Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 januari 2010, 20:23 wink   #1

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat kon hij toch geweldig voetballen:

http://www.youtube.com/watch?v=4bCbClfb59k
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14 januari 2010, 20:24   #2
Wee Bull

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit is meer iets voor het nostalgie subforum denk ik, want Kluivert
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 20:29   #3

Marcos's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooiste herinnering blijft toch het puntertje in '95

http://www.youtube.com/watch?v=Oi8MMBHSgS8&feature=related
Marcos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 20:30   #4
Linkje

Zijn blik aan het einde van de wedstrijd

Overigens nog steeds (gevoelsmatig) de mooiste wedstrijd die ik ooit in een stadion - of beter, "stadion" - heb gezien!

[edit] het is overigens "herinneringen" ... normaal reageer ik niet op spelfouten ... vechten tegen de bierkaai ... maar dit staat in de titel dus het valt nogal op
Charles.Darwin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 21:56   #5

Ik had op school ooit een aardige discussie over hoe goed Kluivert was. Ik vond hem wel een aardige spits, meer niet, terwijl mijn discussiepartner een zeer groot fan van hem was. De dag erna moest Nederland op het EK tegen Joegoslavië...
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 22:37   #6
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

wat een topper! nog steeds topscorer allertijden van oranje.
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 22:53   #7

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.Darwin
Linkje

[edit] het is overigens "herinneringen" ... normaal reageer ik niet op spelfouten ... vechten tegen de bierkaai ... maar dit staat in de titel dus het valt nogal op
Ja klopt ik heb het getypt maar irriteer e nu aan die fout.
Oud 14 januari 2010, 22:55 wink   #8
Wat een klasbak, geweldenaar!
evert_ten_napel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 23:07   #9
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TUFKAL
Ja klopt ik heb het getypt maar irriteer e nu aan die fout.
je kunt de TT zelf veranderen.
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 00:00   #10
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

-edit: toch maar niet -
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 00:03   #11

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
je kunt de TT zelf veranderen.
Al gedaan, dank. Goeie optie van deze site
Oud 15 januari 2010, 00:03   #12

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

deze maakt hij ook aardig hoor !

http://www.youtube.com/watch?v=EfWv6io5_8U
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 00:05   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal
[afbeelding: link]
Ja hier ga ik serieus op reageren. Kluivert is mentaal niet sterk, zn carriere is echt sneu geeindigd eigenlijk.Mmaar hij maakte veel goals. Dus daar zie ik graag de nadruk op in dit topic.
Oud 15 januari 2010, 00:44   #14

Kluivert was vroeger mijn favoriete Ajax speler. Ik was meer fan van hem dan van Bergkamp of Litmanen. Jammer dat zijn carriere zo snel bergafwaards ging na 2000.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2010, 13:16   #15
Bedankt voor dat ene doelpunt tegen Ajax ( 1-5 )
NoelGallagher is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2010, 13:23   #16
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoro
deze maakt hij ook aardig hoor !

http://www.youtube.com/watch?v=EfWv6io5_8U

Toen had hij er nog wel een paar meer maken.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 20:49   #17
Geronimo14

Geronimo14's Voetbal Forum schermafbeelding

18 in ‘94

De kruin is een beetje kalend. De heupen steeds soepel. Hij wandelt niet, hij swingt. Van backlijn naar zijlijn naar middellijn. Alle ogen langs het veld zijn gefixeerd op de donkere man in de blauwe joggingbroek en het hagelwitte shirt.

Waar die ogen vroeger uitpuilden van bewondering, worden ze nu bij wijlen dichtgeknepen en priemt de scepsis tussen de oogleden. De ogen van mannen wiens naam nooit gescandeerd werd door 60.000 joelende fans. Mannen die op hun achttiende geen Champions League finale beslisten.

De wereldspits is niet meer. Hier is het groentje dat zo graag trainer wil worden. De deuren van Camp Nou, San Siro en St. James’ Park zijn achter hem dichtgeslagen.

Het nieuwe decor is een veldje in Tilburg, op een kilometer van de thuisbasis van Willem II. De mensen met wie hij op het veld staat heten niet meer Guardiola, Davids of Seedorf, maar Vansimpsen, Kustermans en Van Stokkom.

Een kalende man met een buikje en een blonde man met gel en zonnebril in het haar – beiden in een Willem II-polootje – observeren en beoordelen Oranje’s topscorer aller tijden. Een rijinstructeur van de lokale rijschool die Michael Schumacher wijsmaakt dat zijn manouevres toch echt wel beter moeten. Dat gevoel.

Via de keeper, Wim Kustermans, kom ik te weten dat niemand minder dan Patrick Kluivert training zou geven aan de A1 van Willem II. Ik besluit meteen een spoedcursusje Kluivert te volgen: met Pètricks biografie – die nog onaangeroerd op de plank staat – sluit ik me een aantal uren op. De laatste bladzijden moet ik nog lezen wanneer ik in de auto stap richting Tilburg.

Terwijl ik mijn auto parkeer, stappen de jonge Tricolores het veld op. Ze beginnen gezapig hun opwarming. Af en toe draaien de kopjes over de schouder en stijgt gefezel op uit de groep. Gefezel uit verbazing en ongeloof.

Dat zijn althans de gevoelens die mij bekruipen. Kluivert die kegeltjes zet voor jongens die nog vijf tegen vijf speelden toen hij Van Basten verbande naar het Ajaxverleden. De kegeltjes staan trouwens te ver uit elkaar, is het oordeel van de rijinstructeurs.

Na de training neem ik ‘De autobiografie van Kluivert’ uit mijn tas, samen met de stift die ik nog snel had gezocht in de keukenla.

Ik – Jeroen Kuyps: Excelsior Essen, Olympic Essen, Rex en Rode Duivels (1 doelpunt) – stap af op Patrick Kluivert: Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Newcastle United, Valencia CF, PSV en Oranje (286 doelpunten).

Of hij het boek wil signeren?

“Tuurlijk”, glimlacht hij vriendelijk, “voor wie is het?” Is dit de man die aan onze kant van de grens versleten werd voor verkrachter en moordenaar?

Voldaan stap ik terug in de auto. Voldaan, maar toch met spijt. Spijt dat ik in 1994 geen 18 was en niet in Amsterdam woonde.

Want oh wat een sympathieke man. En oh oh oh wat had ik graag een biertje gaan drinken met Patrick.

Net zoals zijn zelfverklaarde blanke vader met hem deed. Zijn blanke vader die de volgende woorden tot op de dag van vandaag laat schallen door de Arena, waar zijn donkere zoon ooit schitterde:

Ik heb geluk gekend maar ook verdriet gekend,
hoe vaak stootte ik m’n kop.

Maar toch ik ben tevreden met alles wat ik heb,
als je roem voorbij is moet je kijken wie je nog kent

Bloed, zweet en tranen – André HAZES

Meer verhalen van geronimo14 op:

paalbinnen.blogspot.com
Geronimo14 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 11:35   #18

Een van mijn grootste jeugdhelden. Geweldige speler. Naar mijn mening beter dan van Nistelrooy ooit is geworden.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 11:38   #19
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Eigenlijk heeft dat ongeluk zijn carriere toch wel de das om gedaan vind ik nog steeds.
Overal uitgekotst... zonde!

De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 12:08   #20
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een mooi verhaaltje. Kluivert is ook één van mijn jeugdhelden. Want naast spits kon de man ook zo ongelofelijk goed voetballen.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 13:29   #21
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Kluivert .
Tussen 1995 en ~2002/2003 één van de beste spitsen van de wereld.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 20:55   #22
Naar mijn mening een van de beste spitsen ooit. Gigantisch goed was deze man.
Zonde dat het ongeluk zijn reputatie voor eeuwig verwoestte.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 21:57   #23

Ja hier ga ik serieus op reageren. Kluivert is mentaal niet sterk, zn carriere is echt sneu geeindigd eigenlijk.Mmaar hij maakte veel goals. Dus daar zie ik graag de nadruk op in dit topic.
Wat een onzin, hij had een voorbeeldige wedstrijdmentaliteit. Altijd ingetogen geconcentreerd, altijd in het teambelang, altijd stond hij er als het het hardste nodig was, ook als het elftal het kopje had laten hangen, en niet alleen zijn vele belangrijke goals in zware wedstrijden, maar ook altijd assists en goede voorbereidende acties.

Uiterlijk vertoon van frustratie en ander kinderachtig gedrag, en dan een verbeten kop trekken en uitsloverig juichen bij een intikker wordt vaak voor mentaliteit aangezien, maar daar win je geen prijzen mee. Met Kluivert kom je wel ver. Het is ook geen lastige jongen, hij had bijvoorbeeld wel de mentaliteit om gewoon een heel EK keurig op de bank te blijven zitten en geen kik te geven terwijl Van Nistelrooij onze kansen aan het verkloten was. Dat moet je mentaal wel kunnen.

En toen zijn knie stuk was bleef hij maar eindeloos revalideren en revalideren en weer geblesseerd raken, terug naar een lager niveau, en gewoon weer revalideren. Wat die kerel aan blessureleed heeft gehad en hoe lang hij het is blijven proberen, dat doen niet veel hem na.

Maar goed, Nederlanders herkennen mentaliteit niet als het zo duidelijk wordt getoond. De mentaal zwakkeling worden voor gedreven aangezien en de echte winnaars worden afgedaan als mentaal gebrekkig. Daarom winnen we ook nooit wat.
LeTiss is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 22:25   #24
Oorspronkelijk geplaatst door LeTiss
Wat een onzin, hij had een voorbeeldige wedstrijdmentaliteit. Altijd ingetogen geconcentreerd, altijd in het teambelang, altijd stond hij er als het het hardste nodig was, ook als het elftal het kopje had laten hangen, en niet alleen zijn vele belangrijke goals in zware wedstrijden, maar ook altijd assists en goede voorbereidende acties.

Uiterlijk vertoon van frustratie en ander kinderachtig gedrag, en dan een verbeten kop trekken en uitsloverig juichen bij een intikker wordt vaak voor mentaliteit aangezien, maar daar win je geen prijzen mee. Met Kluivert kom je wel ver. Het is ook geen lastige jongen, hij had bijvoorbeeld wel de mentaliteit om gewoon een heel EK keurig op de bank te blijven zitten en geen kik te geven terwijl Van Nistelrooij onze kansen aan het verkloten was. Dat moet je mentaal wel kunnen.

En toen zijn knie stuk was bleef hij maar eindeloos revalideren en revalideren en weer geblesseerd raken, terug naar een lager niveau, en gewoon weer revalideren. Wat die kerel aan blessureleed heeft gehad en hoe lang hij het is blijven proberen, dat doen niet veel hem na.

Maar goed, Nederlanders herkennen mentaliteit niet als het zo duidelijk wordt getoond. De mentaal zwakkeling worden voor gedreven aangezien en de echte winnaars worden afgedaan als mentaal gebrekkig. Daarom winnen we ook nooit wat.
Eens. Hij was in zijn barcelona tijd echt een topsporter in hart en nieren. Gigantisch afgetraind en scherp.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 16:17   #25
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Kluivert is eerlijk tegenover zichzelf en beëindigt actieve carrière

Patrick Kluivert sluit uit dat hij nog een contract als speler tekent. Daarmee is er officieel een einde gekomen aan de actieve loopbaan van de 33-jarige Amsterdammer, die onlangs zijn trainersdiploma haalde. Het Franse Lille was in het seizoen 2007/08 de laatste club van de topscorer aller tijden van Oranje.

"Weet je, ik ben 33 jaar, ik moet reëel zijn", vertelt Kluivert aan NUsport. "Ik zal nooit mijn top meer halen. Dat is heel moeilijk om te zeggen. Héél moeilijk. Maar het zal nooit meer gebeuren; ik zal nooit meer zo goed worden als in mijn Barcelona-periode. Nou, dan kun je dus beter jonge jongens leren dat te bereiken.''

''Je moet eerlijk tegenover jezelf zijn", vervolgt de oud-international. "In mijn hoofd ben ik natuurlijk al wel gestopt, maar die zin, daar had ik moeite mee. De zin: ik ben geen voetballer meer.'' Kluivert kwam in het verleden ook uit voor Ajax, AC Milan, Newcastle United, Valencia en PSV.
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 16:26   #26
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat kon hij toch geweldig voetballen:

http://www.youtube.com/watch?v=4bCbClfb59k
Dat derde doelpunt Op het juiste moment voor zijn man komen en alle tegenstanders kansloos laten.

De versnelling van Paul Bosvelt is zo mogelijk nog opvallender
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 19:27   #27

Oorspronkelijk geplaatst door LeTiss

Als hij zo sterk was als toen, wel, maar hij was te gevoelig voor het sterrenleven. Verder wel eens hoor
Oud 21 mei 2010, 20:25   #28

Als hij zo sterk was als toen, wel, maar hij was te gevoelig voor het sterrenleven.
Nee, dat is dezelfde kolder. Met een kapotte knie kun je niet voetballen, en die krijg je niet van het sterrenleven.
LeTiss is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 11:58   #29
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=F20mY1Z8Mo8
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 12:26   #30
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

De penal tegen italië...
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2010, 10:29 Standaard   #31

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederland - België: 5-5. Kluivert stond klaar met de bal om hem in te tikken terwijl hij al gefeliciteerd werd met zijn doelpunt...
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 01:48 thumb up   #32

Vakstudie's Voetbal Forum schermafbeelding

Patje
Vakstudie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 02:40 Standaard   #33
Ik herinner 'm als een ontzettende prutser bij Valencia die veel te vroeg gepiekt heeft en de aandacht niet aankon.

Oud 29 juli 2010, 12:04 Standaard   #34

Hij was afgetraind bij Barcelona, daar zeg je u tegen hoor. Ik weet nooit zo goed wat ik moet vinden van hem, heb z'n biografie gelezen, maar feit blijft dat hij Nederlands topscorer is, met 40 doelpunt in 79 wedstrijden, en dat toen hij 27 jaar was. Stel dat hij tot 34 of 35 door had kunnen gaan, dan was hij misschien op 70 geeindigd, en dat zou nooit meer verbeterd zijn geweest. Huntelaar had misschien ene kans op die 40 maar is ook geen vaste waarde meer. Maar Kluivert, hoe je het went of keert scoorde bijna altijd, dat is gewoon een pure spits. Altijd de drang naar de goal. Ik zal hem mij herrineren (voor de tijd die ik hem ken) als iemand die bij PSV het niet maakte en bij Valencia ook niet, maar wat ik soms zag van de periode 95-2003, daar was hij geweldig. Bij SBS 6 had je op zondag om half 1 ofzo soms Barca TV, en Kluivert scoorde altijd in die wedstrijden van vroeger, met Rivaldo, weet ik veel wie allemaal, Cocu, de Boer, mooie tijd hoor

EDIT:

"Bij FC Barcelona kwam hij in zes seizoenen tot 122 doelpunten, waarmee hij de meest scorende speler van de Spaanse club sinds de jaren vijftig is"

Messie zal hem wel inhalen, maar er zijn toch veel goede spitsen geweest hoor bij Barca, dat is een understatement denk ik.
Analist is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site