![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
![]() Dit topic gaat niet over zomaar een amateurclub, maar over FC New Amsterdam. Een in 2010 opgerichte vereniging met grootse plannen. De multiculturele club is ontstaan op initiatief van onder meer Nordin Wooter en Kiki Musampa. De oud-profs zijn als initiatiefnemers niet alleen (jeugd)voorzitter, maar ook spelend lid van FC New Amsterdam 1. Voormalig teamgenoot bij Ajax Tarik Oulida en rapper Yes-R spelen eveneens wekelijks hun wedstrijd in het eerste elftal. En dat doen ze niet onverdienstelijk; met een uitmuntend doelsaldo is de nieuwe vereniging momenteel koploper van de zondag 6e klasse B: http://senioren.voetbal.nl/clubs-com...tslagen/228601 De missie is het doorstomen naar de top van het amateurvoetbal. De 6e klasse is men zeker al ontgroeit, maar het zal nog even duren voordat er in de competitie op echt hoog niveau kan worden gespeeld. Om toch al tegen betere tegenstanders in actie te komen, speelt de club overal in het land oefenwedstrijden tegen clubs uit hogere amateurklassen. Ondergetekende schreef hier (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/n...ml#post2511343) over de oefenwedstrijd van zijn club tegen de Amsterdammers en zodoende werd geopperd een eigen topic voor ze aan te maken. Nou.. bij deze. Website: FC New Amsterdam ![]()
Laatst gewijzigd door Yeahinho; 04-02-11 om 13:31 Reden: link naar KNVB-pagina toegevoegd |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Zou ook niet best zijn als je met Oulida, Musampa en Wooter niet kampioen in de zesde klasse wordt.
![]() Maar een goed initiatief denk ik. Wel jammer van de Engelse naam. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zijn er al veldslagen geweest?
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Die website van ze werkt wel echt heeeeeeeeel kut.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Wat een domme website, matig die Engelse naam en op een allochtonenelftal met Yes-R zit ik niet te wachten.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Inderdaad, flash
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leuk om te volgen. Ben benieuwd of ze hun ambities waar kunnen maken.....
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
De stand:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Die halen dus gewoon de 200 doelpunten aan het einde van de competitie
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
6e klasse is ook wel extreem laag hoor.
Dat zijn gewoon bierteams. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
102 goals in 11 wedstrijden
.Leuk leuk. Ff blijven volgen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Go Your Own Way
|
Leuk initiatief. Eh... het bestuur nodigd uit (website)?
__________________ "Rock and Roll: Music for the neck downwards" - Keith Richards |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik vind het wel een grappig idee en leuk van die jongens om zo vanaf scratch te beginnen. De naam is dan wel weer érg jammer..
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Knollendam - Real Sranang
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik weet niet waar en hoe Brord heeft gezocht, maar dit is de KNVB-pagina van de zondag 6e klasse B, district West I:
http://senioren.voetbal.nl/clubs-com...tslagen/228601 |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Brord? Ik kan het trouwens niet zien, maar goed.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Je moet ingelogd zijn om die pagina te bekijken. Vandaar dat ik een screenshot van de stand gepost heb hier.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Weet je wat eigenlijk stom is. Er bestaat een plaats in Nederland die Nieuw-Amsterdam heet...
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
En Nieuw-Dordrecht, Nieuw-Weerdinge, Nieuw-Heeten, Nieuw-Schoonebeek, Nieuw-Vennep, Nieuw-Loosdrecht, Nieuw Helvoet, Nieuw-Beijerland, Nieuw-lekkerland, Nieuwleusen, Nieuwegein,Nieuw-Groevenbeek, Nieuw-Milligen, Nieuw-Dijk, Nieuw-Bergen, et cetera et cetera
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Gaat erom dat de naam verwarrend is wat betreft de locatie van de club.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Mooi topic Yeahinho!
![]() Ik ben benieuwd hoe ver ze kunnen komen. De laatste jaren zijn wel vaker teams aardig snel opgeklommen, zoals Young Boys en FC Chabab. In die categorie moet je deze club ook een beetje plaatsen denk ik. Maar de weg is nog heeeeel lang. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kerel, zesde klasse.
Ik zie het al voor me. Eerste wedstrijd van die klasse. De avond ervoor flink wezen stappen nog brak kom je op de club aan. "Vandaag spelen we tegen FC New Amsterdam" Dan denk je hmm, een nieuw team zal vast niet veel bijzonders zijn. Je loopt het veld op en kijkt bij de tegenstander."He what the fuck? Die gasten lijken wel oud profspelers. Zijn dat niet Oulida, Wooter en Musampa?" Lekkere dag heb je dan.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
FC New Amsterdam
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Ik zag dat ook RAP in die klasse speelt. Is dat het oude RAP, dat de eerste kampioen van Nederland was?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
||
|
|
|
|
|
#36 |
Prachtige ambiance en sfeer ook. Knollendam. Prachtig!
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Knollendam en Jisp
. Daar heb ik in de F'jes nog wel eens tegen gespeeld.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Eigenlijk een beetje erg sneu. Ook meteen de bal meepakken om zo snel mogelijk weer te scoren.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Aan de houding van de tegenstanders te zien stond het ook al 0-7 ofzo.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Heb een paar jaar geleden op een familietoernooitje tegen Glenn Helder gespeeld
Begonnen ze ook wild fanatiek te voetballen, loeihard trappen. Toen maar even duidelijk gemaakt dat het een familietoernooi was, dat er een vrouw op doel stond en dat de helft nog geen bal over 3 meter kon passen Wel een held btw, erg relaxte gast verder. __________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Snap eigenlijk niet waarom ze geen aanvraag hebben ingediend bij de KNVB om een paar klasses hoger te voetballen....
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Die coaching bij dat filmpje...
In de 16. Nog een voorzet. Nog een voorzet. Is dat Yes-R die daar zo loopt te azen in de 16? Slecht zeg. Voorzet van Wooter is ook knap slecht. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Waarom is dat sneu? Leuk toch?
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Je stroomt altijd onderaan in, tenzij je een fusieclub bent.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Gewoon sowieso, "Knollendam" en dan ook nog die koeien op de achtergrond in dat weiland.
Godverdomme.
Laatst gewijzigd door Kriegel; 10-02-11 om 01:51 __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ja, maar die hadden het elftal teruggetrokken, maar de club bleef bestaan. Al is het een idiote oplossing, ben ik met je eens.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
FC New Amsterdam, op naar de top
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|