![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Wat kon hij toch geweldig voetballen:
http://www.youtube.com/watch?v=4bCbClfb59k |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dit is meer iets voor het nostalgie subforum denk ik, want Kluivert
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mooiste herinnering blijft toch het puntertje in '95
http://www.youtube.com/watch?v=Oi8MMBHSgS8&feature=related |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Linkje
Zijn blik aan het einde van de wedstrijd ![]() Overigens nog steeds (gevoelsmatig) de mooiste wedstrijd die ik ooit in een stadion - of beter, "stadion" - heb gezien! [edit] het is overigens "herinneringen" ... normaal reageer ik niet op spelfouten ... vechten tegen de bierkaai ... maar dit staat in de titel dus het valt nogal op
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik had op school ooit een aardige discussie over hoe goed Kluivert was. Ik vond hem wel een aardige spits, meer niet, terwijl mijn discussiepartner een zeer groot fan van hem was. De dag erna moest Nederland op het EK tegen Joegoslavië...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
wat een topper! nog steeds topscorer allertijden van oranje.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wat een klasbak, geweldenaar!
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
-edit: toch maar niet
-
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
deze maakt hij ook aardig hoor !
http://www.youtube.com/watch?v=EfWv6io5_8U |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Kluivert was vroeger mijn favoriete Ajax speler. Ik was meer fan van hem dan van Bergkamp of Litmanen. Jammer dat zijn carriere zo snel bergafwaards ging na 2000.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Bedankt voor dat ene doelpunt tegen Ajax ( 1-5 )
|
|
|
|
|
|
#16 | |
Toen had hij er nog wel een paar meer maken.
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
18 in ‘94
De kruin is een beetje kalend. De heupen steeds soepel. Hij wandelt niet, hij swingt. Van backlijn naar zijlijn naar middellijn. Alle ogen langs het veld zijn gefixeerd op de donkere man in de blauwe joggingbroek en het hagelwitte shirt. Waar die ogen vroeger uitpuilden van bewondering, worden ze nu bij wijlen dichtgeknepen en priemt de scepsis tussen de oogleden. De ogen van mannen wiens naam nooit gescandeerd werd door 60.000 joelende fans. Mannen die op hun achttiende geen Champions League finale beslisten. De wereldspits is niet meer. Hier is het groentje dat zo graag trainer wil worden. De deuren van Camp Nou, San Siro en St. James’ Park zijn achter hem dichtgeslagen. Het nieuwe decor is een veldje in Tilburg, op een kilometer van de thuisbasis van Willem II. De mensen met wie hij op het veld staat heten niet meer Guardiola, Davids of Seedorf, maar Vansimpsen, Kustermans en Van Stokkom. Een kalende man met een buikje en een blonde man met gel en zonnebril in het haar – beiden in een Willem II-polootje – observeren en beoordelen Oranje’s topscorer aller tijden. Een rijinstructeur van de lokale rijschool die Michael Schumacher wijsmaakt dat zijn manouevres toch echt wel beter moeten. Dat gevoel. Via de keeper, Wim Kustermans, kom ik te weten dat niemand minder dan Patrick Kluivert training zou geven aan de A1 van Willem II. Ik besluit meteen een spoedcursusje Kluivert te volgen: met Pètricks biografie – die nog onaangeroerd op de plank staat – sluit ik me een aantal uren op. De laatste bladzijden moet ik nog lezen wanneer ik in de auto stap richting Tilburg. Terwijl ik mijn auto parkeer, stappen de jonge Tricolores het veld op. Ze beginnen gezapig hun opwarming. Af en toe draaien de kopjes over de schouder en stijgt gefezel op uit de groep. Gefezel uit verbazing en ongeloof. Dat zijn althans de gevoelens die mij bekruipen. Kluivert die kegeltjes zet voor jongens die nog vijf tegen vijf speelden toen hij Van Basten verbande naar het Ajaxverleden. De kegeltjes staan trouwens te ver uit elkaar, is het oordeel van de rijinstructeurs. Na de training neem ik ‘De autobiografie van Kluivert’ uit mijn tas, samen met de stift die ik nog snel had gezocht in de keukenla. Ik – Jeroen Kuyps: Excelsior Essen, Olympic Essen, Rex en Rode Duivels (1 doelpunt) – stap af op Patrick Kluivert: Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Newcastle United, Valencia CF, PSV en Oranje (286 doelpunten). Of hij het boek wil signeren? “Tuurlijkâ€, glimlacht hij vriendelijk, “voor wie is het?†Is dit de man die aan onze kant van de grens versleten werd voor verkrachter en moordenaar? Voldaan stap ik terug in de auto. Voldaan, maar toch met spijt. Spijt dat ik in 1994 geen 18 was en niet in Amsterdam woonde. Want oh wat een sympathieke man. En oh oh oh wat had ik graag een biertje gaan drinken met Patrick. Net zoals zijn zelfverklaarde blanke vader met hem deed. Zijn blanke vader die de volgende woorden tot op de dag van vandaag laat schallen door de Arena, waar zijn donkere zoon ooit schitterde: Ik heb geluk gekend maar ook verdriet gekend, hoe vaak stootte ik m’n kop. Maar toch ik ben tevreden met alles wat ik heb, als je roem voorbij is moet je kijken wie je nog kent Bloed, zweet en tranen – André HAZES Meer verhalen van geronimo14 op: paalbinnen.blogspot.com |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Een van mijn grootste jeugdhelden. Geweldige speler. Naar mijn mening beter dan van Nistelrooy ooit is geworden.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eigenlijk heeft dat ongeluk zijn carriere toch wel de das om gedaan vind ik nog steeds.
Overal uitgekotst... zonde! __________________ De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Wat een mooi verhaaltje. Kluivert is ook één van mijn jeugdhelden. Want naast spits kon de man ook zo ongelofelijk goed voetballen.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Kluivert
.Tussen 1995 en ~2002/2003 één van de beste spitsen van de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Naar mijn mening een van de beste spitsen ooit. Gigantisch goed was deze man.
Zonde dat het ongeluk zijn reputatie voor eeuwig verwoestte. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Uiterlijk vertoon van frustratie en ander kinderachtig gedrag, en dan een verbeten kop trekken en uitsloverig juichen bij een intikker wordt vaak voor mentaliteit aangezien, maar daar win je geen prijzen mee. Met Kluivert kom je wel ver. Het is ook geen lastige jongen, hij had bijvoorbeeld wel de mentaliteit om gewoon een heel EK keurig op de bank te blijven zitten en geen kik te geven terwijl Van Nistelrooij onze kansen aan het verkloten was. Dat moet je mentaal wel kunnen. En toen zijn knie stuk was bleef hij maar eindeloos revalideren en revalideren en weer geblesseerd raken, terug naar een lager niveau, en gewoon weer revalideren. Wat die kerel aan blessureleed heeft gehad en hoe lang hij het is blijven proberen, dat doen niet veel hem na. Maar goed, Nederlanders herkennen mentaliteit niet als het zo duidelijk wordt getoond. De mentaal zwakkeling worden voor gedreven aangezien en de echte winnaars worden afgedaan als mentaal gebrekkig. Daarom winnen we ook nooit wat. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
Op het juiste moment voor zijn man komen en alle tegenstanders kansloos laten.De versnelling van Paul Bosvelt is zo mogelijk nog opvallender
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=F20mY1Z8Mo8
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
De penal tegen italië...
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nederland - België: 5-5. Kluivert stond klaar met de bal om hem in te tikken terwijl hij al gefeliciteerd werd met zijn doelpunt...
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Patje
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik herinner 'm als een ontzettende prutser bij Valencia die veel te vroeg gepiekt heeft en de aandacht niet aankon.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Hij was afgetraind bij Barcelona, daar zeg je u tegen hoor. Ik weet nooit zo goed wat ik moet vinden van hem, heb z'n biografie gelezen, maar feit blijft dat hij Nederlands topscorer is, met 40 doelpunt in 79 wedstrijden, en dat toen hij 27 jaar was. Stel dat hij tot 34 of 35 door had kunnen gaan, dan was hij misschien op 70 geeindigd, en dat zou nooit meer verbeterd zijn geweest. Huntelaar had misschien ene kans op die 40 maar is ook geen vaste waarde meer. Maar Kluivert, hoe je het went of keert scoorde bijna altijd, dat is gewoon een pure spits. Altijd de drang naar de goal. Ik zal hem mij herrineren (voor de tijd die ik hem ken) als iemand die bij PSV het niet maakte en bij Valencia ook niet, maar wat ik soms zag van de periode 95-2003, daar was hij geweldig. Bij SBS 6 had je op zondag om half 1 ofzo soms Barca TV, en Kluivert scoorde altijd in die wedstrijden van vroeger, met Rivaldo, weet ik veel wie allemaal, Cocu, de Boer, mooie tijd hoor
![]() EDIT: "Bij FC Barcelona kwam hij in zes seizoenen tot 122 doelpunten, waarmee hij de meest scorende speler van de Spaanse club sinds de jaren vijftig is" Messie zal hem wel inhalen, maar er zijn toch veel goede spitsen geweest hoor bij Barca, dat is een understatement denk ik. |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
post hier herinneringen aan: Kluivert
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|