Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-12-09, 17:07   #1
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Het seizoen 2006/07 van de Nederlandse Eredivisie ging van start op 18 augustus 2006 en is geëindigd op 29 april 2007.

Na een ongekend spannend slot van de competitie werd PSV kampioen. Voor de laatste speelronde stonden PSV, Ajax en AZ op hetzelfde aantal punten. In de laatste competitie ronde trok PSV uiteindelijk aan het langste eind, en werd kampioen met het kleinst mogelijke verschil: één doelpunt verschil. AZ verloor de laatste wedstrijd en werd uitgeschakeld op punten, het doelsaldo moest de beslissing brengen: PSV +50, Ajax +49.
Und...hoe herinneren jullie je deze dag nog?
HairyArsedIrishman is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-12-09, 17:08   #2
Saoirse

http://www.youtube.com/watch?v=VCsKAIFI5kE
Oud 14-12-09, 17:09   #3
Saoirse

http://www.youtube.com/watch?v=8DVRJu161sU&feature=related
Oud 14-12-09, 17:14   #4
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Één van de meest dramatische voetbaldagen in de geschiedenis.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 17:21 surprise   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Dood en doodziek.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 17:33   #6
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Slotje
denthemen is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 17:51   #7
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

PSV heeft een geweldige eerste seizoenshelft achter de rug en heeft in de competitie 11 punten voorsprong op de nummer 2 Ajax. Daarnaast is ook nog eens vrij eenvoudig de tweede ronde gehaald in de Champions League.

De volgende tegenstander in de Champions League is Arsenal en de Londense club wordt dankzij een 1-0 thuisoverwinning (doelpunt Mendez) en een 1-1 gelijkspel in Engeland (eigen doelpunt Alex, Alex) uitgeschakeld. De volgende ronde zou Liverpool een maatje te groot zijn voor PSV.

PSV is in de competitie echter slecht uit de winterstop gekomen en er wordt uit bij Roda JC (2-0) en thuis tegen AZ (2-3) verloren. De voorsprong slinkt nog verder door gelijke spelen tegen Sparta, Excelsior en NAC en een nederlaag bij NEC. Ook de 1-5 vernedering in Eindhoven op naam van Ajax zorgt ervoor dat de competitie een spannend slot tegemoet gaat.

Tijdens de 33e speelronde speelt PSV uit bij FC Utrecht en na een vroege goal van Afellay krijgt PSV een aantal minuten voor tijd de deksel op de neus. Aljé Schut maakt de 1-1. Hierdoor zakt PSV ondanks de ruime voorsprong in de winterstop met nog 1 wedstrijd te gaan naar de derde plek. Ajax en AZ hadden het voor elkaar gekregen om de achterstand om te buigen in een voorsprong. AZ had het beste doelsaldo en hoefde 'maar' te winnen bij Excelsior. Ook Ajax had een beter doelsaldo en moest de laatste speelronde naar Tilburg voor een wedstrijd tegen Willem II. PSV had een thuiswedstrijd tegen Vitesse voor de boeg en moest met ruime cijfers winnen om nog een kans te hebben op het derde kampioenschap op rij.

Op 29 april 2007 begon PSV sterk aan de wedstrijd en binnen tien minuten stond het 2-0 dankzij doelpunten van Alex en Farfan. Een paar minuten viel echter de 2-1 uit een vrije trap van Janssen. PSV nog steeds op kampioenskoers!

In de 18e minuut scoorde Emanuelson echter de 1-0, dit betekende dat Ajax kampioen zou worden. In Rotterdam kreeg Waterman (de keeper van AZ) de rode kaart en kwam AZ ook nog eens op achterstand door een pingel van Bruins. AZ kwam echter snel al weer op gelijke hoogte ondanks de man minder situatie. Cziommer wist met een vrije trap de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar nog steeds was het niet genoeg voor het kampioenschap.

De wedstrijden gingen voort en het duurde even voordat er weer wat gebeurde op de velden. In de 59e minuut scoorde Afellay de 3-1 in Eindhoven, in Rotterdam kwam AZ een minuut later weer op achterstand door een doelpunt van H. Drost.

AZ leek dus niet bij machte om de favorietenrol waar te maken en omdat het dus een strijd werd tussen PSV en Ajax, moest PSV een aantal doelpunten maken om kans te houden op het kampioenschap.
De 4-1 van opnieuw Farfan zorgde ervoor dat PSV virtueel kampioen was, maar Huntelaar wilde daar nog even een stokje voor steken, want hij scoorde de 0-2 in Tilburg. Ajax weer op kampioenskoers.... Wat een middag was het toch.... Kampioen, geen kampioen.... Daar is de 5-1 van Koné. Ooooooow nee, afgekeurd !

Niet veel later kwam ook AZ weer terug in beeld, omdat Koevermans de 2-2 wist te maken tegen Excelsior. Zij hadden dus nog maar één doelpunt nodig om kampioen te worden.

In de 77e minuut nam PSV de virtuele koppositie weer over van Ajax, want Cocu maakt de 5-1. Pfoe, nog een kwartier te gaan!!

In Eindhoven en Tilburg werd echter niet meer gescoord, maar.....
In Rotterdam werd wel nog gescoord, gelukkig was het Johan Voskamp namens Excelsior die de winnende treffer wist te maken in de 90e minuut. OEF!

PSV KAMPIOEN 2006/2007

Wat een slot van de competitie!!!

http://www.youtube.com/watch?v=VCsKAIFI5kE

http://www.youtube.com/watch?v=8DVRJu161sU&feature=related
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 18:41   #8
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik was lekker aan het kanoën in de Ardennen met de voetbal

Nee, dat was best kut. Amper kunnen volgen. De kater was hierdoor achteraf echter niet zo groot als bij de meeste Ajacieden hier
BoerBert is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 20:32   #9

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een dag.

Oud 14-12-09, 21:10   #10
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Toen ging ik echt dood gewoon.

Oud 14-12-09, 21:28   #11

ElYefe's Voetbal Forum schermafbeelding

Als "neutrale" kijker herinner ik het me als een geweldige dag in het café Zappend tussen de wedstrijden, toch stiekem hopende dat AZ het zal worden. En de pijn die je dan bij de Ajax supporters ziet heeft dan ook wel weer iets
ElYefe is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 22:07   #12
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

ik zat bij een soort meertje bij ons in de buurt.
Ik smste naar m'n moeder wie er kampioen was en ze smste PSV. Ik heb het niet geloofd totdat ik thuis was
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 23:38   #13

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een geweldige ontknoping was het die dag! Niet normaal...
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 01:24   #14
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

geweldige dag als 'neutrale' supporter. Had AZ het gegund btw, maar wat een climax
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 09:34   #15
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Zat met een oortje LdL in het Willem II stadion. Hoe kut ik het ook nog steeds vind, het was een memorabele dag die ik nooit zal vergeten.

De terugkomst van LdL na de verkeersinformatie om 14.30 ook. "Half drie geweest, we gaan over naar het hockey.... Nee natuurlijk niet!"
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 11:35   #16
Hoi

Vertonghen
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 11:37   #17
Cijntje, ja. Cijntje

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman
Zat met een oortje LdL in het Willem II stadion. Hoe kut ik het ook nog steeds vind, het was een memorabele dag die ik nooit zal vergeten.

De terugkomst van LdL na de verkeersinformatie om 14.30 ook. "Half drie geweest, we gaan over naar het hockey.... Nee natuurlijk niet!"
Ik zat ook in een thuisvak, na de wedstrijd bleef er een paar honderd man zitten, allemaal Ajacieden
Oud 15-12-09, 11:39   #18
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
Ik zat ook in een thuisvak, na de wedstrijd bleef er een paar honderd man zitten, allemaal Ajacieden
Ik wist niet hoe snel ik naar buiten moest. Al die schijt Brabanders die het ineens helemaal op hadden met PSV. Heb me buiten maar wat neutraler opgesteld aangezien ik met de jeugdafdeling van de plaatselijke voetbalclub op stap was.
Oud 15-12-09, 12:09 puh   #19

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
Ik denk dat ik er één van was. Dit kwam nog harder aan dan Milan kwartfinale CL.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:12   #20
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zat op de hoofdtribune, ter hoogte van de strafschop stip van in de tweede helft Willem II. Ik zie die kopbal van Huntelaar er nog steeds in gaan ipv naast .

Zaten idd echt enorm veel Ajacieden los inderdaad.

En al die Willem-II'ers om te kotsen .
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:28 duh   #21
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, dat was een mooie dag.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:38   #22

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Ja, dat was een mooie dag.
feyenoord deed niet mee toch?
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:45 wink   #23
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep

feyenoord deed niet mee toch?
Nee, maar wel een geweldige dag voor de neutrale toeschouwer Zoveel spanning.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 13:00   #24
AFCA

Nee, maar wel een geweldige dag voor de neutrale toeschouwer Zoveel spanning.
Voor Feyenoord was het ook een topdag.
Oud 15-12-09, 13:29   #25
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Het was echt te geniaal
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 13:41   #26
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Een bijzondere dag ja. Wat een ontknoping! In Engeland was het in ditzelfde seizoen ook al behoorlijk spannend, als ik de jaartallen nu niet door elkaar haal.
Clough is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 13:54   #27
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb genoten van Langs de Lijn die dag Twente speelde thuis tegen NAC in een wedstrijd die nergens meer om ging maar won wel met 2-1
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 14:00   #28
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Een bijzondere dag ja. Wat een ontknoping! In Engeland was het in ditzelfde seizoen ook al behoorlijk spannend, als ik de jaartallen nu niet door elkaar haal.
de premier league titel in ieder geval niet, de degradatie strijd wel.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 14:08   #29

Keano's Voetbal Forum schermafbeelding

1 van de mooiste dagen uit mijn leven

Oud 15-12-09, 17:22   #30
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ondanks dat ik echt stront en strontziek was van de 5-1 (onterecht ook nog, echt waar ) nederlaag in Heerenveen, toch wel een schitterende dag.

Oud 15-12-09, 19:41   #31
Saoirse

neutrale toeschouwer
Ik denk dat daar al geen sprake meer van is, zodra je een beetje sympathie hebt voor een van de teams (of een antipathie voor de andere(n)).

Ik zou ook als neutraal gezien kunnen worden, maar was toch ontzettend blij dat PSV kampioen werd en de schaal onder de grote rivieren bleef. En dus was ik niet neutraal... Ik denk dat al die aanhangers van Feyenoord, Utrecht etc. ook niet neutraal zijn, die hoopten namelijk dat Ajax geen kampioen werd.

Neutraal ben ik bij Heerenveen-Groningen of Utrecht-AZ. Die wedstrijden kan ik met plezier kijken, maar het maakt me geen flikker uit wie er nou wint. In die gevallen ben je echt neutraal.

Ik denk dat er die dag weinig mensen écht neutraal waren.
Oud 15-12-09, 20:57   #32
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Weet nog dat het die dag schitterend weer was en ik met mijn ouders op het dakterras zat. Mijn vader en ik allebei met koptelefoon in naar de voetbal te luisteren. We hadden het er nog over dat mijn opa en oma waarschijnlijk wel langs zouden komen (die hebben altijd een slechte timing als het om voetbal gaat). Dus ergens tijdens de wedstrijd hoort mijn moeder de poort opengaan en zegt wat tegen mijn vader. Die niet hoorde wat ze zei ( ze zei dus mijn ouders zijn er) en riep oh nee he! Waarop mijn opa en oma weer pissig vertrokken Uiteindelijk wel de wedstrijden ongestoord af kunnen luisteren
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 21:17   #33
Hoi

Wie verwachtte niet dat AZ het niet zou worden?
Ik dacht iig dat ze gewoon zouden winnen.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 22:01   #34

Wat een drama

Hoewel die dag in Tilburg verder nog wel tof was hoor
Foca is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 22:37   #35
Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Vertonghen
Kluivert en die goal van Sparta in de ArenA na een 'vrijetrap' van Ajax en dat ze de vrije trap in de 16 door Roger lieten nemen tegen WillemII

Die dag heeft mijn hart echt overuren gemaakt, hele tijd op az letten, komt psv ineens voorbij

Een week erop had je volgens mij de bekerfinale tegen az (ook al zo zenuwslopend) en de CL voorronde die we beide wonnen.
PiraatPiet is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 22:49   #36

Dramatische dag, maar objectief gezien een fantastische dag dat DRIE ploegen op de laatste speeldag, in de laatste minuten zelfs, nog kampioen kunnen worden. Uiteraard was het de ploeg die me van de drie het meest tegenstaat die won. Is 1-0 eindelijk een keer niet genoeg voor PSV, maken ze er 5-1 van :/

Maar nogmaals, zou het fantastisch vinden als de competitie altijd zo spannend is.
thettes is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 22:50 big smile   #37
PSV Eindhoven!

Heb je een focking SCC voor PSV. Besluit je om niet naar PSV te gaan maar naar de communie van je nichtje, omdat PSV toch geen kampioen wordt .

En ja hoor, toch werden we kampioen.
-SG- is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 23:23   #38
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit was geweldig. Mijn broertje wilde de trip vanuit Maastricht niet maken, omdat ie me 's ochtends zei 'flikker maar op, ik kan het niet, ik heb er geen zin in vandaag, in die gifbeker'. GSM in de auto laten liggen en man man man, wat een ontknoping. In de auto 24 sms'jes en 17 gemiste oproepen (waarvan 15 van mijn broertje). Hij is in de auto gestapt en naar Den Bosch gereden, waar die avond (Koninginnenacht) een lekker feestje zou zijn , mede ook omdat de Queen de dag erna zou komen. Man man, dit was ongelooflijk...
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 23:24   #39
Lucky man

Ik heb Koninginnedag 2007 overgeslagen volgens mij .
Oud 15-12-09, 23:27 hearth   #40
Cijntje, ja. Cijntje

En het erge was ook nog dat het op mijn verjaardag was
Oud 16-12-09, 09:40   #41
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik was m'n spullen al aan het pakken om naar Amsterdam te gaan, totdat Cocu geloof ik de 5-1 maakte. Ik had die avond nog een BBQ maar ik geloof niet dat ik erg gezellig was. En ook Koninginnedag heb ik maar aan me voorbij laten gaan. Die laatste vrije trap ook van Roger in de 16 nota bene....1 doelpuntje maar, meer was het niet.

Was er ook niet zoiets dubieus dat de Mos, toen trainer van Vitesse, in de rust zijn keeper wisselde ofzo?

Oud 16-12-09, 10:23   #42

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

De dag waarom wij thuis speelden tegen Heracles en moesten winnen om Europees te halen, Feijenoord moest dan winnen in Heerenveen.

Roda JC won overtuigend van Heracles, 7-0 en Feyenoord verloor in Heerenveen. Play-offs waren niet zo succesvol als verleden seizoen (al zal iedereen begrijpen dat ik de po's van vorig seizoen liever won dan de po's van 2007 ).
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 10:24   #43

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robbie Keane
Was er ook niet zoiets dubieus dat de Mos, toen trainer van Vitesse, in de rust zijn keeper wisselde ofzo?
Dat is gebruikelijk op de laatste speeldag.
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 10:27   #44
AFCA

Ik was m'n spullen al aan het pakken om naar Amsterdam te gaan, totdat Cocu geloof ik de 5-1 maakte. Ik had die avond nog een BBQ maar ik geloof niet dat ik erg gezellig was. En ook Koninginnedag heb ik maar aan me voorbij laten gaan. Die laatste vrije trap ook van Roger in de 16 nota bene....1 doelpuntje maar, meer was het niet.

Die dude was er in de eerste helft mee bezig PSV eigenhandig kampioen te maken.
Oud 16-12-09, 10:44   #45

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Fantastische dag ja. Ook de pot sc Heerenveen - Feyenoord was natuurlijk erg belangrijk, en wat voor wedstrijd werd het.
MaxPower is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 11:47   #46
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman

Die dude was er in de eerste helft mee bezig PSV eigenhandig kampioen te maken.
Ooh ja dat was het, hij liep ook constant het publiek te provoceren geloof ik.

Oud 16-12-09, 11:47   #47
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door DarkShine

Dat is gebruikelijk op de laatste speeldag.
Als de stand het toelaat ja

Oud 16-12-09, 11:48   #48
Lucky man

Ooh ja dat was het, hij liep ook constant het publiek te provoceren geloof ik.
Dat was de voornaamste reden.
Oud 16-12-09, 11:50   #49
Wie was die keeper dan?
El Pistolero is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 11:51   #50
Lucky man

Stojkovic.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nostalgie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site