Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-06-11, 17:42 Standaard   #251
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Het lijkt me logisch dat als je betaald voetbal wilt spelen je aan eisen moet voldoen. Ook ter bescherming van de spelers.
De scheiding tussen betaald - en amateurvoetbal bestaat in feite toch alleen op papier? Een club als IJsselmeervogels is natuurlijk geen amateurclub in de zuivere zin van het woord. Dat is ook helemaal niet erg, maar ook daarom is het goed dat de kunstmatige scheiding tussen beiden zoveel mogelijk opgeheven wordt. Natuurlijk moet je voor de Eredivisie aan meer eisen voldoen dan voor de Topklasse, zoals aan een Topklasseclub weer andere eisen gesteld mogen worden dan aan een zesdeklasser, maar onnodige barričres moeten aan de kant geruimd worden.

Oud 08-06-11, 17:45 Standaard   #252

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

De scheiding tussen betaald - en amateurvoetbal bestaat in feite toch alleen op papier? Een club als IJsselmeervogels is natuurlijk geen amateurclub in de zuivere zin van het woord. Dat is ook helemaal niet erg, maar ook daarom is het goed dat de kunstmatige scheiding tussen beiden zoveel mogelijk opgeheven wordt. Natuurlijk moet je voor de Eredivisie aan meer eisen voldoen dan voor de Topklasse, zoals aan een Topklasseclub weer andere eisen gesteld mogen worden dan aan een zesdeklasser, maar onnodige barričres moeten aan de kant geruimd worden.
Wat is er onnodig aan om te eisen dat je dan een x-aantal spelers voor een bepaald minimum op de loonlijst hebt staan?

Oud 08-06-11, 17:49 Standaard   #253

Er speelt nog iets anders mee: je wilt met dat soort regels een bepaald gelijk speelveld creëren. Zodat niet de amateurs tussen de profs spelen. Nog erger is als dat ter eer en glorie van de clubbestuurders en gemeentepolitici gebeurt.

Oud 08-06-11, 17:51 Standaard   #254
Ik niet!

[...]

Wat is er onnodig aan om te eisen dat je dan een x-aantal spelers voor een bepaald minimum op de loonlijst hebt staan?
Zolang ze zich maar aan de arbeidswetgeving houden zie ik het probleem niet.

Oud 08-06-11, 17:52 Standaard   #255

[...]

Zolang ze zich maar aan de arbeidswetgeving houden zie ik het probleem niet.
Cirkelredenering. Die eisen zijn de arbeidswetgeving voor een deel. Das logisch want de 'voetballerij' is niet te vergelijken met welke andere sector.

Oud 08-06-11, 17:58 Standaard   #256
Ik niet!

[...]

Cirkelredenering. Die eisen zijn de arbeidswetgeving voor een deel. Das logisch want de 'voetballerij' is niet te vergelijken met welke andere sector.
Ik weet niet of dat laatste zo is, maar waarom zou RBC verplicht moeten zijn om een X-aantal spelers voor een bepaald bedrag op de loonlijst te plaatsen waar dat een niveau lager niet zo is?

Oud 08-06-11, 18:35 Standaard   #257

Omdat er een grens moet zijn tussen prof en amateur. Bij prof doe je niks anders dan voetballen. Bij amateur moet je zelf weten of je er werk naast neemt maar dan moet je niet klagen. Dus voor profs is het terecht dat de spelersvakbond heeft geopperd voor bepaalde eisen (en daarnaast zorgt dat voor een level playing field op bepaalde dimensies) en bij amateurs niet. De amateurs kunnen wel betaald krijgen maar je blijft een amateur. Dus iemand die nog van wat anders zou kunnen leven. Als clubbestuurder kun je wel hogerop willen maar dan moet je ook de verantwoordelijkheden die meekomen met je mee dragen.
Het probleem in dit land is dat er teveel profclubs zijn. Twee keer 16 profclubs, met een opgekalefaterd bekertoernooi, zou meer dan voldoende zijn. Dan zit je volgens mij nog steeds boven het Europees gemiddelde. Men zou er eens oog voor moeten hebben dat er gewoon teveel zijn in dit land om levensvatbaar te runnen. Ik snap wel dat geile gemeentepolitici en bestuurders wijzen naar deze reglementen maar dat is in eerste instantie niet de kern van het probleem.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 08-06-11 om 18:39

Oud 08-06-11, 18:41 Standaard   #258

De Duitsers kennen soortgelijke regels om het goed van elkaar te scheiden. Ze kennen 56 full-prof clubs in een land van 80 miljoen inwoners. Daaronder is het semi-professioneel, zoals inderdaad een Ijsselmeervogels hier. Als je daarnaast 36 clubs van ons zet (17 miljoen inwoners) dan is het helder dat er teveel zijn.

Oud 08-06-11, 18:43 Standaard   #259
Ik niet!

De Duitsers kennen soortgelijke regels om het goed van elkaar te scheiden. Ze kennen 56 full-prof clubs in een land van 80 miljoen inwoners. Daaronder is het semi-professioneel, zoals inderdaad een Ijsselmeervogels hier. Als je daarnaast 36 clubs van ons zet (17 miljoen inwoners) dan is het helder dat er teveel zijn.
Maar als dat laatste zo is dan pleit dat juist voor een minder strikte scheiding.

Overigens lopen ook in de Duitse lagere divisies genoeg clubs rond die in feite professioneel zijn.

Oud 08-06-11, 18:46 angry   #260

Priko's Voetbal Forum schermafbeelding

Om de een of andere reden heb ik echt al jaren een verschrikkelijke hekel aan RBC en ga ze dan ook totaal niet missen, ik denk dat het door onderstaande persoon komt.

José Fortes Rodriguez born 13 March 1972 in Galicia, Spain is a former professional footballer who played as a defender for AZ Alkmaar, RBC Roosendaal and SC Voorland. He was famous for gaining many red cards, and his innocent face afterwards. Some people say he wears mascara every match. However, everyone acknowledges that he was one of the best defenders in the history of the Eredivisie.
Fortes Rodriguez zei zondag voor de televisiecamera's van Talpa dat scheidsrechter Temmink uiterlijke kenmerken vertoont van iemand die lijdt aan het syndroom van Down.

Oud 08-06-11, 18:48 Standaard   #261

[...]

Maar als dat laatste zo is dan pleit dat juist voor een minder strikte scheiding.
Niet bepaald. Als je tot de drie hoogste divisies wilt toetreden dan moet je een fullprof club worden. Niet wezenlijk anders dan hier.

Overigens lopen ook in de Duitse lagere divisies genoeg clubs rond die in feite professioneel zijn.
Dat je je spelers betaald wil nog niet zeggen dat je een professionele club bent.

De regels werken net als hier maar één kant op. Het staat iedereen vrij om in de lagere regionen hun bestuurders en voetballers te gaan betalen en voor een volledige werkweek te contracteren. Prima. Het enige is dat als je hogerop wilt dat dit dan een eis wordt. Waarom zo'n scheiding nodig is heb ik in de vorige posts geprobeerd te beargumenteren.

Oud 08-06-11, 18:54 Standaard   #262
Ik niet!

[...]
Dat je je spelers betaald wil nog niet zeggen dat je een professionele club bent.
Nee, maar clubs als Rot-Weiss Essen, Preussen Münster en Stuttgarter Kickers zijn dat de facto natuurlijk wel, maar ze spelen in één competitie met veredelde amateurclubs en tweede elftallen en daar is niets mis mee.

Oud 08-06-11, 18:57 Standaard   #263
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Priko Bekijk bericht
[...]Om de een of andere reden heb ik echt al jaren een verschrikkelijke hekel aan RBC en ga ze dan ook totaal niet missen, ik denk dat het door onderstaande persoon komt.

[afbeelding: link]
Is wel in Ellemieke Vermolen geweest.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 19:00 Standaard   #264

[...]

Nee, maar clubs als Rot-Weiss Essen, Preussen Münster en Stuttgarter Kickers zijn dat de facto natuurlijk wel, maar ze spelen in één competitie met veredelde amateurclubs en tweede elftallen en daar is niets mis mee.
Dat soort scheve situaties moet je juist zo veel mogelijk proberen te vermijden. De Duitsers hebben een streep gezet bij 56 clubs, als je daartussen wilt komen dan moet je volledig professionele club zijn. Daaronder heb je net als bij ons dat semi-profs tussen de amateurs spelen ja.
In dit land zijn gewoon teveel profclubs. Dan kun je het zo doen dat dit land slechts één volledige profdivisie kent (de eredivisie) en het daaronder vrij is maar dat lijkt me geen gewenste situatie. Het lijkt me voor de competitiviteit en niveau goed dat tenminste twee profdivisies bestaan. Dat beschermt zoals gezegd ook een beetje de speler. Wanneer ambitieuze clubbestuurders een stapje hogerop willen dan wordt de speler daar iig beter van dan slechter.

Oud 08-06-11, 19:12 thumb up   #265
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Runselpink Bekijk bericht
[...]

Was dat niet in het Oosterpark? 1e wedstrijd van seizoen 04/05?
Jup, toen we ternauwernood daarna toch nog met 1-0 wonnen van RBC.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 19:27 Standaard   #266
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Het probleem in dit land is dat er teveel profclubs zijn. Twee keer 16 profclubs, met een opgekalefaterd bekertoernooi, zou meer dan voldoende zijn. Dan zit je volgens mij nog steeds boven het Europees gemiddelde. Men zou er eens oog voor moeten hebben dat er gewoon teveel zijn in dit land om levensvatbaar te runnen. Ik snap wel dat geile gemeentepolitici en bestuurders wijzen naar deze reglementen maar dat is in eerste instantie niet de kern van het probleem.
Ook met 2x 16 clubs, zullen er clubs in problemen blijven komen. Laat de nummer 12 tot 18 van de selectie semi-prof zijn, dan scheelt dat al veel loonkosten. Ik zie het probleem daarvan niet in.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 19:30 Standaard   #267

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
[...]Ook met 2x 16 clubs, zullen er clubs in problemen blijven komen. Laat de nummer 12 tot 18 van de selectie semi-prof zijn, dan scheelt dat al veel loonkosten. Ik zie het probleem daarvan niet in.
2 keer 16 clubs (zoals zo veel kleinere landen) en dan inderdaad 12 tot en met 18 van selectie semi-prof zou nog kunnen. Maar dan moeten zij niet in een wild west situatie komen te zitten dat van alles van hen wordt gevraagd maar in feite tweederangs spelers zijn (tussen wal en schip komen).

Oud 08-06-11, 21:27 Standaard   #268
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Omdat er een grens moet zijn tussen prof en amateur. Bij prof doe je niks anders dan voetballen. Bij amateur moet je zelf weten of je er werk naast neemt maar dan moet je niet klagen. Dus voor profs is het terecht dat de spelersvakbond heeft geopperd voor bepaalde eisen (en daarnaast zorgt dat voor een level playing field op bepaalde dimensies) en bij amateurs niet. De amateurs kunnen wel betaald krijgen maar je blijft een amateur. Dus iemand die nog van wat anders zou kunnen leven. Als clubbestuurder kun je wel hogerop willen maar dan moet je ook de verantwoordelijkheden die meekomen met je mee dragen.
Als er semi profs toegestaan zijn in de eerste divisie.

Zijn clubs als RBC en Haarlem wel levensvatbaar.

En kunnen clubs ook makkelijker doorstromen vanuit de topklasse.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 23:08 Standaard   #269
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldig dat ze failliet zijn. Volstrek overbodig clubje. Nu ook RKC nog graag even, en als het even kan nog 2 Limburgse clubs opdoeken en dan zijn weer een beetje in evenwicht.

Oud 08-06-11, 23:43 thumb up   #270

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
Geweldig dat ze failliet zijn. Volstrek overbodig clubje. Nu ook RKC nog graag even, en als het even kan nog 2 Limburgse clubs opdoeken en dan zijn weer een beetje in evenwicht.

Oud 08-06-11, 23:45 Standaard   #271

Oorspronkelijk geplaatst door rja Bekijk bericht
[...]
Als er semi profs toegestaan zijn in de eerste divisie.

Zijn clubs als RBC en Haarlem wel levensvatbaar.

En kunnen clubs ook makkelijker doorstromen vanuit de topklasse.
Dat is waar maar er zijn dus ook tegenargumenten te noemen

Oud 09-06-11, 09:16 Standaard   #272
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Alsof het wat uitmaakt of je met 20, 18 of 16 clubs in een competitie zit, zolang de KNVB blijft vasthouden aan minimaal 16 contractspelers zullen veel JL-clubs in de problemen blijven komen. Maar de KNVB-bobo's zijn drukker met een snoepreisje naar Zuid-Amerika dan dat ze zich inzetten voor de basis van het Nederlandse voetbal.
WheeledWarrior is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 09:22 thumb down   #273

Bramos FCE's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoelang was jouw clubje wel niet een volstrekt overbodig clubje...??? Zonder kleine clubs geen competitie!

Ik snap het niet. In Engeland, Duitsland, België etc vindt iedereen kleine clubs en lagere liga's geweldig, hier voegen ze niets toe, stellen ze niets voor en kunnen ze dus worden opgedoekt....

R.I.P RBC!
Sterkte aan de fans!
Bramos FCE is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 09:28 puh   #274
Go Your Own Way

Laat SCH dan lekker in het graf zakken. Geef mij maar Cambuur Leeuwarden.

Oud 09-06-11, 10:39 arrow   #275
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bramos FCE Bekijk bericht
[...]

Ik snap het niet. In Engeland, Duitsland, België etc vindt iedereen kleine clubs en lagere liga's geweldig, hier voegen ze niets toe, stellen ze niets voor en kunnen ze dus worden opgedoekt....

R.I.P RBC!
Sterkte aan de fans!
Dat komt door de competitie opzet en het feit dat je niet kon degraderen (tot vrij recent). Je voetbalt dus echt nergens om onderin.
En idd, sterkte aan de 3 fans.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 10:43 Standaard   #276
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]

En idd, sterkte aan de 3 fans.
Volstrekt onnodig om zo denigrerend te doen.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 10:47 sad   #277
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
[...]

Volstrekt onnodig om zo denigrerend te doen.
Sorry.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 09-06-11, 10:50 Standaard   #278
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Sorry.
Ja, nee, lekkere opmerking is het. Je zal maar je hele leven lang fan zijn geweest van RBC en dan dit soort reacties moeten lezen.

Niet dat ik iets met RBC heb, maar zulke reacties zijn dan ook weer jammer.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 10:52 arrow   #279
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
[...]

Ja, nee, lekkere opmerking is het. Je zal maar je hele leven lang fan zijn geweest van RBC en dan dit soort reacties moeten lezen.

Niet dat ik iets met RBC heb, maar zulke reacties zijn dan ook weer jammer.
Ja, je hebt ook wel gelijk. Hij was ook te makkelijk om te maken.

Oud 09-06-11, 10:54 Standaard   #280
Redactie

[...]
Ja, je hebt ook wel gelijk. Hij was ook te makkelijk om te maken.
het staat er nog steeds... (verwijderen aub)
r.olyslager is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 10:55 Standaard   #281

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door r.olyslager Bekijk bericht
[...]

Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 10:58 thumb down   #282
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door r.olyslager Bekijk bericht
[...]

Haal jij je avatar maar eens weg, dat doet mij pijn als Ajacied.

Oud 09-06-11, 11:00 thumb up   #283
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Hoelang was jouw clubje wel niet een volstrekt overbodig clubje...??? Zonder kleine clubs geen competitie!

R.I.P RBC!
Sterkte aan de fans!
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 11:20 Standaard   #284
[...]

R.I.P RBC!
Sterkte aan de fans!
Komt ook een beetje door de stemmingmakerij van figuren als Derksen. Die lult ook dat het niveau in de Topklasse veel hoger ligt dan in de Juup en het is ook makkelijk scoren door tegen de kleine clubs aan te schoppen.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-11, 11:22 Standaard   #285
Ik niet!

[...]

Hoelang was jouw clubje wel niet een volstrekt overbodig clubje...???
Precies, Heerenveen heeft de eerste veertig jaar van het betaald voetbal in de onderste regionen vertoefd en het scheelde niet veel of het had de sanering van 1971 niet overleefd.

Oud 09-06-11, 17:15 Standaard   #286
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Barnet_Bee Bekijk bericht
[...]

Komt ook een beetje door de stemmingmakerij van figuren als Derksen. Die lult ook dat het niveau in de Topklasse veel hoger ligt dan in de Juup en het is ook makkelijk scoren door tegen de kleine clubs aan te schoppen.
Dat het niveau in de Topklasse niet hoger ligt heeft FC Oss dit jaar wel bewezen. Slechts 1 nederlaag in 30 competitieduels. De zaterdagafdeling is wel sterker, maar ook daar komt het gros van de clubs over een heel seizoen tekort tegen de JL-clubs. Ik denk dat alleen IJsselmeervogels, Spakenburg en Rijnsburgse Boys een beetje leuk mee hadden kunnen doen. Rest was gewoon onderaan geeindigd in de JL.

Derksen en co hebben totaal geen verstand van de JL en de Topklasse, sterker nog zelfs niet van de onderkant van de Eredivisie. Die flauwe grappen over Excelsior etc. ben ik inmiddels ook wel zat van hem.
WheeledWarrior is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-11, 11:12 Standaard   #287
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

RBC denkt aan hoofdklasse
RBC werkt aan een plan B voor de toekomst van de club: een doorstart in de Hoofdklasse.

Secretaris van het stichtingsbestuur van de failliete Roosendalers, Henk Claassens, rijdt vrijdag naar Zeist om zich daar door de KNVB bij te laten praten over de mogelijkheden, zo weet BN/De Stem.

"We willen weten wat de KNVB precies van ons verlangt. De tijd dringt. Binnen een week, voor 15 juni, moet het rond zijn, want anders laat de KNVB ons niet meer toe tot de Hoofdklasse. Deze kans is eenmalig. De jeugdafdeling van de club, met 120 leden en zes elftallen op een hoog niveau, willen wij heel graag behouden. Dat kan als hoofdklasser. Daarom zetten we daar nu op in."

Oud 10-06-11, 11:19 Standaard   #288
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou gaaf zijn als ze dan binnen twee jaar terug zijn.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-11, 11:22 Standaard   #289
Ik niet!

Of langer, het is in ieder geval mooi dat ze op redelijk niveau kunnen blijven acteren en dan is het faillissement ook niet zo erg. De tijd zal het leren of ze weer in staat zijn om een volwaardige eerste divisieclub op te kunnen bouwen.

Oud 10-06-11, 11:29 Standaard   #290
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

In het buitenland is het wel vaker gedaan Napoli bjivoorbeeld.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-11, 11:31 Standaard   #291
Ik niet!

Precies, Fiorentina is ook een voorbeeld en in Engeland en Duitsland zie je clubs ook wegzakken om dan jaren, zo niet decennia, later weer terug te komen.

Oud 11-06-11, 20:10 Standaard   #292
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Wordt wel hard werken aan een selectie dan, aangezien op 15 juni geen spelers meer naar amateurclubs kunnen. Behalve contractspelers van BVO's dan, maar of die naar Hoofdklasser RBC willen....

Jasper de Muijnck zou in elk geval assistent van Hellemons kunnen worden.

En ondertussen wordt het hoofdveld mogelijk uit het stadion gehaald en verkocht door de aannemer. Was nog niet afbetaald door RBC en er zijn kandidaat kopers genoeg.

methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-06-11, 20:11 Standaard   #293
Ik niet!

Is het dan nog steeds de bedoeling dat Hellemons trainer wordt?

Oud 11-06-11, 20:15 Standaard   #294
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Is het dan nog steeds de bedoeling dat Hellemons trainer wordt?
Vooralsnog wel ja, tenzij hij zelf niet meer wil. Dan kan De Muijnck misschien zelfs hoofdcoach worden. Maar Hellemons is wel een clubman.

methodmich is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletinŽ
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site