-12, 22:11 Standaard   #265

[...]

Hij gaf voor mijn gevoel juist niet zoveel passes omdat hij veel met de bal liep en doelgericht was. Dat is niet erg, maar hij was soms wat teveel een showvoetballer dan een echte complete topper. Wat wel sterk van hem was, was dat ook hij veel goals maar ook zeker veel assists op zijn naam had.
Kan natuurlijk prima samengaan he? Hij liep meer en was doelgerichter, klopt. Hij was niet van het geduldig heen en weer tikken. Maar tegelijkertijd waren nog wel 5 van zijn 10 balcontacten one-touch, maar dan naar voren, pro-actief gericht.

edit:
Hier Ronnie op zijn best:

Oud 09-01-12, 22:11 Standaard   #266
Fear the Beard!

[...]

Je moet je juist kunnen onderscheiden. Nu iedereen groot en atletisch is kan je het voordeel weer benutten dat je klein en wendbaar bent.
Oud 09-01-12, 22:12 Standaard   #267
Hup Holland!

[...]

Ronaldinho een betere passer dan Messi noemen
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 22:13 Standaard   #268

[...]

Kan natuurlijk prima samengaan he? Hij liep meer en was doelgerichter, klopt. Hij was niet van het geduldig heen en weer tikken. Maar tegelijkertijd waren nog wel 5 van zijn 10 balcontacten one-touch, maar dan naar voren, pro-actief gericht.

edit:
Hier Ronnie op zijn best:
One of the greatest moments in football history! - YouTube
Vind Messi beter.
Oud 09-01-12, 22:15 Standaard   #269

[...]

Wat natuurlijk een teken is dat het voetbal minder is geworden. Als je goed genoeg bent, hoef je niet zo atletisch aangelegd te zijn namelijk.
Ook dat wordt al twee decennia geroepen (waarmee het niet persé onwaar is). Johan Cruyff gruwelde begin jaren 80 van de 3-5-2 en maakte 'moderne' backs als Hans Peter Briegel met de grond gelijk. Door puristen wordt al een aantal decennia gezegd dat het veel te fysiek is, wat, nogmaals, niet per se onwaar is.

Enfin, wat ik bedoelde te zeggen is dat sommigen hier makkelijk er vanuit gaan dat bepaalde dingen in het 'moderne' voetbal niet zouden kunnen. Misschien is dat zo maar dat werd vijf jaar geleden ook gezegd over 'niet-atletische' voetballers (oftewel: we zouden nooit meer puur technische spelers krijgen te zien, het Gerrie Mühren type zeg maar).

Oud 09-01-12, 22:17 Standaard   #270

Vergelijk de jaren 90 en begin 00 eens met nu zou ik zeggen.
Oud 09-01-12, 22:18 Standaard   #271
[...]

Cruijff werd ook slechts bijna Wereldkampioen.
Grijsgedraaide plaat, maar Cruijff was veel meer dan gewoon een hele goede voetballer. Waar hij voetbalde werd het team significant beter. Dat ze dan toevallig geen wereldkampioen werden, a la. Finale '74, de dribbel voor de penalty. Wie doet zoiets in een WK-finale?

Ik heb Argentinie nog niet significant beter zien worden van Messi. Barcelona trouwens ook niet.
wallofdolls is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 22:21 Standaard   #272

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado Bekijk bericht
[...]

Ronaldinho een betere passer dan Messi noemen
bekijk eens die eerste pass in dat filmpje. doet messi nooit en al helemaal niet over 30 meter.

verder niet erg hoor want op basis van consistentie en langdurigheid is messi hem al een tijdje voorbij

Oud 09-01-12, 22:23 Standaard   #273
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door wallofdolls Bekijk bericht
[...]

Grijsgedraaide plaat, maar Cruijff was veel meer dan gewoon een hele goede voetballer. Waar hij voetbalde werd het team significant beter. Dat ze dan toevallig geen wereldkampioen werden, a la. Finale '74, de dribbel voor de penalty. Wie doet zoiets in een WK-finale?

Ik heb Argentinie nog niet significant beter zien worden van Messi. Barcelona trouwens ook niet.
Zoals je al hebt kunnen lezen, ging het mij meer om aan te tonen dat je niet per se Wereldkampioen hebt moeten worden, maar wel iets moet presteren met je land.

Oud 09-01-12, 22:23 Standaard   #274

Vergelijk de jaren 90 en begin 00 eens met nu zou ik zeggen.
Toen Thuram als beste rechts-back ter wereld werd gezien bedoel je? En Effenberg, een prima speler hoor, het hele Real Madrid middenveld overliep?

Oud 09-01-12, 22:24 Standaard   #275
AFCA

[...]

bekijk eens die eerste pass in dat filmpje. doet messi nooit en al helemaal niet over 30 meter.

verder niet erg hoor want op basis van consistentie en langdurigheid is messi hem al een tijdje voorbij
Die eerste pass is geweldig inderdaad. Het tonen van zijn tweebenigheid een stukje later vind ik ook mooi.

Oud 09-01-12, 22:33 Standaard   #276

[...]

Toen Thuram als beste rechts-back ter wereld werd gezien bedoel je? En Effenberg, een prima speler hoor, het hele Real Madrid middenveld overliep?
Thuram was een hele complete back, een hele goede. Ook aan de bal.

Het feit dat juist een speler als Effenberg het middenveld over kon steken zegt alles over de weinig gesloten en fysieke houding in het voetbal.
Oud 09-01-12, 23:03 Standaard   #277

Dat was het Real madrid dat volgens jou vanuit de omschakeling speelde. Dus niet zo heel veel ruimte. Overigens was Kahn ook een held in die twee ontmoetingen, das ook wel weer waar.

Oud 09-01-12, 23:03 Standaard   #278

[...]

Thuram was een hele complete back, een hele goede. Ook aan de bal.
Aan de bal was hij niet slecht maar er zijn technischere backs geweest, in eigen land zelfs.

Oud 09-01-12, 23:06 Standaard   #279

Dat was het Real madrid dat volgens jou vanuit de omschakeling speelde. Dus niet zo heel veel ruimte.
Ook Real kan kapot gespeeld worden. Zo heel compact was het ook weer niet, daar had het de spelers niet voor.
Oud 09-01-12, 23:06 Standaard   #280

[...]
Aan de bal was hij niet slecht maar er zijn technischere backs geweest, in eigen land zelfs.
Niet heel relevant.
Oud 09-01-12, 23:13 Standaard   #281

Die no-look passes.... om een boner van te krijgen

Oud 09-01-12, 23:17 no smile   #282

Dat heb ik altijd zo ontzettend overschat gevonden... Een "no-look pass".
Natuurlijk weet je dat daar een medespeler is, dus "no look" bestaat niet. Je hebt het gezien of gehoord, of vooraf de situatie gezien en voelt je medespeler.
Dat je dan passed en voor de show de andere kant op kijkt... Tja.
Oud 09-01-12, 23:19 Standaard   #283
Fear the Beard!

Dat heb ik altijd zo ontzettend overschat gevonden... Een "no-look pass".
Natuurlijk weet je dat daar een medespeler is, dus "no look" bestaat niet. Je hebt het gezien of gehoord, of vooraf de situatie gezien en voelt je medespeler.
Dat je dan passed en voor de show de andere kant op kijkt... Tja.
Af en toe zie ik aftrappen die wel degelijk een no look pass zijn.
Oud 09-01-12, 23:20 emo   #284
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Af en toe zie ik aftrappen die wel degelijk een no look pass zijn.
Of kopballen.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 23:21 Standaard   #285
AFCA

Het was natuurlijk niet alleen voor de show he. Zijn hele lichaam bewoog soms de andere kant op, waardoor zijn tegenstanders een pass in een andere richting niet konden verwachten. Maar toegegeven, show zal overheerst hebben. Ik vind de actie op 0.47 en de pass op 1.12 veel briljanter. Vooral die laatste, die is echt perfect. Op zo'n afstand.

Oud 09-01-12, 23:22 Standaard   #286

[...]

Ook Real kan kapot gespeeld worden. Zo heel compact was het ook weer niet, daar had het de spelers niet voor.
Real speelde met Helguera, Makelele en Guti op het middenveld.

[...]

Niet heel relevant.
Tuurlijk wel. Je had toen ook fysieke spelers. Zoals dus een Thuram. Ja, hij was best aardig met de bal maar kon technisch niet in de schaduw staan van sommige andere, minder fysieke, rechtsbacks.

Oud 09-01-12, 23:27 Standaard   #287

Of kennen we deze nog:

Uit stand.

Overigens was ik destijds 'fan' van Henry (die vond ik meer bij het spel betrokken, meer zwervend over het veld en voortdurend fungerend als angelpunt bij Arsenal; Barcelona had destijds ook nog Deco als tweede spelmaker)

Oud 09-01-12, 23:31 Standaard   #288

[...]

Real speelde met Helguera, Makelele en Guti op het middenveld.
Klopt, zie het nu. Haal periodes door elkaar.

Tuurlijk wel. Je had toen ook fysieke spelers. Zoals dus een Thuram. Ja, hij was best aardig met de bal maar kon technisch niet in de schaduw staan van sommige andere, minder fysieke, rechtsbacks.
Nee, Thuram was een goede voetballer en verdediger. Hij had zijn fysiek mee, absoluut, maar i.t.t. veel spelers van nu stond hij er vanwege zijn voetballende en verdedigende kwaliteiten, niet vanwege zijn fysiek.
Oud 09-01-12, 23:32 Standaard   #289

Het was natuurlijk niet alleen voor de show he. Zijn hele lichaam bewoog soms de andere kant op, waardoor zijn tegenstanders een pass in een andere richting niet konden verwachten. Maar toegegeven, show zal overheerst hebben. Ik vind de actie op 0.47 en de pass op 1.12 veel briljanter. Vooral die laatste, die is echt perfect. Op zo'n afstand.
Mijn favo is op 0.56. One-touch met zijn hak (op een ander filmpje zie je het beter, kan het niet zo één-twee-drie vinden)

Oud 09-01-12, 23:44 Standaard   #290

[...]
Nee, Thuram was een goede voetballer en verdediger. Hij had zijn fysiek mee, absoluut, maar i.t.t. veel spelers van nu stond hij er vanwege zijn voetballende en verdedigende kwaliteiten, niet vanwege zijn fysiek.
Fysieke spelers kunnen ook best wel voetballen.

Punt dat ik maakte is dat Thuram toen werd gezien als de beste rechts-back ter wereld, met Cafu als goede tweede. Hij was toch een tikje anders dan een beroemde voorganger van hem, Manuel Amoros die naast een enorm loopvermogen ook een goede dribbel had. Schitterende speler:
Vidéo Ina - Tir sur le poteau de Manuel Amoros, vidéo Tir sur le poteau de Manuel Amoros, vidéo Sport Football - Archives vidéos Sport Football : Ina.fr

De technische basis was toch een stukkie beter bij hem (zoals je nu Dani Alves hebt).

Wat ik bedoel te zeggen is, voor zover de fysieke dominantie een probleem is, is dat een probleem van langer. Ik zou bijv. graag weer eens een klassiek Brazilië willen zien... die dvd's van vroeger heb ik nu wel gezien.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 09-01-12 om 23:47

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site