|
|
#1 |
|
Na de ontknoping van vier jaar geleden toen drie clubs nog kampioen konden worden staat er over twee weken weer een ultieme climax op het programma; Ajax en FC Twente gaan in één wedstrijd uitmaken wie landskampioen wordt. In de geschiedenis van het Nederlandse voetbal is het nog nooit voorgekomen dat op de laatste dag de titel wordt beslist in een wedstrijd tussen de titelkandidaten.
Daarom ben ik benieuwd welke ontknoping jullie meer spectaculair en toffer vinden. Probeer niet naar je eigen club te kijken, maar geef objectief je mening .
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Toch 29/04/2007, net wat toffer omdat er toen drie clubs in de race waren.
![]() Maar als Twente-supporter wordt 15/05/2011 toch de spannendste dag aller tijden.
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zonder naar resultaten of afloop te kijken ga ik voor 15 mei 2011.
Twee teams die in een onderling duel om de titel spelen en degene die verliest loopt groot risico om ook nog 3e te worden. Echt een epische dag kan dat gaan worden ![]() Daar kan 2007 voor mij niet tegenop. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gaat van de wedstrijd afhangen. Een 3-2 waarbij beide ploegen op voorsprong hebben gestaan gaat alles overtreffen. Na een half uur 2-0 (of 0-2) zal als een nachtkaars uitgaan.
2007 was geschift omdat het op doelsaldo aankwam, maar een onderlinge strijd is zoveel toffer! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Precies, het wedstrijdverloop zal daar bepalend voor zijn. Als Ajax of Twente ruim wint, blijft 29-04-07 het meest episch.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vantevoren wisten we natuurlijk niet dat het in 2007 zo ziek zou verlopen, het leek toen wel redelijk duidelijk dat AZ kampioen zou worden tegen het al uitgespeelde Excelsior.
Dit is vantevoren al ziekelijk spannend. Al staat voor hetzelfde geld Twente na een kwartier al met 3-0 voor
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gaat inderdaad om wedstrijdverloop. Als het met een knotsgekke 2-3 in de laatste minuut wordt terwijl PSV in de 93e minuut de 2-1 binnenschiet, ja, dan is dit de meest geniale ontknoping ooit. Als het in de kampioenswedstrijd echter al snel 2-0 staat en er verder weinig gebeurt, dan blijft 2007 toch memorabeler.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik weet niet wat er met je aan de hand is Ray , maar de laatste tijd open je leuke topics .
Allereerst had ik geen gevoel in 2007 , want Twente deed niet mee om de titelstrijdt , maar ik zal proberen om objectief te zijn in deze .. Je kunt ook de vraag stellen : welke is dramatischer ? Ik denk dat 2007 zenuwslopender is geweest , want op die dag was AZ virtueel kampioen ( als koploper ) , was Ajax ook kampioen ( rond de 70 ste minuut dacht ik ) en uiteindelijk is PSV kampioen geworden . Dat zal met dit laatste wedstrijd anders worden , want er kunnen er maar 2 kampioen worden en je hoeft alleen naar 1 wedstrijd te kijken en dus kun je zien of je kampioen wordt of ten onder gaat en dat is denk ik makkelijker te verwerken , omdat je het met eigen ogen ziet . Het blijft natuurlijk dramatisch als je de titel verspeelt in een rechtstreekse duel ,maar niet zoals 2007 , denk ik . En over die 2 de plek ? Ik weet dat het heel belangrijk is voor de toekomst van Twente , maar het is alles of niets .. en daar hoort geen tweede plek bij . Als we het toch 2-des worden dan is het mooi meegenomen , maar ik zal geen seconde besteden aan die tweede plek . I want it all .. en mijn maatjes ook ..
Laatst gewijzigd door tjekkie; 01-05-11 om 21:57 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Qua spanning vooraf worden dit twee helse weken. De wedstrijd zelf is afwachten, als het bij rust 2-0 of 0-2 staat wordt het een beetje raar.
Maar ik vermoed dat het tot de laatste minuut sensationeel spannend gaat worden. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik wil er niet eens aan denken, het voordeel is dat we aan een gelijkspel genoeg hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
2007 natuurlijk.
3 verschillende wedstrijden, 3 verschillende clubs die alle 3 op een bepaald moment op de dag virtueel kampioen waren en uiteindelijk 1 team die er met een doelsaldo van +1 vandoor gaat met het kampioenschap. Dat ga je nooit meer evenaren, over 2 weken is het ook wel spannend... maar veel te overzichtelijk in vergelijking met toen in 2007. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 | |
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Daarom is deze wat specialer wat mij betreft (hoewel het erop lijkt dat de knvb het zo heeft uitgekiend, je moet toch wat als de eredivisie steeds meer aftakelt). De vorige werd alleen maar speciaal omdat AZ na liet wat het negen van de tien keer zou doen.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
__________________ 2e rings user. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Het grote verschil inderdaad is dat in 2007 de spanning als een totale verrassing kwam. Ik ging er allang niet meer vanuit dat AZ zou verliezen en wij in ene weer kans zouden maken. Nu weet je dat de kans om nog kampioen te worden groter is en daardoor is de spanning vooraf ook veel groter. Maar ik zou niet kunnen zeggen welke dag specialer is, misschien achteraf inderdaad als ik weet wat het verloop en de uitkomst is geweest. In ieder geval zijn het twee hele aparte situaties, die je waarschijnlijk beide nooit meer meemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vanwege de 'complexiteit' 2007. Onderling kan trouwens erg speciaal zijn, maar dan wel in de orde van Liverpool-Arsenal 1989. Denk niet dat dat ooit overtroffen wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
29-04-07 toch denk ik. Al zal het inderdaad ook afhangen van het wedstrijd verloop bij Ajax-Twente.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ja, maar dat is dus niet gebeurd. En daarom werd het spannend.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
29.05.2007 was krankzinnig. Daar gaat dit niet aan tippen, hoewel het ook een erg uniek geval is en zeker retespannend zal zijn, zoals eigenlijk de afgelopen 5 wedstrijden ofzo met Ajax. Kan ondertussen al een zak graan tussen m'n billen samenknijpen tot een 70-karaats diamant door al het billenknijpen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Qua beleving is voor mij dit jaar veel intenser. Vooral omdat je nu eigenlijk het in eigen hand hebt.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Voor mij ook. Dit is DE KANS. In 2007 was het 'ja wij moeten met 0-9 winnen, of tenzij, mits maar, jeweettoch, ouwe, etc.'
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
De ontlading zal nu wel veel groter zijn omdat het ondertussen al 7 jaar geleden is. Om je kapot te schamen.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
29/04/2007 Natuurlijk
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Groter kans dan dit ga je niet krijgen. Gewoon WINNEN, maakt niet uit hoe en al is het in de 93e minuut door een onterechte penalty (al trek ik dat niet). Ik kan niet eens bedenken hoe mooi het gevoel is om in eigen stadion na het laatste fluitsignaal te kunnen vieren dat je kampioen bent. Volgens mij ga ik echt helemaal door het lint dan haha. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik zou iedereen op de eerste ring willen adviseren om een helm op te doen. De kans is vrij groot dat ik na het laatste fluitsignaal diagonaal naar beneden vlieg.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Godverdetyfus wat heb ik me op die dag verrot gevoeld zeg.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gevoel van de wedstrijd tegen Kiev keer 100000 denk ik hehe.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Absoluut. Ik heb echt jaren gewacht op dit moment, al zo ontelbaar vaak gedacht aan 'hoe het zou zijn'.
Nee, ik heb het niet over m'n ontmaagding. Al gaat het wel net zo voelen. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Objectief gezien niet natuurlijk.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Minstens een week dronken en de bodem van alle grachten bekijken als de 15e goed afloopt.
|
|
|
|
|
|
#41 | |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dat moeten we idd niet hebben.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Waarom moet ik nu ineens aan Playstation denken?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
29/04/2007 natuurlijk.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
2007 was toch een stuk epischer dan vanmiddag.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
zeker. Had stuk meer van Twente verwacht
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
2007 was veel bizarder, vooral de afloop ook (tweede op 1 goal...)
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
29/04/2007 of 15/05/2011?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|