![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Wie mag van jou de titel en de beker winnen????
Mijn mening: Beker: Ajax (meer verdiend dan vorig jaar toen ze heel slecht speelden in dat tournooi) Titel: Twente (meest constant en betere van het spel en knap om na vorig seizoen opnieuw mee te doen) Bovendien heeft dan geen van beide clubs de dubbel, wat ik ook wel terecht vind, want dan zou het lijken alsof 1 club heel dominant is geweest in het Nederlandse voetbal, wat geen juiste afspiegeling zou zijn, naar mijn mening) __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Twente en Twente.
Maar die joden mogen van mij best de beker pakken hoor, als ze volgende week maar niet winnen. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moge de beste winnen.
Denk dat de competitiewedstrijd wel een onwijze schijtpot zal zijn, omdat niemand dan een foutje zal durven maken. Vandaag zal het wel een meer open wedstrijd zijn, denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik zal niet kijken aangezien ik bij AFC ben (echt mijn club) maar van mij mag Ajax ze beiden winnen. Wat jullie? Zeg het maar, jongens.
Spoiler
Spoiler
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Twente en Twente.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik ben diehard supporter van Almere City en nu wij zijn gedegradeerd, gun ik het Ajax als dichtstbijzijnde club de titel + beker.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik gun in Engeland Stoke de beker omdat niet Man City, titel om het even
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Titel: Twente.
Gewoon omdat Twente laat zien dat je als provincieclub kunt uitgroeien naar topclub. En ik vind ze het beste voetbal spelen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hopelijk gunt iedereen zoals vanouds Twente het. Des te lekkerder als wij het worden.
En zo niet, dan vind ik iedereen sukkels. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik hoopte voor gisteren dat Twente 2 keer zou verliezen.
Nu dus nog 1 keer. Waarom ? Door de zure nasmaak na de halve finale in Enschede. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Arrogantie kan in ieder geval geen argument zijn om het Ajax niet te gunnen.
'Ajax speelt als 'n drol. Wij worden gewoon kampioen' - FC Twente - AD Ruiz over linksback Ajax: 'Boilesen? Ken ik niet' __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik snap dat spandoek van Twente ook niet met 'wij tegen iedereen'.
Twente is het lievelingetje van heel Nederland. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik heb verder helemaal niets met Twente. Alleen vind ik het zeer knap hoe snel die club zo groot is geworden. 2e Kampioenschap op rij zou dat wel bevestigen..
Maar als Ajax wint lig ik daar ook niet wakker van. Zondag zal het me allemaal een worst zijn, als Grunn die 4e plek maar stiekem haalt .
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
Is wel van beide kanten he, als je gisteren het commentaar van Jantje hoorde
__________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik gun het Ajax meer. Twente en haar supporters hebben zich op en naast het veld vaker van hun slechte kant laten zien. Gelukkig is PSV al kansloos, die gunde ik het na al die smerigheidjes al helemaal niet.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Als iets van beide kanten is kan het toch geen argument zijn om voor de één te kiezen?
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Doe eens even een voorbeeldje geven. Of gun je het ons niet omdat een paar mongolen Utrecht spelers finaal in elkaar hebben geslagen (randje coma) ? Zo ja, mag ik je er dan aan herinerren dat je niet eens met een Twente sjaaltje in je auto door Almelo kunt zonder dat er een ruit wordt ingegooid. Zulke mafkezen heb je overal, ook in Almelo en ook in Amsterdam en helaas ook in Enschede.
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik gun het Twente wel om 2x achter elkaar kampioen te worden en zodoende het Ajax en PSV kunnen laten zien dat de afgelopen 3 seizoenen er toch wel heel veel zaken anders zijn geworden... Maar ergens is het ook wel lullig voor Ajax aan het worden....
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Voor de bekerwedstrijd was ik neutraal, al was het natuurlijk voor de wedstrijd wel leuk dat Twente met 0-2 achterkwam.
Voor de titel mag Twente winnen, omdat Ajax dat gewoon niet verdient en omdat ik daar 1,5 krat bier op heb staan
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Respectloos omgegaan met Fred Rutten en Erik Ten Hag door zowel de supporters als het bestuur. Met name Ten Hag heeft jarenlang bij de club gewerkt is is volgens mij ook nog een paar jaartjes aanvoerder geweest. Iedere club had afstand genomen wanneer mensen die zoveel voor de club betekend hebben zo worden behandeld, FC Twente deed niks. Sterker nog, Joop schijnt nogal minachtend 'Sliske de Rat' te imiteren sinds zijn vertrek. De fakkels op het veld een paar maand geleden. De staking uit bij AZ na spreekkoren vanuit het uitvak. Preudhomme die zich een aantal keren liet gaan.
Neemt niet weg dat het grootste gedeelte van het Twente publiek ook prima volk is, maar er lopen ook genoeg bij (voor mijn gevoel meer dan bij andere clubs) die het niet helemaal 100% hebben in de bovenkamer. Laatst gewijzigd door Blawh; 09-05-11 om 11:55 |
|||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik gun het niemand anders dan mijn eigen clubje maar als ik dan toch moet kiezen Twente, al krijgen die ook steeds meer noten op hun zang....
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
voor cruijff hoop ik dat ajax dit jaar kampioen wordt
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik gunde Ajax de beker wel maja..
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maakt zijn argumenten minder leuk
![]() maar twente mag van mij de titel winnen __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Zijn argumenten zijn vooral over de jeugdopleiding.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Twente, want dan is er weer feest in de stad en mag ik de volgende dag later beginnen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Nou , 'wij tegen iedereen stamt nog uit de Diekman tijdperk en ik zei al dat we daar door iedereen werden verguisd , door alles en iedereen en die tijd kan ik me nog goed herinneren . Keer op keer op Twente hameren en misschien was het terecht hoor , want wat een lellijk stadion en het voetbal was ook niet altijd goed en als we een gemiddelde haalden van 5.500 mensen dan deden wij het goed . Maar van dat hameren op je hoofd wordt je hard van en je vergeet niets , integendeel : Je bouwt een antihamer helm en die heet : Wij tegen iedereen ! Een saaie club die de media en Nederland beter kwijt was dan rijk en daar is het ontstaan en niet alleenmaar ontstaan als woorden , maar wij voelden het ook zo : Wij tegen iedereen ! Fuck you ! Ik ben een Tukker en ben daar trots op . Fuck you allemaal ... Dat gevoel heb ik lange tijd gehad , maar sinds 1998 in het nieuwe Arke stadion begon men ons langzamerhand te accepteren en hierdoor viel dat haatgevoel ook een beetje weg . Na de successen is iedereen lovend over Twente en dan is het helemaal moeilijk om vijanden te maken . Deze lovende tijd gaat ook wel weer over , zo 'n realist ben ik ook wel en geniet er nu maar van . Nu is het meer van : Wij tegen iedereen ! , maar als je het bij ons leuk vind ben je altijd welkom . Wij tegen iedereen gaf ons kracht en een saamhorigheidsgevoel die je vandaag de dag nog bij Twente voelt . Het zijn geen losse woorden . Het is een begrip en het zegt dus veel meer dan Wij tegen iedereen : Je moet alleen de geschiedenis dan een beetje weten, maar je stelt zelf de vraag en ik beantwoordt het . . Goeie vraag .. Niet alle Ajacieden zijn dom . Laatst gewijzigd door tjekkie; 09-05-11 om 20:36 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hahaha.. moest lachen .. Jij hebt mijn soort humor .
__________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ok, je hebt je mening .. neem je niets kwalijks : Ik haat Ajax ook als de pest .. Ieder zijn voorkeur . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tjekkie. Jij haat tegenwoordig Ajax en AZ.
Wat is dat toch man. Dor mijn trane kan ick niet mer tipe. Ik huil mzelf in slap nu. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Ik moet ff dimmen wat dat betreft , maar geloof me : Ik haat geen enkele club en Ajax ? Ajax is mijn tweede club als die al bestaat , want Twente krijgt mijn alles . Ok, genoeg geluld voor vandaag . Nog ff de bekerfinale terugkijken en dan pitten . Doeg allen .. klik ( weg ) . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nee Tjekkie. Ik kan nieteens ervan slapen. Ik ben alleen maar een fan van AZ sorry daarvoor. Ik kan niet voor Twente zijn. Het spijt me. Rukken en slapen. (Zelfs mrs. Fuckbuddy is er kapot van)
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Twente natuurlijk.
En PSV s.v.p. plek 2, zodat de begroting van Ajax een significante inkomstenpost mist. Risico is echter wel dat Twente op dit moment de titel eigenlijk niet meer kan winnen, maar wel verliezen. Ze staan nu bovenaan, hebben de beste individuele krachten, spelen als team het beste, meest constante verzorgde voetbal en hebben het momentum na de zege gisteren. Niks is echter zo lastig als een match starten op 2 gedachten: Scoren of de nul houden. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Ook goede herinneringen, in de vorige gouden periode van FC Twente. Een wedstrijd staat me nog steeds bij, tegen Ajax, in de stromende regen onverdekt, Ajax kreeg een strafschop Ruud Krol nam hem, wij gooien met modder naar Ruud Krol, maar hij miste wel En Twente won de wedstrijd .
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sowieso zou ik het Twente gunnen als Ajax niet meer mee had gedaan, Tjekkie
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Ook een beetje afgunst uiteraard.
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
Bij ongeveer elke club zit je in de top 2/3 van meest gehate tegenstanders, vaak sta je zelfs veruit op nummer 1. Al win je met 1-4, zoals bij NEC in de laatste speelronde, dan nog staan die gefrustreerde provincialen massaal schuimbekkend uit hun dak te gaan omdat Ajax geen kampioen wordt. Ook al is hun eigen club totaal vernederd. In elk stadion, behalve de Arena, was het feest. Ajax was geen kampioen geworden, ole! Lekker voor die 'arrogante kutclub uit de hoofdstad'. En als je dan op de man af vraagt wat ze nu precies zo arrogant vinden staan ze je een beetje aan te gapen en stamelen ze iets over 'ja jullie roepen altijd dat jullie kampioen gaan worden'. In plaats van trots te zijn op je eigen club, stad, identiteit is het vaak vooral afgeven op 'de grote club uit de hoofdstad'. Het is van zo'n ongekende treurigheid dat ik zo'n zielige schreeuwerd nooit meer serieus kan nemen. En daarom, ook daarom zou het zo lekker zijn als wij zondag kampioen worden. Niet omdat ik het Twente niet gun, want ik vind het een prima club met een prima beleid, maar vooral omdat ik het mijn club meer gun, na al die jaren net niet, en dan is die dikke middelvinger te geven naar al die jankerds in de Nederlandse stadions, die op dat moment naar hun eigen faalwedstrijd kijken die nergens om gaat. Desalniettemin vind ik het lekker om gehaat te worden, wat mij betreft blijft het ook zo. Wij zijn Ajax, fuck de rest! (en laat de rest van Nederland maar lekker voor FC Twente zijn, boeiend.)
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Ik kan me nog een spandoek herinneren met 'Dit is Twente, aanpassen of oprotten'. Vind je het dan niet vreemd dan niet vreemd dat er: al voor de bekerfinale shirts in omloop zijn met daarop de dubbel, engelse sfeeracties georganiseerd worden, the saints wordt gedraaid naar een doelpunt en allerlei hooghartige spandoeken hangen langs de snelweg (vorig jaar voetbalhoofstad van Twente, dit jaar road to victory)? Ik zie weinig meer Tukkers meer terug bij FC Twente. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Is 'wij tegen iedereen' niet juist dat je zelf een hekel hebt aan alle andere clubs? In dat geval is Ajax wel de laatste club die die titel kan dragen. Tottenham, Man Utd, Maccabi Tel Aviv, Genoa, Aberdeen, Liverpool, Anderlecht en wat hangt er allemaal wel niet meer in de Arena?
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gun het Twente wel. Vooral omdat mijn geld daar al letterlijk een paar maanden op staat maar ook omdat ik de afgelopen 7 jaar dat ik in Enschede studeer toch wel een klein zwak heb ontwikkelt. De laatste tijd is daar overigens wel een beetje een einde aan gekomen. Het was nog leuk toen ze meededen om de 3-5 plaats ofzo maar 2x achter elkaar kampioen gaat natuurlijk te ver
.
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
Laatst gewijzigd door Aanvoerder; 10-05-11 om 14:13 |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik zie ook alleen maar die vlaggen in de Arena hangen. Daarmee wordt een beeld gecreeerd dat Ajax met iedereen vrienden wil zijn.
Wel wat offtopic eigenlijk... __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Maar goed .. die spanddoek werd toen gebruikt en ik zei al dat het een begrip is , maar is nu niet meer van belang , denk ik . Wel voor Ajax , maar jij zegt het al Silenus : Het is aan de ene kant ontzettend irritant en pijnlijk tot aan je hart toe , maar ik zei ook al eerder : De laatste 7 jaar maakt Ajax alleenmaar hechter en sterker wat clubgevoelens aangaat en dat hadden wij toen ook . Ik heb ook al eerder gezegd : Op een dag komen al die fustraties uit en dat is met geen pen te beschrijven . Het is het mooiste gevoel van de wereld en misschien komt dat as.Zondag uit . Is dat niet het geval dan komt het wel op een ander moment en dan is Nederland te klein , laat staan Amsterdam . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
Twente begint steeds meer een internationale uitstraling te krijgen , maar dat wil Joop ook en als die opschriften en liedjes zijn met voorbedachte rade bedoeld . Twente wil ook in Europa iets voorstellen en ik vind dat Joop het FC Twente cultuur misschien wel aan het veranderen is , maar ik weet niet of ik daar zoveel problemen mee heb . Het mag best Engels zijn , maar vergeet nooit waar je vandaan komt en vergeet nooit je wortels . Ik ben het niet met allles eens hoor met Twente , want Twente is commercieler geworden en soms vergeet men de eigen supporters , maar wij hebben heel gauw Munsterman terurgefloten en hebben ons gelijk gehaald . Als het bovenstaande maar gebeurt dan heb ik er geen moeite mee dat we Engels worden en ik ben het ook met je eens dat wij met beide benen op de grond moeten staan en zeker niet arrogant moeten worden , want je ziet wat het met Ajax heeft gedaan en dat wil ik gewoon niet . Ajax heeft niets geleerd en als Ajax kampioen wordt dan worden ze net zo arrogant als voorheen , maar het hoort ook bij Ajax en dat heeft vooral te maken met het verleden en de prijzen die werden behaald . Wj zijn Ajax ! en wie ben jij dan wel niet ? Ken je niet .. Ik kan het niet dirigeren Blawh , maar ik weet wel ... Ik zal altijd respect houden voor andere clubs en ik hoop dat mijn club met beiden benen op de grond blijft . Laatst gewijzigd door tjekkie; 10-05-11 om 16:28 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Ik heb ook wel antipathie ( schrijf je dat zo ? , denk het niet .. ) tegen andere clubs hoor zoals AZ pfffffff vaak verloren , eveneens Ajax , Feyenoord , PSV , maar dat heb ik alleen geduderende de wedstrijd en denk dan : Verdomme ! Kut ajax ! Waarom voetballen ze zo goed ? Maar als die wedstrijd voorbij is dan kan ik wel een boek schrijven over Ajax en ook over Feyenoord en als het echt moet ook over AZ en PSV . Respect .. voor hun prestaties , maar kan ook respect hebben voor clubs die een mooie achterban hebben zoals Feyenoord , Groningen , Utrecht , Heerenveen , NAC en dat is voor mij misschien belangrijker dan prijzen winnen . Ik kan over elke club iets positiefs zeggen en ik kan met elke club meeleven en ik weet wat die supporters voelen . Roda , als je ziet wat die supporters de laatste jaren hebben meegemaakt .. Pfffffffffffff, dat was echt een nachtmerrie . willem ll .. etc etc . Ach en zo kan ik wel doorgaan .. __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Gunnen vind ik een moeilijk woord en ik gebruik liever verdiend . Tuurlijk vind ik dat Twente het op alle fronten verdiend , maar als Ajax wint dan verdienen zij het ook . Elke keer weer teruggekomen na ontslag van de trainer , met rare inkopen , verkoop van Suarez , de aanstelling van een nieuwe trainer en inpassen van nieuwe spelers zoals die Boilessen , een spits die niet wil spelen om welke reden dan ook ... etc , etc ... Zoveel tegenslagen en dan toch kampioen worden ? Dat is ook verdienen . Ik zeg er wel bij : Ik ben bang voor Zondag , want als Ajax kampioen wordt dan vrees ik echt dat Ajax de komende jaren de boventoon gaat voeren . Dat weet ik wel zeker . Die wedstrijd as. Zondag bepaalt of Ajax de aankomende jaren kampioen gaat worden en die wedstrijd bepaald of Twente . PSV en AZ ( misschien ook wel een andere club ) om de tweede plek mogen vechten . Of die wedstrijd bepaald of Twente weer sneller gaat groeien en Twente aan de top blijft meedoen . Die wedstrijd is nog nooit zo belangrijk geweest als nu . Laatst gewijzigd door tjekkie; 10-05-11 om 16:51 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Fans van andere clubs: wie gun jij titel en beker?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|