Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-03-10, 22:53 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Eredivisie
In het seizoen 1974-1975 werd Eindhoven periodekampioen en in de strijd om een plaats in de eredivisie, troefde het elftal, getraind door Rinus Gosens, Groningen, PEC Zwolle en Vitesse af en promoveerde naar de eredivisie. Helaas na twee seizoenen degradeerde Eindhoven weer naar de eerste divisie.

Nog drie maal veroverde Eindhoven, 1990-91, 1991-92 en 1997-98, een plaats in de nacompetitie.

Sinds 11 maart 1993 is het betaald voetbal zelfstandig verder gegaan als SBV Eindhoven. Vanaf 1 juli 2002 werd de naam EVV Eindhoven gewijzigd in FC Eindhoven.
FC Eindhoven verovert derde periodetitel
01 maart 2010

De vlag kan uit bij FC Eindhoven. De bescheiden club, die niet zo lang geleden nog op de rand van de afgrond stond, is maandag winnaar geworden van de derde periode in de Jupiler League. Een 0-1 zege bij BV Veendam was ruim voldoende om de titel in de wacht te slepen. Goold-old Bart van den Eede maakte de winnende goal.

In Veendam had Eindhoven aan een puntje genoeg om de periodetitel te pakken, maar door het doelpunt van Van den Eede in de 88ste minuut pakte de ploeg zelfs de volle winst. Hierdoor pakte het in de derde periode uit acht wedstrijden liefst 21 punten. Het bleef De Graafschap (negentien punten) en Zwolle (achttien) ruim voor.

Opmerkelijk genoeg pakte FC Eindhoven in de overige negentien wedstrijden van dit seizoen slechts veertien punten, waardoor het met 35 punten anoniem in de middenmoot van de Jupiler League staat. Toch mogen de Eindhovenaren, door de periodetitel, aan het eind van het seizoen meedoen aan de play-offs om promotie.

Naast FC Eindhoven had ook SC Cambuur maandag een goede avond. De Friezen wonnen met 2-1 van Fortuna Sittard en hebben Go Ahead Eagles en FC Zwolle, de nummers twee en drie van de ranglijst, hierdoor weer in het vizier. Het gat naar koploper De Graafschap, dat twee wedstrijden meer speelde, bedraagt tien punten.
Geniaal
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-03-10, 22:54   #2
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

EINDHOVEN .

Ik ga denk ik wel ff kijken bij de nacompetitie!
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 22:58   #3
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Laat Eindhoven dan ook maar meteen Willem II uit de eredivisie knikkeren in de nacompetitie.
WheeledWarrior is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:09   #4

http://www.youtube.com/watch?v=qt64tY8j9mw
jmac is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:18 wink   #5
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk!

Ben vorig jaar naar de laatste wedstrijd van het seizoen geweest. Toen was er sprake van dat dat wel eens de laatste wedstrijd van Eindhoven ooit geweest zou kunnen zijn. En dan nu dit.
Thieske is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:20   #6
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Mag toch hopen dat ze niet in de eredivisie komen
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:20 wink   #7
PSV Eindhoven!

Ben vroeger vaak naar wedstrijden van Eindhoven geweest. Samen met mijn vader mee, altijd wel leuk en sympathie voor de club
-SG- is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:21 big smile   #8
PSV Eindhoven!

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
Mag toch hopen dat ze niet in de eredivisie komen
Het zou toch een geniale stunt zijn! Ik zeg doen!
Oud 01-03-10, 23:22   #9
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door -SG-

Het zou toch een geniale stunt zijn! Ik zeg doen!
Als ze dan wel meer dan 200 man op de tribune krijgen, dan wel..
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:23 big smile   #10
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk voor ze daar ja, maar als dit zooitje in de Eredivisie komt gaan ze echt 5 punten in een seizoen halen.

Oud 01-03-10, 23:24   #11
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:24 big smile   #12
PSV Eindhoven!

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Leuk voor ze daar ja, maar als dit zooitje in de Eredivisie komt gaan ze echt 5 punten in een seizoen halen.
Nog geen eens maar wat maakt het uit!
Oud 01-03-10, 23:24   #13
PSV Eindhoven!

Zit er nog een geldprijs aan een periodetitel overwinning?
Oud 01-03-10, 23:25   #14
Ola olé!

Oorspronkelijk geplaatst door -SG-

Nog geen eens maar wat maakt het uit!
Een Lichtstad-derby zou best geinig zijn
Oud 01-03-10, 23:38   #15

alf89's Voetbal Forum schermafbeelding

Vraagje: wat gebeurt er als bijvoorbeeld eindhoven een periodetitel wint maar wel als nr.19 eindigd in de eerste divisie. Of nog vreemder, wanneer ze bij de playoffs promotie afdwingen. Het zou wel niet voorkomen, maar ik ben wel benieuwd.

Oud 01-03-10, 23:42   #16
PSV Eindhoven!

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-Hgl
Een Lichtstad-derby zou best geinig zijn
Zou wel grappig zijn idd !
Oud 02-03-10, 09:40 sad   #17
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door alf89
Vraagje: wat gebeurt er als bijvoorbeeld eindhoven een periodetitel wint maar wel als nr.19 eindigd in de eerste divisie. Of nog vreemder, wanneer ze bij de playoffs promotie afdwingen. Het zou wel niet voorkomen, maar ik ben wel benieuwd.
Dan zal de nr. 18 direct degraderen, neem ik aan.

Oud 02-03-10, 09:45   #18
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Een vriend van me gaat er wel vaker kijken. Die verhalen.

Voordat je bij de kassa je vak hebt genoemd waar je wil zitten heb je al een ticket in je handen. Boeit niet waar je gaat zitten. En na afloop gaan ze gewoon met frikandellen rond in de kantine. Geniaal.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 10:44   #19
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou toch prachtig zijn als Eindhoven promoveert? In Engeland krijgen dat soort provincieclubjes die promoveren een cultstatus, maar in Nederland is het altijd meteen van 'slechte zaak voor het voetbal bla bla bla'. Alsof RKC nu wat toevoegt aan de eredivisie. Het is juist mooi als andere kleine clubs ook eens een jaartje in de eredivisie mogen ballen.
WheeledWarrior is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 13:46   #20
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wou hier even Bramos-Elvis komen feliciteren, maar waar is die gozer?

Bramos, als je dit leest, gefeliciteerd kerel, en ook je andere twee medesupporters op de tribune!
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:08   #21
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Jan Poortvliet als opvolger van Leushuis qua laatste coach die een periode pakte met Eindhoven. Heeft lang geduurd en komt heel onverwacht, maar wel leuk. En geeft toch wel aan dat Poortvliet een goede trainer is!
methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:19   #22
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Een vriend van me gaat er wel vaker kijken. Die verhalen.

Voordat je bij de kassa je vak hebt genoemd waar je wil zitten heb je al een ticket in je handen. Boeit niet waar je gaat zitten. En na afloop gaan ze gewoon met frikandellen rond in de kantine. Geniaal.
Whehe, dat met dat kaartje had ik ook.

Ook mooi, tijdens de wedstrijd bier halen in de kantine. Het waren er teveel om te dragen. Kreeg ik gewoon zo'n houten dienblad mee. Ik zie me bij NAC niet met een dienblad bier de tribunen oplopen, maar daar keek niemand er vreemd van op......

De fanshop is ook geweldig, niet groter dan een bezemkast.
Oud 02-03-10, 17:30   #23
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, dat dienblad idd ook. Wat een bazenclub.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:49   #24

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een geweldige come-back. Na de eerste 10 wedstrijden stonden ze bijna stijf onderaan en nu gewoon met overmacht de periodetitel! Bij leuke play-off wedstrijden ga ik een kijkje nemen denk ik. Wie wil nu Bart van Eede niet in de Eredivisie zien?
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:50   #25
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Jan van ons .

Weer bewijst ie gewoon een uitstekende trainer te zijn .
Da_Sandman is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 18:36   #26

Bramos FCE's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
In bed.... Goed feestje gehad gister.

Vrijdag tegen Emmen gaan we het nog eens dunnetjes over doen. Maar gezien de staat van de spelers gisteravond, denk ik dat we er voetballend wel keihard afgaan.

Respect ook voor de Veendam supporters, kwamen ons felicteren in het uitvak.
Bramos FCE is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 18:38   #27

Jubelende Van Den Eede: 'Een ouderwets feestje'

FC Eindhoven zorgde maandagavond voor een daverende stunt door beslag te leggen op een periodetitel. Routinier Bart Van Den Eede maakte tegen BV Veendam kort voor tijd de enige treffer.

Na de wedstrijd volgde een feest, waarbij de prijs samen met de supporters uitbundig werd gevierd. De day after blijkt voor veel spelers een aanzienlijk zwaardere opgave. 'Mijn kop bonkt nogal', grapt Van Den Eede tegenover Voetbal International. 'Het was een ouderwets feestje. En daar maak ik graag deel van uit.'

'Het bleef lang doelpuntloos, waardoor altijd het gevaar op een tegentreffer op de loer ligt. Toen ik vlak voor het einde de enige treffer maakte, volgde een grote ontlading. We hebben het samen met de supporters gevierd. We zijn hen veel dank verschuldigd. Het hele uitvak zat vol, terwijl het helemaal in Veendam was. Bij terugkeer in Eindhoven had een aantal jongens als behoorlijk kleine oogjes.'

Voor FC Eindhoven viel dus sinds lange tijd weer iets te vieren. Vorig jaar was de club op sterven na dood. De laatste prijs dateert van twaalf jaar terug; in 1998 werd eveneens een periodetitel gepakt.

Bang dat het na het binnenhalen van de periode afgelopen is met de goede prestaties, is Van Den Eede niet. 'Meteen in de bus heb ik de jongens gezegd dat, als we het verstandig aanpakken, een plaats bij de eerste acht mogelijk is. Het zou zonde zijn als het hierbij blijft. Nu moet het besef komen dat we voor niet veel ploegen onder hoeven te doen.'
Oud 02-03-10, 18:39   #28
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben aan het twijfelen of ik op deze topic mijn mening zal geven ........
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 18:41   #29

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie
Ik ben aan het twijfelen of ik op deze topic mijn mening zal geven ........
Waarom niet?
Oud 02-03-10, 18:41   #30
Tukker .

Nee : Ik kwets mensen er alleenmaar mee en dat wil ik niet .

Peace .
Oud 02-03-10, 19:08   #31
Tukker .

Wie ben ik om te bepalen of iets goeds is voor de eredivisie en wie ben ik om te bepalen of Eindhoven enige bestaansrecht heeft ?

Als ik dit lees : #26

(Vandaag 13:46)Silenus schreef:

In bed.... Goed feestje gehad gister.

, besef ik weer dat er mensen achter die club staan met eigen dromen .

Wie ben ik om te zeggen dat dromen niet mag ?

Ik zou niet durven .....

Geniet ervan .....

Peace .
Oud 02-03-10, 19:09   #32
Lucky man

Ik zag vandaag iemand in Eindhoven heel trots met zijn FC Eindhoven-sjaal lopen .
Oud 02-03-10, 19:13   #33
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek
Ik zag vandaag iemand in Eindhoven heel trots met zijn FC Eindhoven-sjaal lopen .
Dat is precies wat ik bedoel .......

Is toch mooi man ?

Weet jij hoe makkelijk het is om met een Ajax , PSV , of een Feyenoord sjaal te lopen ?

Ik heb meer respect voor die Eindhovenaar .

Ik zag laatst het Willem ll vak in de Grolsch Veste : Welgeteld 30 man , en zij werden lacherig uitgemaakt , maar ik dacht er anders over : Ik zei tegen mijn maat : Dat zijn pas de echte supporters !

Ok, ik draaf , ga ff iets anders doen . klik ( weg )
Oud 02-03-10, 19:15   #34

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie

Dat is precies wat ik bedoel .......

Is toch mooi man ?

Weet jij hoe makkelijk het is om met een Ajax , PSV , of een Feyenoord sjaal te lopen ?

Ik heb meer respect voor die Eindhovenaar .

Ik zag laatst het Willem ll vak in de Grolsch Veste : Welgeteld 30 man , en zij werden lacherig uitgemaakt , maar ik dacht er anders over : Ik zei tegen mijn maat : Dat zijn pas de echte supporters !

Ok, ik draaf , ga ff iets anders doen . klik ( weg )
Natuurlijk heb je gelijk, maar aan de andere kant is dit de plek om jou mening over de situatie te geven. Ookal is die negatief, een echte supporter trekt zich daar niks van aan of kan zich goed verdedigen. Ik vind het niet goed dat je om deze reden je mening voor je houd..
Oud 02-03-10, 19:17   #35
Lucky man

Ik vond het ook tof om dat te zien hoor .
Oud 02-03-10, 19:45 big smile   #36
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind het ook ontzettend tof voor de supporters van zo'n club. Een beetje alsof Ajax weer eens kampioen wordt.
Da_Sandman is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 21:03 emo   #37
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich
En geeft toch wel aan dat Poortvliet een goede trainer is!
Hij heeft absoluut geen uitstraling, maar zijn prestaties als trainer zijn inderdaad best goed.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 21:09   #38
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Eindhoven heeft in het verleden wel bewezen Eredivisieclubs te kunnen verslaan. Afgelopen 5 jaar in de beker sowieso Heracles en Vitesse, volgens mij ook nog een andere Eredivisionist.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 21:49   #39
Ola olé!

Klopt: http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=57634&typeofpage=84140
Best opmerkelijk, Willem II speelde destijds CL-voetbal maar werd door Eindhoven uit de beker geknikkerd
Oud 03-03-10, 18:49 wink   #40

De beslissende wedstrijd om het periodekampioenschap werd live uitgezonden en is door maar liefst 198.200 huishoudens bekeken. Met gemiddeld twee kijkenden per huishouden betekent dit dat maar liefst een kleine vierhonderd duizend geïnteresseerden hebben gekeken naar het behaalde periodekampioenschap van onze FC. Een klein vergelijk, dit is maar liefst zo'n 54% hoger dan de eerder uitgezonden live wedstrijd om de 2e periode (Helmond Sport - FC Den Bosch).
Netjes....
Oud 15-03-10, 10:25 wink   #41
BS.

FC Eindhoven verrast ook tegen Helmond Sport
13 maart '10 00:04 door Robin Rijlaarsdam

FC Eindhoven blijft hoge ogen gooien in de Jupiler League. De ploeg, die vooraf werd betiteld als degradatiekandidaat, won met 3-2 van streekgenoot Helmond Sport en stoomt verder op in de ranglijst.

De Eindhovenaren begonnen onfortuinlijk aan het duel. Jelle De Bock werkte al na drie minuten een hoekschop achter zijn eigen doelman en zette zo de 0-1 op de borden. Het deerde de uit de dood opgestane thuisclub echter niet.

De achterstand werd nog voor rust weggewerkt en opnieuw lag een dood spelmoment daaraan ten grondslag. Een corner werd door Jeffrey Vlug op het hoofd gemikt bij Ruud van der Rijt, die met wat geluk de bal over de lijn zag verdwijnen. Het werd zelfs nog 2-1 voor het rustsignaal. Clubtopscorer Tim Nelemans toonde zijn neusje voor doelpunten door precies goed te staan voor een afvallende bal. Het enige wat de spits hoefde te doen was een hoek uitkiezen en alvast bedenken hoe hij zou gaan juichen.

In de tweede helft nam FC Eindhoven zelfs heel even een grotere voorsprong. Remy Amieux mocht ongehinderd doorlopen en schoof de bal eenmaal in de buurt van het vijandelijke doel rustig binnen. De 3-2 liet echter maar drie minuten op zich wachten.

Jupiler League-topscorer Johan Voskamp bracht met een schitterende omhaal de spanning weer helemaal terug. De aanvaller twijfelde geen moment toen hij de bal op zich af zag komen en schoot de bal ook nog eens onberispelijk in de verre hoek.

Het hoogstandje ten spijt, pakte de subtopper na de nederlaag tegen FC Den Bosch afgelopen maandag (2-1), opnieuw geen punten. FC Eindhoven blijft ook na de festiviteiten rondom de periodetitel boven verwachting presteren en staat in het linkerrijtje.
Oud 17-03-10, 21:10   #42
Hup Holland!

Is het al bekend wanneer de wedstrijden om de play offs gespeeld worden? Het wordt dan weer tijd om m'n Eindhoven sjaal uit de kast te halen en weer eens langs te gaan.
Oud 24-04-10, 11:28   #43
BS.

De eerste opponent voor Eindhoven is AGOVV.
Oud 24-04-10, 11:32   #44

nog zes wedsrijden....
Oud 24-04-10, 11:33 duh   #45
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bramos FCE
nog zes wedsrijden....
Volgend jaar de enige stadsderby van de Eredivisie in Eindhoven?
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 20:25   #46

Succes vanavond!
Oud 26-04-10, 22:03   #47
PSV Eindhoven!

1-0 gewonnen dus .
Oud 26-04-10, 22:03   #48
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

1-0 winst !

Oud 26-04-10, 22:27   #49

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Eindhoven

Oud 27-04-10, 01:31 wink   #50
Hup Holland!

De 1e overwinning is binnen. Nog 5 te gaan.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:26.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site