![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Daar zijn we weer! Krijgen we komend jaar drie nieuwe promovendi of houden we het bescheiden bij één? Volg in dit topic alle spanningen van de onderkant van de Eredivisie en de top van de Jupiler League. Even kort de regels bij promotie degradatie. In de Eredivisie is dit vrij simpel. De nummer laatst degradeert rechtstreeks naar de Jupiler League, de nummers zestien en zeventien moeten spelen in de playoffs tegen degradatie en stromen in de tweede ronde pas in (van de in totaal drie rondes). Voor de Jupiler League ligt het wat lastiger, de nummer één promoveert rechtstreeks als kampioen naar de Eredivisie. In de Jupiler League vallen vier periodes te verdienen, elke periodekampioen mag meedoen aan de playoffs. Of je in de eerste ronde of pas in de tweede ronde instroomt ligt aan de eindklassering. Aan het eind van de competitie mogen de vier periodekampioenen en de vier ploegen die het hoogst staan zonder periode meedoen aan de playoffs. De vier ploegen met de meeste punten van deze acht Jupiler League clubs (ookal met of zonder periode) stromen pas de tweede ronde in. De overige vier moeten eerst de eerste ronde overleven. Er wordt dus als het ware een virituele ranglijst opgesteld van 1 tm 8 met de vier periodekampioenen en de vier hoogst geklasseerde zonder op vorigorde van wie in het reguliere seizoen de meeste punten heeft gehaald. Dit alles uitgezonderd van de kampioen van de Jupiler League. De deelnemers van dit jaar aan de Jupiler Playoffs: VVV-Venlo Excelsior FC Zwolle Helmond Sport BV Veendam SC Cambuur FC Volendam Go Ahead Eagles FC Den Bosch MVV Maastricht Reguliere competitie Willem II RKC Waalwijk Het schema ![]() Voor alle regels van de KNVB over promotie/degradatie kun je bij dit pdf bestand terecht Laatst gewijzigd door Charie; 25-05-11 om 13:56 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Op naar nieuwe clubs
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zwolleeeee
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vrijdag zaten er nog 6,5 duizend. Gisteren nog geen 4.000. Kut paupers
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Waar heb je het over?
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Hoop stiekem voor de FCDB'ers hier wel dat jullie het gaan halen. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik denk over de toeschouwers aantallen bij Den Bosch.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
6.000 en 4.000 zijn voor de JL natuurlijk prima aantallen. En naarmate je verder komt zal dat alleen maar stijgen.
Ik snap niet dat MVV-uit voor Volendam een verplichte combi was gisteren. We hebben al weinig uit-supporters, maar verplicht in een bus op dinsdagavond naar Maastricht gaat dan helemaal niets worden... Ik heb het zelf niet kunnen zien, maar uit winnen is natuurlijk een prima uitgangspositie. Al is er met onze wankele verdediging (nog steeds zonder Barry Opdam) nog niets zeker. Hoewel je met het super-duo Tuyp/Platje wel verzekerd bent van genoeg doelpunten
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klopt, ik verwacht dat er wel rond de 9k mensen zullen zitten. Aan ons zal het niet liggen in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
gisteren liet Droste weer zien waarom hij niet wil bijtekenen en volgend jaar in de Eredivisie past
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Weet iemand hoe het zit met wie er wanneer thuis speelt in de 2e en 3e ronde?
Dus stel dat Den Bosch door is naar de ronde 2, moeten ze dan donderdags of zondags thuis? en hoe zit dat dan met ronde 3 |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kijkend naar het schema lijkt het me niet zo heel moeilijk. Wij / GAE eerst thuis, dan uit. En in ronde 3 winnaar van FCDB/GAE - Excelsior eerst uit dan thuis.
Thuis promoveren Opzeker veldbestorming
Laatst gewijzigd door TR; 13-05-11 om 00:43 |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
als dat plaatje De Graafschap jinxt jonge...
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
In jullie kant van het schema heeft de Eredivisieploeg dus het thuisvoordeel in de laatste wedstrijd van de 3e ronde en in onze kant is dat andersom.
Laatst gewijzigd door Maja; 13-05-11 om 08:39 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
We gaan weer verder
Eagles - Den Bosch Volendam - MVV |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Droste is wel heel erg matig
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
0-1 Den Bosch, Eagles liggen er uit.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Als het Jupiler vs Jupiler is wordt bepaald op basis van de reguliere ranglijst wie de laatste wedstrijd thuis mag. Laatst gewijzigd door Charie; 13-05-11 om 20:55 |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eagles moeten er nu drie maken
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Platje doet het weer, 1-0
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Volendam 2-0, deze ronde is wel klaar.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
platje
![]() Bij NEC worden ze met de dag blijer met hun aankoop
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hij ziit erinnnnn ookal ziet de verdediging van Volendam er wel heel fragiel uit
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Wat waren de Eagles ineffectief zeg. Den Bosch speelde de kansen juist prima uit.
Vind het wel prima zo. Lekker weer naar Deventer volgend seizoen. Met Den Bosch heb ik niks (heb er ook niks tegen trouwens) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Melvin Platje kent VVV niet en Gert Kruys heeft t over FC VVV?
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
De naam FC Dordrecht is anders ouder dan DS '79.
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Terecht dat Den Bosch en Volendam door zijn. Misschien volgende week Excelsior-Den Bosch meepakken, als het vrij vervoer (en lekker weer) is. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Andries Ulderink had blijkbaar heel veel zin in zijn werk bij de Graafschap
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Volgens mij zijn alle play-offs een verplichte combi. Waarom? Geen idee....
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Doe maar Cambuur en Den Bosch
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
edit
__________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Hup Holland!
|
Cambuur/Zwolle - VVV/Volendam Excelsior/Den Bosch - Veendam/Helmond |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Zat met een compleet ander schema in mijn hoofd. __________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
__________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
ideaal voor mensen die werken
__________________ Hoooooo GENOOOOOOOOOOOT |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Hup Holland!
|
Verkoop alleen tijdens kantooruren toch? En op de avond zelf of mag dat niet omdat het een risicowedstrijd is?
|
|
|
|
|
|
#42 | |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Hup Holland!
|
Mijn kaartje is gelukkig binnen.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zul je zien dat Helmond Sport het gaat redden
![]() Jammer dat Venlo in het verkeerde deel zit, had het liefst VVV en Cambuur in de eredivisie gezien ipv Excelsior. Zwolle heeft leuke toeschouwersaantallen, maar ze verdienen het niet de eredivisie met zo n lelijk stadion. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hoe weet DG trouwens dat ie tegen Excelsior gaat spelen, heeft ie de uitslag al binnen?
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
VVV moet dat Volendam wel aankunnen, die waren wel niet zo matig in Maastricht.
Bizar dat die daar gewonnen hebben. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
![]() Ik zie sowieso de 2e ronde met Den Bosch en/of Excelsior aangezien ik ook een scc heb bij Excelsior
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Die van mij ook, ik geloof dat de wedstrijden ook op Omrop Fryslan komen? Dan zal hij daar ook wel te streamen zijn voor de niet-stadion bezoekers.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Vitesse heeft net de playoffs kunnen ontlopen, als Excelsior er ééntje meer had gemaakt waren zij Vitesse voorbijgegaan. Excelsior dus in de playoffs.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Promotie/Degradatie topic 2010/2011 #2
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |