Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-08-11, 13:22 thumb down   #1
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door witikvil
Wat is eigenlijk de reden dat de burgemeester heeft verboden dat er uitsupporters mee mogen.
Geen AZ supporters bij duel in Grolsch Veste

ENSCHEDE - FC Twente speelt in elk geval de komende competitiewedstrijd tegen AZ zonder supporters uit Alkmaar. FC Twente kan niet garanderen dat ze de supporters van beide clubs gescheiden kunnen houden, wat een harde veiligheidseis is van de KNVB en gemeente.

De KNVB heeft Twente voorlopig dispensatie gegeven om in de Grolsch Veste de competitiewedstrijden zonder fans van de bezoekende clubs te spelen. Twente kan de supporters niet optimaal scheiden als gevolg van het ongeluk met het ingestorte dak van de nieuwbouw. Mogelijk moet ook het volgende competitieduel in eigen huis nog zonder uitpubliek worden gespeeld. Dat hangt af hoe snel de herstelwerkzaamheden gaan.

Benfica mag in de voorronde van de Champions League wel supporters meenemen naar Enschede. De Europese voetbalbond houdt daar aan vast. Dat betekent dat Twente minder kaarten aan eigen publiek kan verkopen.

Mogelijk begint nog deze week de herbouw van het ingestorte deel. Woensdag valt daarover een beslissing. Het is nog wachten op de laatste aanvullende onderzoeken dat de constructie volledig veilig is. Voor de herbouw hoeft geen nieuwe vergunning worden gevraagd. Volgens een woordvoerder van de gemeente Enschede is de eerdere vergunning hiervoor toereikend en nog geldig.

Grappig dat als Benfica komt er wel een mogelijkheid is gevonden om uitsupporters een plek te geven...

Dus als Twente het niet snel voor elkaar heeft is de volgende thuiswedstrijd ook zonder uitpubliek!

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 09-08-11, 13:25 sunglasses   #2
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

De supporters van Benfica zijn natuurlijk maar een theekransje vergeleken met die van AZ. Of zou men toch bang zijn voor de sancties van de UEFA?

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:27 Standaard   #3

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hmm, ik vind het geen nette actie.. maar t is niet dat ze het voor de lol doen of zo..
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:30 sunglasses   #4
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
De supporters van Benfica zijn natuurlijk maar een theekransje vergeleken met die van AZ. Of zou men toch bang zijn voor de sancties van de UEFA?
Benfica trekt i.t.t. AZ geen duizenden Portugezen uit Duitsland, Frankrijk etc., dat speelt natuurlijk mee.

Oud 09-08-11, 13:31 Standaard   #5
Koppige Italiaan

Luco's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat Benfica wel uitpubliek mee mag nemen maakt dit alleen maar vreemder
Luco is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:31 Standaard   #6
Koppige Italiaan

Luco's Voetbal Forum schermafbeelding

... dubbel
Luco is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:31 Standaard   #7
Ken sent me.....

Oorspronkelijk geplaatst door Charie Bekijk bericht
Hmm, ik vind het geen nette actie.. maar t is niet dat ze het voor de lol doen of zo..
Nee maar Benfica wel en AZ niet, wat een lulkoek en mocht het zo zijn dat de 2e wedstrijd thuis ook zonder publiek mag worden gespeelt, dan kan dat! Das niet fair!

Dan moet je tegen de Uefa zeggen, "sorry kais but our stedium is not seef"

Laatst gewijzigd door fuckbuddy; 09-08-11 om 13:35

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
Oud 09-08-11, 13:32 Standaard   #8

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Het wordt steeds gekker.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:32 big smile   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha, wat verrassend dat Benfica wel fans mee mag nemen zeg.

Oud 09-08-11, 13:33 Standaard   #10
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Benfica trekt i.t.t. AZ geen duizenden Portugezen uit Duitsland, Frankrijk etc., dat speelt natuurlijk mee.
Haha, precies. 200 man uit Alkmaar? Nee dat kan niet, respectloze teringlijers! HEB EENS RESPECT VEUR OS TWENTE!!! waar is jullie gevoel... er zijn echt geen oplossingen mogelijk echt niet! Het is overmacht!

Uefa: He twente, jullie spelen straks tegen benfica. Er komen 1000 Portugezen, regel dat anders krijgen jullie een boete.
Twente: Ja natuurlijk, prima.

Oud 09-08-11, 13:33 Standaard   #11

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy Bekijk bericht
[...]

Nee maar Benfica wel en AZ niet, wat een lulkoek en mocht het zo zijn dat de 2e wedstrijd thuis ook zonder publiek mag worden gespeelt, das niet fair!

Dan moet je tegen de Uefa zeggen, "sorry kais but our stedium is not seef"
Is inderdaad wel twee maten meten..
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 13:33 Standaard   #12
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Iets met kaartverkoop.

Oud 09-08-11, 13:34 Standaard   #13
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
Iets met kaartverkoop.
Leg uit.

Oud 09-08-11, 13:36 Standaard   #14
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Leg uit.
De kaartverkoop voor Twente supporters is (nog steeds) niet begonnen, ze kunnen nu dus op de lange zijde oid 1000 kaarten reserveren voor Benfica supporters. De rest van de kaarten die overblijven worden verkocht aan Twente supporters.

Tegen AZ heeft iedereen in het hele stadion recht op zijn plek dmv zijn seizoenskaart waarvoor men dik heeft betaald.

Oud 09-08-11, 13:37 Standaard   #15
Niet te sip!

[...]
Tegen AZ heeft iedereen in het hele stadion recht op zijn plek dmv zijn seizoenskaart waarvoor men dik heeft betaald.
Maar ik begrijp dus dat werkelijk niemand dit seizoen aan kaarten van FC Twente kan komen als diegene geen seizoenskaart heeft?

Ook zielig voor mensen met een gewone clubcard dan. Heb je dus echt voor jan lul.

Oud 09-08-11, 13:37 Standaard   #16
Ken sent me.....

Iets met kaartverkoop.
Nee ook met Europese exposure of denk je dat jullie eigenaar dat niet belangrijk vindt?
Dus in Nederland 1 en mogelijk 2 wedstrijden en Europees CL wedstrijd zijn er wel mogelijkheden...

Denk dat Benfica nog wel moeilijker te "handlen" is dan AZ denk je niet?

Oud 09-08-11, 13:39 Standaard   #17
Ik niet!

[...]

De kaartverkoop voor Twente supporters is (nog steeds) niet begonnen, ze kunnen nu dus op de lange zijde oid 1000 kaarten reserveren voor Benfica supporters. De rest van de kaarten die overblijven worden verkocht aan Twente supporters.

Dat zal vast meespelen, maar het gegeven dat de UEFA Twente vermoedelijk fiks zal beboeten als Benfica geen kaarten krijgt zal ongetwijfeld van groot belang zijn.

Oud 09-08-11, 13:39 Standaard   #18
AFCA

[...]

Misschien te billijken, maar kom dan niet als club met het argument dat die 200 AZ supporters niet de scheiden zijn van het thuispubliek. Want met 1000 Benfica supporters lukt dat ineens wél.

Oud 09-08-11, 13:39 Standaard   #19
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Maar ik begrijp dus dat werkelijk niemand dit seizoen aan kaarten van FC Twente kan komen als diegene geen seizoenskaart heeft?

Ook zielig voor mensen met een gewone clubcard dan. Heb je dus echt voor jan lul.
Jewel, wij hebben een zogenoemd 'variabel uitvak'. Als de uitsupporters maar 200 kaarten oid afnemen, gaan er 1000 in de vrije verkoop, want de totale capaciteit van het uitvak is 1200.

Maar omdat het dus aan de kant van het uitvak het dak is gevallen kunnen er nu inderdaad geen vrije kaarten worden verkocht. (anders een stuk of 1000 omdat AZ er maar 200 meeneemt.)

Oud 09-08-11, 13:40 Standaard   #20
Ken sent me.....

[...]

Maar de redenatie is dat ze niet een goede afscheiding kunnen maken tegen AZ supporters, hoezo kan dat dan wel tegen meer supporters van Benfica? Das toch dan kul argumentatie??? Dan moeten er andere zaken meespelen natuurlijk...

Welke belangen zijn groter?? Financiele, Sportieve, Exposure en zet dan AZ en Benfica eens tegenover elkaar. Dan weten jij en ik dat dit Benfica zal zijn! Maar das dan precies het belachelijke.....

Oud 09-08-11, 13:50 Standaard   #21
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Beste topic reeks ooit
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 15:37 Standaard   #22
[...]

Maar de redenatie is dat ze niet een goede afscheiding kunnen maken tegen AZ supporters, hoezo kan dat dan wel tegen meer supporters van Benfica? Das toch dan kul argumentatie??? Dan moeten er andere zaken meespelen natuurlijk...

Welke belangen zijn groter?? Financiele, Sportieve, Exposure en zet dan AZ en Benfica eens tegenover elkaar. Dan weten jij en ik dat dit Benfica zal zijn! Maar das dan precies het belachelijke.....
Als de Uefa zich net zo begripvol had opgesteld als de KNVB had het ook vast niet gekund. Als je geen fatsoenlijke afzetting hebt moet je d'r namelijk ook een pleur agenten of stewards neerkwakken om de boel enigszins gescheiden te houden. Dat er nu keihard gewerkt wordt om 24.000 plekken beschikbaar te maken zegt ook wel wat over de tijdsdruk trouwens. Het is de vraag of dit op tijd lukt, en als het al lukt is het gewoon erg kort dag om een of ander provisorisch hek te regelen en de kaartverkoop voor AZ-supporters te starten, dat zou alleen nog vrijdags of zelfs pas zaterdags kunnen. Wil je AZ-supporters op de lange kant kwakken dan mag je ze wel allemaal 1op1 begeleiding geven wil je hun veiligheid echt 100% kunnen garanderen trouwens. Het uitvak is normaal gesproken helemaal afgesloten van de rest van de supporters, nu zou je via de overloop in het vak moeten die rechtstreeks aangesloten is op de vakken boven P, waar ook veel fanatieke supporters zitten. Als er dan eigen supporters thuis moeten blijven voor die AZ'ers krijg je vooraf al dat die supporters als indringers worden gezien. Verloopt de wedstrijd dan ook nog enigszins tumultueus dan kun je alle zeilen bijzetten om die AZ'ers veilig uit het stadion te krijgen.

Wordt de korte kant straks weer vrijgegeven dan wordt het al makkelijker om daar een provisorisch uitvak in te richten, aangezien dat vak daar eerder ook altijd al zat en de boel er daar op ingericht is. Het wordt ook vergemakkelijkt door het feit dat niemand bij EC-wedstrijden kaartjes voor z'n eigen plek kan kopen.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 16:13 Standaard   #23

ReMcOrE's Voetbal Forum schermafbeelding

niet gedacht dat 1 wedstrijd zonder uitsupporters zoveel teweeg zou brengen

Oud 09-08-11, 16:55 Standaard   #24
Ken sent me.....

Oorspronkelijk geplaatst door ReMcOrE Bekijk bericht
niet gedacht dat 1 wedstrijd zonder uitsupporters zoveel teweeg zou brengen
Wel als er met 2 maten word gemeten.
Oud 09-08-11, 16:59 Standaard   #25

ReMcOrE's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wel als er met 2 maten word gemeten.
dan is het inderdaad te verwachten...

Oud 09-08-11, 17:06 Standaard   #26

Triest..
Robin91 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 17:41 Standaard   #27
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook raar.
Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 18:16 Standaard   #28
Meest trieste blijft natuurlijk dat men überhaupt die supporters strikt gescheiden moet houden.

Als er enkel Fuckbuddies en Tjekkies zouden zitten zou de 1 de ander feliciteren of beiden de schouders ophalen bij een gelijkspel en nog een biertje doen.

Hoe schatten jullie de kansen in tegen AZ? Moet het beter bij Twente om een goede kans te maken of wil het zo ook wel vlotten?
xfriendx is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 18:19 Standaard   #29
Niet te sip!

Dat zou nog steeds kunnen. Laten we nou niet doen of er zoveel linke leo's met AZ meereizen.

Oud 09-08-11, 18:21 Standaard   #30
Dat zou nog steeds kunnen. Laten we nou niet doen of er zoveel linke leo's met AZ meereizen.
Daarom. Zou leuk zijn als er weer ergens geschreven is dat fans van twee clubs zonder morren en zonder scheiding een wedstrijd hebben kunnen volgen
xfriendx is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 18:21 Standaard   #31
Ik niet!

In ieder geval niet meer dan dat er bij Benfica linke Luisen meereizen, dat kan dus geen argument zijn.

Laatst gewijzigd door Plato; 09-08-11 om 18:24

Oud 09-08-11, 18:34 sad   #32
Hier gekkeh

Denk dat die gekken van Benfica riskanter zijn ja. Ik heb nu alleen nog maar het argument van kaartverkoop.. sta niet meer zo heel sterk in mijn schoenen dus.

Oud 09-08-11, 18:36 Standaard   #33
Niet te sip!

Denk dat die gekken van Benfica riskanter zijn ja. Ik heb nu alleen nog maar het argument van kaartverkoop.. sta niet meer zo heel sterk in mijn schoenen dus.
Haha dat is nog wel een vrij sterk argument hoor.

Oud 09-08-11, 18:38 smile   #34
Hier gekkeh

[...]

Haha dat is nog wel een vrij sterk argument hoor.
Gaat erom dat ik nu ook inzie dat het wel redelijk gek is, maar ik betwijfel wel of het volledig de schuld van Twente is. Ik las ook dingen over burgemeester en KNVB enzulks.

Oud 09-08-11, 18:46 Standaard   #35
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Gaat erom dat ik nu ook inzie dat het wel redelijk gek is, maar ik betwijfel wel of het volledig de schuld van Twente is. Ik las ook dingen over burgemeester en KNVB enzulks.
De burgemeester heeft het Twente natuurlijk een stuk makkelijker gemaakt, want volgens mij kun je alleen (of iig veel makkelijker) supporters weigeren wanneer de burgemeester het verbiedt. De vraag is dus of Twente daarom gevraagd heeft, wat me wel zo lijkt. En dan kan ik alleen maar denken dat dat zo is omdat ze wisten dat ze niet sterk stonden om helemaal geen AZ-supporters toe te laten, anders hoeft er toch niet zo'n slechte reden verzonnen te worden?

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 18:51 thumb up   #36
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wel top dat je dat dan weer toegeeft.

Overigens zou ik als supportersvertegenwoordiging of wat voor orgaan jullie dan ook hebben toch ook in gesprek proberen te gaan met Twente. Als je het dan niet doet voor die 200 'klappers uit Alkmaar', dan toch misschien voor die 10.000 eigen supporters die nu alleen maar een kleine vergoeding terugkrijgen.

Oud 09-08-11, 18:55 Standaard   #37
Hier gekkeh

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat FC Twente niet die paar honderd AZ supporters ergens in het stadion zou willen toelaten. Eigenlijk ben ik nu meningloos in deze kwestie omdat ik het gewoon niet weet

Oud 09-08-11, 18:56 Standaard   #38
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat FC Twente niet die paar honderd AZ supporters ergens in het stadion zou willen toelaten. Eigenlijk ben ik nu meningloos in deze kwestie omdat ik het gewoon niet weet
Het is natuurlijk makkelijk voor Twente dat de burgemeester zijn fiat er aan heeft gegeven. Als dat niet was gebeurd dan was het best wel mogelijk geweest.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 18:59 Standaard   #39
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Het is natuurlijk makkelijk voor Twente dat de burgemeester zijn fiat er aan heeft gegeven. Als dat niet was gebeurd dan was het best wel mogelijk geweest.
Ja dan konden er eigen supporters oprotten Maar ik kan mij niet voorstellen dat Twente de burgemeester heeft gevraagd om zijn fiat te geven, zodat ze geen AZ-supporters hoefden toe te laten.

Oud 09-08-11, 19:39 thumb up   #40
AFCA

[...]

Klasse Robin.

Oud 09-08-11, 20:54 Standaard   #41

foxalert's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zo daar ben ik dan weer om een van je hoogst intelligente vragen te beantwoorden.

Uitvak bestaat uit delen. Een tegenpartij neemt 25% van de kaarten af, de overige 75% gaat in de vrije verkoop voor de cc houders. Daarnaast is de cc ook voor CL/EL duels te gebruiken.

Oud 09-08-11, 20:56 Standaard   #42

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Misschien te billijken, maar kom dan niet als club met het argument dat die 200 AZ supporters niet de scheiden zijn van het thuispubliek. Want met 1000 Benfica supporters lukt dat ineens wél.
Wie heeft ooit geroepen dat dit onmogelijk is?

Oud 09-08-11, 20:58 Standaard   #43

Oorspronkelijk geplaatst door Riro Bekijk bericht
[...]
De burgemeester heeft het Twente natuurlijk een stuk makkelijker gemaakt, want volgens mij kun je alleen (of iig veel makkelijker) supporters weigeren wanneer de burgemeester het verbiedt. De vraag is dus of Twente daarom gevraagd heeft, wat me wel zo lijkt. En dan kan ik alleen maar denken dat dat zo is omdat ze wisten dat ze niet sterk stonden om helemaal geen AZ-supporters toe te laten, anders hoeft er toch niet zo'n slechte reden verzonnen te worden?
Gevaarlijk is dat, het doen van aannames.

Oud 09-08-11, 20:59 Standaard   #44
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat gek dat Benfica wel fans mee mag nemen FC Twente weet ook wel dat de UEFA niet zo soepeltjes is. Belachelijk dat de KNVB zich zo makkelijk laat paaien door FC Twente met hun gladde praatjes. En dat is niet alleen deze keer, maar ook met het verplaatsen van de wedstrijd door problemen met het veld. Dat mag wel iets zwaarder mee gewogen in deze. Twente is al een keer gematst.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 21:02 Standaard   #45
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door foxalert Bekijk bericht
[...]

Gevaarlijk is dat, het doen van aannames.
Ben jij Joop zelf ofzo?
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 21:04 Standaard   #46

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Wat gek dat Benfica wel fans mee mag nemen FC Twente weet ook wel dat de UEFA niet zo soepeltjes is. Belachelijk dat de KNVB zich zo makkelijk laat paaien door FC Twente met hun gladde praatjes. En dat is niet alleen deze keer, maar ook met het verplaatsen van de wedstrijd door problemen met het veld. Dat mag wel iets zwaarder mee gewogen in deze. Twente is al een keer gematst.
Dat de KNVB en Twente twee handen op 1 buik zijn is bekend.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 21:04 Standaard   #47
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[...]

Ben jij Joop zelf ofzo?
Denk het niet. Die heeft het te druk met wijken bezoeken. Volgens mij is hij nu onderweg naar Londen om naast het onderhandelen met Tottenham over Ruiz ook gelijk de wijk rustig en gemoedelijk te krijgen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 21:08 Standaard   #48

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[...]

Ben jij Joop zelf ofzo?
Nee gelukkig niet. Alhoewel zijn vermogen me goed zou passen.

Oud 09-08-11, 21:09 Standaard   #49

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Denk het niet. Die heeft het te druk met wijken bezoeken. Volgens mij is hij nu onderweg naar Londen om naast het onderhandelen met Tottenham over Ruiz ook gelijk de wijk rustig en gemoedelijk te krijgen.
Fout, dat laat Joop door anderen doen.

Oud 09-08-11, 21:12 Standaard   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Dat de KNVB en Twente twee handen op 1 buik zijn is bekend.

Omdat Twente kampioen is geworden toen Kessler aan de macht was?

Laten we het bijv. even over de vuurwerkramp hebben!!!!! Wat kunnen mensen ook dwaas zijn.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site