Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Bekijk resultaten enquête: Voor welke optie zijn jullie?
Optie 1: Laten zoals het nu is 9 45,00%
Optie 2: De middenweg, zoals in Duitsland 6 30,00%
Optie 3: Grote doorstroom, zoals in de grote competities 5 25,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-01-11, 21:54 Standaard   #1

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Zijn jullie voor of tegen betere doorstroom Jupiler League > Eredivisie of tegen?
Je hebt verschillende manieren.

1) Laten zoals het nu is. De nummer laatst uit de Eredivisie degradeert meteen en de nummer één van de Jupiler League promoveert meteen. Nummers twee tot en met negen (gemiddeld gezien, aangezien periodes) spelen playoffs samen met de nummers 16 en 17 van de Eredivisie.

2) De middenweg, zoals in Duitsland. De nummers één en twee van de Jupiler League zouden rechtstreeks promoveren en de nummers 17 en 18 van de Eredivisie rechtstreeks degraderen. Nummers 3 tm 9 (gemiddeld gezien, aangezien periodes) samen met nummer 16 van de Eredivisie spelen playoffs.

3) Een grote doorstroom, zoals in de grote competities. De laatste drie van de Eredivisie degraderen en de eerste drie van de Jupiler League promoveren (eventueel nog met een playoff constructie: nummers 1 en 2 van Jupiler League promoveren rechtstreeks en 3 tm 9 gemiddeld, aangezien periodes spelen voor de derde promotieplek).

Ik ben benieuwd hoe het hier gemiddeld ligt. Daarom een poll.
Charie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-01-11, 22:04 Standaard   #2

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Het financiële en sportieve verschil is tussen de Eredivisie en Jupiler gewoon te groot voor 2 of 3 directe door stromingen. Als je al kijkt naar de begrotingen zou alleen Sparta in de eredivisie thuis horen, voor de rest is het gewoon een te groot gat. VVV doet het nu een paar seizoenen erg leuk maar dit seizoen vallen ze ook door de mand. Het is lastig om elk seizoen goede spelers te halen voor weinig geld, op ten duur kom je jezelf ook tegen.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-11, 22:06 Standaard   #3

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Het financiële en sportieve verschil is tussen de Eredivisie en Jupiler gewoon te groot voor 2 of 3 directe door stromingen. Als je al kijkt naar de begrotingen zou alleen Sparta in de eredivisie thuis horen, voor de rest is het gewoon een te groot gat. VVV doet het nu een paar seizoenen erg leuk maar dit seizoen vallen ze ook door de mand. Het is lastig om elk seizoen goede spelers te halen voor weinig geld, op ten duur kom je jezelf ook tegen.
Klopt, aan de andere kant geeft het ook weer kansen voor (top) Jupiler clubs om te groeien, of een poging daartoe.
Oud 25-01-11, 22:14 bulb   #4

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo groot mogelijke doorstroming. Verandering van spijs doet eten. Bovendien wordt het verschil tussen de Eredivisie en Jupiler League dan ook wat kleiner, want die tweede is echt een verschrikking. Al komt daar hopelijk met doorstroming van onderen ook al wat verandering in.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-11, 22:33 Standaard   #5

Clesar03's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het eigenlijk wel leuk zoals het nu is, het geeft kansen aan clubs uit de Jupiler League die op basis van hun resultaten in principe wellicht niet zouden thuishoren in de eredivisie (hoewel ze wel iets gepresteerd hebben). Natuurlijk vallen deze clubs uiteindelijk vaak wel terug, maar ik kan het wel waarderen, ook omdat je ook vaak ziet dat dit soort clubs vrij aanvallend kunnen spelen, en zelfs grotere clubs kunnen verslaan (zie VVV enkele jaren geleden).
Bovendien is de nacompetitie een erg spannend slot van de competitie, zoals ik ook zelf vaker in het stadion heb mogen ervaren.
Clesar03 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-11, 22:36 Standaard   #6
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou graag een extra club direct zien 'verdwijnen'. Goed voor de doorstroming .
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-01-11, 12:40 Standaard   #7
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben voor een Engels systeem 3 clubs direct degraderen en 6 clubs die er in de competitie eronder om spelen. Waarvan de eerste twee direct promoveren en die andere een mini toernooi spelen om die laatste plek. Ik denk dat het het niveau in de Jupiler League ten goede komt.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-11, 12:56 Standaard   #8

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Ik ben voor een Engels systeem 3 clubs direct degraderen en 6 clubs die er in de competitie eronder om spelen. Waarvan de eerste twee direct promoveren en die andere een mini toernooi spelen om die laatste plek. Ik denk dat het het niveau in de Jupiler League ten goede komt.
Eens. En daardoor het algemene niveau dus ook.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-11, 13:01 arrow   #9
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Het zou inderdaad het niveau van de Jupiler leaugue omhoogtrekken, maar ik denk ook het niveau van de eredivisie omlaag. Het verschil tussen de Jupiler league en Eredivisie is gewoon te groot op het moment. 3 degradanten is denk ik iets teveel van het goede, 2 + playoffs voor laatste plek lijkt me beter, of laten zoals het nu is.

Oud 26-01-11, 13:07 Standaard   #10

Degradatie komt voor een eredivisieclub natuurlijk hard aan. Maar als je met de grote doorstroom hebt is het veel minder moeilijk terug te keren. Nu moet je kampioen worden, dat is niet iedere club gegeven.
Oud 26-01-11, 13:11 arrow   #11
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Charie Bekijk bericht
Degradatie komt voor een eredivisieclub natuurlijk hard aan. Maar als je met de grote doorstroom hebt is het veel minder moeilijk terug te keren. Nu moet je kampioen worden, dat is niet iedere club gegeven.
Je vergeet de playoffs? Natuurlijk is het lastig om via de playoffs te promoveren, maar niet onmogelijk (zie Excelsior).

Oud 26-01-11, 13:16 Standaard   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
[...]
Je vergeet de playoffs? Natuurlijk is het lastig om via de playoffs te promoveren, maar niet onmogelijk (zie Excelsior).
Nee maar voor een club als Sparta bijvoorbeeld was het toen het seizoen begon veel rooskleuriger natuurlijk als de eerste drie promoveerde in plaats van alleen nummer één en dan playoffs.

Playoffs geven aan de andere kant de subtop Jupiler clubs ook een kans.
Opzich natuurlijk wel mooi, Excelsior voetbalde vorig seizoen zeker niet groots maar je ziet wat Eredivisiegroei tot stand kan brengen. Voor hun begroting spelen ze en staan ze nu heel behoorlijk.
Oud 26-01-11, 13:19 Standaard   #13

Ik zie de mogelijke degradatie voor 3 clubs dan juist als een stimulans om creatiever beleid te gaan voeren en zich beter wapenen. Ook zal de degradatiestrijd daardoor feller, misschien beter, sowieso aantrekkelijker worden. Het rechterrijtje wordt er wel beter van denk ik.
Oud 26-01-11, 13:21 Standaard   #14

Dan zou het nu dus zijn.
In: FC Zwolle, RKC Waalwijk en FC Volendam.
Uit: Willem II, VVV-Venlo, Excelsior.

Opzich qua spel op dit moment zal de eredivisie er zeker niet van achteruit gaan (geld zeker bij Zwolle).
Oud 26-01-11, 13:25 Standaard   #15

Zwolle is met hun spelopvatting een aanwinst voor de Eredivisie, of ze het qua niveau aankunnen moeten we nog zien, maar het steekt goed in elkaar en is eigenlijk de beste lijstaanvoerder in de JL sinds járen wat mij betreft.
Oud 26-01-11, 13:34 arrow   #16
Hup Holland!

Ik denk dat 3 promovendi vooral de Jupiler league een impuls zullen geven, misschien dat het dan ook financieel wat aantrekkelijker wordt voor sponsors / spelers. Nu is het toch een beetje een zwart gat waar een club in valt indien het degradeert. Het zou wel vet zijn, maar ik twijfel nog steeds of het voor de eredivisie zo`n goed idee is kijkend naar de top 3 van de Jupiler league afgelopen jaren.

Laatst gewijzigd door Afwazig; 26-01-11 om 14:12

Oud 26-01-11, 14:04 Standaard   #17

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
Ik denk dat 3 promovendi vooral de Jupiler league een impuls zullen geven, misschien dat het dan ook financieel wat aantrekkelijker wordt voor sponsors / spelers. Nu is het toch een beetje een zwart gat waar een club in valt indien het degradeert. Het zou wel vet zijn, maar ik twijfel nog steeds of het voor de eredivisie zo`n goed idee is kijkend naar de top 3 van de Jupiler league afgelopen jaren. Dan zullen ook clubs als Emmen, Veendam, RBC en Omniworld zijn gepromoveerd.
Was Omniworld een keer in de top 3 geeindigd?
Oud 26-01-11, 14:06 Standaard   #18
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit is trouwens wel zo'n onderwerp wat nooit zal veranderen trouwens. Ik zie het nog in geen 100 jaar veranderen in Nederland.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-11, 14:11 emo   #19
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Charie Bekijk bericht
[...]Was Omniworld een keer in de top 3 geeindigd?
Oeps nee Omniworld niet, keek verkeerd. Had het ook wel kunnen weten .

Oud 04-03-11, 15:52 Standaard   #20

Ik las gister in het AD dat ze plannen hebben voor iets wat lijkt op optie 2.
Oud 04-03-11, 15:57 Standaard   #21

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Laat maar komen

Oud 04-03-11, 16:06 Standaard   #22

Kan het nergens op internet vinden, stond gister gewoon in de papieren versie in ieder geval.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site