Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-04-10, 20:42 standard ball   #1

Wat gebeurt er als een ploeg degradeert uit de Jupiler League, maar tegelijkertijd ook een periode periode kampioen wordt en via de nacompetitie promoveert naar de eredivisie?

Mess is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-04-10, 20:44   #2
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat kan niet, dan moet je je periode kampioenschap opgeven. Zo gaat het ook in het amateur voetbal.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 14:12 sad   #3

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

JP League? Die afkorting heb ik nog nooit gezien .
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-11, 13:25 Standaard   #4

Afkorting is inderdaad vreemd.

Even een andere vraag omtrent het promotie/degradatie recht voor de Jupiler League, maar nu ten opzichte van promotie/degradatie met de topklasse.

Er bestaat natuurlijk altijd een mogelijkheid dat de KNVB (mogelijk gedwongen door de NMA) in de toekomst de amateur kampioen gaat verplichten te promoveren van de topklasse naar de Jupiler League.

Bij de amateurs zijn er vrij weinig regels omtrent de financiën. De KNVB houd het bij mijn weten ook niet in de gaten. Bij promotie zou de amateur club dus ineens met regels te maken krijgen die er in het amateurvoetbal niet zijn. Op zich ook geen probleem. Nu weet ik niet precies welke categorie nou gezond en welke categorie nou onder curatele van de KNVB staat. Doet er ook niet zo toe.

Ik vraag me alleen af. Zou de KNVB een amateur vereniging verplichten te promoveren naar de Jupiler League als die club daar direct onder curatele van de KNVB komt te staan. Want het zou in mijn ogen heel gek zijn als een club direct in de financiële problemen komt door KNVB regels omtrent promotie. Nog gekker zou het zijn als een club uit de gezonder categorie degradeert, zoals FC Oss dit jaar. Dat zou namelijk inhouden dat de KNVB verantwoordelijk is voor de afbraak van voetbal verenigingen. Heeft iemand daar een idee over (ik neem aan dat zolang er vrijwillige promotie is een vereniging ook financieel gezond moet zijn om te mogen promoveren)...
GerjanC is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-11, 13:58 Standaard   #5

kalehein's Voetbal Forum schermafbeelding

Die "verplichting" zal er misschien komen op den duur, maar het kan net zo goed zijn dat de KNVB de hele promotieregeling stopzet.
Bij een promotieplicht zal er natuurlijk wel rekening gehouden worden met het gegeven dat de promovendus een amateur is. Waarschijnlijk zullen ze in een eerste jaar vrijgesteld worden van een hele hoop verplichtingen, ik denk hierbij aan stoeltjes / lichtinstallatie / bezoekersvak ed.

Financiëel moet het toch eenvoudig zijn om alles te overleggen aan de KNVB. Ook als amateurvereniging dient er een boekhouding te zijn... Het aantal selectiespelers is bekend, hoe deze betaald worden is voor aanvang ook al bekend (FTE, Semi, amateurbasis en eventuele bonussen) dus dat is een simpel optelsommetje.
Sponsorinkomsten + tv-gelden + verwachte inkomsten kaartverkoop is ook redelijk simpel te bepalen.
De grijze gebieden zijn denk ik meer de kosten voor veiligheid en al wat hiermee te maken heeft.

De grootste reden waarom amateurverenigingen niet zo happig zijn op een omschakeling naar BVO is het "zwarte geld" dat in het amateurvoetbal omgaat. Bijna iedereen weet dat enkele amateurverenigingen héél goed betalen, maar niemand zegt wie, wat en hoeveel. De smoesjes mbt het kiezen voor een amateurclub zodat een maatschappelijke carriere mogelijk is, is dus gewoon onzin! Ook BVO's werken met semi-profs die gewoon kunnen werken/trainen. Ze betalen alleen minder dan een amateur, omdat ze de centen domweg niet kunnen verantwoorden. In ieder elftal zitten wel spelers die tig kilometer moeten rijden om te trainen / spelen... nu maak je mij écht niet wijs dat je dat doet omdat je veel voor een club over hebt.

Eens TOP-Oss, altijd TOP-Oss!
kalehein is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site