![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#251 |
|
De scheiding tussen betaald - en amateurvoetbal bestaat in feite toch alleen op papier? Een club als IJsselmeervogels is natuurlijk geen amateurclub in de zuivere zin van het woord. Dat is ook helemaal niet erg, maar ook daarom is het goed dat de kunstmatige scheiding tussen beiden zoveel mogelijk opgeheven wordt. Natuurlijk moet je voor de Eredivisie aan meer eisen voldoen dan voor de Topklasse, zoals aan een Topklasseclub weer andere eisen gesteld mogen worden dan aan een zesdeklasser, maar onnodige barričres moeten aan de kant geruimd worden.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
||
|
|
|
|
|
#253 |
|
Er speelt nog iets anders mee: je wilt met dat soort regels een bepaald gelijk speelveld creëren. Zodat niet de amateurs tussen de profs spelen. Nog erger is als dat ter eer en glorie van de clubbestuurders en gemeentepolitici gebeurt.
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Zolang ze zich maar aan de arbeidswetgeving houden zie ik het probleem niet.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Cirkelredenering. Die eisen zijn de arbeidswetgeving voor een deel. Das logisch want de 'voetballerij' is niet te vergelijken met welke andere sector.
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Ik weet niet of dat laatste zo is, maar waarom zou RBC verplicht moeten zijn om een X-aantal spelers voor een bepaald bedrag op de loonlijst te plaatsen waar dat een niveau lager niet zo is?
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Omdat er een grens moet zijn tussen prof en amateur. Bij prof doe je niks anders dan voetballen. Bij amateur moet je zelf weten of je er werk naast neemt maar dan moet je niet klagen. Dus voor profs is het terecht dat de spelersvakbond heeft geopperd voor bepaalde eisen (en daarnaast zorgt dat voor een level playing field op bepaalde dimensies) en bij amateurs niet. De amateurs kunnen wel betaald krijgen maar je blijft een amateur. Dus iemand die nog van wat anders zou kunnen leven. Als clubbestuurder kun je wel hogerop willen maar dan moet je ook de verantwoordelijkheden die meekomen met je mee dragen.
Het probleem in dit land is dat er teveel profclubs zijn. Twee keer 16 profclubs, met een opgekalefaterd bekertoernooi, zou meer dan voldoende zijn. Dan zit je volgens mij nog steeds boven het Europees gemiddelde. Men zou er eens oog voor moeten hebben dat er gewoon teveel zijn in dit land om levensvatbaar te runnen. Ik snap wel dat geile gemeentepolitici en bestuurders wijzen naar deze reglementen maar dat is in eerste instantie niet de kern van het probleem. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 08-06-11 om 18:39 |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
De Duitsers kennen soortgelijke regels om het goed van elkaar te scheiden. Ze kennen 56 full-prof clubs in een land van 80 miljoen inwoners. Daaronder is het semi-professioneel, zoals inderdaad een Ijsselmeervogels hier. Als je daarnaast 36 clubs van ons zet (17 miljoen inwoners) dan is het helder dat er teveel zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
Overigens lopen ook in de Duitse lagere divisies genoeg clubs rond die in feite professioneel zijn. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#260 | ||
|
Om de een of andere reden heb ik echt al jaren een verschrikkelijke hekel aan RBC en ga ze dan ook totaal niet missen, ik denk dat het door onderstaande persoon komt.
![]()
__________________ Vijf keer op rij maakt mij pas blij! |
|||
|
|
|
|
|
#261 | ||
De regels werken net als hier maar één kant op. Het staat iedereen vrij om in de lagere regionen hun bestuurders en voetballers te gaan betalen en voor een volledige werkweek te contracteren. Prima. Het enige is dat als je hogerop wilt dat dit dan een eis wordt. Waarom zo'n scheiding nodig is heb ik in de vorige posts geprobeerd te beargumenteren. |
|||
|
|
|
|
|
#262 |
|
Nee, maar clubs als Rot-Weiss Essen, Preussen Münster en Stuttgarter Kickers zijn dat de facto natuurlijk wel, maar ze spelen in één competitie met veredelde amateurclubs en tweede elftallen en daar is niets mis mee.
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
In dit land zijn gewoon teveel profclubs. Dan kun je het zo doen dat dit land slechts één volledige profdivisie kent (de eredivisie) en het daaronder vrij is maar dat lijkt me geen gewenste situatie. Het lijkt me voor de competitiviteit en niveau goed dat tenminste twee profdivisies bestaan. Dat beschermt zoals gezegd ook een beetje de speler. Wanneer ambitieuze clubbestuurders een stapje hogerop willen dan wordt de speler daar iig beter van dan slechter. |
||
|
|
|
|
|
#265 |
|
Jup, toen we ternauwernood daarna toch nog met 1-0 wonnen van RBC.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
||
|
|
|
|
|
#267 |
|
2 keer 16 clubs (zoals zo veel kleinere landen) en dan inderdaad 12 tot en met 18 van selectie semi-prof zou nog kunnen. Maar dan moeten zij niet in een wild west situatie komen te zitten dat van alles van hen wordt gevraagd maar in feite tweederangs spelers zijn (tussen wal en schip komen).
|
|
|
|
|
|
|
#268 | |
Zijn clubs als RBC en Haarlem wel levensvatbaar. En kunnen clubs ook makkelijker doorstromen vanuit de topklasse. |
||
|
|
|
|
|
#269 |
|
Geweldig dat ze failliet zijn. Volstrek overbodig clubje. Nu ook RKC nog graag even, en als het even kan nog 2 Limburgse clubs opdoeken en dan zijn weer een beetje in evenwicht.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
||
|
|
|
|
|
#272 |
|
Alsof het wat uitmaakt of je met 20, 18 of 16 clubs in een competitie zit, zolang de KNVB blijft vasthouden aan minimaal 16 contractspelers zullen veel JL-clubs in de problemen blijven komen. Maar de KNVB-bobo's zijn drukker met een snoepreisje naar Zuid-Amerika dan dat ze zich inzetten voor de basis van het Nederlandse voetbal.
|
|
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Ik snap het niet. In Engeland, Duitsland, België etc vindt iedereen kleine clubs en lagere liga's geweldig, hier voegen ze niets toe, stellen ze niets voor en kunnen ze dus worden opgedoekt.... ![]() R.I.P RBC! Sterkte aan de fans! |
||
|
|
|
|
|
#274 |
|
Go Your Own Way
|
Laat SCH dan lekker in het graf zakken. Geef mij maar Cambuur Leeuwarden.
__________________ "Rock and Roll: Music for the neck downwards" - Keith Richards |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
En idd, sterkte aan de 3 fans. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#276 |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Sorry.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Ja, je hebt ook wel gelijk. Hij was ook te makkelijk om te maken.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Redactie
|
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Haal jij je avatar maar eens weg, dat doet mij pijn als Ajacied.
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
||
|
|
|
|
|
#284 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Precies, Heerenveen heeft de eerste veertig jaar van het betaald voetbal in de onderste regionen vertoefd en het scheelde niet veel of het had de sanering van 1971 niet overleefd.
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Derksen en co hebben totaal geen verstand van de JL en de Topklasse, sterker nog zelfs niet van de onderkant van de Eredivisie. Die flauwe grappen over Excelsior etc. ben ik inmiddels ook wel zat van hem. |
||
|
|
|
|
|
#287 | |
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#288 |
|
Zou gaaf zijn als ze dan binnen twee jaar terug zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Of langer, het is in ieder geval mooi dat ze op redelijk niveau kunnen blijven acteren en dan is het faillissement ook niet zo erg. De tijd zal het leren of ze weer in staat zijn om een volwaardige eerste divisieclub op te kunnen bouwen.
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
In het buitenland is het wel vaker gedaan Napoli bjivoorbeeld.
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Precies, Fiorentina is ook een voorbeeld en in Engeland en Duitsland zie je clubs ook wegzakken om dan jaren, zo niet decennia, later weer terug te komen.
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Wordt wel hard werken aan een selectie dan, aangezien op 15 juni geen spelers meer naar amateurclubs kunnen. Behalve contractspelers van BVO's dan, maar of die naar Hoofdklasser RBC willen....
Jasper de Muijnck zou in elk geval assistent van Hellemons kunnen worden. En ondertussen wordt het hoofdveld mogelijk uit het stadion gehaald en verkocht door de aannemer. Was nog niet afbetaald door RBC en er zijn kandidaat kopers genoeg. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Is het dan nog steeds de bedoeling dat Hellemons trainer wordt?
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Vooralsnog wel ja, tenzij hij zelf niet meer wil. Dan kan De Muijnck misschien zelfs hoofdcoach worden. Maar Hellemons is wel een clubman.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
RBC raakt zo goed als zeker licentie kwijt.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|