|
|
#1 |
|
Vandaag precies 15 jaar geleden dat Ajax als laatste Nederlandse club de beste van de hele wereld was
.![]() Wie heeft de wedstrijd toen live gezien? Ik zat op de middelbare school en we hebben kunnen regelen dat we het in het handenarbeid lokaal mochten kijken
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Transistorradio'tje op de middelbare school hier.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Helden
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Op de basisschool in de bieb gekeken, kan me herinneren het toen al jammer te vinden dat Ajax won
. Dit itt van 95% van rest uit de klas(die inmiddels wel grotendeels voor een andere club zullen zijn).
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Heel klein zwart wit tv'tje tijdens handenarbeid en de penalty's op de walkman radio
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Op de basisschool met de hele klas toen gekeken.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Trouwens ook wel bekend als de dag dat iedereen plotseling voor Ajax was terwijl ze daar voor niet naar voetbal keken of een andere favoriete club hadden.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Op de basisschool op de radio gevolgd. Daar hebben we toen nog voor moeten "staken". Na de pauze weigerde iedereen naar hun klas te gaan tenzij we Ajax mochten zien.
![]() Compromis werd dat de radio aan mocht. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Laatste paar jaar echter steeds meer waardering voor Ajax gekregen. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Als Barleaan was het toen erg makkelijk om de wedstrijd live te zien.
.Gezien in een shop ergens. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
dat filmpje is echt komisch op het end:
- hoe schaamteloos eddie poelman de sponsor erbij haalt ("ajax wint de toyota cup" is zijn commentaar na het raakschieten van blind. ![]() - hoe die surinamers weer agressief gaan doen richting de verslaggever en allemaal creoolse, onverstaanbare bosjesmanteksten eruit mieteren - ook zo'n onding van de sponsor wordt in de handen van kluivert gedouwd - en bobby haarms met z'n onnozele, met zwaar accent aangezette, act |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Ik voel me hier thuis!
|
En wat heb je daarna gedaan? __________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
In de aula op de basisschool gekeken, memorabele dag.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Doc heeft ook op het Barlaeus gezeten.
Ik zag de wedstrijd thuis.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
. Overigens tot 4v, daarna elders afgemaakt omdat het te ver werd.. .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik woonde in zo'n PSV bolwerk, radio-walkman aan op school en naderhand keihard die gasten uitlachen. Ik mocht het niet dus niet live kijken.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mooie tijd
Mijn basisschool liet het destijds niet zien; staat me nog bij dat ik alleen 's ochtends eventjes naar school ben geweest en de rest van de dag 'ziek' thuis gebleven. Met name die gestopte penalty van Van Der Sar en de penalty van Blind staan op mijn netvlies geschreven. Na de wedstrijd een Ajax-vlag op mijn fiets gezet, en de hele buurt rond gereden whehe
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
28 november 1995
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |