|
|
#1 |
|
Op basis van de promotie/degradatie wedstrijden dit seizoen, de invoering van de Topklasse, de faillissementen van B.V. Veendam en F.C. Haarlem en de persconferentie van afgelopen middag over het mogelijk faillissement van Willem 2 open ik dit topic.
Iedereen heeft zijn eigen club voorkeur, zowel in eigen land als over de landsgrenzen, dat is zo'n beetje de hoofdzaak dat dit forum draagvlak heeft. Maar daarnaast zie je dat bijna iedereen sympathie kan opbrengen voor een ander team in eigen land. Vanwege een bepaalde speler, een trainer, een spelopvatting, vestiging, stadion, clubkleuren, ervaring, historie, whatever. Natuurlijk zijn er des te meer clubs waar mensen aversie jegens hebben. We hebben een aantal historische verenigingen die al voor de invoer van het profvoetbal hun faam verworven hebben. We hebben onze traditionele top-3 met Ajax, Feyenoord en PSV. Traditionele clubs als NAC, Sparta. Clubs die vanuit het niets zijn kunnen groeien tot een waardig Eredivisieclub zoals SC Heerenveen, Vitesse. Er zijn clubs uitstaan uit fusies, fusies van clubs die voorheen roemrucht waren. FC Twente, Roda JC, Fortuna Sittard, AZ. Clubs die na járen Eredivisie voetbal een rol in de marge bekleden in de Jupiler League zoals Go Ahead Eagles, MVV of Haarlem. Eveneens roemruchte clubs zoals DWS en Wageningen hebben het profvoetbal al veel eerder gedag moeten zeggen. Wat is nou op basis van historie en sympathie jullie favoriete Eredivisie, uitgaande van 18 clubs ? Ik trap af: 1. Ajax Amsterdam 2. Feyenoord Rotterdam 3. PSV Eindhoven 4. Fc Utrecht 5. Sparta Rotterdam 6. MVV Maastricht 7. Fortuna Sittard 8. Roda JC 9. Fc Groningen 10. NAC Breda 11. Fc Twente 12. AZ Alkmaar 13. Go Ahead Eagles 14. De Graafschap 15. VVV Venlo 16. NEC Nijmegen 17. SC Heerenveen 18.Fc Zwolle __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
1. Ajax
2. Feijenoord 3. PSV 4. Sparta 5. FC Utrecht 6. FC Twente 7. FC Groningen 8. Roda JC 9. NAC 10. Go Ahead Eagles 11. SC Heerenveen 12. AZ 13. De Graafschap 14. NEC 15. Vitesse 16. ADO Den Haag 17. Heracles 18. MVV |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Ajax
Feyenoord PSV FC Twente FC Groningen FC Utrecht AZ Roda JC ADO Den Haag NAC Go Ahead Eagles Cambuur FC Zwolle NEC De Graafschap Willem II VVV FC Den Bosch |
|
|
|
|
|
#4 |
|
1. FC Twente
2. Ajax 3. Feyenoord 4. PSV 5. Sparta 6. Roda 7. NAC 7. Utrecht 9. Groningen 10. NEC 11. De Graafschap 12. Vitesse 13. Willem II 14. GAE 15. ADO 16. Fortuna 17. Heerenveen 18. FC Den Bosch |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
1. Ajax Amsterdam
2. Feyenoord Rotterdam 3. PSV Eindhoven 4. Fc Utrecht 5. Sparta Rotterdam 6. VVV 7. Heracles 8. Roda JC 9. Fc Groningen 10. NAC Breda 11. Fc Twente 12. AZ Alkmaar 13. Go Ahead Eagles 14. De Graafschap 15. ADO Den Haag 16. NEC Nijmegen 17. SC Heerenveen 18.Fc Zwolle |
|
|
|
|
|
|
#7 |
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Op basis van gevoel bij clubs en "interessantheid" van de onderlinge wedstrijden.
1. FC Groningen 2. FC Twente 3. Feyenoord 4. De Graafschap 5. Sparta 6. MVV 7. NAC 8. FC Utrecht 9. Heracles Almelo 10. Ajax 11. VVV 12. Go Ahead Eagles 13. FC Emmen 14. Cambuur Leeuwarden 15. ADO Den Haag 16. BV Veendam 17. SC Heerenveen 18. FC Zwolle |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klopt. Ondanks alles, kies ik -op dit moment- eerder voor deze 18.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Overigens is er ook gewoon ruimte voor discussie he. Waarom sommige clubs wel of niet. Wat je nou met een club hebt, of juist helemaal niet etc.
edit: ik zie dat dit al zo'n beetje plaats vindt :p. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Eagles en Zwolle allebei in de Eredivisie, een mooie derby erbij.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Willem II en PSV horen wat mij betreft wel in ideale/interessante Eredivisie, maar uit puur eigenbelang, zet ik ze er niet in. (Standaard 9 punten verlies voor Groningen
)
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
1. Heracles Almelo
2. FC Groningen 3. De Graafschap 4. Heerenveen 5. NAC 6. Go Ahead Eagles 7. Excelsior 8. Feyenoord 9. Ajax 10. FC Utrecht 11. Willem II 12. FC Twente 13. ADO 14. FC Zwolle 15. Roda JC 15. NEC 16. AZ (zonder Gertjan, met zeker top 10) 17. Vitesse 18. PSV Als de clubs uit het Oosten er maar inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Alles dichtbij plus de top teams en rest geen combi's
1. FC Twente 2. Heracles Almelo 3. Go Ahead Eagles 4. De Graafschap 5. FC Zwolle 6. FC Emmen. 7. SC Heerenveen (mits geen combi) 8. Ajax 9. PSV 10. Feyenoord 11. Sparta 12. Excelsior 13. RKC Waalwijk 14. FC Utrecht (mits geen combi) 15. AZ 16. Roda JC 17. VVV Venlo 18. FC Groningen (alleen omdat ze erbij horen. Maar eigenlijk kut want combi )
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
1. Ajax
2. PSV 3. Feyenoord 4. AZ 5. Twente 6. VVV 7. Groningen 8. Utrecht 9. Go Ahead Eagles 10. Roda JC 11. Heracles Almelo 12. MVV 13. NAC Breda 14. NEC 15. Utrecht 16. Heerenveen 17. Den Bosch 18. SV Venray |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
1. De Graafschap
2. Feyenoord 3. PSV 4. FC Twente 5. Heerenveen 6. Groningen 7. Heracles Almelo 8. Helmond Sport 9. FC Eindhoven 10. AZ 11. NEC 12. FC Utrecht 13. VVV 14. Sparta 15. NAC 16. Vitesse 17. Go Ahead Eagles 18. Ajax |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
FC Twente
Ajax PSV Feyenoord AZ Heracles Almelo FC Utrecht FC Groningen NAC Breda sc Heerenveen VVV-Venlo N.E.C. Vitesse ADO Den Haag Sparta R'dam GAE De Graafschap Telstar
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
1. Ajax
2. Feyenoord 3. PSV 4. AZ 5. Twente 6. HVV ![]() 7. HFC Haarlem ![]() 8. Go Ahead Eagles 9. DWS ![]() 10. Sparta 11. Heracles 12. FC Utrecht 13. De Graafschap 14. VVV Venlo 15. ADO Den Haag 16. NAC Breda 17. SC Heerenveen 18. FC Groningen |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
1. FC Groningen
2. Cambuur 3. Heracles 4. Feyenoord 5. NAC 6. Heerenveen 7. Twente 8. De Geaafschap 9. PSV 10. FC Utrecht 11. Go Ahead Eagles 12. NEC 13. Sparta 14. Ajax 15. ADO 16. Roda JC 17. Vitesse 18. MVV |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Zullen we anders even realistisch blijven? Mensen die hier komen met failliete clubs of clubs uit de hoofdklasse / lager hebben we wel gezien nu.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
HVV is anders wel 10x landskampioen geworden.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
1. Ajax Amsterdam
2. Feyenoord Rotterdam 3. PSV Eindhoven 4. FC Utrecht 5. Sparta Rotterdam 6. MVV 7. FC Wageningen 8. Roda JC 9. FC Groningen 10. NAC Breda 11. FC Twente 12. AZ 13. Cambuur Leeuwarden 14. De Graafschap 15. Go Ahead Eagles 16. ADO Den Haag 17. SC Heerenveen 18. Vitesse Arnhem |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
1. PSV
2. FC Twente 3. Feyenoord 4. Ajax 5. NAC 6. FC Utrecht 7. FC Groningen 8. ADO Den Haag 9. Heracles Almelo 10. SC Heerenveen 11. Sparta Rotterdam 12. Fortuna Sittard 13. De Graafschap 14. MVV 15. Go Ahead Eagles 16. Cambuur Leeuwarden 17. HFC Haarlem 18. FC Volendam |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
Wat is er interessanter aan steeds hetzelfde voorspelbare rijtje clubs dat nu betaald voetbal speelt, omdat dat tenminste zeker weten kan? Ik vind het juist boeiend om te bedenken hoe het eruit zou kunnen zien als een aantal afgetakelde clubs nog gewoon een gezond bestaan zouden leven. Bovendien heb ik pas een paar amateurclubs voorbij zien komen (met Venray als enige echt loze suggestie omdat die nooit Eredivisie hebben gespeeld), dus ik weet niet waar je over zeurt. Ik wil Wageningen terug, omdat het waarschijnlijk mijn 'local club' was geweest als ze niet het hoekje om waren gegaan. |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
1. PSV
2. Ajax 3. Feijenoord 4. FC Twente 5. FC Groningen 6. SC Heerenveen 7. NAC 8. NEC 9. Sparta 10. ADO 11. Roda JC 12. AZ 13. Cambuur 14. Heracles 15. De Graafschap 16. FC Utrecht 17. Vitesse 18. Willem II |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hmm, zoiets denk ik:
1 Ajax 2 PSV 3 Feyenoord 4 Twente 5 Sparta 6 Go Ahead 7 Graafschap 8 Heracles 9 Cambuur 10 Groningen 11 Heerenveen 12 Willem II 13 MVV 14 NEC 15 NAC 16 ADO 17 AZ 18 Utrecht |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Haarlem is een van de oudste clubs van Nederland, DWS de laatste landskampioen die niet Eredivisie speelt en HVV is 10x landskampioen geworden. Dat maakt voor mij deelname aan de 'leukste' Eredivisie gerechtvaardigd.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
DWS is ook wel een goede ja. Heb het altijd vreemd gevonden hoe Amsterdam vandaag de dag maar één profclub heeft, best gek voor zo'n grote stad.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Je favoriete Eredivisie
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |