![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik wil graag een discussie aanslingeren en ik kan daarvoor het beste maar een nieuw topic openen dacht ik zo.
Als je naar de laatste jaren kijkt, dan LIJKT het zo te zijn dat Ajax (relatief) hogere transfersommen krijgt voor spelers dan andere clubs in de Eredivisie. De duurste transfer was volgens mij (ik kon even geen overzicht vinden zo van de Nederlandse transfers) Ruud van Nistelrooij van PSV naar Man Utd voor 30 miljoen, op de voet gevolgd door Sneijder en Huntelaar voor een miljoen of 27 van Ajax naar Real Madrid. Waarom was er in de tijd dat PSV 4x kampioen werd van NL en zelfs een keer de halve finale haalde van de CL weinig interesse voor de spelers van PSV en werden er wel verschillende Ajax-spelers voor prima bedragen verkocht? Waarom kreeg PSV voor Robben 18 miljoen en betaalt Liverpool aan Ajax 17 miljoen voor ééndagsvlieg Babel? Ajax is de bekendste Nederlandse club (dankzij de Europese successen lang lang geleden). Ajax heeft ook een prima jeugdopleiding, dus product uit die opleiding spreekt aan. Heeft het daarnaast ook iets te maken met een stukje Amsterdamse arrogantie (positief bedoeld) in de onderhandelingen over een transfer? Spelen de Nederlandse media misschien ook nog wel een rol door vaak toch de pijlen te richten op de gebeurtenissen in Amsterdam in goede tijden en in slechte tijden? Hemelt deze zelfde pers soms de Amsterdamse talenten op en levert ook dat Ajax voordelen op?
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Voor dat Babel-geval is maar één antwoord: Van Geel.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dat laatste ben ik het mee oneens, ik betwijfel dat clubs in Spanje de Nederlandse kranten volgen.
Ajax heeft (of had) jarenlang de beste opleiding van Europa. Paar seizoenen terug in de CL geloof ik nog de meeste spelers opgeleid van alle clubs. Daar staat Ajax vooral bekend om bij die clubs, de in het verleden behaalde successen doen er veel minder toe. Denk ik. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Het gaat vooral om 'het merk' en dan met name om de jeugdopleiding. PSV heeft die naam niet echt. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jeugdopleiding Ajax en de club staat gewoon goed bekend. Veel van de verkochte spelers bleken succesvol in het buitenland dus kan je meer vragen.
Nationaal buiten de top 3 heb je het ook, die verschillen. Neem b.v. Heerenveen wat verschillende transfers deed in Nederland voor boven de 15 miljoen en de hoogste transfersom van NAC is nog geen 2 miljoen euro. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Dus het is niet zo gek dat spelers die dezelfde opleiding hebben genoten meer opleveren. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nee, maar een bondscoach van het Nederlands elftal wel en die kan ook beïnvloed worden en een international is in 9 van 10 gevallen gewoon meer waard dan een niet-international.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Waarom werd Afellay met een éénjarig contract niet weggekocht voor een miljoen of 8 en probeert Ajax Van der Wiel (die echt in een dip zit) te verkopen voor 10 miljoen?
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
PSV won ook ooit de wereldbeker en EC1, maar ik denk dat bijna niemand dat in het buitenland weet. Dus de erkenning ligt 'm niet aan het feit dat je wel of niet succesvol bent, maar op de manier waarop je dat doet en wat je aan het spectrum van voetbal weet toe te voegen. Waar je onderscheidend in bent, je uitstraling en historie. En natuurlijk de jeugdopleiding, die wereldberoemd is, nog altijd.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volgens mij hield PSV ook alle mogelijkheden op een voortijdige transfer tegen? Denk dat ze met 8 miljoen geen genoegen namen? Enfin, bij Ajax had hij minstens 10 miljoen opgeleverd, vanwege het merk Ajax.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
En Cruijff als een vd beste spelers ooit op de wereld bekend staat als Ajacied helpt ook vast mee met de bekendheid.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
En Afellay zat natuurlijk ook in een dipje toen ie vertrok. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
En iedereen Van Basten, Bergkamp en in mindere mate Kluivert kent. Het 1998-team heeft toen ook flink wat bijgedragen natuurlijk aan de status van de Ajaxschool.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
In het verleden werd een Aissati ook opgehemeld en toen was hij ook echt speler van PSV. Nu vind ik bijvoorbeeld Strootman de speler die het meest opgehemeld wordt.
Verder is het Ajax merk gewoon vele malen sterker dan welke Nederlandse club dan ook. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
en verder: Edward Linskens .
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Zelfs buitenlandse spelers als Chivu en Ibrahimovic worden juist hoog aangeprezen omdat ze in het begin van de carriere bij Ajax hebben gevoetbald. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 | |
.
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Denk je dat ze nog winst hadden kunnen maken op hem, dus een transfersom van meer dan 4 miljoen voor hem kunnen krijgen?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 | |
Wat een koning.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Maar het is volgens mij altijd al zo geweest. Zelfs de hevig geflopte Gabrich werd door Arie van Os namens Ajax nog voor een behoorlijk bedrag verkocht aan Mérida. Alleen kregen ze dat geld uiteindelijk volgens mij nooit omdat Mérida de centen niet bleek te hebben en Ajax geen bankgarantie had gevraagd. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Wat mij betreft bedoel ik het andersom. De media hemelen vaker spelers van Ajax op (meer aandacht voor de grootste club van het land, logisch!), dus Ajax heeft wel de voordelen, maar zij maken gebruik van de media. Ze zetten de media niet ertoe aan om de spelers op te hemelen of zo.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik denk eigenlijk dat er bij Ajax veel sterker wordt onderhandeld. Ik heb bij PSV altijd het idee dat ze zeggen van "we gunnen het die jongen zo, we doen niet zo moeilijk"... Ajacieden zijn natuurlijk allemaal joden, en die hebben nou eenmaal een obsessie met geld.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Werkt het ook de andere kant op? Dat Ajax meer voor (binnenlandse) transfers moet betalen? Denk aan Suarez, Huntelaar, Sulejmani. Hoewel PSV nu wel een inhaalslagje maakt met Strootman/Mertens.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
. Alsof Sir Alex, Wenger, Mourinho en Guardiola dagelijks naar Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl surfen om bij te lezen over het Nederlands voetbal. Kom op zeg . Of dat ze even SV terugkijken en dan naar Jan Mulder luisteren hoe hij heel Ajax ophemelt.In mijn beleving is het echt niet zo dat Ajax talenten meer worden opgehemeld, ten tweede zou ik echt niet weten wat voor impact dat heeft op de marktwaarde van een speler in het buitenland. Die scouts hebben toch eigen ogen? |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Het is natuurlijk zo dat als jij in een transferperiode zelf grotere bedragen binnenkrijgt, dat andere clubs ook meer vragen voor hun spelers.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
....
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
dat is toch wat je zegt of bedoelt? Althans, zo lees ik het. Speler van ajax staat in de krant, daardoor stijgt zijn marktwaarde en prijs van de transfer naar een buitenlandse club. Volgens mij is dat wat er staat hoor.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Voorbeeld: Eriksen (groot talent), daar wordt natuurlijk niet alleen in Nederland over geschreven, want Deen en ook nog eens al enkele jeugdtoernooien gespeeld. Je hoort eerder iets over Eriksen in de media (binnen- of buitenland en dan niet alleen de Deense en Nederlandse.....) als bij wijze van spreken een Jetro Willems (die tijdens een jeugdtoernooi bijvoorbeeld bij een minder aansprekend Sparta speelt) of een misschien nog wel talentvollere Labyad (wat een idioot is dat).
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Nu hij bij PSv speelt is het een andere zaak: Manchester United chase PSV Eindhoven starlet Jetro Willems as Patrice Evra replacement - Transfer News - MirrorFootball.co.uk Lof voor PSV-talent Willems - Voetbal | Het laatste voetbalnieuws leest u op Telesport.nl van De Telegraaf [PSV] |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Los van de centrale rol heeft het ook -weer- met de naam Ajax te maken natuurlijk. Niet alleen in het binnenland kun je alles wat over PSV wordt geschreven vermenigvuldigen met factor 6 als het over Ajax gaat, maar ook in het buitenland gaat dat wel op.
Als ik even uit m'n hoofd op moet noemen wat er regelmatig aan buitenlandse pers bij Ajax zit: - Het Laatste Nieuws, Belgie (rond de 10 keer per jaar) - Deense kranten, tv-stations (bij 75% van alle thuiswedstrijden) - Aftonbladet/andere Scandinavische media (paar keer per jaar) - Maariv, Israel (elke wedstrijd, al betwijfel ik of er elke week wat over Ajax instaat) - Al Jazeera (elke wedstrijd) - Japanse krant, ben de naam effe kwijt (elke wedstrijd) Buiten dat is de aandacht rondom Champions League/Europese wedstrijden altijd enorm. Altijd Eurosport, Sky, Viasat Denmark en Al Jazeera. Los van het feit dat er regelmatig cameraploegen uit allerlei landen langskomen om een reportage over de jeugdopleiding te maken. Zeker 1 keer per twee weken. Vanuit Engeland valt de aandacht bijv. wel mee, die zijn meer op hun eigen eiland gericht, maar met Man Utd-Ajax en vv. in aantocht kunnen er zomaar weer wat reportages uitrollen over 'the mighty Ajax' etc etc. Draagt allemaal bij aan de beeldvorming dat er nog steeds hier een bepaald stofje in de spinazie zit waardoor er supertalenten uit komen rollen. Inclusief Eriksen, die een gigantische marktwaarde vertegenwoordigt terwijl hij helemaal niet zo fantastisch staat te spelen. Als je daar als media-afdeling van Ajax goed op inspeelt en ze uitgebreid faciliteert om hun promo-praatje te doen kan dat op de lange termijn zeker handig zijn voor het (nog steeds erg goede) beeld van de jeugdopleiding. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
En verder heeft Eriksen al voordat hij bij Ajax speelde stages gelopen bij Chelsea en Barcelona.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Transfersommen in Nederland
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |