![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
Verder vind ik de wens om beloften door te laten stromen naar de eerste divisie wel een opmerkelijke, in hoeverre is dit wel wenselijk? __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
In het buitenland kan het ook.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Onwenselijk. En onmogelijk te realiseren. De onderkant is net open gegaan voor amateurs. Dan zouden beloften in de gewone amateurcompetities (hoofdklasse / topklasse) mee moeten doen en van daaruit via de normale weg omhoog klimmen.
Als tweede teams toch meer reserves zijn ipv jeugd, zouden ze wat minder contracten moeten afsluiten ipv met dit proefballonnetje te komen. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
Zou ik wel positief vinden, zit niet echt te wachten op teams zonder identiteit (want dat zijn beloftenteams toch wel min of meer) in de eerste divisie. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Als het "opleidingsteams" zijn is het juist wel identiteit.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Is het dan misschien beter om een derde topklasse te maken en dan de 2e elftallen en amateurclubs erin te verdelen? Dan kunnen alle kampioenen uitmaken wie promoveert (1 of 3, maakt nu even niet uit). Zo vermeng je ze in de normale divisies en is het niet oneerlijk voor de amateurclubs (misschien alleen dan dat 2e elftallen instappen in de topklasse).
Even een ruwe schets die veel aanpassingen nodig heeft __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Moet die winnaar dan daarna tegen de beste belofte? Fc oss degradeerde vorig jaar. Moet keihard bezuinigen, knokte zich kapot om nu kampioen te worden. En dan zouden ze daarna opeens tegen Ajax2, met 7 miljoen aan transfersommen op het veld moeten strijden om terug op niveau te komen? Oneerlijke competitievervalsing. Tweede selecties dan als hele eigen club mee laten doen met eigen financiële huishouding. Gewoon afschaffen die tweede teams. Grote clubs van 40+ contracten naar 18 en de rest met je jeugd aanvullen. Maak je ook minder schulden. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Het instappen kan wmb ook lager gebeuren, maar het blijft gissen omdat de opzet in NL zo raar is __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dat eerste is zo, maar het tweede team kan wel kampioen worden. Zo werd Real Madrid Castilla al eens kampioen van de Segunda División, maar werd er uiteraard niet gepromoveerd.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik zou de jeugdelftallen gewoon in de reguliere competities laten meedraaien, maar met een maximum in de topklasse. Maar ik betwijfel eigenlijk of het echt wenselijk is...
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Ik zie er het nut niet echt van in. Snap wel dat ze er iets mee willen doen, want de beloftencompetitie wordt steeds minder serieus genomen door veel clubs, maar dit lijkt me niet de oplossing. Kan je beter zoals DRD zegt wat minder met contracten werken. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Nou, als je dus een echt beloftenteam hebt waar gericht opgeleid zal worden, dan hebben deze op langere termijn gewoon een hoger niveau om zich competitief te meten en dus te ontwikkelen. De huidige opzet is dramatisch.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Wat een verminking van je competitie om meerdere elftallen per club tot je voetbalpiramide toe te laten. Ook vreemd dat je bepaalde teams hebt die niet meedoen om promotie. En wat als er een club uit de Eredivisie degradeert die hun beloftes in de Eerste Divisie hebben?
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hoe staat het met bezoekersaantallen in het buitenland? Ik kan me voorstellen dat Ajax supporters niet zitten te wachten op Ajax2 - Cambuur.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
PSV heeft er nu wederom om gevraagd en op gewezen. Goed initiatief!
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Voor PSV misschien, maar de vraag moet ook zijn wat de clubs in de Eerste Divisie er aan hebben en of de competitie er aantrekkelijk op wordt met teams die voor spek en bonen mee doen. Het belang van het Nederlands voetbal is niet enkel het belang van de Eredivisieclubs.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dat is nu in de Topklasse toch ook min of meer zo?
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Dat is ook vrij debiel, hoewel het begrijpelijk is gezien de KNVB-regels om 16 full-profs te moeten hebben in de Eerste Divisie.
Maar de situatie daar is anders in de zin dat de teams wel de eerste elftallen van de club zijn en dus niet ondergeschikt zijn aan een ander belang. IJsselmeervogels heeft nog wel als prioriteit om kampioen worden. In een beloftenteam is het voornaamste doel het opleiden van spelers en niet het winnen van wedstrijden. Kan ook tot competitievervalsing leiden lijkt me. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Ik weet wel dat het bij Barca B en Bayern B wel anders werkt als hier met de reserves. Die ploegen hebben echt hun eigen selectie. Het zijn niet allemaal tieners ofzo. Het is echt een aparte ploeg (die weliswaar vooral uit jonkies bestaat, maar meestal ook een paar ouderen). Het zijn niet de wissels of de spelers die net buiten de boot vallen bij het eerste. Oleguer/Lodeiro/etc. zouden dan dus alsnog niet mee kunnen doen met Ajax omdat dat in principe gewoon eerste selectie spelers zijn.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kan je dan niet beter net als Ajax en Feyenoord nu al hebben een amateurtak opzetten? Al is het weer lastig om daar talenten die een full-prof contract hebben mee te laten doen, denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Is dat wel zo? Volgens mij niet, want denk niet dat er anders een Topklasse was gekomen. Meeste amateurclubs (zeg maar gerust alle) hebben helemaal geen trek om professioneel te gaan.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Maar neem niet aan dat daar dan spelers kunnen meespelen die terugkomen van een blessure ofzo. Anders had je bijvoorbeeld het afgelopen seizoen een Koevermans daar hebben voetballen enzo. Die dan een week later opeens in de ere spelen.
Lijkt me dat daar dan wel goede regels voor moeten zijn. __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Nee hoor. Bayern II speelt gewoon met oudere spelers (bijvoorbeeld Saba. Bayern heeft een aantal spelers onder contract die puur van BMII zijn gehaald. Ze hebben dus 20 1e elftal spelers (dus wanneer er blessures zijn schijven er een paar van BMII door) en ongeveer 25 BMII spelers. De spelers van het eerste spelen in principe nooit mee met BMII. In tegenstelling tot de reserves hier waar de niet-gebruikte wisselspelers of de tribuneklanten gewoon met de Reserves meedoen.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Het zijn weliswaar niet allemaal tieners, maar men dient wel allemaal onder een bepaalde leeftijd te blijven (ik meen 23 of 24). Verder als je onderdeel uitmaakt van een eerste elftal (in het geval van Spanje is dat als je een rugnummer hebt tussen de 1 en 25) mag je niet in het tweede spelen. Ook als je een bepaald aantal duels voor het eerste hebt gespeeld mag je niet meer meespelen met het B-team in het lopende seizoen (denk aan Muniain, Jordi Alba etc). __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Nouja, in Duitsland duidelijk niet. Kijk maar op Wiki (of hun officiële site). Ze hebben een paar 24+ers bijvoorbeeld.
Barca B speelt ook met Lozano (1984), Nolito (1986) en Soriano (1985), dus blijkbaar mag er sprake zijn van dispensatie spelers oid. Daarnaast zal er wel een regel zijn dat je wel bij het B-team ingeschreven moet staan (en niet te veel A-wedstrijden hebben gespeeld) wil je daaraan mee kunnen doen. En als je maar een bepaald aantal inschrijvingssplekken heb kan je dus niet je halve 1e selectie inschrijven. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nu je het zegt zijn er inderdaad een paar ouder. Wellicht dat er enkele uitzonderingen wat betreft leeftijd mogelijk zijn dan, maar sowieso geldt dat je niet bij het eerste ingeschreven mag staan wil je voor het tweede spelen.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Het is natuurlijk te hopen dat ze binnenkort kunnen promoveren zonder professioneel te hoeven gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lijkt me een prima plan, maar dan wel niet meteen in de JL instromen maar het vanuit het amateurvoetbal opbouwen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ze kunnen natuurlijk de samenwerking zoeken met een plaatselijke amateurclub en daarnaast zijn er best een aantal profclubs met een amateurtak, bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Maar wat zou er gebeuren in het theoretische geval dat een ploeg uit de PD degradeert waarvaan het tweede elftal in de Segunda division speelt?
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Maargoed, de kans dat zoiets gebeurt is vrij klein. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Volgens mij is dat Atlético al eens overkomen.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Klopt toen had Getafe mazzel
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Mocht het plan doorgaan en Jong Ajax en Jong PSV in de JL gaan spelen zouden ze er wel eisen aan moeten stellen anders kun je net zo goed het houden zoals het nu is want anders wil Jong Feyenoord en nog een hele rits straks ook in de JL gaan spelen.
De clubs die er nadeel van gaan krijgen zijn de clubs onderin de eredivisie die niet meer zo makkelijk een speler van die 2 clubs kan huren. __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
In principe zou je in een sterke topklasse met zulke ploegen kunnen beginnen, en dan kijken wat ze waard zijn. Zo voorkom je ook dat er straks 10 ploegen in de JL willen beginnen. Rechterrijtje JL en bovenkant topklasse doen niet zo heel veel voor elkaar onder.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ja, daarom.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Weet ook niet precies hoe het daar zit. Het is in principe het onder 23. Maar bij BVB II hebben dit seizoen Kehl en Owomoyela ook mee gedaan toen ze terug kwamen van een blessure. Ik meen Ribery bij Bayern II vorig jaar ook. Dus daar mogen ook de spelers van het eerste elftal in actie komen. Verder is het inderdaad wel zo dat ze een eigen selectie hebben.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Vond ik ook opvallend ja, ook al omdat ze nu niet direct een JL-waardige selectie hadden. Nu is de zondagtopklasse qua niveau iets minder, maar dan nog. Het niveauverschil blijkt toch groter dan altijd gedacht.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Wat gebeurt er als een ploeg uit de PD degradeert, maar het 2e elftal wordt kampioen van de Seguanda division. Heft dat elkaar dan op of?
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Lijkt me niet dat een tweede elftal een niveau boven het eerste elftal kan spelen.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
'Beloftenteams moeten kunnen promoveren naar eerste divisie'
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|