![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Naast hoogtepunten heeft dit decennium ongetwijfeld ook tot dieptepunten geleid...
Laat ik maar aftrappen, alhoewel ik dan morgen waarschijnlijk nog bezig ben. De highlights: -Feyenoord die in een week het kampioenschap uit handen gaf, met als 'toetje' de 2-3 tegen Ajax. -De financiele perikelen rond de club, met als absolute dieptepunt het ontslag van Verbeek en het misselijkmakende gedrag van een deel van het legioen in Heerenveen. -Alle play-offs wedstrijden -Feyenoord - Newcastle voor de CL met Bellamy
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ajax - AC Milan in de CL met die goal van Tomasson in blessuretijd....
Kampioenschap missen op 1 doelpunt ![]() 5 jaar achter elkaar geen kampioen worden |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
http://www.vblforum.nl/Thread-29-april-2007 Pfff.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Tomasson in de laatste minuut in de CL in 2003.
W2-Ajax/PSV-Vitesse in 2007. Maar het overlijden van Bobby en Sjakie (in iets mindere mate) zijn toch wel de grootste dieptepunten voor Ajax dit decennium. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pff, er zijn legio voorbeelden natuurlijk.
Seizoen 2006/2007 denk ik toch wel, waar we uit toch regelmatig gewoon simpelweg werden vernederd. NEC, NAC, Ajax, Heracles uit, allen 4-1 verloren. Maar ééntje die er echt uitspringt is toch de 5-1 in Heerenveen op 29 april 2007. Alles beslissend voor de play-offs en voor het eerst in 34 wedstrijden werd er goed gespeeld. Heel goed bij vlagen. Maarja Alves hè, schoot ze er van alle hoeken en standen in. Heel lang stuk geweest van die wedstrijd. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dit seizoen is wel een dieptepunt aan het worden.
.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Real Zaragoza - Real Madrid 6-1
Real Madrid - Barcelona 2-6 Alcorcón - Real Madrid 4-0 |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
De dag dat de fusie tussen Roda JC & Fortuna Sittard werd aangekondigd eerder dit jaar...
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
. Bedankt
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Nacompetitie 2003/2004.
Na 3 speelronden PHP-code:
PHP-code:
PHP-code:
Na 6 speelronde: PHP-code:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik vond vorig seizoen het dieptepunt bij Feyenoord. Slechte resultaten waarbij iedereen zelfs in Rotterdam kon winnen van Feyenoord. Veel rumoer, slechte financiele positie, gezeik in de spelersselectie...
![]() Toen ging ik echt met lood in mijn schoenen naar de Kuip! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Het zou verleidelijk zijn om de 8-1 nederlaag bij SHO in het seizoen 2006/07 te noemen, maar dat doe ik toch niet. Tenminste, niet als grootste dieptepunt. Was natuurlijk een drama, maar SHO schoot die dag ook wel alles raak.
Nee, erger vond ik de laatste wedstrijd van het seizoen 2007/08. Een seizoen waarin er drie trainers aan het roer stonden. Bill Tukker die stopte nadat hij hoorde dat zijn contract niet werd verlengd en hij niet meer het gevoel had door iedereen gesteund te worden, waarna de ellende begon met interim-trainer Henk "ik zoek liever de uitdaging dan op de bank te zitten" Wisman. Drie gespeeld onder Henk, drie verloren. Henk stopt ermee. Dogan Corneille maakte het seizoen af, dat zeer teleurstellend was verlopen, en hield ASWH in de veilige zône. De enige kans die er toen nog was om iets leuks te krijgen was de AD Cup. In de halve finale gaf ASWH echter een 3-0 voorsprong tegen het lager spelende Nieuwenhoorn weg in de laatste twintig minuten, om in de penaltyserie een 2-0 voorsprong te verspelen en uitgeschakeld te worden. Paste wel in de lijn van dat dramatische seizoen. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
De 1 goal verschil is echt het dieptepunt voor mij. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
De dood van Bobby Haarms..
Sportief vele dieptepunten, de uitschakeling tegen Kopenhagen bijvoorbeeld |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Het is niet mijn club, maar een aantal jaren terug dachten de fans van Schalke dat ze al kampioen waren toen ze al op het veld stond te feesten. In de andere wedstrijd kreeg Bayern kreeg echter een vrije trap in blessuretijd binnen in het 16-meter gebied en scoorde de beslissende 1-1. Dat was toch ook heel erg pijnlijk om te zien.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pijnlijk inderdaad.
Zeker in combinatie met de "minuut stilte" van Sjakie. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
De onrust binnen Harkemase Boys na de ruzie tussen de spelersgroep en het bestuur. Er bleven maar een paar bepalende spelers, zoals Tony Alberda en Anton Jongsma. Uiteindelijk een nieuwe trainer en spelersgroep, maar de onrust bleef. Toen werd Fritz Korbach gehaald, hopend op het Korbach-effect.
Uiteindelijk gedegradeerd in 2007.Datzelfde seizoen nog wel de districtbeker Noord gewonnen en het seizoen erop direct weer met overmacht kampioen in 1E.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
De fusiebesprekingen en de smerige spelletjes die daar gespeeld zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
En met een specifieke vermelding: die jubileumwedstrijd tegen Twente thuis
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik snap niet dat zo zoveel ajacieden de uitschakeling tegen milan een dieptepunt noemen, tuurlijk was dat kut, maar dat ze zo ver kwamen is toch juist een hoogtepunt?
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Mijn dieptepunt ? De seizoenen onder Coolen , van het Schip en ten Donkelaar . Ik stond op het punt om mijn jaarkaart in te leveren , want ik had wedstrijden gezien waarbij er 1 schot op het doel werd gelost en dat overdrijf ik echt niet ! Het was echt te erg voor woorden en ben nog nooit zo dichtbij geweest om mijn jaarkaart in te leveren en Twente vaarwel te zeggen . Vooral onder van het Schip en Coolen had ik het niet meer en ik wou het ook niet meer .. __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Wednesday nu gedegradeerd, in geldnood en de beste speler (de keeper) ook nog weg (waarschijnlijk voor een appel en een ei)
__________________ Sheffield Wednesday | VVV-Venlo fútbol es un sentimiento, no puedo parar |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Napoli:
- Verplichte terugzetting naar de Serie C met een gesloten transfermarkt om mee te beginnen, dit i.v.m. schulden en een niet sluitende begroting, terwijl clubs met veel Zwaardere schulden en financiele problemen destijds (Lazio vooral) geen enkele sanctie kreeg. - Voortvloeiend uit bovenstaande: Het feit dat ineens weer noodgedwongen door de regelgeving in de Serie C gespeeld moest gaan worden met het shirt nr.10 - Rellen in de match bij en tegen Avellino waarbij een fan de dood vond, omdat hij door Avellino fans vanaf de tribune naar beneden gegooid werd (waarna uiteraard de pleuris uitbrak) en de daarop volgende sanctie aan het adres van Napoli - Het vlak voor het seizoenseinde verspelen van de titel in de thuismatch tegen directe concurrent Milan (1-3) - De abnormale media aandacht, vooral vanuit Noord Italie, met het doel om Maradona kapot te maken omdat deze te goed/gevaarlijk was voor de grote rijke clubs uit het noorden. Met als 1 van de vele bizarre hoogtepunten mensen uit z'n omgeving die aan de leugendetector werden gehangen en allerlei vragen over Maradona gesteld werden. FC Den Haag: - Het feit dat we niet in het Aad Mansveld stadion spelen. - Een hele serie gestaakte wedstrijden (Waarbij lang geleden tegen Vitesse thuis ook wel een dieptepunt was omdat daar op voorhand en met voorbedachte rade de hekken waren losgeschroefd zodat er makkelijk gereld kon worden). - De naamswijziging van FC Den Haag naar ADO Den Haag - Als fans negatief in het nieuws komen om helemaal niks (b.v. wegens "het belagen van een tankstation", terwijl je gewoon je tankbeurt wou afrekenen maar de pomphouder zo bang was dat ie de tent op slot mikte zodat je niet eens kon betalen. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
- Yuri Cornelisse mist de penalty voor de 2-0 tegen Partizan Belgrado. Met die goal, zouden we door zijn geweest, tegen een ultra defensief Partizan, de 2e penalty had al de 4e of 5e moeten zijn. Geweldige pot, vervelend resultaat.
- Op penalties eruit tegen Fiorentina, een van de beste potten ooit denk ik van FC Groningen. Fiorentina moest echt aan de bak. Levchenko die uitgerekend die avond een penalty moest missen. - Stadionbrand natuurlijk. Dankzij adequaat agressief ingrijpen van supporters geen doden, niet dankzij stewards die de noodpoort op Noord op commando gesloten hielden. ![]() - De dood van Opa Fluks. FC supporter in hart en nieren, tot op hoge leeftijd nog mee naar uitwedstrijden. Altijd dezelfde (inmiddels vergeelde) FC muts op. Legendarisch is het moment dat hij met zijn wandelstok het tegen de ME (in twente?) wil opnemen met de woorden: "blief van mien jonkies oaf!"
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
Ik was er bij in Milaan en ik herinner me heel erg dat Zlatan niet de bal de tribune in jaagde..Uit die klutsbal die gewoon de tribune in moest viel de goal
__________________ Hattrick : Het Goede Doel (810972) http://www.last.fm/user/Zappie78 |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
plus het feit dat het mijn inziens de enige supporter was, die nog de extra aandacht van FC Groningen zelf verdiende. Terecht ook opgenomen met een stukje in het geschiedenisboek over de Oosterpark. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mijn dieptepunt was eigenlijk geen wedstrijd maar een situatie : Ik zat in een vak waar 2000 man inkonden in het Diekmanstadion samen met een vriend van mij onder een paraplu , omdat het regende .
Het was en wedstrijd tegen willem 2 en de wedstrijd was al een paar minuten bezig toen ik tegen die vriend zei : Hey Wim ? Kijk eens om je heen .... Wij zijn de enigen in dat hele vak ! Op dat moment moest ik lachen , maar het was eigenlijk diep en diep triest ... Wij weten allemaal wat er na die tijd is gebeurd met Twente en het zijn zulke situaties in mijn herinnering dat ik nog meer van dit kampioenschap geniet .. wij zijn van ver gekomen ... Heel ver .. 2 dieptepunten dus .. Zag dat ik er al eentje had geplaatst . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Het jaar dat van Basten coach was van ons Ajax...
__________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Loves C, R en M
|
Dat er geen feest meer gevierd kan worden op het Leidseplein, in die zeldzame gevallen dat Ajax een prijs pakt. Het komt er op neer dat het eigenlijke dieptepunt is dat er in de binnenstad zooi gesloopt wanneer er een prijs gepakt is.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Wat een topic speciaal voor mij
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Loves C, R en M
|
LFC:
1) Them bloody Yank Owners 2) 20 years - and counting ... __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#45 |
|
April 2007, ADO degradeert naar de Jupiler League.
December 2007, ADO op sterven na dood, bijna failliet. Daarintegen werd het verhaal van dat seizoen wel weer als een 'sprookje' afgesloten. Mei 2008, ADO promoveert naar de Eredivisie! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
We zijn altijd wel een club geweest van hoge pieken en hele diepe dalen, vaak zat gedegradeerd,geldproblemen maar ook een aantal keer europees etc.
Mijn dieptepunten zijn dus de zaken die ik bewust meegemaakt heb dus de degradatie in 1999, het bijna faillissement in 2003 waarbij we op de grote markt stonden om de gemeente zo ver te krijgen ons er uit te helpen..(een klein dieptepuntje dat we dus wéér -lichtelijk(?)- in de problemen zitten ) en dat we na al die jaren met ver komen in de beker nog steeds maar een beker uit 1973 hebben staan. Vooral de halve finale tegen Twente waarin we beter waren, een geblesseerde n'kufo er even in kwam om een goal te scoren en we er uiteindelijk door penalty's uitgingen . Daarna het rampjaar met als grootste ramp het drieluik tegen Top Oss waar we nog geluk hadden want met de huidige regels hadden we er toen uit gelegen .Oh en typisch NAC: 3e worden, het verneuken in de playoffs waarna we in de intertoto uit mochten komen tegen Rosenborg in plaats van in de echte europa cup .
Laatst gewijzigd door Superheld; 14 augustus 2010 om 12:24 |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Heerenveen:
- Het hele vorige seizoen - Verlies tegen Roda in de bekerfinale - Het aantrekken van Trond Sollied - Het vertrek van Huntelaar midden in het seizoen, heb ik hem nooit vergeven - Het gedonder rond de transfer van Afonso Alves - Het aantrekken van Abgar Barsom __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Het aantrekken van André Ooijer
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
Niet best .... Ik wou eigenlijk een filmpje plaatsen van Heracles tegen Veendam ( kampioenswedstrijd ) om het wat te compenseren , maar dacht toen : Nou , deze topic gaat over telleurstellingen en niet over hoogtepunten . Peace . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Dieptepunt van jouw club.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|