|
|
#101 |
|
Is dit het nieuwe Feyenoord topic
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Charlton Athletic hoort denk ik ook wel thuis in dit topic. Tussen 2000 en 2007 nog actief in de Premier League, in 2009 afgetekend als laatste geëindigd in het Championship en komend seizoen al voor het 3e jaar op rij uitkomend in League One, het 3e niveau van Engeland....
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Toen Jean-Marc Guillou baas werd in Beveren, haalde hij de talenten van zijn Académie Guillou in Ivoorkust naar het Belgische Waasland. Eboue, Toure en Romaric zetten hun eerste voeten op een Europees voetbalveld in Beveren. Net als Gervinho (kampioen met Lille in Frankrijk, nu naar Arsenal), Boka (VfB Stuttgart), Arsène en Marco Né (Arsène speelde nadien voor Metallurg Donetsk, nu in de Belgische lagere reeksen, Marco ging naar Olympiakos, nu bij Krasnodar in Rusland). Ze wonnen de bekerfinale tegen Club Brugge. In de competitie waren ze even spectaculair als nonchalant, waardoor echte topprestaties uitbleven.
Ik herinner me wel een indoor beachvoetbaltornooi dat tijdens de winterstop gespeeld werd. Heel wat Belgische eersteklassers namen hieraan deel. SK Beveren was een vaste waarde in de finale. De enige Belg die aanspraak kon maken op speeltijd was ene Björn Vleminckx... Nadien ging het steil bergaf met de club. Tot het vorig jaar fuseerde met de buren van Sint Niklaas. Nu heet de club Waasland Beveren. Een harde kern van SKB-fans kon zich hier niet in vinden, en richtten in navolgin van AFC Wimbledon en FC United of Manchester Eskabee Yello Blue op (eskabee.be). Zij beginnen het seizoen 2011-2012 op het allerlaagste amateurniveau in België. __________________ Voetbal is een verhaal op zich. Een deel ervan wordt verteld op: paalbinnen.blogspot.com |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Pablo Aimar, Andrés D'Alessandro, Juan Pablo Ángel, Celso Ayala, Roberto Ayala, Gabriel Batistuta, Roberto Bonano, Claudio Caniggia, Fernando Cavenaghi, Hernán Crespo, Julio Cruz, Nelson Cuevas, Alfredo di Stéfano, Osmar Daniel Ferreyra, Marcelo Gallardo, Lucho González, Gonzalo Higuaín, Maxi López, Germán Lux, Javier Mascherano, Ariel Ortega, Daniel Passarella, Mauro Rosales, Marcelo Salas, Javier Saviola, Omar Sivori, Santiago Solari, Juan Pablo Sorin.
De lijst met bekende (ex-) spelers van CA River Plate lijkt eindeloos. Al deze spelers droegen ooit het witte shirt met de rode diagonale streep. In het fantastische en indrukwekkende El Monumental speelden zij 33 keer kampioen, wonnen vijf internationale bekers en... degradeerden naar de tweede klasse. In een dubbele playoff bleek CA Belgrano te sterk voor de mythische club uit Buenos Aires. Na 110 (!) jaar tuimelde de club roemloos uit de Argentijnse eerste klasse. Tijdens en na de wedstrijd tegen Belgrano raakten minstens 70 mensen gewond en werden 50 arrestaties verricht. Door de hoge schuldenlast verkocht de club de laatste jaren steevast haar beste spelers aan Europes clubs. De recordkampioen zou dit jaar een 34e titel kunnen vieren. Hoewel, vieren... __________________ Voetbal is een verhaal op zich. Een deel ervan wordt verteld op: paalbinnen.blogspot.com |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Mag Arsenal hier genoemd worden?
Wat een klucht van een elftal tegenwoordig... Waar is die tijd gebleven met geniale spelers als Bergkamp, Henry, Ljungberg? |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Ik associeer Arsenal met mooi en verzorgd voetbal. Spel dat tot het mooiste van Europa behoort. Voor mij hoeft dit topic niet per sé over clubs te gaan die wat divisies lager spelen dan een paar decennia terug.
Dit spel lijkt in de verste verte niet op de betere tijden onder Wenger met bazenspelers als diegenen die ik hierboven noemde. Sterker nog, het lijkt helemaal nergens op. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ach, het komt nog wel goed met Arsenal, dit seizoen al... Vorig jaar lachten we maandenlang om Liverpool toch? Die zijn ook weer 'terug', zonder hele bijzondere aankopen. (hooguit Suarez)
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Of het (zo) snel goed komt weet ik niet, maar een afgegleden club zou ik het nog niet noemen. Maar zolang Wenger zo door mag blijven gaan zal het wel minder worden...
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Arsenal in natuurlijk ook nooit een absolute topclub geweest he
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Liverpool won het Premiership nog nooit. Is dat dan ook geen topclub bijvoorbeeld?
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ik bedoel gezien de hele historie niet.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Afgegleden wil ik Arsenal niet noemen, er staat alleen een ontzettend eigenwijze coach die enkel Frankrijk scout en geen geld durft uit te geven. Arsenal speelt nog altijd Champions League en zal heus wel stijgen. Een Fabregas en een Nasri waren gewoon nooit te behouden, omdat zij zelf graag wilden en omdat er veel geld werd geboden. Het is tijd voor een nieuwe coach, want het stadion is er, het geld is er en de jeugd is er.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
daarom zei ik ook geen ABSOLUTE topclub
![]() Ik bedoel, ze kunnen best een paar jaar 6e/7e worden in Engeland |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Zo zonde dat geld blijkbaar de enige manier is om in Engeland mee te doen met de absolute top. Dat Wenger daar weigert aan mee te doen siert 'm enerzijds, maar omdat hij ervoor gezorgd heeft dat de Arsenalfan altijd wil meedoen om de titel is het niet goed genoeg.
|
|
|
|
|
|
|
#121 | |
Opvallend is daarbij dat het vaak Franse jongens zijn welke na een jaar of 2-3 afgeschreven zijn. |
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Hup Holland!
|
Celta de Vigo:
Tussen '97 en '03 niet lager dan 7de in de Primera Division. In '03/04 nog een CL deelname (in poule met Ajax) waar ze de laatste 16 nog bereikten. Daar werden ze uitgeschakeld door Arsenal terwijl de competitie dramatisch verliep: 19e en degredatie. Seizoen erop met een 2de plaats in de Segunda wel meteen terug naar de PD, maar na eerst een verrassende 6de plek degradeerden ze het seizoen daarop wederom en spelen nu alweer 5 seizoenen op rij in de Segunda A. |
|
|
|
|
|
#123 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Aah, erg jammer. Lijken RC Strasbourg achterna te gaan..
__________________ Vijf keer op rij maakt mij pas blij! |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Ik heb AS Monaco altijd de stomste topclub ever gevonden.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Speeltje van de lokale prins, publiek zat er amper.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Toch vond ik het Monaco van die CL campagne in 2003/2004 wel een leuke ploeg. Leuker dan het Porto van Mourinho, dat uiteindelijk won.
Maar Giuly, Rothen en natuurlijk Morientes, nee die vond ik verre van stom. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Gaat me ook niet om de spelers, meer de club zelf. Zat geen hond, en elke keer zag je die blije bolle toet van die prins Reinier ofzo bij een goal.
Als je zo graag een eigen landje wil zijn, meneer-ik-ben-zo-bijzonder-met-mijn-monaco, richt dan ook een eigen competitie op! Nee wel belastigvoordeel dit en tof doen met je bootje dat, maar stiekem wel meedoen met Frankrijk.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Inderdaad, mooi dat die club kapot gaat. Dat ze nooit terug moge keren.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Dat stadion is ook mongolistisch
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
de vormen, de aparte tribune vlakken. Het moet er groot uitzien, maar is klein. Etc.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Is gewoon een middelgroot stadion met een atletiekbaan. Voor Monaco is het trouwens nog steeds veel te groot.
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Ik poep erop
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
#136 |
|
AS Monaco gaat overgenomen worden door een rijke Rus. Hij wil 200 miljoen investeren.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Die kunnen wel een geldinjectie gebruiken. Ze staan nu ook al onderaan in Ligue 2.
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
kleine combo:
AZ - Matalist 1 Hannover - Vorskla 1 @ 2.10 |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
#140 |
|
kut
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Hellas is op de weg terug.
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Ja en wat grappig is, is dat de belangrijkste speler toch weer een Scandinavier is (ditmaal een IJslander), net zo als tijdens de hoogtijdagen
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
AS Monaco nog steeds op een degradatieplek (19de, 23 punten) in de Ligue 2, en ook RC Lens (13e, 30 punten) is nog lang niet veilig. Da's toch ook geen kleintje.
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Monaco was wel een stuk groter dan Lens, maar beide is erg opmerkelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Monaco's recente resultaten zijn overigens weer vrij redelijk (logisch met al die transfers)... die gaan het nog wel redden... __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#148 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
River Plate komt er wel weer bovenop. Promoveren dit jaar weer. San Lorenzo moet echter uitkijken, ook een van de 'grote 5'.
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Stade de Reims mag hier ook niet ontbreken. Al zijn die na heeeel veel jaren eindelijk weer terug op het hoogste niveau.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Afgegleden clubs
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |