Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-05-11, 14:07 Standaard   #101

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
[...]

Tsja, dat jij het als fan van een traditionele (verwende) topclub niet leuk vind dat er aan jullie stoelpoten wordt gezaagd, kan ik begrijpen.
Feyenoord is geen verwende topclub.

Van mij mogen er zoveel mogelijk verschillende clubs kampioen worden. Beetje zoals in de Bundesliga, waar clubs diep weg kunnen zakken maar ook weer terug aan de top kunnen komen. Meer clubs die kampioen worden heeft misschien ook een positieve invloed op de beker. Die wordt dan door iedereen meer beschouwd als "echte prijs", omdat de schaal niet iedere keer over maar twee clubs verdeeld wordt.
De Bundesliga is een veel grotere competitie. Veel meer inwoners en supporters. Meer dan 10 miljoen geregistreerde voetballers versus 1 miljoen voetballers. Een land met veel grote steden dus natuurlijkerwijs veel meer clubs met een groot 'omveld' (verzorgingsgebied) zoals dat heet. Uitgaande van het traditionele 'businessmodel' (ipv de strategie van Global Brands zoals de Premier League doet waar de (economische) binding met het lokale helemaal is weggevallen) betekent het dat Duitsland inderdaad veel meer aan elkaar gewaagde clubs heeft.
Voor kleine landen als Nederland is dat geen gezonde situatie en een teken van een competitie in verval.

Nee, het liefst heb ik helemaal geen "top-2, top-3 of top-5", maar een echt open competitie. Het gaat dus inderdaad steeds meer de goede kant op.
Wat jij de goede kant vind zie ik als het failliet van de eredivisie. Natuurlijk zie je graag evenwicht daarin maar Nederland is veel te klein (slechts vier echt grote steden) en niet te vergelijken met Duitsland.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-05-11, 15:01 Standaard   #102

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]
Als we zo gaan kijken dan zouden de Duitsers Engeland moeten overvleugelen, ze hebben immers twee keer zoveel inwoners.
Dat zie ik dan op den duur ook wel gebeuren.

Oud 24-05-11, 15:08 Standaard   #103
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Dat zie ik dan op den duur ook wel gebeuren.
In een aantal belangrijke opzichten zijn ze Engeland ook al voorbij, de bottleneck zit in de veel lagere televisiegelden, nationaal maar vooral ook internationaal. Waarom de Bundesliga nationaal minder aan tv verdient dan de PL is me trouwens een groot raadsel, Duitsland is een voetballand en heeft veel meer inwoners dan Engeland, wat dat betreft doen ze echt iets verkeerd.

Oud 24-05-11, 15:11 thumb up   #104

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Duitsland heeft ook een geweldige vooruitstrevende jeugdopleiding.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-11, 10:32 Standaard   #105

Ik denk dat de lagere televisiegelden de sleutel is in de vraag waarom het nog niet zo'n hyper-commerciële, verpeste zooi is met slechts een paar big money clubs die mee kunnen doen om de prijzen. Vooral zo houden, die lagere tv-gelden. Sky klaagt steen en been dat de Duitsers niet bereid zijn om te betalen voor voetbalbeelden, mooi zo! Prachtig!

Oud 25-05-11, 10:34 Standaard   #106

En de Engelse situatie is natuurlijk tamelijk belachelijk, ze halen meer geld uit het buitenland op dan in hun eigen land. Soort van voetbalkolonialisme.

Oud 01-06-11, 09:22 thumb up   #107
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Wij zijn de leukste
Moeten we het spel dat in de eredivisie wordt gespeeld wel met hetzelfde woord blijven aanduiden als het spel in de Champions League-finale?

Sinds ze begin 2007 om onbekende redenen een relatie met mij aanging, verdiept mijn vriendin zich dapper in het voetbalspel. Ze zet nu zelfs wedstrijden aan als ze alleen thuis is. Vaak verbaast ze me met haar opgedane kennis of, zomaar uit het niets, rake analyses.

Bescheiden als ze is, stelt ze me nog wel veel vragen. Zo wilde ze zaterdagavond laat, toen ik vlak na mijn bierwalm thuiskwam, wel eens weten hoe het toch kon dat een buitengewoon slecht elftal als Manchester United de finale van de Champions League heeft kunnen halen.

Ik legde haar uit dat het spelbeeld op Wembley vooral veel zei over Barcelona. Dat het gewoon oneerlijk is, zo goed als die zijn. Dat Manchester United in Londen weliswaar 85 minuten hulpeloos achter Barça aandreutelde (jammer voor Edwin; hij komt er wel overheen), maar dat de Engelse landskampioen tegen elke andere tegenstander toch echt wel behoorlijk top is.

“Dus Ajax zou van Manchester United verliezen?”, projecteerde ze mijn uiteenzetting op mijn eigen favoriete voetbalvereniging.

“Ze zouden Ajax doormidden breken als een droge drol”, antwoordde ik.

Ik dacht: laat ik het maar gewoon zeggen zoals het is. Zo’n Rooney alleen al. In Nederland zou hij een rugzakje van de overheid krijgen. Maar we kunnen ons allemaal wel ongeveer inbeelden hoe de gemiddelde eredivisiemandekker zou staan koekeloeren naar zijn doelpunten.

Op een afstandje van een meter of vier, met zo’n verdwaasde overste-Karremans-blik in de ogen: “Gompie. Wat nu?”

Het was in veel opzichten best een memorabele finale. Ondanks de sterke openingsminuten van United, waarin ze kennelijk al hun kruit verschoten, en ondanks de gelijkmaker van Rooney, had ik voortdurend het gevoel dat Barcelona maar even gas hoefde te geven om er al tiktakkend nog eentje achter Edje in het netje te leggen.

Het pijnlijk grote klasseverschil maakte de finale uniek, maar daarmee nog niet verrassend. De uitkomst was zelden zo voorspelbaar.

Nee, dan de Nederlandse competitie! Het mag bij vlagen verrekt lastig zijn om je gezicht in de plooi te houden en het allemaal serieus te nemen, bij welke club je ook rondhangt, maar wat hebben we er weer een doldwaze jaargang op zitten.

Ik heb het de voorbije jaren een paar keer stiekem gedacht, maar nu weet ik het zeker: we hebben hier, op het vlakke strookje grond tussen Duitsland en de duinen, de leukste voetbalcompetitie ter wereld.

In de Jupiler League zagen we de gedoodverfde kampioen een voorsprong van 13 punten verspelen en op de valreep voorrang verlenen aan de enige achtervolger. We zagen een bekerfinale waarin het 2-0 voor de ene ploeg werd, maar uiteindelijk 3-2 voor de andere.

We zagen op de slotdag een underdog landskampioen worden die al minstens driemaal door iedereen was afgeschreven.

We zagen, in de play-offs om het laatste Europese ticket, een ploeg een wervelende show neerzetten in eigen huis (5-1), om vervolgens het tweede duel met 5-1 te verliezen. Totaalstand 6-6, verlenging, penno’s, de hele santenkraam.

En al dat drama werd begeleid door het scheidsrechterskorps dat het verdiende: onnavolgbaar. Niet eens partijdig; gewoon onnavolgbaar. Alleen voor zichzelf begrijpelijk.

Theo Janssen met een peuk in de mondhoek. Gertjan Verbeek in een chagrijnige bui. Frank de Boer die over foebel praat. Pieter Vink die in een interview in de derde persoon enkelvoud over zichzelf spreekt en zichzelf Pietje noemt. Woudestein en de Langeleegte. Fanzine De Rat. Telstar. Spakenburg - IJsselmeervogels. Nao veure! Slechte koffie met een gevulde koek.

Toen Manchester United zijn tien aardige minuutjes had beleefd en langzaam maar zeker tot figurant werd gedegradeerd in Barça’s opvoering van Tiki-Taka - The Musical, constateerde ik dat ons voetbal niets, maar dan ook helemaal niets meer heeft uit te staan met het voetbal dat in de finale van de Champions League gespeeld wordt.

En dat ik het best vind zo.
Menno Pot.

Oud 01-06-11, 11:21 thumb up   #108
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Menno

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-06-11, 11:51 Standaard   #109

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Voor kleine landen als Nederland is dat geen gezonde situatie en een teken van een competitie in verval.
Waarom is dat volgens jou zo? Op wat voor manier in verval? Financieel? Sportief? Qua toeschouwers of media-aandacht? Wat gaat er volgens jou concreet gebeuren met de Nederlandse Eredivisie dat geen goede ontwikkeling is?

Nederland heeft niet veel grote steden, maar de uitdagers van de traditionele top-3 zijn ook meer clubs die zich identificeren met een hele regio/provincie in plaats van slechts één stad.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-12, 19:13 thumb up   #110
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Kick. Ondanks dat het kampioenschap beslist lijkt is het natuurlijk in de top 2t/m6 super spannend.

Eredivisie
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-12, 19:40 Standaard   #111
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederlands voetbal

Oud 15-04-12, 19:43 Standaard   #112
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Zowel als

Leuk voetbal, absoluut. Maar dat dit Ajax kampioen wordt, zegt eigenlijk alles.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-12, 20:18 smile   #113

Ach ja we kunnen blijven klagen (zal ik ook altijd blijven doen als het Ajax betreft), maar als je nagaat dat het voetbal in z'n algemeenheid gewoon een stuk slechter is geworden de laatste jaren, dan mogen we best blij zijn op onze competitie. Attractief, spannend, beleving. Prima toch?

TROTS

Oud 15-04-12, 21:03 Standaard   #114
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Goeie kick. Lekker een kampioen van de armoede, dikke fuck, we hebben een geweldige competitie

Oud 15-04-12, 21:48 Standaard   #115
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Kampioen van de armoede .
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-12, 21:53 thumb up   #116
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
Kampioen van de armoede .
Alsof jij daar ene biet om geeft.
Uiteindelijk is de competitie een stuk leuker en spannender en heeft Ajax het ook nog eens helemaal zelf gedaan door wel steeds te winnen waar de rest faalde.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-04-12, 21:56 Standaard   #117

Mwoa, momenteel gewoon goed tot heel goed voetbal en al 10 wedstrijden op rij gewonnen. Ik weet niet of dat kampioen van de armoede is, zou kunnen.
Dat Ajax in deze situatie en met dit materiaal 2x op rij de titel pakt is een prestatie op zich.

Oud 15-04-12, 21:58 big smile   #118
SCH
Hup Holland!

Was gewoon een gebbetje mensen.

Oud 15-04-12, 21:58 Standaard   #119
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie liever dit, dan de nummer 3 na 33 wedstrijden op 33 punten achterstand van de nummer 1.
Duitsland en Frankrijk hebben de laatste jaren ook een heerlijke spannende competitie - naar 2 kanten toe, kop en staart - maar de Franse competitie is echt veel minder leuk om te kijken qua type voetbal.

En zo lang er veel Nederlanders doorstromen naar grote clubs en daarmee lekker meeballen in de CL, is het prima zo.

Oud 15-04-12, 22:00 Standaard   #120

Eens met DIGGER. Laat ons maar gewoon dat leuke, kleine opleidingsland bij uitstek blijven. Niet altijd goed, wel zeer leuk en spannend.
Als we het slim aanpakken kunnen we er nog meer uit gaan halen denk ik. Voetbal in Europa is momenteel een beetje een zooitje.

Oud 15-04-12, 22:02 Standaard   #121
Crazy in de put

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Alsof jij daar ene biet om geeft.
Nee, tuurlijk niet. Moet er alleen maar om lachen.
Ik zou het namelijk wel verdiend vinden als de club met de meeste overwinningen, minste nederlagen, beste doelsaldo, meeste doelpunten en de huidige reeks van tien overwinningen op rij, kampioen wordt. Tegen de zes clubs die in de race zijn/waren, heeft Ajax tot op heden alleen verloren van Feyenoord. PSV verliest van de hele top vier, Heerenveen heeft tig keer met 5-X op de broek gekregen en AZ en Feyenoord hebben meer verloren tegen de concurrentie. Dus.
Oud 15-04-12, 22:03 Standaard   #122
Assassino!

Je hebt in potentie 4-5 teams die om de titel kunnen strijden met Ajax, PSV, Twente, Feyenoord en misschien AZ.
Daarachter nog een subtop met Vitesse, Roda, Heerenveen en in potentie FC Utrecht en FC Groningen en dan kom je nog ergens.

Oud 15-04-12, 22:05 Standaard   #123
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Je hebt in potentie 4-5 teams die om de titel kunnen strijden met Ajax, PSV, Twente, Feyenoord en misschien AZ.
Daarachter nog een subtop met Vitesse, Roda, Heerenveen en in potentie FC Utrecht en FC Groningen en dan kom je nog ergens.
Hoezo in potentie? Er strijden dit jaar 6 teams om de titel en AZ is al eens kampioen geweest.

Oud 15-04-12, 22:08 Standaard   #124
Cool Daddy

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
[...]

Nee, tuurlijk niet. Moet er alleen maar om lachen.
Ik zou het namelijk wel verdiend vinden als de club met de meeste overwinningen, minste nederlagen, beste doelsaldo, meeste doelpunten en de huidige reeks van tien overwinningen op rij, kampioen wordt. Tegen de zes clubs die in de race zijn/waren, heeft Ajax tot op heden alleen verloren van Feyenoord. PSV verliest van de hele top vier, Heerenveen heeft tig keer met 5-X op de broek gekregen en AZ en Feyenoord hebben meer verloren tegen de concurrentie. Dus.
Je hebt het nu puur over de resultaten, maar echt goed voetbal heeft Ajax ook zelden laten zien. Ze hebben alleen vaak net genoeg gedaan om toch die 3 punten te pakken, ipv punten te verspelen. Maar niemand zal zich deze competitie over 10 jaar herinneren als "dat geweldige, mooie elftal van Ajax van 2011-2012" toch?

Oud 15-04-12, 22:09 Standaard   #125
Crazy in de put

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
Maar niemand zal zich deze competitie over 10 jaar herinneren als "dat geweldige, mooie elftal van Ajax van 2011-2012" toch?
Nee, dat niet, maar een kampioen van de armoede staat niet per se gelijk aan slecht voetbal.
Oud 15-04-12, 22:10 Standaard   #126

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
[...]

Je hebt het nu puur over de resultaten, maar echt goed voetbal heeft Ajax ook zelden laten zien. Ze hebben alleen vaak net genoeg gedaan om toch die 3 punten te pakken, ipv punten te verspelen. Maar niemand zal zich deze competitie over 10 jaar herinneren als "dat geweldige, mooie elftal van Ajax van 2011-2012" toch?
Dan hebben we, met uitzondering van AZ onder Van Gaal, al een jaar of 10 geen waardige kampioen gehad . Dat waren namelijk allemaal geen ploegen waarvan men het dikgedrukte zou zeggen.

Oud 15-04-12, 22:11 Standaard   #127
Cool Daddy

Het zijn uitersten he, die kom je beide zelden tegen, zowel een geweldig elftal dat echt een plek in de geschiedenis krijgt, als een echte kampioen van de armoede. Ik denk echter dat Ajax dichter bij dat laatste dan het 1e zit dit seizoen.

Oud 15-04-12, 22:13 Standaard   #128

Klopt, zoals wel meerdere teams afgelopen jaren.

Oud 15-04-12, 22:15 Standaard   #129
Assassino!

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]
Hoezo in potentie? Er strijden dit jaar 6 teams om de titel en AZ is al eens kampioen geweest.
Ik bedoel consequent. De afgelopen jaren zijn dat alleen Ajax, PSV en Twente geweest. AZ was de afgelopen 2 jaar een subtopper.
Feyenoord en Heerenveen zijn pas dit jaar titelkandidaten (al valt dat ook nog mee, volgens mij hebben beiden teams niet echt dicht op de nummer 1 gestaan).

Ben het met je eens dat dit jaar 6 teams meestrijden om de titel, maar om echt topteams genoemd te worden moet dat eerst meerdere jaren gebeuren naar mijn mening.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:42.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site