Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18-01-10, 14:58 thumb up   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

KNVB kiest vaste begindata voor competities
18 januari 2010

De KNVB kiest met ingang van het nieuwe seizoen (2010-2011) voor vaste begindata van de competities in de Eredivisie en Jupiler League. "Door de start voor de komende jaren vast te leggen, creëren we duidelijkheid voor iedereen", liet de nieuwe manager competitiezaken Gijs de Jong maandag weten.

In de seizoenen waarin door nationale teams niet wordt toegewerkt naar een groot eindtoernooi - zoals in 2010-2011 - begint de Eredivisie in het tweede weekeinde van augustus. De eerste speelronde van het komende seizoen vindt derhalve op 6, 7 en 8 augustus plaats. Een week later, op vrijdag 13 augustus, begint de Jupiler League.

In een seizoen dat eindigt met een titeltoernooi voor nationale teams begint de Eredivisie in het eerste weekeinde van augustus. "Door al vroeg in augustus te starten, willen we de clubs goed voorbereid aan de start van hun Europese campagne laten verschijnen. Het is natuurlijk in het belang van het Nederlands voetbal dat clubs internationaal zo optimaal mogelijk presteren", gaf De Jong aan.
De Eredivisie blijft de komende jaren vroeg starten. Waarom is dat?
,,Samen met alle betrokken partijen hebben we gekozen voor een meerjarig beleid. In de jaren waarin geen eindtoernooien worden gespeeld - zoals in competitieseizoen 2010/'11 - start de Eredivisie in het tweede weekend van augustus. In jaren mét een eindtoernooi, starten we een week eerder. Dat heeft alles te maken met de Europese competities. Door al vroeg in augustus te starten, willen we de clubs goed voorbereid aan de start van hun Europese campagne laten verschijnen. Het is natuurlijk in het belang van het Nederlands voetbal dat clubs internationaal zo optimaal mogelijk presteren. Het afgelopen seizoen was dat nog wennen voor veel clubs en gemeenten. Door de start van de Eredivisie voor de komende jaren vast te leggen, creëren we duidelijkheid voor iedereen.”

Meer duidelijkheid komt er ook voor de winterstop.
,,Inderdaad. De winterstop voor het seizoen 2010/’11 is bijna identiek aan die van dit jaar, alleen is hij nu een stuk zekerder. Na de bekerronde op 21/22/23 december kunnen clubs op zijn vroegst pas weer op vrijdag 21 januari in actie komen. Door deze opzet hebben clubs de zekerheid dat ze op trainingskamp kunnen. Daar hebben we, op het verzoek van de clubs, rekening mee gehouden bij het samenstellen van de speeldagenkalender.”

Waarom wordt er eigenlijk niet gewoon doorgevoetbald, zoals in Engeland?
,,Dat is de wens van de clubs, die zien graag een winterstop. Bijvoorbeeld om spelers rust te geven of om op trainingskamp te gaan naar het buitenland. Anderzijds is er ook geen nadrukkelijke wens vanuit de commerciële hoek om wél door te spelen. Dat is een verschil met de Engelse Premier League, die bijvoorbeeld wel met kerst en Oud & Nieuw wil voetballen. Dat is daar echt traditie.”

Er wordt in het seizoen 2010/’11 in de Eredivisie minder op vrijdagavond gevoetbald. Waarom?
,,We gaan niet meer op vrijdagavond voetballen als er in dezelfde week een midweekse interland heeft plaatsgevonden. Nu kan het zo zijn dat een speler op dinsdag in Zuid-Amerika moet voetballen, met een jetlag terugkomt in Nederland en vrijdag alweer aan de bak moet. Dat is natuurlijk geen ideale situatie. Gelukkig was er voldoende ruimte in de speeldagenkalender om hier rekening mee te houden.”

Dan door naar de Jupiler League. Heeft de komst van de Topklasse invloed op de speeldagenkalender?

,,Het belangrijkste is dat er aan het eind van dit seizoen 2009/’10 twee clubs degraderen. De Jupiler League bestaat daardoor niet meer uit twintig, maar uit achttien teams. Daardoor zijn er minder speelrondes - we gaan van 38 rondes terug naar 34. De vaste maandagavond speelrondes zullen dan ook uit het programma verdwijnen. Alle 34 rondes kunnen nu immers op vrijdagavond ingepland worden. Enerzijds is dit vanuit commercieel oogpunt gedaan, anderzijds om duidelijkheid te scheppen naar de supporters. Alle wedstrijden worden vanaf volgend seizoen in principe op vrijdag gespeeld. Een herkenbaar moment voor iedereen.”
Als je dit zo leest, dan zou je verwachten dat komend seizoen een weekend later begint
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 18-01-10, 14:59   #2

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan zit ik nog in het buitenland
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 15:18   #3
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

lekker vroeg weer, ben dan waarschijnlijk weer op vakantie.
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 15:28   #4
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Godver.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 15:49   #5

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Gelukkig ga ik al in juni op vakantie. Vertrek op 11 juni dus mooi op tijd terug voor de competitie.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 16:03   #6

Oh wat erg, je zou een wedstrijdje moeten missen.
Gunner is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 16:08   #7

Oorspronkelijk geplaatst door Gunner
Ja.
Oud 18-01-10, 16:15 wink   #8
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Beter. Zomervoetbal.

Oud 18-01-10, 16:33   #9
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

WTF dan is het hier nog kermis, nog nooit meegemaakt
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 16:37   #10

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Als het hier kermis is moet Nederlands elftal altijd spelen op een eindronde.

Rusland verziekte vorige keer het feest

Oud 15-03-10, 21:46 sad   #11
BS.

Meer hoofdklassers in KNVB-beker

Komend seizoen strijden acht extra hoofdklassers om de Nederlandse beker. Het bestuur amateurvoetbal van de KNVB nam maandagavond het voornoemde besluit.

Het besluit werd genomen omdat het bestuur betaald voetbal van de bond recent besloot vier extra plaatsen in te ruimen in de tweede ronde van het toernooi. De extra ploegen uit de amateur-hoofdklasse starten in de eerste ronde.

De hooggeplaatste clubs van de zaterdag- en zondaghoofdklasse, die nog niet in aanmerking komen voor een ticket, krijgen de extra plaats. De overige twee tickets worden keurig verdeeld in de zaterdag- en zondaghoofdklasse. Onbekend is vooralsnog hoe de laatstgenoemde verdeling exact tot stand zal komen.
Oud 15-03-10, 22:12   #12
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me zo vet om Venray tegen Ajax te zien loten ofzo
Wordt dan waarschijnlijk in de Koel gespeeld maar dan nog
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 21:39 thumb up   #13
BS.

FC Utrecht zal de officiele wedstrijden in Europa gaan beginnen in de tweede kwalificatie ronde op 15 en 22 juli voor de EL.

Ajax zal op 27/28 juli en 3/4 augustus de eerste wedstrijden spelen in de voorronde van de CL.

AZ zal op 29 juli en 5 augustus voetballen voor de EL; mocht Utrecht doorkomen, dan zij natuurlijk ook.

PSV en Feyenoord spelen sowieso maar 1 ronde en die vindt plaats op 19 en 26 augustus. Eventueel AZ en Utrecht dus ook; mocht Ajax uitgeschakeld worden in de eerste ronde van de CL voorrondes, stromen zij ook hier in.
Oud 16-05-10, 21:52   #14
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

en Johan Fruit Schaal is op 31 juli tussen FC Twente en Ajax. Dus met die belangrijke wedstrijden voor Ajax in die periode zullen ze hem misschien niet zo serieus nemen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 22:24 thumb up   #15
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Italie begint laatste weekend van Augustus met de competitie (zoals altijd eigenlijk). Normaal gesproken in totaal 4 doordeweekse speelrondes en korte winterstop.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 22:25   #16

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
en Johan Fruit Schaal is op 31 juli tussen FC Twente en Ajax. Dus met die belangrijke wedstrijden voor Ajax in die periode zullen ze hem misschien niet zo serieus nemen.
Mogen jullie hebben, als wij dan weer eens kampioen mogen worden.
Oud 17-05-10, 19:51   #17
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Alle deelnemers aan de KNVB-beker zijn ook bekend zag ik. Wellicht binnenkort even een topic maken alvast.
methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 19:53   #18

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gunner
Niks ergers dan een smsje op vakantie krijgen waarin:
PSV-VVV 3-3 staat
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 20:05   #19
Hup Holland!

Vorig jaar zat ik in Spanje in een hostel vol Australiërs op m'n netbookje PSV-Ajax te kijken Daarvoor in een andere stad in Spanje zat ik met paar andere Nederlanders Ajax-Groningen te kijken geloof ik.. daarvoor was ik tijdens PSV-VVV helaas in slaap gevallen (kater he ), wordt je wakker is het 3-3

Zal dit jaar ws ook weer op vakantie zijn.. beetje jammer zo'n vroeg begin.
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 20:08   #20
Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Als je dit zo leest, dan zou je verwachten dat komend seizoen een weekend later begint
Ik denk dat 31 juli/1 augustus als het eerste weekeinde van augustus wordt gezien.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 20:08   #21
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

wordt dus een zomer met veel voetbal zonder ook zonder het WK aangezien als het WK is afgelopen de clubs zich alweer voorbereiden op het nieuwe seizoen. binnenkort maar eens kijken of er ergens nog leuke oefenpotjes tussen zitten ( tegen die tijd zal EL ze ook wel weer willen uitzenden )

Ook gunstig voor clubs vroeg europa in moeten.

Voor de supporter / gezin is het wat minder met al die gespreide vakantie's .

Oud 17-05-10, 20:10   #22
Meister 10/11

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
de 1ste of 2de wedstrijd op die datum.
Of zou het nou wel over 1 wedstrijd kunnen gaan ( laten we het hopen )

Oud 17-05-10, 20:11   #23
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113

de 1ste of 2de wedstrijd op die datum.
Of zou het nou wel over 1 wedstrijd kunnen gaan ( laten we het hopen )
Ja Vak-P moet de geruchten nog opstarten zodat het twee wedstrijden worden.
Oud 20-05-10, 00:03   #24
Meister 10/11

En ja hoor .... daar gaan we weer :

KNVB kan NEC in uiterste geval uit competitieschema halen

De KNVB is boos op burgemeester Thom de Graaf van Nijmegen, aldus Omroep Gelderland. Die verbiedt NEC thuisduels te spelen in de eerste helft van augustus, omdat er te weinig agenten zijn. De Vierdaagse en de Zomerfeesten vereisen een maximale politieinzet en daarna gaan veel agenten op vakantie.

Voor de KNVB is de maat vol. Pogingen tot overleg om te kiezen voor een wedstrijd met een laag veiligheidsrisico waarvoor maar weinig politieinzet nodig is leverden niets op. Een woordvoerder laat weten dat De Graaf de enige van 33 burgemeesters is die niet eens met de KNVB wil praten over een oplossing.

Van de KNVB mag de gemeente bepalen wanneer NEC de eerste thuiswedstrijd speelt en tegen wie. In het uiterste geval kan de KNVB de Nijmeegse club uit de competitie halen als 9 juni het competitieschema wordt gepresenteerd en de club geen plek heeft om te voetballen.

Oud 20-05-10, 00:06 sad   #25
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

33 burgemeesters?
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 00:08   #26
Hup Holland!

Jezus.. alsof er veel politieinzet nodig is in de vakantieperiode als je tegen fucking excelsior speelt.
Oud 20-05-10, 00:09   #27
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Of Heerenveen, Venlo, AZ, er blijven genoeg alternatieven over om tegen te spelen met weinig politie-inzet
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 00:14   #28
Meister 10/11

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado
Jezus.. alsof er veel politieinzet nodig is in de vakantieperiode als je tegen fucking excelsior speelt.
je weet het maar nooit met die bosjesmannen

Burgemeester De Graaf zit NEC opnieuw in vaarwater

NIJMEGEN - Burgemeester Thom de Graaf van Nijmegen stuurt aan op een nieuwe botsing met voetbalclub NEC en voetbalbond KNVB. Net als vorig jaar staat hij NEC geen thuisduels toe in de eerste helft van augustus.

Van de KNVB mag de gemeente Nijmegen bepalen wanneer NEC de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen speelt. In het eerste of het tweede weekeinde. Nijmegen mag ook de tegenstander kiezen: Excelsior, VVV-Venlo, Heerenveen, De Graafschap of Heracles Almelo. Clubs uit de categorie A, waarbij hooguit vijftien agenten nodig zijn om de orde te handhaven.

Maar de gemeente heeft de hakken in het zand gezet. Burgemeester De Graaf wil bij de opening van het seizoen (6, 7, 8 augustus) en het weekend erna geen wedstrijd in De Goffert. De Vierdaagse en de Zomerfeesten in de derde week van juli vereisen een maximale inzet van politie. Daarna gaan de meeste agenten op vakantie.

Voor de voetbalbond is de maat nu vol. „We handhaven de regel dat elke club het seizoen begint met een uit- en een thuiswedstrijd”, zegt Gijs de Jong, manager competitiezaken bij de KNVB. „Op 9 juni presenteren we het nieuwe competitieprogramma. Heeft NEC geen accommodatie, dan zullen we de club in het uiterste geval uit de competitie nemen.”

De gelderlander
dan moet het geen probleem zijn zou je zeggen.
Al lijkt me meteen de derby ook niet leuk. ( tegen De graafschap dan welteverstaan )

Oud 20-05-10, 00:19   #29
Hup Holland!

Nijmegen is sowieso sneu wat betreft politie-inzet. Die gaan rustig als een straat opengebroken is en fietsers over de stoep moeten om er langs te kunnen, expres aan het einde van die straat staan om iedereen die over de stoep fietste een bekeuring te geven.

één van de vele voorbeelden van burgertjes pesten voor de gemeentekas daar.

http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_controleert_fietsers_in.html
Oud 20-05-10, 09:10   #30

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker
33 burgemeesters?
Eindhoven heeft 2 clubs, Rotterdam 3
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:13   #31
- Kumbaya -

numero_uno's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is al jaren zo in Nijmegen, dat de KNVB zo intens halstarrig is, is te triest voor woorden.
numero_uno is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:29   #32

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Afgelopen seizoen de eerste 2 duels gemist omdat ik toen in Kroatië zat. Dit seizoen ben ik wel bij e opening!
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:31   #33

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113
En ja hoor .... daar gaan we weer :
Dan speelt men toch in Wageningen of Arnhem
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:34   #34
Hup Holland!

Lamzak's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is gewoon waardeloos dat het zo vroeg moet beginnen, laat het toch wat langer doorgaan en flikker het WK gewoon naar Juli
Lamzak is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:37   #35
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

mooi vroeg weer beginnen
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:44   #36

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik mis de eerste twee wedstrijden. Kan er voorlopig nog niet teveel mee zitten, door de slechte smaak die ik heb overgehouden aan het huidige seizoen.
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 09:55 duh   #37
Hup Holland!

De Brandweer's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zet de bekerfinale alvast in m'n agenda.
De Brandweer is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 10:07   #38
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lamzak
Het is gewoon waardeloos dat het zo vroeg moet beginnen, laat het toch wat langer doorgaan en flikker het WK gewoon naar Juli

Of sla gewoon die idiote winterstop over.
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 10:38 arrow   #39
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorig jaar ook 2 wedstrijden gemist omdat ik in het buitenland zat.. dit jaar mooi eerder geboekt en komt wel goed.
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 13:19   #40
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik mis zoals verwacht de eerste twee duels vanwege Sziget. Hopelijk zit daar geen leuke uitwedstrijd tussen, zoals bijvoorbeeld De Graafschap. De Europese duels kan ik gelukkig wel meepakken.
Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 13:24   #41

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik mis ook de eerste pot al denk ik.

Oud 20-05-10, 13:32   #42
Tis al verbetering tov vorig jaar. Toen heb ik de eerste 4 competitiewedstrijden moeten missen
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 14:07   #43

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben precies op tijd terug, mits ik geen vetraging heb of dat ADO op de vrijdagwedstrijd wordt ingedeeld.

Land zaterdag om 10.20 uur in Amsterdam namelijk
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 15:09   #44
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Lijkt me zo vet om Venray tegen Ajax te zien loten ofzo
Wordt dan waarschijnlijk in de Koel gespeeld maar dan nog
Forza Vèènrooij.
HairyArsedIrishman is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 17:12   #45
Hup Holland!

De Brandweer's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik mis alleen de 3e wedstrijd vanwege Lowlands, maar dat is eigenlijk elk jaar wel zo.
De Brandweer is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 17:04   #46
BS.

NEC krijgt geen hulp van Eindhoven
NEC heeft van de gemeente Eindhoven te horen gekregen dat zij geen 'thuisduel' mogen afwerken in het Philips Stadion. De gemeente Doetinchem liet de Nijmegenaren hetzelfde weten.

NEC moet net als de andere clubs in de Eredivisie tenminste één thuiswedstrijd afwerken in augustus. De gemeente Nijmegen geeft hier echter geen toestemming voor omdat er in die periode niet voldoende politiemensen voorhanden zijn om een voetbalwedstrijd veilig te laten verlopen.

De KNVB heeft NEC inmiddels laten weten dat zij snel met een oplossing moeten komen en dat de club mogelijk zelfs uit de competitie gezet wordt wanneer er geen regeling getroffen wordt. De Nijmeegse club zelf laat op de clubsite weten 'te hopen op een snelle en goede oplossing'.
Oud 23-05-10, 17:05   #47
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Er moet nog één deelnemer bekend worden voor de KNVB-beker trouwens. En de deelname van Veendam staat nog op losse schroeven natuurlijk.
methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-06-10, 13:35   #48

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Conceptprogramma Eredivisie wordt deze week bekend gemaakt, de 8e of 9e volgens mij.
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-06-10, 14:24   #49
EAYS

8 juni had het in het voorbereidingstopic gepost.
Oud 07-06-10, 09:06 sad   #50
BS.

'Ajax en PSV beginnen uit, Feyenoord start thuis'
De KNVB heeft wederom de planning voor het nieuwe seizoen niet binnen de muren kunnen houden. Hugo Borst wist in Studio Voetbal te melden dat opnieuw enkele duels zijn uitgelekt. Het gaat hier om de openingswedstrijden Ajax, PSV en Feyenoord.

Ajax zal het komende seizoen beginnen tegen FC Groningen. Deze wedstrijd zal in de Euroborg te Groningen worden afgewerkt. PSV begint eveneens in het hoge noorden met een uitwedstrijd tegen SC Heerenveen.

Feyenoord daarentegen begint met een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. De laatste wedstrijd van Ajax lekte eveneens naar buiten. De hoofdstedelingen sluiten het seizoen af tegen regerend kampioen FC Twente.

Het programma voor het seizoen 2010/2011 zal woensdag naar buiten gebracht worden. Het huidige conceptprogramma kan nog gewijzigd worden op verzoek van de burgemeester of clubs.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Nationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site