![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik was 9 jaar in 1971. Mocht met pa mee naar FC Den Bosch - Ajax. De Vliert had een capaciteit van 28.000 toeschouwers en toen ik het stadion in kwam stokte mijn adem, zo imponerend was het. Dacht eerst dat het veld groter was dan bij mijn amateurclub. Die eerste indruk zal ik nooit meer vergeten. Later toen ik voor het eerst in de Arena kwam was het een klein beetje vergelijkbaar. Maar toen stokte mijn adem door de vele trappen die ik moest beklimmen. Later nog vaak in de Vliert geweest. Jarenlang fanatiek super geweest. Maar dat is allemaal een beetje verwaterd. Volg ze natuurlijk nog steeds, maar niet meer in de Vliert.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ajax - Barcelona. Benefietwedstrijd van Johan Cruyff, heb de oude meester nog zien spelen (En Sjaak Swart, Marco v. Basten en dat soort namen). Wedstrijd weet ik weinig van, was hartstikke onder de indruk van het hele stadion (Als 8 jarig ventje ofzo)
__________________ Fac ut gaudeam |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leuk topic.
Mijn eerste wedstrijd was van PAOK. Ergens eind jaren 80.. Geen idee tegen wie... Eerste Ajaxwedstrijd was in De Meer tegen MVV, al weet ik dat ook niet meer helemaal zeker. Eerste Europese wedstrijd was PAOK-PSG, van Ajax tegen Genoa in de EC3, zelfde seizoen geloof ik. Laatst gewijzigd door Dagglala; 27-09-10 om 19:26 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mijn eerste wedstrijd was BVV Den Bosch - Feyenoord met ik dacht Regi Blinker die toen bij Den Bosch speelde. Zal rond 1989 geweest zijn. Was nog in d eoude Vliert.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
FC Twente - SC Heerenveen, 11-11-1998
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volendam-Feijenoord, tussen de Volendammers die vroegen wat ik er deed aangezien ik duidelijk niet uit Volendam of Rotterdam kwam
![]() Was eind jaren 80, vader van een buurjongen had kaartjes geregeld, Geloof dat het 2-3 of 1-3 voor Feijenoord werd. Even opgezocht, 88/89 was het seizoen. Laatst gewijzigd door kabonk; 27-09-10 om 19:41 __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik weet dat het NAC - Utrecht was nog aan de Beatrixstraat. Maar ik heb werkelijk geen idee meer welk jaartal, was nog een jong manneke en met m'n vader mee.
edit: FF terug gezocht. Het zal het seizoen 95/96 geweest zijn. Laatst gewijzigd door Thieske; 27-09-10 om 19:32 |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik meen Den Haag - Utrecht, ik zal 7 geweest zijn.
Voor m'n zoontje was het Napoli - Atalanta, met 5 jaar oud. Voor m'n dochter wordt het Utrecht - Steaua, ze is dan nog pas 4. Weet er zelf niet zo veel meer van, weet wel dat m'n zoontje het in Napoli echt helemaal geweldig vond, maar alles zat dan ook mee (weer, wedstrijd, resultaten andere velden, ere ronde etc.) __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Geloof het of niet, Feyenoord - Fortuna Sittard, 4-4. Ergens in '97. Hoewel het ook kan zijn dat ik daarvoor nog een keer bij De Graafschap ben geweest, maar dat kan ik mij zo niet meer herinneren.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
18-09-1994 FC Twente Go Ahead Eagles 3 - 0 [Nederland] Eredivisie
__________________ Enschede! Onze stad! Ons domein! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
EVV Eindhoven tegen een ander obscuur clubje, rond 1987 moet dat zijn geweest. Ik weet alleen dat Appie vd Sleen in de goal stond.
Laatst gewijzigd door Suijk; 28-09-10 om 09:36 __________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
God, dat ligt niet echt meer heel vers in mijn geheugen.
Ik twijfel of dat Nederland - Polen was of Telstar - ?????? beiden ergens eind jaren 80 dacht ik. Uitslag van de eerste wedstrijd was 2-2 en de tweede, ik heb echt geen idee eigenlijk ![]() Volgens mij was die tweede eerder, maar ik was een jaar of 8 / 9 en ik was meer onder de indruk van wat er allemaal om me heen gebeurde dan van de wedstrijd. (Telstar was op uitnodiging van de KNVB ivm een penalty cup).
__________________ Disclaimer: Alle gepubliceerde tekst bevat bewuste spelfouten. U hoeft niet te reageren. Voelt U deze aandrang wel, ga dan eerst na of U 1. de grap wel heeft begrepen, 2. de context wel kent of 3. een obsessievelijke neiging tot terechtwijzen heeft, eer U reageert. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
Telstar tegen ?, ergens in 89 vermoed ik. Samen met mn opa en pa. Weet nog dat ik moest lachen omdat een supporter naast ons een donkere speler uitschold voor zwarte soepkip
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Geen idee, maar dat moet bij NEC in de oude Goffert zijn geweest. Stonden we altijd als kinderen op die verhoging tegen de hekken aan. Achter ons was het scorebord. Dat werd nog met de hand bijgehouden door bordjes te wisselen. Gek genoeg hielden ze dat systeem tot eind jaren '90 vol, todat ze aan een nieuw stadion gingen bouwen.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
__________________ Disclaimer: Alle gepubliceerde tekst bevat bewuste spelfouten. U hoeft niet te reageren. Voelt U deze aandrang wel, ga dan eerst na of U 1. de grap wel heeft begrepen, 2. de context wel kent of 3. een obsessievelijke neiging tot terechtwijzen heeft, eer U reageert. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
iig een wedstrijd van (het toenmalige) Dordrecht 90. Ging toen aardig goed met Dordt, promotie enzo
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nog niet zo heel gek lang geleden.
Twente-RBC 2001 4-1 met een hattrick van Thijs Houwing. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mijn eerste wedstrijd zal Veendam - Heerenveen geweest zijn. Oefenwedstrijd in de voorbereiding, 0-7 en veel goals van Tomasson dacht ik. Vond voetbal toen nog niet dermate interessant (helemaal niet na die pot) maar het meisje wat ik wel erg leuk vond vroeg me mee.
![]() 95 of 96 zal het geweest zijn. De daarop volgende moet jaren later FC Groningen - Excelsior zijn geweest, ternauwernood gewonnen, maar door de beleving en sfeer in het Oosterpark was ik gepakt en "verloren". Was dat seizoen de enige wedstrijd zonder CC verplichting. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Feyenoord - FC Zwolle (2-1)
28 Februari 2008, de Halve Finale van de KNVB Beker |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Mijn eerste wedstrijd was in het seizoen 1970-1971.
FC Den Bosch in De Vliert tegen ??? Ik weet echt niet meer tegen wie dat was, het was in het jaar dan Den Bosch voor het eerst promoveerde naar de Eredivisie. Sindsdien altijd bij dat clubke blijven hangen. Ik vier dit seizoen dus mijn 40-jarig jubileum als FC Den Bosch-supporter. maar vaak is het en
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bossche Bol en ik hebben dus in hetzelfde jaar en in hetzelfde stadion hun debuut gemaakt.
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Telstar - Dordt op een zondagmiddag in 1995
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dacht dat het een Vitesse - AZ was en ik was er zelfs van overtuigd dat ik de uitslag wist, 1-1. Die uitslag kom ik echter niet tegen in de jaren dat ik denk dat ik geweest moet zijn (zo eind jaren '90), dus dan zou het ook goed het Amsterdam Tournament van 1999 kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
De Graafschap - Feyenoord in de oude vijverberg nog. Met Viscaal nog wat een held was dat
Laatst gewijzigd door Palmboom; 28-09-10 om 20:41 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik vraag me af of er eigenlijk VBL'ers zijn die nog nooit bij een wedstrijd zijn geweest
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ajax - MVV in 1997 met 3 goals van Shota
.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volgens mij Heerenveen - NEC (3-2). 10 april 1999.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Wat zijn de meesten nog jong.
![]() Komen Bosche Bol en ik aan met 1971. ![]()
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
FC Groningen - Athletic Bilbao in 2003/2004 volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hoi
|
Ajax - Kiev
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hoi
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kijk eens in het Ajax-topic.
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Dat was geloof ik 1994 bij de Go Ahead Eagles!
Maar vanwege de korsakoff weet ik niet meer tegen wie en hoeveel het werd... __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Potverdikkie zeg, maar daar was het toch ook om te doen?
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ergens rond 1995 gok in, in het oude Heracles stadion tegen Telstar volgens mij
![]()
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Zal VC Vlissingen - RBC zijn geweest in 1990. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig waarde aangezien ik er het jaar daarvoor ook rond liep. Alleen had de accomodatie toen geen hekken en lichtmasten...
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
FC Groningen - Roda JC 1-4 (12-04-1987)
FCG Stats - Alle FC Groningen statistieken vanaf 1971 tot heden Volgen mij scoorde Hennie Meijer toen 2 of 3 keer voor Roda, maar dat weet ik niet meer zeker .
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Je grap slaat niet echt aan hè? Misschien is dat vanwege de baard die eraan zit? __________________ Disclaimer: Alle gepubliceerde tekst bevat bewuste spelfouten. U hoeft niet te reageren. Voelt U deze aandrang wel, ga dan eerst na of U 1. de grap wel heeft begrepen, 2. de context wel kent of 3. een obsessievelijke neiging tot terechtwijzen heeft, eer U reageert. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ajax - Roda JC, volgens mij in 1999. Ajax verloor in de laatste minuten met 1-2 door een vrije trap van Luypers.
Gelukkig één van de weinige nederlagen die ik gezien heb in de competitie. __________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
16-10-1999, Fortuna Sittard - SC Heerenveen. Een van de laatste wedstrijden in de Baandert.
__________________ PSV! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
NAC-MVV in '96 of zo. Uitslag was 2-0 geloof ik.
Niet zo heel boeiend. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik denk 2003 o.i.d., FC Groningen - RKC Waalwijk 0-0 in het Oosterpark.
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat was in 2001, op Hemelvaartsdag. Met 35.000 man staan omdat we voor Twente waren.
Ik kan me overigens herinneren dat ik ook nog wel eens met m'n pa ging kijken als Jong Twente speelde, soms ook in het stadion. Ik weet alleen niet meer of we dat voor die finale van de Amstel Cup al deden en of je dat überhaupt wel kan meetellen... __________________ Wait, oh you froze in the night / You're late, there's a hole in the sky No haste, no lesson, no lie / Got a taste that I can't deny |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ergens begin jaren '90 gok ik. Met mijn pa mee naar De Vliert, maar heb echt geen idee meer wanneer en bij welke wedstrijd....
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
29 oktober 1988, PSV - FC Twente, uitslag 3-0 (debuut Romario)
__________________ For those involved, No explanation is necessary For those who are not, No explanation is possible |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ajax - Heerenveen in het Olympisch Stadion, de kampioenswedstrijd in '94.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ergens eind jaren 80, met Pa mee naar de Galgenwaard.
Maar echt geen idee meer welke wedstrijd het was. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
VVV - Heracles in de Jupiler League in de jaren '90 een keer.
Heracles won volgens mij met 1-3 |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wat was de eerste wedstrijd die je in een stadion zag ?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|