Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-06-11, 10:21 arrow   #1
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan blijft het prachtig historische Almere City FC in de Jupiler League.. Maar wat gebeurt er met het plekje van Rbc?
Gaat een topklasser die open staat voor promotie dan promoveren of beginnen ze gewoon met een club minder?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-06-11, 10:22 Standaard   #2
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zouden ze nu bij Almere City bezig zijn?
Veendam en RBC (wederom) op de rand van de afgrond...

Oud 08-06-11, 10:32 Standaard   #3
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan beginnen ze met een club minder.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 10:41 surprise   #4
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
Dan beginnen ze met een club minder.
Ook als het voor eind juni is, tot dan loopt het seizoen officieel. Als beide clubs daarna failliet gaan beginnen ze dan met 2 clubs minder?
Promoveren er aan het einde van het seizoen dat wel 2 clubs extra?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 08-06-11, 10:50 Standaard   #5
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat het gewoon nog niet duidelijk is, bij de KNVB zal er nu wel over vergaderd worden. Een paar seizoenen geleden had je 19 clubs, dan was er altijd eentje vrij.

Oud 08-06-11, 10:52 Standaard   #6
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]
Ook als het voor eind juni is, tot dan loopt het seizoen officieel. Als beide clubs daarna failliet gaan beginnen ze dan met 2 clubs minder?
Promoveren er aan het einde van het seizoen dat wel 2 clubs extra?
Ik weet niet precies, maar het is zo dat van de amateurclubs er eigenlijk niet een wil promoveren. De enige die eigenlijk ook zou mogen promoveren is IJsselmeervogels, maar die willen dat niet. Dan heb je weinig andere keus. Hoe ze het met Almere City op willen lossen weet ik ook niet, maar als je met 2 clubs minder komt te zitten denk ik wel dat Almere City weer mag uitkomen in de Jupiler League.

Hoeveel er volgend seizoen promoveren valt nu nog niets van te zeggen. Ligt eraan of de KNVB promotie voor de kampioen van de topklasse gaat verplichten of dat de kampioen dat nog steeds zelf mag beslissen.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 11:06 Standaard   #7
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Almere komt er dan gewoon weer bij. Oneven aantal is ook weer niet zo'n probleem.

Zolang de KNVB zulke strenge eisen heeft voor JL-clubs, vind ik het niet erg dat er minder clubs in zullen uitkomen. KNVB moet het gewoon weer toestaan dat JL-clubs met semi-profs mogen werken. Dat scheelt veel loonkosten en daardoor kun je dezelfde praktijken toepassen zoals in de top van de amateurs (banen via sponsors ed). Het niveau zal dan minder worden, maar Nederland is nu eenmaal te klein voor zoveel betaald voetbal clubs onder de huidige voorwaarden.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 11:27 Standaard   #8

Almere zal ook wel snel duidelijkheid moeten hebben. Je moet je organisatie inrichten op of Topklasse of JL.

Dus hoe langer het duurt hoe minder makkelijk Almere doorkan in de JL.
HansvD is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 11:29 Standaard   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
[...]Hoeveel er volgend seizoen promoveren valt nu nog niets van te zeggen. Ligt eraan of de KNVB promotie voor de kampioen van de topklasse gaat verplichten of dat de kampioen dat nog steeds zelf mag beslissen.
Volgens mij moet de amateursectie beslissen of er bv. een verplichte promotie zou komen naar de JL.

En de amateursectie is een afvaardiging van de amateurclubs.

Die gaan dat voorlopig echt niet goedkeuren die verplichte promotie.

Dan zal de profsectie de regels eerst fors moeten aanpassen.
HansvD is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 11:50 thumb down   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Met een club minder beginnen betekent dat er volgend jaar niemand kan degraderen uit de JL?

Oud 08-06-11, 12:32 Standaard   #11
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Met een club minder beginnen betekent dat er volgend jaar niemand kan degraderen uit de JL?
Volgens mij reageert de KNVB op de siuatie en zijn er geen regels met de gevolgen bij 1, 2 of meer faillisementen.
Oud 08-06-11, 12:54 Standaard   #12
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Mochten RBC en Veendam beide failliet gaan, dan zou het mij niets verbazen als er volgend seizoen met 16 clubs gestart wordt. Mocht er maar 1 failliet gaan, dan zullen ze Almere wel erin laten blijven, denk ik.
Gatalin is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 13:26 Standaard   #13
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Almere blijft er bij faillissement RBC in. Vanuit de Hoofdklasse promoveert er nog een club naar de Topklasse, van de 1e naar de Hoofdklasse, van 2 naar 1 enz...

Oud 08-06-11, 15:02 Standaard   #14
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik gok dat Veendam het wel redt, RBC zal wel kopje onder gaan. Dan komt Almere gewoon terug komend seizoen.

Hoe het er dan over een jaar voorstaat is koffiedik kijken, kan zomaar zijn dat er in de loop van dit jaar weer een paar clubs op omvallen komen te staan.
WheeledWarrior is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 20:08 Standaard   #15
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Almere blijft er bij faillissement RBC in. Vanuit de Hoofdklasse promoveert er nog een club naar de Topklasse, van de 1e naar de Hoofdklasse, van 2 naar 1 enz...
Tenzij RBC dus in de Hoofdklasse wil doorstarten. Dat schijnt in de nieuwe regels dus te mogen. Als ze helemaal verdwijnen, dan zal er idd ook van 1 naar Hoofd en van 2 naar 1 een club doorschuiven.

Nu is Hilversum dus al zeker van lijfsbehoud in de Topklasse zondag en strijden WKE en SC Feyenoord om plek 16.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 23:31 Standaard   #16

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zit het eigenlijk met topklassers die wel in de Jupiler League willen uitkomen? Dacht dat er heel weinig animo voor was? Zal de KNVB misschien zijn eisen wat betreft het zijn van een BVO gaan versoepelen?

Oud 08-06-11, 23:44 Standaard   #17

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met topklassers die wel in de Jupiler League willen uitkomen? Dacht dat er heel weinig animo voor was? Zal de KNVB misschien zijn eisen wat betreft het zijn van een BVO gaan versoepelen?
Spakenburg had er oren naar

Oud 08-06-11, 23:57 Standaard   #18

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Spakenburg had er oren naar
Hmm oké. KNVB had gehoopt op meer, maar met de eisen die zij stelt aan nieuwkomers in het betaalde voetbal schrikken ze veel af. Het gaat niet lang meer duren of er komen weer veel meer semi-profs, zover dat nu al niet het geval is...

Oud 09-06-11, 00:06 question   #19
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
[...]
Nu is Hilversum dus al zeker van lijfsbehoud in de Topklasse zondag en strijden WKE en SC Feyenoord om plek 16.
Top Oss kwam toch uit de zaterdag Topklasse?!

Oud 09-06-11, 00:06 smile   #20
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door WheeledWarrior Bekijk bericht
Ik gok dat Veendam het wel redt
Ik moet het nog zien.. Gemeente komt niet meer over de brug met die 128.000 euro voor de stadionhuur. Ze hebben nog ruim 4 ton nodig (dat is vrij veel voor een club als Veendam) en de tijd begint te dringen, 15 juni moet het financieel op orde zijn anders is het over.

Oud 09-06-11, 00:12 arrow   #21
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
[...]

Top Oss kwam toch uit de zaterdag Topklasse?!
Nee.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 00:15 thumb down   #22
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[...]

Nee.
Je hebt gelijk, ze speelden altijd vrijdags
Daardoor was ik in de war

Oud 09-06-11, 11:11 Standaard   #23

[...]

Hmm oké. KNVB had gehoopt op meer, maar met de eisen die zij stelt aan nieuwkomers in het betaalde voetbal schrikken ze veel af. Het gaat niet lang meer duren of er komen weer veel meer semi-profs, zover dat nu al niet het geval is...
Ja goed, ik vind dat geen gunstige ontwikkeling. Laten ze maar eerst naar twee keer 16 clubs gaan dan. Je moet er zoveel mogelijk naar streven dat je twee volwaardige profdivisies hebt.

Oud 09-06-11, 11:14 arrow   #24
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Het is ook belachelijk dat clubs 16 profs moeten hebben, zo wil er nooit een topklasse-club promoveren.

Oud 09-06-11, 11:17 Standaard   #25
Ik niet!

[...]
Het is ook belachelijk dat clubs 16 profs moeten hebben, zo wil er nooit een topklasse-club promoveren.
Precies, maar dat gaat vast wel veranderen en over een paar jaar worden topklasseclubs denk ik sowieso (terecht) verplicht om te promoveren.

Oud 09-06-11, 11:19 arrow   #26
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Precies, maar dat gaat vast wel veranderen en over een paar jaar worden topklasseclubs denk ik sowieso (terecht) verplicht om te promoveren.
Dat kan alleen als het beide wordt ingevoerd, me dunkt.

Oud 09-06-11, 11:20 Standaard   #27
Ik niet!

[...]
Dat kan alleen als het beide wordt ingevoerd, me dunkt.
Ja, of met een overgangsregeling. Maar op zich is er geen enkele reden waarom het niet zou kunnen, het kan in ieder voetballand, dus hier moet het ook kunnen.

Oud 09-06-11, 11:21 Standaard   #28

[...]
Wat is er belachelijk aan? Je stelt gewoon vast dat je naar twee profdivisies streeft en verbindt er eisen aan. Zo gaat het wel in meer landen. En inderdaad: het is niet verplicht om te promoveren, de mogelijkheid bestaat enkel voor die ambitieuze bestuurders die hun club in een profvereniging willen omvormen en daar horen navenante verplichtingen bij. Volstrekt logisch. Het is daarenboven ook niet verboden om in de Topklasse sommige van je spelers te betalen maar het verschil is dat zij nog officieel amateurs zijn en in de eerste divisie is het hun beroep en dan horen daar uiteraard reglementen bij.

Oud 09-06-11, 11:23 arrow   #29
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Ja, of met een overgangsregeling. Maar op zich is er geen enkele reden waarom het niet zou kunnen, het kan in ieder voetballand, dus hier moet het ook kunnen.
Ja, volgens mij is het ook een van de redenen dat JL-clubs onderin de competitie zo weinig fans hebben. Er staat niets op het spel.
Maar je kan een club niet dwingen 16 profspelers te nemen om vervolgens een jaar of 5 later daardoor failliet te gaan.

Oud 09-06-11, 11:24 Standaard   #30
Ik niet!

[...]

WEn inderdaad: het is niet verplicht om te promoveren, de mogelijkheid bestaat enkel voor die ambitieuze bestuurders die hun club in een profvereniging willen omvormen en daar horen navenante verplichtingen bij. Volstrekt logisch.
Dat is helemaal niet logisch, het is inherent aan een ligasysteem. Doe je dat niet dan kies je voor het Amerikaanse model en ik dacht altijd dat jij daar zo fel op tegen was.

Oud 09-06-11, 11:25 arrow   #31
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Wat is er belachelijk aan? Je stelt gewoon vast dat je naar twee profdivisies streeft en verbindt er eisen aan. Zo gaat het wel in meer landen. En inderdaad: het is niet verplicht om te promoveren, de mogelijkheid bestaat enkel voor die ambitieuze bestuurders die hun club in een profvereniging willen omvormen en daar horen navenante verplichtingen bij. Volstrekt logisch. Het is daarenboven ook niet verboden om in de Topklasse sommige van je spelers te betalen maar het verschil is dat zij nog officieel amateurs zijn en in de eerste divisie is het hun beroep en dan horen daar uiteraard reglementen bij.
Het is belachelijk omdat het een van de grootste redenen is dat er zoveel clubs failliet gaan. Spelers gaan nu liever naar een topklasse-club om lekker te kunnen blijven werken. Wat de JL dan qua kwaliteit weer niet ten goede komt.

Oud 09-06-11, 11:31 Standaard   #32

[...]

Dat is helemaal niet logisch, het is inherent aan een ligasysteem. Doe je dat niet dan kies je voor het Amerikaanse model en ik dacht altijd dat jij daar zo fel op tegen was.
Het Amerikaanse model is dat er helemaal geen promotie en degradatie bestaat. Tenzij alle bestaande franchises in de board besluiten om a) er één uit te zetten en/of b) er één bij te voegen. Geen onwaarheden vertellen.
Wat je nu doet is een scheiding aanbrengen tussen profs en amateurs. Ik vind het terecht dat die scheiding bestaat en is geconcretiseerd. Het is ook een verbetering dat men nu eindelijk kan promoveren als men wil.

Oud 09-06-11, 11:35 Standaard   #33

[...]
Het is belachelijk omdat het een van de grootste redenen is dat er zoveel clubs failliet gaan. Spelers gaan nu liever naar een topklasse-club om lekker te kunnen blijven werken. Wat de JL dan qua kwaliteit weer niet ten goede komt.
'Misschien' (ik weet wel zeker) zijn er gewoon teveel clubs in dit land.

Wat je over topklasse-clubs zegt is interessant. Het gebeurt inderdaad dat zij per gewerkt uur meer betalen dan de full-prof eerste divisie clubs. Dan kan het aantrekkelijk zijn om voor de topklasse te kiezen en daarnaast nog te werken.
Dit zou een oplossing kunnen zijn voor de eerste divisie. Dat je toe staat dat je de nummer 12 tot 20 een part-time contract geeft maar, en dat lijkt me belangrijk, dat je dit wel in regels concretiseert. Welke eisen daarbij passen.

Oud 09-06-11, 11:35 Standaard   #34
Ik niet!

[...]

Het Amerikaanse model is dat er helemaal geen promotie en degradatie bestaat. Tenzij alle bestaande franchises in de board besluiten om a) er één uit te zetten en/of b) er één bij te voegen. Geen onwaarheden vertellen.
Wat je nu doet is een scheiding aanbrengen tussen profs en amateurs. Ik vind het terecht dat die scheiding bestaat en is geconcretiseerd. Het is ook een verbetering dat men nu eindelijk kan promoveren als men wil.
Die scheiding bestaat al sinds in 1971 de tweede divisie opgeheven werd, die is de afgelopen jaar juist wat minder hard geworden.

Het systeem daarvoor was de facto wel degelijk het Amerikaanse model, clubs konden een aanvraag tot toetreding tot het betaald voetbal doen. Zo zijn hebben clubs als RBC, RKC, TOP, Emmen en Vlissingen de overstap gemaakt. Omgekeerd zijn clubs als FC Amsterdam, Fortuna Vlaardingen, Amersfoort en Vlissingen weer verdwenen.

Laatst gewijzigd door Plato; 09-06-11 om 11:38

Oud 09-06-11, 11:36 Standaard   #35
Ik niet!

[...]

'Misschien' (ik weet wel zeker) zijn er gewoon teveel clubs in dit land.
Er zijn helemaal niet teveel clubs als je maar voor het goede systeem kiest.

Oud 09-06-11, 11:40 Standaard   #36

[...]

Die scheiding bestaat al sinds in 1971 de tweede divisie opgeheven werd, die is de afgelopen jaar juist wat minder hard geworden.

Het systeem daarvoor was de facto wel degelijk het Amerikaanse model, clubs konden een aanvraag tot toetreding tot het betaald voetbal doen. Zo zijn hebben clubs als RBC, RKC, TOP, Emmen en Vlissingen de overstap gemaakt. Omgekeerd zijn clubs als FC Amsterdam, Fortuna Vlaardingen, Amersfoort en Vlissingen weer verdwenen.
Je verdraait weer eens de hele discussie man. We hebben het er niet over hoe het vroeger was, we hebben het er over hoe het NU is. En hoe het NU is bestempelde jij als 'het amerikaanse systeem' en 'niet logisch'. Lees het maar terug.

Oud 09-06-11, 11:41 Standaard   #37

[...]

Er zijn helemaal niet teveel clubs als je maar voor het goede systeem kiest.
Een goed systeem is minimaal twee profdivisies.

Oud 09-06-11, 11:43 Standaard   #38
Ik niet!

[...]
Je verdraait weer eens de hele discussie man. We hebben het er niet over hoe het vroeger was, we hebben het er over hoe het NU is. En hoe het NU is bestempelde jij als 'het amerikaanse systeem' en 'niet logisch'. Lees het maar terug.
Ik had het niet over hoe het nu is, maar over de kunstmatige schieding tussen betaald voetbal en amateurvoetbal die het systeem dat jij schetste op zou leveren.

Oud 09-06-11, 11:45 Standaard   #39

[...]

Die scheiding is natuurlijk nog steeds even hard als eerst in de zin van de verplichtingen die erbij horen. Het enige dat minder hard is geworden is dat de nummer laatst kan degraderen en de nummer één van de nieuwe topklasse kan promoveren. Dat kan die laatste doen maar daar horen eisen bij (niet alleen mbt de salariëring trouwens). In die zin is de scheiding tussen prof (dus betaald, for-profit, beroepsmatig) en amateur (niet persé for-profit etc.) gewoon gehandhaafd.

Oud 09-06-11, 11:46 Standaard   #40
Ik niet!

[...]

Die scheiding is natuurlijk nog steeds even hard als eerst in de zin van de verplichtingen die erbij horen. Het enige dat minder hard is geworden is dat de nummer laatst kan degraderen en de nummer één van de nieuwe topklasse kan promoveren. Dat kan die laatste doen maar daar horen eisen bij (niet alleen mbt de salariëring trouwens). In die zin is de scheiding tussen prof (dus betaald, for-profit, beroepsmatig) en amateur (niet persé for-profit etc.) gewoon gehandhaafd.
Dat laatste is waar, maar het is voor een club die wil promoveren nu in principe wel mogelijk, tot voor twee jaar geleden was dat veel moeilijker.

Oud 09-06-11, 11:48 Standaard   #41

[...]

Ik had het niet over hoe het nu is, maar over de kunstmatige schieding tussen betaald voetbal en amateurvoetbal die het systeem dat jij schetste op zou leveren.
Wat heb ik dan geschetst? Ik heb alleen voorgesteld om naar twee keer zestien clubs te gaan en de helft van de selecties uit part-timers te laten bestaan. Dat staat toch los van welk divisie-systeem je hanteert. Zoals het nu is vind ik het prima.

Je benadrukt steeds dat het 'kunstmatig' zou zijn maar wat valt er niet aan te begrijpen dat een divisie lager dingen mogen (zoals het betalen van je spelers) en een divisie hoger zaken moeten en een eis zijn. Natuurlijk weet ik wel dat ze bij Quick Boys geen zuivere amateurs zijn, dat is de hele discussie niet.

Oud 09-06-11, 11:50 Standaard   #42

En waarom zou ik persé twee volwaardige profdivisies willen zien? Omdat zo ook de druk op de eredivisie blijft gehandhaafd.

Oud 09-06-11, 12:06 Standaard   #43
Hup Holland!

Met soepelere regels (dus niet verplicht 18 full-profs) hadden Haarlem en RBC misschien kunnen blijven bestaan.
Oud 09-06-11, 12:07 Standaard   #44

Haarlem was sowieso een zieltogende club zonder enige basis en sinds de jaren '80 geïnfiltreerd geraakt door de penoze.

Oud 09-06-11, 12:08 Standaard   #45
Ik niet!

[...]

Wat heb ik dan geschetst? Ik heb alleen voorgesteld om naar twee keer zestien clubs te gaan en de helft van de selecties uit part-timers te laten bestaan. Dat staat toch los van welk divisie-systeem je hanteert. Zoals het nu is vind ik het prima.

Je benadrukt steeds dat het 'kunstmatig' zou zijn maar wat valt er niet aan te begrijpen dat een divisie lager dingen mogen (zoals het betalen van je spelers) en een divisie hoger zaken moeten en een eis zijn. Natuurlijk weet ik wel dat ze bij Quick Boys geen zuivere amateurs zijn, dat is de hele discussie niet.
Maar waarom zou je iets als het aantal contractspelers willen verplichten?

Oud 09-06-11, 12:18 Standaard   #46

[...]

Maar waarom zou je iets als het aantal contractspelers willen verplichten?
Om de spelers te beschermen, een level playing field te garanderen en om de status van profclub, met alle lusten en lasten van dien, te concretiseren. Het is ook een heel pakket he? Het gaat niet alleen over de salariëring. Ik heb het niet in mijn hoofd zitten maar toen ik het een keer zag dacht ik 'oef'.

Oud 09-06-11, 12:38 arrow   #47
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
Met soepelere regels (dus niet verplicht 18 full-profs) hadden Haarlem en RBC misschien kunnen blijven bestaan.
Dat denk ik ook ja, sowieso is het aantal veel en veel te hoog. Breng het terug naar 5 of zo.

En KB, je hebt ergens wel een punt. Maar door het verplichten van profs willen clubs niet promoveren waardoor je weer zo'n nietszeggende competitie krijgt.

Oud 09-06-11, 12:50 Standaard   #48
Hup Holland!

Haarlem was sowieso een zieltogende club zonder enige basis en sinds de jaren '80 geïnfiltreerd geraakt door de penoze.
Haarlem was inderdaad een moeilijke zaak. De sponsors stonden daar niet in de rij en de stad was niet Haarlem-minded.

Maar als zij deze manier toch de salariskosten konden halveren, scheelt dat natuurlijk wel heel veel.

De clubs hebben een begroting afhankelijk van allerlei inkomsten. Aan de hand daarvan kun je kijken hoeveel spelers je full-time in dienst kan nemen en de rust vul je op met semi-profs.

Wat bedoel je met spelers beschermen, KB?
Oud 09-06-11, 13:16 Standaard   #49

[...]
Dat denk ik ook ja, sowieso is het aantal veel en veel te hoog. Breng het terug naar 5 of zo.

En KB, je hebt ergens wel een punt. Maar door het verplichten van profs willen clubs niet promoveren waardoor je weer zo'n nietszeggende competitie krijgt.
Wacht nu maar een paar jaar af. Het zou me niet verbazen als een Spakenburg de stap gaat wagen. In Nederland zijn de regels trouwens nog soepel, in andere landen verplichten ze dat gewoon je hele selectie een contract moeten hebben.

Het is net als bij het spelen van Champions League. Dan moet je ook aan allerlei absurde en minder absurde eisen (over stadions en organisatie) voldoen.

Oud 09-06-11, 13:18 Standaard   #50
Ik niet!

[...]

Het zou me niet verbazen als een Spakenburg de stap gaat wagen.
In Spakenburg wordt daar inderdaad serieus over nagedacht, niet alleen bij Spakenburg trouwens maar als ik de VI van deze week mag geloven ook bij IJsselmeervogels.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site