![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik begin met de legendarische Panenka-strafschop
![]() Laatste en beslissende penaltie in de finale Tschechoslowakije - West-Duitsland op het EK-76.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Antonin "Tonda" Panenka, held van Bohemians 1905. Als hij 2 jaar langer was gebleven, had hij de enige titel ooit voor Bohemka kunnen bijschrijven op z'n konto. Maar goed, 2 keer kampioen, 3 bekers en een verloren Europa Cup II-finale met Rapid Wien is ook niet onaardig.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Meest memorabele strafschop: EK2004 Griekenland - Portugal 2-0
Ultiem perfect genomen strafschop van Basinas Meest memorabele strafschoppenserie: Ajax - Gremio: het kuchje van Danny Blind .__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dat kuchje inderdaad. Met de hand voor de mond.
![]()
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ducadam voor Steaua Boekarest in de EC-1 finale 1986 tegen Barcelona.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Er is een land dat nog slechter penalties kan nemen... Engeland:
Absoluut hoogtepunt was deze: Met blote handen! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
dit is de goede
die ander is uit 2006 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hm, de strafschoppenserie was wel erg goed van Ajax tijdens de bekerfinale tegen AZ, maar wat me echt bij is gebleven is dit:
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tja, Jardel kopen als je Kluivert had..
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Deze wedstrijd had alles, en dus ook penaltys. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bij het woord penaltyreeks denk ik meteen aan Nederland - Italië in 2000 en Nederland - Brazilië in 1998
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Finale KNVB Beker 2009 heb ik ook nog nachtmerries van
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Was op zich niet super bijzonder toch?
Sibon was alleen briljant in die serie. BAM.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
De FA Cup finale van 2005 mag hier ook wel bij voor mij.
Arsenal Manchester United Goals scored 0 0 Total shots 5 20 Shots on target 1 8 Corner kicks 1 12 Yellow cards 5 2 Red cards 1 0 Statistieken van de wedstrijd Arsenal 1 schot op goal Man. Utd 8. Verlies je de penalty shootout. Uiteindelijk bleek het een blessing in disguisewant dit wat Arsenal laatste prijs
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Won Jong Oranje niet ooit met 15-14 ofzo?
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Een legendarische strafschoppen serie in een al even legendarische wedstrijd.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Verloor het er ook niet eentje, tegen Nigeria ?
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Niet de strafschop, maar het gevolg.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|