Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-04-10, 17:31   #1
Op verzoek van Bliksem een topic over het kruispunt waarop Twente zo langzaam aan terechtkomt. Doorgroeien naar de top, of na een succesvol seizoen leeggeroomd en terug naar de subtop. De vraag van Bliksem kwam naar aanleiding van deze post in een ander topic:

D'r wordt wat onze selectie betreft te veel in doemscenario's gedacht. Eigenlijk hebben wij 4 spelers van evt. topniveau onder contract, Arnautovic, Tiote, Ruiz, Douglas. Met de aantekening dat Marko dit seizoen niet bij ons gespeeld heeft. En Tiote pas de laatste weken echt doorgebroken is. De rest is relatief eenvoudig te vervangen, of de vervanger loopt al in de selectie. Wordt er niks verkocht of gekocht ziet het er volgend seizoen ongeveer zo uit.

Boschker
Mihaylov
Stam-Wisgerhof-Douglas-Kuiper
Tiendalli-???-???-Carney

Tiote-Ruiz-Janssen
Brama-Vujicevic-Akram

Arnautovic-De Jong- Javadov
Reimerink-???-Parker

Op wat verlies aan ervaring na een beter team dan dit seizoen(Tiote voor Brama, Arnautovic voor Perez, De Jong voor Kufo). Vooral de eerste 2, de derde is afwachten natuurlijk.

1ste scenario, Twente wordt geen kampioen. Dan wil de club investeren in en is er geld voor de volgende posities.

-Een opbouwend sterke CV met leidinggevende capaciteiten op de plek van Wisgerhof. Waarschijnlijk een Braziliaan of Scandinaviër.
-Een ervaren spits.
-Een linksbuiten, waarschijnlijk een huurling van Man U of Chelsea. Maar kan ook een speler als Paulo Henrique zijn.
-Twente wil tevens Rajkovic nog een seizoen huren.
2de scenario, Twente wordt wel kampioen. Met de gegarandeerde miljoenen uit de CL is er dus ook geld om andere posities te versterken.

3de scenario is een combinatie van de eerste beiden+ het gegeven dat er aan spelers getrokken wordt. In geval van interesse voor:

-Stam, hebben we Tiendalli al in de selectie, en komt er geld vrij voor bv. Rosales of Gamboa. Op de lange termijn wss vooruitgang.
-Douglas, deze winter al meer dan 9 mln. op geboden door een Italiaanse club, voor zulk geld(5 miljoen na aftrek gemeente) moet je wat terug kunnen vinden. Desnoods met twee aankopen.
-Ruiz, wil zelf naar Spanje, probleem met Spanje is, wie kan in een klap 15 miljoen overmaken naar Twente, Engeland dus waarschijnlijker. Mocht ie gaan, krijgt Gent 20% over meerwaarde. Gemeente daarna nog een deel. Blijft daarna nog zo'n 7 miljoen te investeren over. Genoeg dus.
-Arnautovic, schermt met interesse van clubs. Probleem is dat er niet veel clubs het beoogde minimum van 10 miljoen neer gaan leggen. Wss bij Twente dus komend seizoen.
-Tiote, interesse vanuit Frankrijk(o.a. OM) is tot dusver afgeslagen. Na WK misschien grotere clubs die interesse hebben. Geen flauw idee van zijn status eigenlijk. Hoeveel moet ie kosten etc. Wel nog 2 seizoenen op contract.
-Reimerink, interesse van o.a. VVV. Geen verlies, mocht ie vertrekken.

Overige selectie: Boschker, Wisgerhof, Janssen kunnen niet meer hogerop. Tiendalli, Kuiper, Mihaylov, Akram, De Jong, Vujicevic en Javadov hebben net getekend of zijn nog niet eens doorgebroken. Carney en Parker hebben dit seizoen niks toegevoegd. Brama is een twijfelgeval, erg gelimiteerde transfersom, maar heeft tot nu toe alle aanbiedingen afgeslagen.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat we er na dit seizoen bijna zeker op vooruitgaan qua selectie. En het er zelfs inzit dat een paar van onze grootste zwaktes straks verbeterd zullen worden. Opbouwend vermogen, diepgang, en snelheid in de as. Staat tegenover dat de zoektocht naar een ervaren spits moeilijk gaat worden, en we op dat gebied misschien gaan inleveren.
Graag hoor ik jullie mening over hoe jullie Twente zich na dit seizoen zien ontwikkelen, zowel financiëel als sportief.
Solstice is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-04-10, 17:33   #2
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Het gaat ze lukken, zit een veel stevigere basis aanvast dan bij AZ.
Ze zullen Feyenoord in ieder geval nog wel even voorbij blijven.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 17:38   #3

Ruiz gaat sowieso weg. Van Arnautovic zou ik ook niets verwachten. Douglas zal nog wel blijven denk ik. Op een of andere manier scout men de verdedigers van de Eredivisie in het buitenland pas relatief laat.
Tiote hangt af van het WK. Stel hij wordt kampioen, en hij speelt een goed WK (en wekt interesse van buitenlandse subtop) dan vertrekt hij natuurlijk ook.

FC Twente zal zijn selectie toch flink moeten verversen om CL niveau te zijn. Er zullen 3 nieuwe aanvallers moeten komen want van Javadov en de Jong kan je niet verwachten van CL niveau zijn. Parker is dat zeker niet
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 18:04   #4
Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Ruiz gaat sowieso weg. Van Arnautovic zou ik ook niets verwachten. Douglas zal nog wel blijven denk ik. Op een of andere manier scout men de verdedigers van de Eredivisie in het buitenland pas relatief laat.
Tiote hangt af van het WK. Stel hij wordt kampioen, en hij speelt een goed WK (en wekt interesse van buitenlandse subtop) dan vertrekt hij natuurlijk ook.

FC Twente zal zijn selectie toch flink moeten verversen om CL niveau te zijn. Er zullen 3 nieuwe aanvallers moeten komen want van Javadov en de Jong kan je niet verwachten van CL niveau zijn. Parker is dat zeker niet
Parker vertrekt waarschijnlijk, Stoch's huur wordt niet verlengd. Dus er zal voorin sowieso wat bij moeten. Twente heeft een aantal lijntjes uitliggen bij buitenlandse clubs en spelers. D'r wordt o.a. aan Sturridge gedacht op huurbasis. Op Douglas is afgelopen winter dus nog een bod geweest van een Italiaanse club van 9 miljoen. Blijkbaar is de nood tot verkopen dus niet verschrikkelijk hoog. Op Tiote is vanuit Franse hoek al een aantal keer een redelijk bod gedaan(5 tot 7 miljoen). Arnautovic heeft geloof ik een deadline, of krijgt die nog, waarvoor hij met een club moet komen die z'n transfersom op kan en wil hoesten.

Op het gebied van Ruiz weet ik het niet zo. Het is wel duidelijk dat hij een kans hogerop niet af zal slaan, al vindt hij het ook niet erg nog een seizoen te blijven. Wat ik mij vooral afvraag is, welke clubs kunnen het zich veroorloven in 1x 15 miljoen over te maken. Ik geloof dat Villareal, Sevilla en Valencia geïnteresseerd zijn. Maar van Valencia weet ik sowieso dat ze nauwelijks wat te maken hebben. Hoe zit dat met die andere beide clubs eigenlijk?
Oud 24-04-10, 18:34   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij een kampioenschap is het allerbelangrijkst dat Twente spelers als Douglas, Tiote, Stam en Brama blijft behouden. Een Ruiz zal extreem lastig zijn, maar moet je wel proberen.

Twente zal namelijk op de plek van de keeper en linksbuiten al moeten investeren, en om je basis op meer dan vijf plekken opnieuw te bouwen en in de CL mee draaien, dat gaat gewoon lastig worden. En eigenlijk gooi dan ook wel een klein beetje dit huidige seizoen weg.

Ben benieuwd wat Munsterman uit z'n hoge goed gaat toveren.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 18:38   #6
Met Mihaylov hebben ze al een hele goede keeper als back-up. Staat die vast onder contract nu ? Op links is Javadov gehaald, maar die is vooralsnog geblesseerd geweest en heeft zich nog niet kunnen laten zien. Schijnt wel een goede speler te zijn, werd ook door Galatasaray begeerd naar het schijnt. Of dat genoeg is op links is de vraag.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 18:45   #7
Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Bij een kampioenschap is het allerbelangrijkst dat Twente spelers als Douglas, Tiote, Stam en Brama blijft behouden. Een Ruiz zal extreem lastig zijn, maar moet je wel proberen.

Twente zal namelijk op de plek van de keeper en linksbuiten al moeten investeren, en om je basis op meer dan vijf plekken opnieuw te bouwen en in de CL mee draaien, dat gaat gewoon lastig worden. En eigenlijk gooi dan ook wel een klein beetje dit huidige seizoen weg.

Ben benieuwd wat Munsterman uit z'n hoge goed gaat toveren.
Boschker gaat nog een seizoen door. Mihaylov ligt voor de komende drie seizoenen al vast. Stam zie ik overigens niet als een prioriteit. Dan eerder Tiote en Douglas.

Oorspronkelijk geplaatst door Lebawski
Met Mihaylov hebben ze al een hele goede keeper als back-up. Staat die vast onder contract nu ? Op links is Javadov gehaald, maar die is vooralsnog geblesseerd geweest en heeft zich nog niet kunnen laten zien. Schijnt wel een goede speler te zijn, werd ook door Galatasaray begeerd naar het schijnt. Of dat genoeg is op links is de vraag.
Het was in eerste instantie de bedoeling dat Javadov einde dit seizoen nog wat zou betekenen. Volgens mij heeft de technische staf aardig veel vertrouwen in hem. Ook een aantal Russische Eredivisie-clubs hadden interesse in hem. Is vooral bij een aantal interlands, en bij de wedstrijden tegen Twente zeer positief opgevallen. Genoeg zal het alleen niet zijn idd. Een dubbele bezetting, of in ieder geval 1 volwaardige back-up voor de twee vleugels lijkt me toch gewenst.
Oud 24-04-10, 18:59   #8
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice

Parker vertrekt waarschijnlijk, Stoch's huur wordt niet verlengd. Dus er zal voorin sowieso wat bij moeten. Twente heeft een aantal lijntjes uitliggen bij buitenlandse clubs en spelers. D'r wordt o.a. aan Sturridge gedacht op huurbasis. Op Douglas is afgelopen winter dus nog een bod geweest van een Italiaanse club van 9 miljoen. Blijkbaar is de nood tot verkopen dus niet verschrikkelijk hoog. Op Tiote is vanuit Franse hoek al een aantal keer een redelijk bod gedaan(5 tot 7 miljoen). Arnautovic heeft geloof ik een deadline, of krijgt die nog, waarvoor hij met een club moet komen die z'n transfersom op kan en wil hoesten.

Op het gebied van Ruiz weet ik het niet zo. Het is wel duidelijk dat hij een kans hogerop niet af zal slaan, al vindt hij het ook niet erg nog een seizoen te blijven. Wat ik mij vooral afvraag is, welke clubs kunnen het zich veroorloven in 1x 15 miljoen over te maken. Ik geloof dat Villareal, Sevilla en Valencia geïnteresseerd zijn. Maar van Valencia weet ik sowieso dat ze nauwelijks wat te maken hebben. Hoe zit dat met die andere beide clubs eigenlijk?
Voorin is niet echt de linie waarin Valencia wil versterken.

Oud 24-04-10, 19:04   #9
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

ik heb er een steenvast vetrouwen in dat Twente zich definitief heeft genesteld aan de top van de eredivisie en daar zullen ze ook nog lang blijven .

Het stadion wordt wederom verbouwd naar 32.000 plaatsen en dat is ontzettend belangrijk met het oog op de toekomst .

Verder denk ik dat Twente een ongelooflijke goeie scouting heeft , want we draaien eigenlijk nu al 4 jaar aan de top en dit jaar is het misschien wel de absolute top .

Er zijn ontzettend veel spelers weggegaan zoals Wielaert ( zeer belangruijk voor Twente in die tijd ) willkshire ( minstens even belangrijk als Stam nu ...) , Elia ( behoeft geen commentaar ) ,Arnautovic ( Een zeer belangrijke speler voor ons , anders wordt die niet gehaald door Inter , Enghelaar , El Hamadi ( het beste middenveld toen zij nog speelden van Nederland ) , Barqicuglu ( wederom voor ons zeer belangrijk en dat is de reden dat Ajax hem heeft gehaald en er zijn meer spelers weggegaan in die 4 jaar tijd , maar deze waren stuk voor stuk van levensbelang voor Twente en wat hebben we daar van gemerkt ?

Helemaal niets ....

Tuurlijk : het kan ook een jaar minder gaan , maar ik heb het gevoel dat we nu zo groot zijn geworden dat het niet meer af te stoppen is .

De grote van de club zegt niet alles , kijk maar naar Feyenoord , maar in potentie kunnen we kampioen worden als we het a .s. Zondag niet worden .

Het beleid van FC Twente is ook goed en met beleid bedoel ik : elke cent wat verdiend wordt , wordt in de spelersgroep geinversteerd . Twente huurde Stoch , koopte Akram , Parker , Carney , Kuiper en Javadov en Ruiz . Dat zegt me alles ....

Nee, ik heb er vetrouwen in en met rede en ik denk dat Twente zeker meer een blijvertje is dan AZ , want zoals we allemaal weten was de DSB heel belangrijk . 200 miljoen in 15 jaar tijd heeft Scheringa in deze club gepompt en nu zullen het toch op de manier zoals Twente dat doet moeten doen en dat is naar mijn mening stukken moeilijker .

Twente doet het meer op de( legale) manier met geld van sponsoren , recette, merchandising etc etc . en dat is zeker moeilijker dan wanneer Scheringa zomaar garant staat voor een lening van 20 miljoen .
Let wel : Het kampioenschap van AZ is niet gestolen, maar het was voor hun zeker makkelijker . Van Gaal bij Twente ?

Ja, in mijn dromen ....

Ik sluit af met de woorden : Pas op voor Twente de komende jaren .......

Peace .

Bijna vergeten : Wij hebben een voorzitter met een toekomstvisie en dat zijn geen luchtkastelen getuige het stadion en ik weet niet waar Twente stond zonder hem .....

Munsterman is de naam ...
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 19:37   #10
Het zal ook deels afhangen van hoe snel de schuld afgelost is. Twente kan met de nieuwe uitbouw doorgroeien naar een begroting van 40 miljoen, en verder. Tegenover relatief lage stadionkosten. De kapitaalkosten zijn daarentegen vrij hoog, ook gezien het feit dat Twente zo snel mogelijk af probeert te lossen. Los je de leningen helemaal af, dan heb je het na de volgende uitbouw toch al gauw over een miljoen of 8/9 in je begroting die je extra aan salarissen etc. uit kunt geven.

http://www.fctwente.nl/images/upload/film/SpeechJMpersdag2009.pdf voor de begroting van dit seizoen.
Oud 24-04-10, 19:54   #11
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway

Voorin is niet echt de linie waarin Valencia wil versterken.
Wel als Villa vertrekt.

Oud 24-04-10, 20:08   #12
Tsja je kan zeggen wat je wilt, maar Munsterman heeft het 'voorlopig' goed voor elkaar met Twente.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 20:16   #13
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania

Wel als Villa vertrekt.
Maar Ruiz is geen echte spits, dus dat zal niet de vervanger worden van Villa.

Oud 24-04-10, 20:17   #14
Ruiz om Zigic heen, ideaal voor beide.
Oud 24-04-10, 20:20   #15

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat Twente het wel effe volhoudt. Alleen komen ploegen als Feyenoord en Ajax wel terug van weg geweest. Been en Jol bouwen weer een ploeg bij beide clubs
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 21:12   #16
Feyenoord wint de komende 5 jaar gene landstitel.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 21:14 big smile   #17
Wat is dat nou voor voorspelling ?
Oud 24-04-10, 22:31   #18
We ride the apocalypse

DivineJester's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Lekker relevant voor een FC Twente topic...

Ontopic:
Alles hangt af welke spelers vertrekken, vreselijk cliché, maar zeker voor een club als FC Twente die het niet van zijn grote naam moet hebben is dit waar.
Vertrekken er een man of vier, dan wordt het lastig dit jaar te evenaren. Evengoed doen ze ook volgend jaar in elk geval weer mee om de eerste vijf plaatsen, en dat blijft de komende jaren nog wel zo denk ik.
DivineJester is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 22:44   #19

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Het ligt ook allemaal aan factoren waar FC Twente geen vat op heeft.

Het niveau van de eredivisie is in 5 jaar tijd gigantisch naar beneden gegaan. Dat is onder meer te zien aan de resultaten die Nederlandse clubs de afgelopen 3 jaar hebben geleverd in Europa. Ajax, PSV, Feyenoord en ook AZ spraken toen nog een aardig woordje mee, en deden het in sommige gevallen best aardig. Dit seizoen was het treurig en het voorgaande was ook niet sterk te noemen.

Het verschil tussen FC Twente, Ajax, PSV en sinds een paar weken AZ en de rest in de eredivisie is ook schrijnend te noemen.

Naar mijn mening is het gewoon afwachten of FC Twente dit goed gaat opvangen, dit dacht ik de afgelopen jaren ook steeds en steeds kwamen ze met sterke vervangers en goede prestaties.

Ik verwacht als FC Twente CL speelt dat alleen Ruiz van de spelbepalende spelers vertrekt. Daarnaast zal Stam verkocht worden, maar backs in een goedlopend elftal zijn eenvoudig te vervangen vind ik. Met een duo als Wisgerhof en Douglas achter je en met spelers die altijd aanspeelbaar voor je lijkt het al snel heel erg goed wat je doet. Daar zal dan wel een speler voor worden aangetrokken, ik zou Verhaegh geen verkeerde speler vinden voor die positie.

Het is lastig om voor Perez en N'Kufo vervangers aan te trekken, het zijn beiden spelers in de as van het veld dus zeer spelbepalend. Daarnaast valt er ook een brok aan ervaring en slimmigheid weg met het vertrek van deze twee spelers.

In de OP wordt de naam Sturridge gesuggereerd, maar die is niet haalbaar denk ik. Die heeft én een vaste plek bij de selectie en die is overgekomen van City en zal dus wel niet in de salarisstructuur passen.

FC Twente zal in ieder geval hebben geleerd hebben van vorig jaar, hoop dat paniekaankopen als Parker en Wellington tot het verleden behoren. Ik hoop dat 'Kammetje' en Beukenkamp al een goed schaduwelftal hebben opgesteld, zodat er bij de miljoenen van de CL zeker adequate vervangers kunnen worden gehaald.

Je moet hopen op goede connecties met Chelsea/Man Utd voor een leuke speler op huurbasis en de naam die FC Twente heeft opgebouwd en de uitstraling die het heeft met een trainer als McClaren. Dan kunnen er nog wel eens hele leuke spelers terugkomen.

Al met al speelt FC Twente volgend seizoen ook ongetwijfeld bij de eerste 5 plaatsen. Dat komt vooral omdat daaronder geen enkele club pretenties kan maken op een plek in de top 5. Al denk ik wel dat als Ajax dit team bij elkaar houdt en misschien nog een enkele versterking haalt, FC Twente het heel lastig krijgt om dan Ajax achter zich te houden.
Babbatuur is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 22:51 standard ball   #20

Trouwens heeft FC Twente dit seizoen niet uitzonderlijk gescout vind ik. Het komt allemaal goed uit, maar Ruiz stond bij vele clubs op de verlanglijst en je mag McClaren op de blote knieen danken dat hij hier is neergestreken.

Stoch wordt aangeboden aan FC Twente, het is niet zo dat FC Twente die al uitvoerig had bestudeerd.

Voor de rest; Tiendalli heeft zichzelf aangeboden, Carney balt leuk mee in de breedte. Nashat Akram mag hopen dat er wat shirts zijn verkocht in Azie, anders komt hij ook gewoon onder het kopje miskopen met Wellington en Parker. Osei is gehuurd, weet niet wat daarmee gebeurd. Yavadov moet het gaan bewijzen komend seizoen.

Daarnaast is N'Kufo een hele gelukkige transfer geweest, die is ook niet uitvoerig gescout. Douglas is ook aangeboden bij FC Twente.

Elia, Engelaar, Arnautovic, Tioté, Wisgerhof vind ik dan wel weer heel erg goede aankopen en die zijn ook meer uitvoerig gescout volgens mij.
Oud 25-04-10, 00:19   #21
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Lebawski
Ruiz om Zigic heen, ideaal voor beide.
Sorry dat ik weer offtopic ga, maar Zigic in een basisopstelling van Valencia is natuurlijk echt niet iets waar iemand op zit te wachten.

Oud 25-04-10, 01:13   #22

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben ook benieuwd, het is in de geschiedenis nog nooit een club gelukt om echt definitief aan te haken. Twente zal sowieso een sterke subtopper blijven voorlopig, maar of ze echt tegen het geweld uit Amsterdam en Eindhoven opkunnen?
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 01:14   #23

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Kan snel gaan. Over 3 jaar kan het totaal anders zijn.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 02:57   #24
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway

Sorry dat ik weer offtopic ga, maar Zigic in een basisopstelling van Valencia is natuurlijk echt niet iets waar iemand op zit te wachten.
Mag ook hopen dat men meer ambitie heeft daar, maar het geschetste scenario (Villa out, Ruiz in) zou er voor zorgen dat er weinig andere aanvallers bij zouden komen denk ik. Maar dit is allemaal wel heel erg plausibel en tevens offtopic.
Oud 25-04-10, 03:37   #25

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Of Twente echt de vierde topclub van Nederland wordt is denk ik vooral een kwestie van reputatie. Ze zullen de komende jaren moeten proberen het imago van subtopper met een uitschieter om te ruilen voor het imago van echte topclub. Zonder die reputatie wordt het op lange termijn toch moeilijk om aan de top te blijven. Het is bijna onmogelijk om structureel slim in te blijven kopen; uiteindelijk gaat dat een keer fout, zoals nu bij Heerenveen. Je moet zorgen dat je genoeg krediet hebt, bij de supporters, de trainers- en spelerswereld en de bank, om na één of twee mindere jaren toch weer terug te komen. Daarvoor zullen ze vijf ÃÂ* tien jaar constant in de top vijf moeten eindigen en regelmatig voor de titel mee moeten strijden.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 04:57   #26

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur
Het ligt ook allemaal aan factoren waar FC Twente geen vat op heeft.

Het niveau van de eredivisie is in 5 jaar tijd gigantisch naar beneden gegaan. Dat is onder meer te zien aan de resultaten die Nederlandse clubs de afgelopen 3 jaar hebben geleverd in Europa. Ajax, PSV, Feyenoord en ook AZ spraken toen nog een aardig woordje mee, en deden het in sommige gevallen best aardig. Dit seizoen was het treurig en het voorgaande was ook niet sterk te noemen.
Wat een onzin zeg. We hebben in Europa het beste resultaat van de laatste 5 jaren gehaald. Bijna 10 punten op de coefficient lijst. Als we elk jaar zo presteren, dan zouden we nu 6de staan op de lijst achter Engeland, Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk.

Met een beetje meer geluk was het nog veel beter gegaan. Ajax was niet minder dan Juventus en PSV niet dan HSV. AZ was ook niet minder dan Standard Luik.

Het verschil tussen FC Twente, Ajax, PSV en sinds een paar weken AZ en de rest in de eredivisie is ook schrijnend te noemen.
Het is ook nooit goed he. Eerst komt iedereen dat de nivellering is ingezet. De topclubs zouden niet veel beter meer zijn dan de rest en nu is de top ineens weer te goed voor de rest of de rest te slecht voor de top.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 08:31   #27
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur
Trouwens heeft FC Twente dit seizoen niet uitzonderlijk gescout vind ik. Het komt allemaal goed uit, maar Ruiz stond bij vele clubs op de verlanglijst en je mag McClaren op de blote knieen danken dat hij hier is neergestreken.

Stoch wordt aangeboden aan FC Twente, het is niet zo dat FC Twente die al uitvoerig had bestudeerd.

Voor de rest; Tiendalli heeft zichzelf aangeboden, Carney balt leuk mee in de breedte. Nashat Akram mag hopen dat er wat shirts zijn verkocht in Azie, anders komt hij ook gewoon onder het kopje miskopen met Wellington en Parker. Osei is gehuurd, weet niet wat daarmee gebeurd. Yavadov moet het gaan bewijzen komend seizoen.

Daarnaast is N'Kufo een hele gelukkige transfer geweest, die is ook niet uitvoerig gescout. Douglas is ook aangeboden bij FC Twente.

Elia, Engelaar, Arnautovic, Tioté, Wisgerhof vind ik dan wel weer heel erg goede aankopen en die zijn ook meer uitvoerig gescout volgens mij.
ik merk dat je veel weet over Twente . Misschien wel meer dan ik en geloodf me .... Ik weet veel .

Kan er weinig aan toevoegen aan je commentaar , maar wou het je toch ff zeggen .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 11:32   #28

Oorspronkelijk geplaatst door TheJanitor

Wat een onzin zeg. We hebben in Europa het beste resultaat van de laatste 5 jaren gehaald. Bijna 10 punten op de coefficient lijst. Als we elk jaar zo presteren, dan zouden we nu 6de staan op de lijst achter Engeland, Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk.

Met een beetje meer geluk was het nog veel beter gegaan. Ajax was niet minder dan Juventus en PSV niet dan HSV. AZ was ook niet minder dan Standard Luik.

Het is ook nooit goed he. Eerst komt iedereen dat de nivellering is ingezet. De topclubs zouden niet veel beter meer zijn dan de rest en nu is de top ineens weer te goed voor de rest of de rest te slecht voor de top.
Ik kan me jaren herinneren dat die genoemde clubs doorgingen naar kwartfinales en halve finales tegen aansprekende tegenstanders. Juventus, nota bene de nummer 7 van Italie heeft zich niet eens bovenmatig hoefen in te spannen om Ajax uit het toernooi te gooien.

HSV is de nummer 7 van Duitsland en daarin moet ik je gewoon gelijk geven; daar hadden PSV, Ajax of FC Twente ook kunnen staan.

AZ verliest van Luik, dat een dramatisch seizoen doormaakt en volgens mij niet eens in de top 5 van Belgie meespeelt.

We hebben weliswaar heel wat punten verzamelt, maar dat komt meer omdat PSV, Twente, en Ajax relatief eenvoudig hebben geloot in de voorgaande rondes in bijvoorbeeld de poulefase.
Oud 25-04-10, 11:54   #29

De CL halen dit seizoen is gewoon erg belangrijk.
Die 10 miljoen die je dan krijgt kunnen we goed gebruiken.
DirkZz is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 11:31   #30
Oorspronkelijk geplaatst door DivineJester
Lekker relevant voor een FC Twente topic...

Ontopic:
Alles hangt af welke spelers vertrekken, vreselijk cliché, maar zeker voor een club als FC Twente die het niet van zijn grote naam moet hebben is dit waar.
Vertrekken er een man of vier, dan wordt het lastig dit jaar te evenaren. Evengoed doen ze ook volgend jaar in elk geval weer mee om de eerste vijf plaatsen, en dat blijft de komende jaren nog wel zo denk ik.
Het ligt sowieso al niet in de verwachting dat er 4 spelers tegelijk vertrekken. Al weet je het nooit natuurlijk. Maar net als bij AZ de vorige transferzomer liggen de 4 genoemde uitblinkers nog voor 2 seizoenen vast, waarbij Ruiz die clausule heeft, en Arnautovic een optie voor nog een jaar. Dus het is iig zeker dat er voor elke speler minstens rond de 10 miljoen wordt gevraagd. En voor Ruiz dus sowieso z'n clausulebedrag. Mochten ze dan allemaal ondanks dat alsnog vertrekken zit er dus sowieso zo'n 23 miljoen extra in kas voor aankopen. En is er nog eens zo'n 20 miljoen afgelost, wat weer op jaarbasis 3 miljoen extra voor salarissen vrijmaakt. Laat de scouting maar schuiven met dat geld in het achterhoofd.

Bij Twente wordt verwacht(bewust laag ingeschat als altijd) over 2 seizoenen, Europees voetbal niet meegerekend, op een begroting uit te komen van ca. 40 miljoen. Nou weet ik overigens niet de precieze cijfers bij Ajax en PSV. Maar hoorde ik dat PSV al terug moet naar een begroting van in de 40 miljoen. En bij Ajax is er voor 65 miljoen begroot, maar voor ik meen 25 miljoen verlies geleden. Zou Twente financieel daarom al niet definitief aanhaken, na die 2de verbouwing?
Oud 26-04-10, 11:46   #31

ReMcOrE's Voetbal Forum schermafbeelding

ik ga dit topic maar eens volgen

EDIT: ik denk dat Twente de begroting goed op orde heeft en dat deze de komende jaren gestaag/stabiel gaat groeien
ReMcOrE is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 11:50   #32
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Echt aanhaken met PSV en Ajax zie ik niet zo snel gebeuren, het is nu gewoon belangrijk om de rest voor te blijven, met goed beleid moet dat wel lukken, Twente heeft veel potentie, grote achterban en weinig concurrentie in de omgeving.
Zwoerd is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 11:58   #33
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja ik zie FC Twente definitief aanhaken in de top de komende jaren.

Bij PSV, Ajax en Feyenoord zijn er financiële problemen, daar heeft FC Twente weinig last van.
rja is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 12:01   #34
Oorspronkelijk geplaatst door RayMania

Wel als Villa vertrekt.
Naar Barcelona
venomsnake is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 12:05 wink   #35
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

het moet mogelijk zijn een topclub neer te zetten als je ziet wat er bij psv mogelijk is.
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 12:11   #36

ReMcOrE's Voetbal Forum schermafbeelding

afgelopen jaren is het ze goed afgegaan, maar deze zomerperiode zal echt moeten blijken of Twente het (eventuele) vertrek van belangrijke spelers op kan vangen...
ReMcOrE is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 12:36   #37
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ReMcOrE
afgelopen jaren is het ze goed afgegaan, maar deze zomerperiode zal echt moeten blijken of Twente het (eventuele) vertrek van belangrijke spelers op kan vangen...
Een nieuwe centrum spits i.p.v van Kufo, daarnaast hoop ik dat Luuk de Jong zich ontwikkeld.

En een nieuwe aanvallende middenvelder i.p.v. Perez.

Misschien nog meer gaten opvullen door transfers.

Scouting apparaat werkt goed bij FC Twente, dus ik heb er vertrouwen in.
rja is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 12:42   #38
Oorspronkelijk geplaatst door rja
Een nieuwe centrum spits i.p.v van Kufo, daarnaast hoop ik dat Luuk de Jong zich ontwikkeld.

En een nieuwe aanvallende middenvelder i.p.v. Perez.

Misschien nog meer gaten opvullen door transfers.

Scouting apparaat werkt goed bij FC Twente, dus ik heb er vertrouwen in.
Tot zover is er vooral interesse in een nieuwe spits, een opbouwend sterke CV, rechtsbacks dus de interesse in Stam is ongetwijfeld ver gevorderd en een nieuwe linksbuiten, evt. op huur. Voor de nummer 10 heb je Ruiz dan lopen. Wordt hij verkocht moet je daar ook voor op zoek.
Oud 26-04-10, 13:01   #39
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat vanwege de mogelijkheden met het stadion en de kwaliteit van de scouting Twente wel op niveau kan blijven. De basis bij Twente is heel sterk.
Vincent is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 13:53 wink   #40
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

De begroting is sterk verhoogd en gaat met de vergroting van het stadion nog weer verder omhoog. Voor sponsors is de club blijkbaar ook interessant, want de businessseats bestaat alweer een lange wachtlijst voor heb ik begrepen.

Wat betreft de spelers die Perez/N'kufo en mogelijk Douglas en Stam moeten vervangen ben ik wel nieuwsgierig, Twente heeft de laatste jaren aangetoond dat vervangers net een stap beter zijn dan de verkochte spelers. Stam zal het minste gemist worden denk ik.

Ik denk overigens niet dat Twente, mocht het kampioen worden, komend seizoen weer kampioen zal worden, ik denk dat hiermee definitief aangehaakt kan worden bij de top 5. Als de gemeentelijke schuld afbetaald is, ben ik helemaal nieuwsgierig wat er mogelijk is bij deze club, omdat er dan zoveel financiele middelen bij komen.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 14:03   #41
Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
De begroting is sterk verhoogd en gaat met de vergroting van het stadion nog weer verder omhoog. Voor sponsors is de club blijkbaar ook interessant, want de businessseats bestaat alweer een lange wachtlijst voor heb ik begrepen.

Wat betreft de spelers die Perez/N'kufo en mogelijk Douglas en Stam moeten vervangen ben ik wel nieuwsgierig, Twente heeft de laatste jaren aangetoond dat vervangers net een stap beter zijn dan de verkochte spelers. Stam zal het minste gemist worden denk ik.

Ik denk overigens niet dat Twente, mocht het kampioen worden, komend seizoen weer kampioen zal worden, ik denk dat hiermee definitief aangehaakt kan worden bij de top 5. Als de gemeentelijke schuld afbetaald is, ben ik helemaal nieuwsgierig wat er mogelijk is bij deze club, omdat er dan zoveel financiele middelen bij komen.
Perez wordt naar mijn mening het minste gemist. Komend seizoen zie ik ze trouwens ook zo niet weer kampioen worden. Maar ik kan ook niet heel veel redenen bedenken waarom ze het per se minder dan dit seizoen zouden doen. Het programma, om eens wat te noemen zou bij een kampioenschap volgend seizoen minder gevuld zijn dan dit seizoen.
Oud 26-04-10, 14:13   #42
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

Perez wordt naar mijn mening het minste gemist. Komend seizoen zie ik ze trouwens ook zo niet weer kampioen worden. Maar ik kan ook niet heel veel redenen bedenken waarom ze het per se minder dan dit seizoen zouden doen. Het programma, om eens wat te noemen zou bij een kampioenschap volgend seizoen minder gevuld zijn dan dit seizoen.
Nkufo en Perez worden nog onderschat denk ik. Vooral vanwege hun ervaring en persoonlijkheid zijn ze belangrijk in het team. Maar goed, ben benieuwd naar hun vervangers.
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 14:14   #43
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

De organisatie is zo goed dat ze een stabiele topclub kunnen worden.
koningdavid is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 14:20   #44
Oorspronkelijk geplaatst door 9christensen
Nkufo en Perez worden nog onderschat denk ik. Vooral vanwege hun ervaring en persoonlijkheid zijn ze belangrijk in het team. Maar goed, ben benieuwd naar hun vervangers.
Perez brengt verder ook nauwelijks nog wat in. Het is niet voor niks dat het vrijwel altijd beter ging lopen bij elke keer dat Perez naar de kant ging. Of het nu Tiote, Vujicevic of Ruiz was die op zijn plek ging voetballen. Sterker nog, heeft in veel wedstrijden ondanks z'n ervaring juist lopen solliciteren naar gele en rode kaarten.
Oud 26-04-10, 14:34   #45
Hoeveel miljoenen moet Twente nog terug betalen aan de gemeente voor de stadion-uitbreiding ?

Verder is het echt koffiedik kijken, een paar missers op transfergebied en je bent weer terug bij af, we gaan het meemaken.
PBateman1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 16:32   #46

FC Twente wordt vast het tweede AZ.
Intisar is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 16:35 emo   #47
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Intisar
Twente heeft een stabielere structuur en minder concurrentie in de regio.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 16:36 wink   #48
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Twente is inderdaad niet opgebouwd op privegeld. Dat scheelt al heel wat, AZ werkte ook langzaam toe naar een dergelijke structuur trouwens, maar door het DSB debacle moet men noodgedwongen iets anders doen.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 16:36   #49
Oorspronkelijk geplaatst door PBateman1978
Hoeveel miljoenen moet Twente nog terug betalen aan de gemeente voor de stadion-uitbreiding ?

Verder is het echt koffiedik kijken, een paar missers op transfergebied en je bent weer terug bij af, we gaan het meemaken.
Dat zal nog iets van 30 miljoen zijn waarschijnlijk. Op het moment kunnen we ons geloof ik wel 1 of 2 missers veroorloven trouwens. Mochten we kampioen worden, dan hebben nog wat meer spek op de botten.

Oorspronkelijk geplaatst door Intisar
In welk opzicht? Dat we ook een rijke geldschieter als eigenaar krijgen? Dat Koeman ons komt trainen? Dat we een jaar kampioen worden en dan 4de(teken ik voor)?
Oud 26-04-10, 16:41   #50

In welk opzicht? Dat we ook een rijke geldschieter als eigenaar krijgen? Dat Koeman ons komt trainen? Dat we een jaar kampioen worden en dan 4de(teken ik voor)?
Dat laatste, ja.
Intisar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site