|
|
#1 |
|
Op 11 september 2001 staat de wereld in brand. Gekaapte vliegtuigen vliegen het World Trade Center van New York binnen. Een ander vliegtuig raakt het Pentagon in Washington. Het is een gebeurtenis met grote impact op de wereld. 09-11 raakt ook de sportwereld.
PSV speelt in Nantes In Europa zijn vele werkenden via internet, radio of tv live getuige van de aanslagen. Na 16.00 wordt er op menig kantoor niet meer gewerkt. Vergaderingen worden afgebroken, presentaties stopgezet. Iedereen heeft het in de gaten, hier is iets afschuwelijks aan de hand. Snel zoekt iedereen het thuisfront op en kruipt snel voor de tv. NOS, RTL en CNN maken overuren om een ieder van informatie te voorzien. Op Nederland 2 klinkt echter rond half negen ‘gewoon’de tune van Champions League. PSV speelt Champions League. Menig Nederlanders fronst zijn wenkbrauwen. Is dit nou wel zo handig op deze dag? PSV is aanvankelijk ook tegen spelen. Maar PSV-voorzitter Harrie van Raaij laat zich misleiden door Nantes en de UEFA. De Fransen zeggen de avond ingetogen te zullen omlijsten. En de UEFA zegt de PSV-voorzitter de wacht aan. “Overal wordt er vanavond gespeeld” zegt UEFA-gedelegeerde Carrell. Van Raaij zwicht en stemt toe. Een week later heeft hij spijt. “Ik voel me verraden door de UEFA. Zij hanteerden een dag later dezelfde argumenten als wij en gooien nu wel de wedstrijden eruit”. PSV lijkt meer geraakt door de gebeurtenissen dan Nantes. De Fransen beloven een gepaste sfeer maar vanaf de aftrap is het groot feest in het stadion. Luide muziek, feestelijke snippers en een wilde speaker. De show must go on! __________________ Oh for crying out loud! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Die beelden daar zagen er toen heel raar uit.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
"En geef de ramp, maar weer de schuld" werd toen altijd gezongen bij een kutwedstrijd van PSV. Ze speelden ook slecht toen, verloren geloof ik met 4-1.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Die hele CL campagne was toen jarenlang een ramp.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Terecht dat het door is gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Was volgens mij ook iets met Kezman die wat gezegd zou hebben waar de spelersgroep niet echt blij mee was.
Iets over de Balkan oorlog en de bombardementen van de Amerikanen daar.. Hier is er wat meer over te lezen: Sportgeschiedenis.nl - de alternatieve bron voor sportnieuws |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ze kregen waarschijnlijk bakken kritiek over zich heen, maar ik was het eens met de beslissing. De wereld draaide door en iedereen moest "gewoon" weer aan het werk.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik zat die avond ook in het stadion, bij Roda-Fylkir.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ Oh for crying out loud! |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wel 230.000 doden.
Bij 9/11 nog geen 3500. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dat was op dat moment overigens nog lang niet duidelijk, de eerste cijfers van mensen die vermist waren lagen veel hoger.
Ik ben toevallig een week later in New York geweest en half Manhattan hing vol met briefjes waarop om informatie over vermisten gevraagd werd. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kan je nog niet met elkaar vergelijken
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nouja, jij zegt dat het 'toch geen natuurramp was, dus logisch dat clubs niet wilden spelen'.
Dan vraag ik me af wat er op dat moment erger is. 230.000 doden of 3500 (en dan werden er misschien wel meer verwacht, maar geen 200k) __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Misschien moet je dat eens tegen Geert Wilders vertellen, die kan beide gebeurtenissen niet eens uit elkaar houden, hij spreekt immers weleens over een tsunami van moslims.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Die natuurramp had niet zo'n impact als 9/11, maar misschien is dat persoonlijk.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jah, of de mensen die hem onodig aandacht geven
|
|