Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-09-10, 09:43 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Een vervolg op het topic van vorig seizoen, wat ik persoonlijk zelf wel interessant vond om bij te houden en te volgen, hoe clubs in het verloop van het seizoen zich ontwikkelen en wat de sterkere periodes zijn. Zo bleek Ajax in een maand tijd 8 punten in gelopen te zijn op PSV.

Een aantal voorspellingen voor de start van de competitie zijn er geplaatst, dus dat is altijd mooi vergelijken aan het eind van de competitie ( Voorspelling eindstand Eredivisie 2010/2011 ), maar het is tijdens de competitie ook wel leuk om te zien wat verwachtingen zijn en of de gedachten in Oktober nog overeenkomen met die in Februari. Ik zal maandelijks de nieuwe stand opmaken en het aantal punten behaald in de maand. Iedereen is vrij om zijn mening te geven over de ontwikkeling in de Eredivisie.

Op basis van de huidige stand en doelstellingen/reputatie clubs kan je naar mijn mening de volgende indeling maken:

KAMPIOEN
Code:
1. Ajax          6  5  1  0  16  18- 5
2. PSV           6  4  2  0  14  17- 5
4. FC Twente     6  3  3  0  12   9- 1
Ajax en PSV zijn momenteel voor mij de enige twee echte kampioenskandidaten. Afhankelijk van vanavond zou je daar FC Twente ook nog bij kunnen zetten, maar bij een nederlaag schrijf je die eigenlijk gewoon af. Een achterstand van 7 punten zo vroeg in het seizoen wil nog niets zeggen, maar dan wordt het toch wel echt heel lastig.

Met oa Feyenoord, Vitesse en FC Twente in de laatste week van Oktober, zal PSV het nog lastig genoeg kunnen krijgen om in het spoor van Ajax te blijven, dat op het oog niet de meest lastige wedstrijden heeft.

SUBTOP
Code:
 3. FC Groningen  6  4  2  0  14  11- 4
 5. Roda JC       6  3  2  1  11   9- 7
 7. FC Utrecht    6  3  0  3   9  10-11
 8. Heerenveen    6  2  2  2   8  10-10
 14. AZ            6  1  3  2   6   6- 8
FC Groningen, Roda JC en FC Utrecht lijken me duidelijk subtoppers die achter de eerste drie zullen gaan eindigen. Goede selecties, goed voetbal, duidelijk team - weinig aan op te merken. Heerenveen zou het kunnen, maar mist nog de stabiliteit om echt mee te doen. AZ zou het op basis van spelers uiteraard ook zeker moeten kunnen, maar daar komt het nog lang niet uit. Het lijk me echter stug wanneer ze niet bij de eerste 7 eindigen.

NAC, Feyenoord, NEC en zelfs Vitesse zouden hier nog bij kunnen staan, maar ik denk dat zij het over een heel seizoen niet meer goed gaan maken tov deze teams. Ook al staat AZ nu nog lager.

MIDDENMOOT
Code:
 9. ADO Den Haag  6  2  2  2   8  13-14
 10. Feyenoord     6  2  1  3   7  11- 9
 11. NAC Breda *   6  2  2  2   7   7- 7
 12. NEC           6  2  1  3   7  11-13
 15. Heracles Al.  6  1  2  3   5   7- 8
 16. Vitesse       6  1  1  4   4   6-14
Dit is echt overduidelijk de middenmoot waarbij werkelijk elk team moet uitkijken dat het niet ineens een hele diepe uitschieter naar beneden heeft, maar ook net zo goed ineens in de top 6 kan staan. NAC en NEC lijken me momenteel nog het meest stabiel. ADO heeft naar mijn mening een verrassend sterke ploeg. Feyenoord kan echt nog alle kanten op, maar met een programma Twente, PSV, VVV en AZ kan je in Oktober makkelijk maar 3 punten pakken, en dan wordt de druk toch echt heel erg sterk. Heracles valt wat tegen tov eerdere seizoenen, terwijl je over Vitesse nog weinig kan zeggen.

NACOMPETITIE
Code:
6. Excelsior     6  3  1  2  10  10-11
13. Graafschap    6  2  1  3   7   9-17 
17. VVV-Venlo     6  1  0  5   3   6-11
Toch wel de drie clubs in de gevarenzone over een langer seizoen lijkt me, ondanks de uitstekende prestaties van Excelsior en De Graafschap momenteel, maar of ze dit nog 28 wedstrijden vol gaan houden, het lijkt me sterk. Wellicht komt er nog eentje uit de middenmoot bij. Wel lijken deze drie clubs me sterker dan Willem II.

Code:
18. Willem II     6  0  0  6   0   5-20
Tsja, 6 gespeeld, 0 punten. Met NAC, Vitesse en Roda uit plus wedstrijden tegen AZ, PSV en FC Twente in Oktober is het vooruitzicht op punten ook niet heel erg groot. November wordt belangrijk met thuiswedstrijden tegen VVV en De Graafschap, maar momenteel is Willem II degradatiekandidaat nummer 1.

Dit is een beetje zoals ik het zie na de eerste maand Eredivisie. Wat zijn jullie meningen over bepaalde clubs en indelingen? Wat verwachten jullie nog van het rest van het seizoen?

Oud 25-09-10, 13:23 Standaard   #2
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Onderin is het duidelijk dat Willem II degradatiekandidaat nummer 1 is, al moet ik zeggen dat ik de selectie van VVV niet duidelijk beter vind. Voor Excelsior geldt hetzelfde, maar die hebben inmiddels een groot gat geslagen.

Bovenin acht ik Twente zeker een titelkandidaat, de favoriet zijn ze niet, maar het is te vroeg om ze af te schrijven, ook omdat ik Ajax en PSV nog niet heel overtuigend vind.

Oud 25-09-10, 15:11 Standaard   #3
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Mocht er behoefte aan zijn, dan kan ik met één klik wel wat verschillende grafieken uit m'n database halen waar het verloop in één keer duidelijk is.

Zoiets:

Oud 25-09-10, 15:14 Standaard   #4

Ik denk zelf dat Excelsior wel eens een "VVV-tje" kan gaan doen dit seizoen.. Ze zullen denk ik niet in de gevaren zone komen

Willem II zal waarschijnlijk wel rechtstreeks eruit vliegen. NEC zie ik ook nog wel afzakken

Oud 25-09-10, 17:03 Standaard   #5
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
Mocht er behoefte aan zijn, dan kan ik met één klik wel wat verschillende grafieken uit m'n database halen waar het verloop in één keer duidelijk is.

Zoiets:

[afbeelding: link]
Beetje rare grafiek. PSV begint niet op 0? Zou ook eerder eentje maken waar de positie op de ranglijst te zien is, ipv het aantal punten.

Oud 25-09-10, 17:15 Standaard   #6
Crazy in de put

Oorspronkelijk geplaatst door damsko Bekijk bericht
[...]

Beetje rare grafiek. PSV begint niet op 0? Zou ook eerder eentje maken waar de positie op de ranglijst te zien is, ipv het aantal punten.
[Stats] Doelpunten, Assists, etc in de Eredivisie.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 25-09-10, 18:03 thumb up   #7
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Excelsior eerlijk gezegd, het kan ook het "nieuwkomer" principe zijn, dat ze nog onderschat worden. Echter, ik vond ze in de Euroborg ook redelijk verfrissend spelen eigenlijk. Zit wel voetbal in, maar denk dat ze uiteindelijk toch te grillig blijken. Rechterrijtje.

Willem II degradatiekandidaat nummer 1, erg zwakke selectie. Twente en PSV zijn voor mij nog steeds -op dit moment- de favorieten. Ajax blijkt achterin ineens toch erg matig te ballen en heeft de "mazzel" dat Stekelenburg er nog achter staat. Al zijn ze aanvallend wel de sterkste van de 3. De andere linies vind ik op dit moment beter voor elkaar bij de andere twee.

Groningen verrast me ontzettend, ik had niet gedacht dat we zo snel al bovenin mee konden draaien, we hebben ook meer punten dan ik vooraf had gedacht. De gelijke spelen tegen AZ en Ajax waren knap, evenzo de winst op Utrecht. Voor mij verrassende uitslagen met weer een aantal nieuwe spelers en een nieuwe staf.

Overigens is het beter oordelen als we nog wat verder zijn.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 25-09-10, 18:10 Standaard   #8
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk bericht
Ik denk zelf dat Excelsior wel eens een "VVV-tje" kan gaan doen dit seizoen.. Ze zullen denk ik niet in de gevaren zone komen

Willem II zal waarschijnlijk wel rechtstreeks eruit vliegen. NEC zie ik ook nog wel afzakken
Jammer dat de naamgever van zo een stunt nu zelf zo waardeloos presteert.

Oud 25-09-10, 21:43 Standaard   #9
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Het wordt echt Ajax ........ en de rest. PSV en Twente hebben nog veel tijd nodig om een kampioensploeg(en in het geval van PSV gewoon simpelweg kwaliteit tekort komen) te smeden, terwijl bij Ajax iedereen nu al op zijn top is, en alleen Pantelic weg is... Wordt een heel saai jaar qua titelstrijd.

Over de rest valt weinig te zeggen voorlopig... Heerenveen en AZ staan veel te laag voor wat ze laten zien, terwijl Groningen qua geluk echt niet mag klagen.

Verder zie ik Excelsior nog wel degraderen, het is niet de eerste keer dat ze leuk beginnen, maar uiteindelijk zie ik wel een reeks van 10 nederlagen op rij langs komen of zo. Willem II zal er nog net voorbij komen, denk ik.

Oud 25-09-10, 23:42 Standaard   #10
Crazy in de put

Vorig seizoen was je ook zo overtuigend dat het Ajax zou worden, maar we weten hoe dat afliep. Dus waarschijnlijk wordt het dus weer niet Ajax.

Oud 26-09-10, 02:23 Standaard   #11
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorig seizoen was je ook zo overtuigend dat het Ajax zou worden, maar we weten hoe dat afliep. Dus waarschijnlijk wordt het dus weer niet Ajax.
Ik zei letterlijk in januari toen Ajax een punt of 10-12 achterstond dat Ajax voor mij nog gewoon titelkandidaat was en dat als ze zouden winnen van Feyenoord en NAC(de enige lastige wedstrijden) ze zelfs titelfavoriet waren. Nou heel erg ongelijk had ik niet, hadden ze die gewonnen, waren ze met 1 punt kampioen geworden.

En ik had inderdaad verwacht dat Twente zou bezwijken onder de druk. I was wrong.

Oud 26-09-10, 10:16 Standaard   #12
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is nog erg vroeg maar ik vind Twente eigenlijk het meest verrassend. Ik had gedacht dat ze net als AZ een zware terugval zouden hebben, zeker vanwege de Europese druk. Maar ze houden zich goed staande. Ze hebben iets minder die gouden pik van vorig jaar, toen zouden ze wel in de laatste 10 minuten tegen Heerenveen en Heracles hebben gescoord.

Of ze kampioen worden? PSV lijkt het dipje nu al te hebben, dat komt meestal pas later. Ajax zie ik over het algemeen teveel onnodige punten verliezen, te labiel en wisselvallig in de organisatie op het veld en daarbuiten.

Groningen leeft een beetje boven haar stand. AZ eronder. Utrecht komt na de winterstop wel bovendrijven, mits ze Europees niet doorgaan. En Willem II gaat gewoon degraderen, dat lijkt me evident.

Oud 26-09-10, 10:19 Standaard   #13
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
PSV lijkt het dipje nu al te hebben, dat komt meestal pas later.
Is dat een dipje, of is PSV gewoon niet goed genoeg om een hoger niveau te halen? Daar ben ik nog niet uit.

Oud 26-09-10, 10:23 Standaard   #14
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Is dat een dipje, of is PSV gewoon niet goed genoeg om een hoger niveau te halen? Daar ben ik nog niet uit.
Ik heb het idee dat het bij PSV vooral mentaal is meestal. Als daar de spirit goed zit, spelen ze iedereen weg maar er heerst daar vaak een soort gelatenheid.

Oud 26-09-10, 10:34 Standaard   #15

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik heb het idee dat het bij PSV vooral mentaal is meestal. Als daar de spirit goed zit, spelen ze iedereen weg maar er heerst daar vaak een soort gelatenheid.
Inderdaad. Maar wat wil je met zo'n rare kwibus als hoofdtrainer. 'De kleedkamer is sterk'.
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 10:38 Standaard   #16
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar kan ik tekenen?

Oud 26-09-10, 10:40 Standaard   #17
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is nog erg vroeg maar ik vind Twente eigenlijk het meest verrassend. Ik had gedacht dat ze net als AZ een zware terugval zouden hebben, zeker vanwege de Europese druk. Maar ze houden zich goed staande. Ze hebben iets minder die gouden pik van vorig jaar, toen zouden ze wel in de laatste 10 minuten tegen Heerenveen en Heracles hebben gescoord.

Of ze kampioen worden? PSV lijkt het dipje nu al te hebben, dat komt meestal pas later. Ajax zie ik over het algemeen teveel onnodige punten verliezen, te labiel en wisselvallig in de organisatie op het veld en daarbuiten.

Groningen leeft een beetje boven haar stand. AZ eronder. Utrecht komt na de winterstop wel bovendrijven, mits ze Europees niet doorgaan. En Willem II gaat gewoon degraderen, dat lijkt me evident.
GVD, een analyse van 3 alinea's en ik kan er gewoon geen woord tussen vinden die niet raak is

Ben alleen wel bang dat de titel richting hoofdstad gaat, die hebben toch meer de selectie ernaar en minder de Europese competitie erbij om het in de competitie langer en makkelijker goed te blijven doen.

Oud 26-09-10, 10:45 Standaard   #18
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
[...]

GVD, een analyse van 3 alinea's en ik kan er gewoon geen woord tussen vinden die niet raak is

Ben alleen wel bang dat de titel richting hoofdstad gaat, die hebben toch meer de selectie ernaar en minder de Europese competitie erbij om het in de competitie langer en makkelijker goed te blijven doen.
Je moet je nooit door angst laten leiden Maar het zou kunnen, het zou ook niet kunnen. Ik vind eigenlijk dat je daar in dit stadium nog geen zinnig woord over kan zeggen, het hangt ook nog weer van allerlei ontwikkelingen in de winterstop af. Het is daar wel behoorlijk onrustig en dat is natuurlijk geen goed teken. In Twente is er al weer sprake van een eenheid, de nieuwe trainer valt goed en de poppetjes staan langzaam goed. Ik denk dat het vooral wel weer eens erg spannend kan gaan worden.

Oud 26-09-10, 13:47 question   #19
BS.

Wat is er onrustig in Amsterdam dan?

Oud 26-09-10, 13:52 Standaard   #20
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Wat is er onrustig in Amsterdam dan?
Deze week al het gedoe met Cruyff. Daarvoor een mogelijk vertrek van Jol en sowieso over zijn positie en invloed. Om maar een paar dingetjes te noemen. Het is niet heel stabiel en kalm momenteel.

Oud 26-09-10, 13:57 Standaard   #21
BS.

Jol was een maand geleden en Cruijff heeft geen invloed op het team zelf. Het is lang niet zo onrustig als in de zomer en juist nu heerst er stabiliteit in mijn ogen, terwijl een speler als De Zeeuw gepasseerd wordt.

Ik denk eerder dat de bom bij PSV gaat barsten momenteel, waar het akelig stil is en alleen Koevermans zo nu en dan z'n gal spuit.

Oud 26-09-10, 14:01 Standaard   #22
Crazy in de put

Jol is alweer twee maanden geleden. Volgens mij is het de laatste jaren nooit zo rustig geweest in Amsterdam !

Oud 26-09-10, 16:57 Standaard   #23
SCH
Hup Holland!

Jol is alweer twee maanden geleden. Volgens mij is het de laatste jaren nooit zo rustig geweest in Amsterdam !
Dan heb je de afgelopen week toch even gemist, met de Cruyff-rel en de reactie daarop.

Oud 27-09-10, 10:27 Standaard   #24
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is toch nooit rustig in Amsterdam. Deze winter krijgen we ongetwijfeld weer verhalen over het verkopen van Suarez, Steek, Urby, Greg.

Oud 27-09-10, 10:38 Standaard   #25
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk Bekijk bericht
Het is toch nooit rustig in Amsterdam. Deze winter krijgen we ongetwijfeld weer verhalen over het verkopen van Suarez, Steek, Urby, Greg.
Ja en Ajax zal niet de enige club zijn die daar last van krijgt. Twente krijgt ongetwijfeld weer te maken met verhalen over de verkoop van Ruiz en misschien Janssen, PSV met Toivonen, Afellay en Dszudszak etc.

Oud 27-09-10, 10:47 Standaard   #26
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht

Groningen verrast me ontzettend, ik had niet gedacht dat we zo snel al bovenin mee konden draaien, we hebben ook meer punten dan ik vooraf had gedacht. De gelijke spelen tegen AZ en Ajax waren knap, evenzo de winst op Utrecht. Voor mij verrassende uitslagen met weer een aantal nieuwe spelers en een nieuwe staf.

.
Verrast me ook enigzins, maar aan de andere kant waren er vorig seizoen wel HEEL veel blessures. Halve team was bijna het gehele seizoen geblesseerd. Nu is iedereen fit en sluiten Andersson en Holla ook nog aan bij de selectie. Vrij brede selectie dus nu, dat scheelt natuurlijk wel enorm!

Oud 27-09-10, 11:01 Standaard   #27
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door venom Bekijk bericht
[...]

Verrast me ook enigzins, maar aan de andere kant waren er vorig seizoen wel HEEL veel blessures. Halve team was bijna het gehele seizoen geblesseerd. Nu is iedereen fit en sluiten Andersson en Holla ook nog aan bij de selectie. Vrij brede selectie dus nu, dat scheelt natuurlijk wel enorm!
True.. maar ik vind het nog steeds verrassend wat deze groep laat zien. Goed positioneel voetbal de laatste wedstrijden en ze laten zich totaal de kop niet gek maken. Rustig en geduldig spelen, ook al leek bijvoorbeeld PSV ze te overlopen.
Maar goed, als je de interviews van spelers ook ziet, Huistra hamert heel veel op passen, bewegen en positie kiezen, zodra iemand de bal heeft, moeten er minimaal 2 afspeelopties zich aandienen, kracht en uithoudingsvermogen zijn niet meer zo belangrijk als onder Jans.

Oud 27-09-10, 11:25 Standaard   #28

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat jij zegt Prosac. Huistra laat de ploeg meer voetballen dan onder Jans. Jans deed me denken aan ene GJ Verbeek in zijn tijd bij Feyenoord. Veel blessures.. wat kan worden veroorzaakt door (over)belasting van spieren d.m.v. te veel het krachthonk in o.i.d.

#T Robert Maaskant
Runselpink is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-09-10, 11:28 puh   #29
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

kracht en uithoudingsvermogen zijn niet meer zo belangrijk als onder Jans.
Dat zal in de 2e seizoenshelft waarschijnlijk wel te merken zijn ook.

Oud 27-09-10, 11:33 thumb up   #30
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb totaal niet het idee dat er onrust heerst bij Ajax.

Oud 27-09-10, 11:49 Standaard   #31

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Waarom zouden ze ook, ze staan eerste.

Oud 27-09-10, 11:51 thumb up   #32
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Waarom zouden ze ook, ze staan eerste.
Ook dat.

Oud 27-09-10, 12:06 Standaard   #33
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Dat is wel heel erg kijken naar het moment dan. Je zag toch hoe onrustig het in de zomer was met alles rond Jol. Dat is natuurlijk niet ineens weer voorbij zomaar, er hoeft maar dit te gebeuren en het kan weer ontbranden. Dat zie ik bij Ajax sterker dan bij PSV en zeker sterker dan bij Twente, waar de leiding en structuur veel meer stabiliteit biedt. Ik zie dit Ajax nog steeds wel als een vulkaan, zolang Jol er zit en zoveel macht heeft.

Oud 27-09-10, 12:12 Standaard   #34
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Dat is wel heel erg kijken naar het moment dan. Je zag toch hoe onrustig het in de zomer was met alles rond Jol. Dat is natuurlijk niet ineens weer voorbij zomaar, er hoeft maar dit te gebeuren en het kan weer ontbranden. Dat zie ik bij Ajax sterker dan bij PSV en zeker sterker dan bij Twente, waar de leiding en structuur veel meer stabiliteit biedt. Ik zie dit Ajax nog steeds wel als een vulkaan, zolang Jol er zit en zoveel macht heeft.
Ja, maar Jol heeft wel een goed elftal neergezet wat dit hele jaar gewoon voor de titel gaat spelen. Ik weet bijna zeker dat hij deze zomer weggaat, een Engelse club koopt het contract af en Ajax schuift vast Blind oid naar voren.

De druk bij Ajax blijft hoog, ook volgend seizoen moet er CL gehaald worden. Zodra Ajax weer een inzinking krijgt a la Van Basten twee jaar geleden breekt de hel los, maar dat zou bij iedere andere trainer ook zo zijn. En dat zie ik juist onder Jol niet gebeuren.

Oud 27-09-10, 18:23 arrow   #35
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

WII zal wel 18de eindigen, Excelsior zie ik echter wel stunten en NC ontlopen.
Denk dat WII laatste wordt en dat VVV en De Graafschap in de NC gaan strijden voor lijfsbehoud.

Overigens had ik ook bij een gat van 7 punten Twente niet afgeschreven. Die spelen alleraardigst ook al vallen de uitslagen nog wat tegen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 31-10-10, 18:26 Standaard   #36
BS.

Code:
  1.(+3) FC Twente    12  8  4  0  28 (+16) 23- 8
  2.(--) PSV          12  8  3  1  27 (+13) 37- 9
  3.(-2) Ajax         12  8  3  1  27 (+11) 33-13
Code:
 4.(-1) FC Groningen 12  7  3  2  24 (+10) 25-16
  5.(--) Roda JC      12  6  5  1  23 (+12) 22-15
  6.(+8) AZ           12  6  3  3  21 (+15) 16-12
  7.(--) FC Utrecht   12  6  1  5  19 (+10) 20-17
Code:
  8.(+1) ADO Den Haag 12  5  3  4  18 (+10) 22-23
  9.(-1) Heerenveen   12  4  4  4  16 (+ 8) 17-16
 10.(+1) NAC Breda *  12  5  2  5  16 (+ 9) 15-17
 11.(+1) NEC          12  4  3  5  15 (+ 8) 20-21
Code:
 12.(+1) Graafschap   12  3  4  5  13 (+ 6) 15-25
 13.(+2) Heracles Al. 12  3  3  6  12 (+ 7) 19-21
 14.(-8) Excelsior    12  3  2  7  11 (+ 1) 14-23
 15.(-5) Feyenoord    12  3  2  7  11 (+ 4) 16-26
 16.(--) Vitesse      12  2  3  7   9 (+ 5) 10-24
Code:
 17.(--) VVV-Venlo    12  2  0 10   6 (+ 3) 10-25
 18.(--) Willem II    12  0  2 10   2 (+ 2) 11-34
*(+...) plek op de ranglijst in de vorige meting.
** (+..) aantal punten erbij in de laatste 6 wedstrijden.

Dit lijkt me een beetje de nieuwe verdeling; wel wat veranderingen sinds de laatste update.

FC Twente, PSV en Ajax gaan de titel verdelen; dat lijkt me zeker. De vier daaronder is echt de best of the rest, dat kan je nu wel stellen. ADO draait verrassend sterk mee, zouden ze Europese voetbal PO's kunnen halen?

Vanaf de Graafschap tot en met Vitesse is nog geen zinnig woord te zeggen. Heracles zal er nog wel makkelijk uit komen denk ik, Feyenoord lijkt me uiteindelijk toch ook wel... Maar het zal een lange rit zijn tot het einde van de competitie wie de nacompetitie gaat spelen.

VVV en Willem II zijn echt de twee zwakste teams in de competitie, ik vraag me af of Willem II nog van de 18e plek af gaat komen...

Oud 01-11-10, 00:04 surprise   #37

Excelsior heeft dus 1 punt minder behaald dan Willem II de laatste zes wedstrijden. Onverwacht.

Leuk dat je dat ook bijhoudt.
Oud 01-11-10, 00:13 Standaard   #38
Niet te sip!

Excelsior maar één puntje, hahahaha wat een sukkels! Moet wel echt tegen een mongolenteam zijn geweest dan.

Oud 01-11-10, 00:16 thumb up   #39
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Excelsior maar één puntje, hahahaha wat een sukkels! Moet wel echt tegen een mongolenteam zijn geweest dan.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 01-11-10, 10:05 big smile   #40

Christ, ik was helemaal vergeten dat dat tegen Ajax was.
Oud 01-11-10, 10:45 Standaard   #41
Ich bin Mario

Silenus.

Oud 01-11-10, 10:53 Standaard   #42
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 01-11-10, 11:25 Standaard   #43
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Silenus-fanclub hierboven.

Oud 01-11-10, 11:41 Standaard   #44
Niet te sip!

Maar als we even kijken naar wie er momenteel de beste titelkansen heeft.

FC Twente heeft nu gehad: 5 thuis, en 7 uitwedstrijden
THUIS: Heerenveen, Utrecht, Ajax, Groningen, ADO
UIT: Roda JC, Feyenoord, PSV, Vitesse, VVV, Heracles

Een vrij zwaar programma achter de rug, met drie lastige (=7 punten) en drie easy-uitwedstrijden. Twente heeft het in één thuiswedstrijd (Heerenveen) en één uitwedstrijd (Heracles) laten liggen. Twee keer een 'onnodige fout', zoals dat heet in het tennis.

Ajax heeft nu gehad: 6 thuis, en 6 uit
THUIS: Vitesse, Roda JC, Willem II, FC Utrecht, NAC, Heerenveen
UIT: FC Groningen, De Graafschap, Feyenoord, FC Twente, Excelsior, Heracles

Drie traditioneel vrij lastige uit-clubs al gehad, daarin 5 punten. Wederom in twee wedstrijden echt laten liggen, tegen FC Utrecht in de Arena en en in Rotterdam tegen Excelsior. Je zou kunnen zeggen dat Ajax en FC Twente ongeveer even goed gepresteerd hebben, met een lichte voorsprong voor Twente. (Wat je ook terugziet in dat ene puntje op de ranglijst)

PSV heeft nu gehad: 7 thuis, en 5 uit
THUIS: De Graafschap, AZ, NEC, Groningen, VVV, Feyenoord, Twente
UIT: Heerenveen, ADO, Roda JC, Willem II, Vitesse

Een veel makkelijker programma dan Ajax en Twente, zeker omdat ze nog twee uitwedstrijden in moeten halen tov twee thuiswedstrijden van Twente. PSV heeft het laten liggen tegen ADO(uit) en Groningen (thuis), qua onnodige fouten. Toch wint PSV vrij makkelijk van de staartclubs maar laten ze tegen de top-5 (Twente, Groningen, Roda) punten liggen.

Mijn voorspelling: PSV speelt volgende week gelijk bij Utrecht, verliest daarna in de Arena en staat even op achterstand. Titel gaat tussen Twente en Ajax.

Oud 01-11-10, 11:57 Standaard   #45
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Twee keer een 'onnodige fout', zoals dat heet in het tennis.
Unforced error, bedoel je?
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-11-10, 11:58 Standaard   #46
Niet te sip!

Dat bedoel ik inderdaad, oh wijs man.

Oud 08-11-10, 11:13 Standaard   #47
BS.

Titelstrijd tussen PSV en FC Twente met Willem II al voor 95% gedegradeerd?

Oud 08-11-10, 11:16 Standaard   #48
Ich bin Mario

Ik zou Ajax en Groningen nog niet afschrijven.. 4 punten is niet zoveel, zeker niet als Ajax thuis wint van PSV.

Oud 08-11-10, 13:49 thumb up   #49

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie uitspraak, Prosac. Al denk ik wel dat als Ajax verlies van PSV dat het over is. Ja, nu al.

#T Robert Maaskant
Runselpink is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-11-10, 15:24 Standaard   #50
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Runselpink Bekijk bericht
Mooie uitspraak, Prosac. Al denk ik wel dat als Ajax verlies van PSV dat het over is. Ja, nu al.
Vorig jaar dachten mensen dat ook, maar door een indrukwekkende reeks kwamen ze toch weer terug.

Exit Huistra
d_b01 is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site