Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-06-11, 13:20 Standaard   #51

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
Wat bedoel je met spelers beschermen, KB?
Ik bedoel ermee dat je niet een ongewone druk moet laten ontstaan op voetballers. Dat ze bijv. een schijntje krijgen en ondertussen veel moeten overwerken door de druk die ontstaat in zo'n organisatie. Vergeet niet dat de profstatus ook betekent dat de bestuurders zichzelf ruimer mogen belonen. Er bestaan duidelijke incentives om je club tot profclub om te vormen (van non-profit naar for-profit). Een tegenwicht hiervoor, en om spelers niet daarvan de dupe te laten zijn, zijn eisen mbt beloning van spelers.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 09-06-11, 13:25 Standaard   #52

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

In Spakenburg wordt daar inderdaad serieus over nagedacht, niet alleen bij Spakenburg trouwens maar als ik de VI van deze week mag geloven ook bij IJsselmeervogels.
Met hun achterban geef ik ze nog kans van slagen ook. Maar ik denk wel dat je dit goed moet regelen. Bijv. 12 spelers een full-time contract geven en de rest een goed geregeld part-time contract.

Oud 09-06-11, 13:29 Standaard   #53
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ik bedoel ermee dat je niet een ongewone druk moet laten ontstaan op voetballers. Dat ze bijv. een schijntje krijgen en ondertussen veel moeten overwerken door de druk die ontstaat in zo'n organisatie. Vergeet niet dat de profstatus ook betekent dat de bestuurders zichzelf ruimer mogen belonen. Er bestaan duidelijke incentives om je club tot profclub om te vormen (van non-profit naar for-profit). Een tegenwicht hiervoor, en om spelers niet daarvan de dupe te laten zijn, zijn eisen mbt beloning van spelers.
Veel JL-clubs zijn ook afhankelijk van allerlei vrijwilligers. Als ik Volendam als voorbeeld neem, zijn daar alleen een dame op de administratie, een technisch manager en een paar in de jeugd full-time in dienst. De bestuurders doen dit allemaal in hun eigen tijd. Ik denk dat bij veel JL-clubs het er zo aan toe gaat, dus met dat belonen valt het wel mee.

Nu krijgen een x-aantal spelers een minimum salaris omdat de selectie aangevuld moet worden. Bij semi-profs kunnen je ze misschien relatief iets meer geven en daarnaast kunnen ze er bij werken.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 13:32 Standaard   #54

[...]Veel JL-clubs zijn ook afhankelijk van allerlei vrijwilligers. Als ik Volendam als voorbeeld neem, zijn daar alleen een dame op de administratie, een technisch manager en een paar in de jeugd full-time in dienst. De bestuurders doen dit allemaal in hun eigen tijd. Ik denk dat bij veel JL-clubs het er zo aan toe gaat, dus met dat belonen valt het wel mee.

Nu krijgen een x-aantal spelers een minimum salaris omdat de selectie aangevuld moet worden. Bij semi-profs kunnen je ze misschien relatief iets meer geven en daarnaast kunnen ze er bij werken.
Voetballers staan nog wel ff onder grotere werkdruk dan de vrijwilligers erbuiten he?

Oud 09-06-11, 13:42 Standaard   #55
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Voetballers staan nog wel ff onder grotere werkdruk dan de vrijwilligers erbuiten he?
Dat hoort bij het vak. Als ze goed zijn, kunnen ze hogerop en gaan ze meer verdienen.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 13:44 Standaard   #56

[...]Dat hoort bij het vak. Als ze goed zijn, kunnen ze hogerop en gaan ze meer verdienen.
In mijn optiek staan dit soort spelers relatief zwak. Daarom die eisen.

Oud 09-06-11, 13:45 Standaard   #57
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Almere City in de wachtkamer

ROOSENDAAL - Almere City FC moet nog maar afwachten of het komend seizoen terugkeert in de Jupiler League. De club degradeerde uit het betaalde voetbal, maar mag door het faillissement van RBC Roosendaal hopen op een terugkeer.
De Brabantse club heeft echter nog een formele beroepsperiode van acht dagen.

Pas na die termijn beslist het bestuur betaald voetbal over de vrijgekomen positie in de eerste divisie, zo liet een woordvoerster van de KNVB donderdag weten.

Vorig seizoen ontliep BV Veendam in die beroepsperiode op miraculeuze wijze een faillissement. Advocaat Hans van Oijen van RBC sprak woensdag echter al de verwachting uit dat dat in Roosendaal niet zal lukken.

Snel besluit

Bij een definitief faillissement raakt RBC de licentie kwijt en moet het bestuur betaald voetbal met de sectie amateurvoetbal beslissen over een terugkeer van Almere.

Het bestuur betaald voetbal komt op zijn vroegst woensdag bijeen. Er is de KNVB veel aan gelegen om snel een besluit te nemen. De voetbalbond presenteert volgende week vrijdag het competitieprogramma voor komend seizoen.

Er bestaat een kans dat de Jupiler League met zeventien clubs verder gaat. In dat scenario moet Almere verder in de Topklasse.

Oud 09-06-11, 14:11 Standaard   #58

Dat laatste lijkt me het beste

Oud 09-06-11, 14:14 Standaard   #59
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat laatste lijkt me het beste
Liever Almere City dan een oneven aantal ploegen.
Dus BV Veendam failliet en dan is het ook even

Oud 09-06-11, 18:44 Standaard   #60
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

BV Veendam lijkt gered
'Dit plan is oplossing voor de problemen'

VEENDAM - BV Veendam lijkt gered. Diverse bronnen melden RTV Noord dat een oplossing is gevonden voor de financiële problemen van de club.

BV Veendam-directeur Henk Eising is degene die de sleutel in handen heeft. Hij moet nog ja zeggen tegen de nu gevonden oplossing.

Investeerders die de club vorig jaar een lening hebben verstrekt spelen een belangrijke rol in de gevonden oplossing. Zij hebben recht op transfergeld bij verkoop van Michael de Leeuw, in totaal maakten ze tot voor kort aanspraak op een bedrag van zo'n 300.000 euro. Daar is nu een andere afspraak over gemaakt. De Graafschap heeft onlangs een bod uitgebracht op de speler.

Dezelfde bronnen melden bovendien dat shirtsponsor Energiewacht bereid zou zijn een grotere duit in het zakje te doen. Energiewacht is sinds maart rugsponsor van BV Veendam.

Uiterlijk vrijdag moet het vakantiegeld van de spelers zijn betaald (27.500 euro). Als dit niet gebeurt, volgen sancties van de KNVB. Te denken valt aan puntenaftrek. Eising heeft altijd gezegd zijn functie neer te leggen als de club nogmaals puntenaftrek krijgt.

rtvnoord

Oud 11-06-11, 19:57 Standaard   #61
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Spakenburg had er oren naar
Is nooit duidelijk geworden of ze het uiteindelijk echt wilden. Hebben een voorlopige 'ja' afgegeven. Maar voor deze al dan niet definitief moest worden na een ledenvergadering, was al duidelijk dat ze geen kampioen meer zouden worden. Zelfde was bij Rijnsburgse Boys aan de hand. Dat waren, met FC Oss, de enige clubs van de 31 die geen 'nee' hebben gezegd.

Idee van maja om semi-profs weer op grotere schaal toe te staan in de JL is zo gek niet. Was jaren terug nog vrij normaal. Bij clubs als FC Dordrecht en TOP Oss bijvoorbeeld waren er zat voorbeelden van spelers die semi-prof waren. Is in sommige gevallen alleen maar gunstig, ook voor de speler. Want er zijn er nu die of voor een minimaal profcontractje lopen te rommelen of zelfs als amateur spelen. Dan breng je bijna geld mee als speler.

Laatst gewijzigd door methodmich; 11-06-11 om 20:00

methodmich is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site