![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | ||||
|
Steeds meer clubs uit de eredivisie hebben vergaande samenwerkingsverbanden met clubs uit de eerste divisie. Spelers die te goed worden geacht voor het tweede elftal maar waarschijnlijk nauwelijks aan spelen toe komen bij het eerste worden massaal verhuurd:
Nog even en de eredivisie clubs kunnen gewoon hun tweede elftal inschrijven.. __________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|||||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Oww, je bedoelt afhankelijkheid
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Opvallend is wel dat het aantal bij Emmen lager ligt. De Heerenveen-jongens hebben amper doelpunten verzorgd. Bij Haarlem begint Manucharyan belangrijker te worden, terwijl bij Telstar de inbreng van AZ ook niet in de score is terug te zien.
Wel een opmerkelijk verschil, al heeft Excelsior wel vooral aanvallers gekregen en die scoren logischerwijs vaker. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Had dan op zijn minst ook even de OP hier opnieuw geplaatst, TR...
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Inmiddels is de winterstop aangebroken, dus tijd om terug te blikken. Zelf probeer ik altijd Excelsior te volgen.. van de 39 goals dit seizoen, zijn er 23 door huurlingen gemaakt. Één doelpunt was een eigen goal
Van de 20 assists zijn er 9 van huurlingen. Gezien de statistieken zijn het dus sowieso toegevoegde waardes. Ook qua spel zitten ze vaak bij de beteren vind ik. Denk dat je met Mokotjo, Nieveld en Erasmus sowieso de betere spelers van de JL hebt en ook Wattameleo, SChet en Janota bovengemiddeld zijn. Denk dat ze bij Excelsior ook wel positief terugkijken. Doen in feite nog gewoon mee om de titel en hebben al een periodetitel. Bij de andere clubs lijkt het voorlopig toch wel tegen te vallen. Emmen heeft zich inmiddels wel wat hersteld, maar 51 tegengoals zegt veel. Ook Telstar presteert niet bijzonder.. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Voor Excelsior pakt het behoorlijk uit inderdaad.
De inbreng van de AZ-spelers bij Telstar is als volgt: Kevin Brands: 16 gespeeld, 2 goals Jordy Deckers: 1 gespeeld, 0 goals, zal na de winterstop eerste keeper worden nu Krul terug is naar Utrecht Ilias Haddad: 18 gespeeld, 0 goals Furdjel Narsingh: 15 gespeeld, 1 goal Gaston Salasiwa: 4 gespeeld, 0 goals Robert Schutz: 3 gespeeld, 0 goals Jeroen Tesselaar: 20 gespeeld, 0 goals Joona Toivio: 16 gespeeld, 0 goals Bij Emmen als volgt: Sofian Akouili: 12 gespeeld, 0 goals Arjen Bergsma: 18 gespeeld, 0 goals Agil Etemadi: 11 gespeeld, 0 goals, weggestuurd Xander Houtkoop: 21 gespeeld, 2 goals Hassan Bai Kamara: 7 gespeeld, 0 goals Lázaro: 3 gespeeld, 0 goals Pedro Beda: 17 gespeeld, 1 goal, disciplinaire problemen, mogelijk weg Michel Poldervaart: 20 gespeeld, 0 goals Harm Zeinstra: 10 gespeeld, 0 goals Over het algemeen kan je zeggen dat de belangrijkst ogende spelers zowel bij Telstar (Plet, Krul, Koen, Olenski) als bij Emmen (Denissen, Malenovic) geen huurlingen zijn. Toch spelen de meeste huurlingen wel redelijk wat. De door Ajax bij Haarlem gestalde spelers doen het dan nog als volgt: Tayfun Candan: 1 gespeeld, 0 goals Edgar Manucharyan: 16 gespeeld, 6 goals, gedeeld clubtopscorer Tom Overtoom: 12 gespeeld, 0 goals |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||||
|
Steeds meer clubs uit de eredivisie hebben vergaande samenwerkingsverbanden met clubs uit de eerste divisie. Spelers die te goed worden geacht voor het tweede elftal maar waarschijnlijk nauwelijks aan spelen toe komen bij het eerste worden massaal verhuurd:
Nog even en de eredivisie clubs kunnen gewoon hun tweede elftal inschrijven.. |
|||||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Zo, dat is de OP, kan een mod die even terugplaatsen?
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Goede op!
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
De vraag is wat er met Excelsior gebeurt als ze promoveren. Is Feyenoord dan nog zo gul?
De laatste keer dat dat gebeurde was die afhankelijkheid nog lang zo groot niet. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Is dit nou een positieve ontwikkeling? Nee natuurlijk niet, voor een eredivisie club is het natuurlijk hartstikke mooi dat ze de 'nog net niet' spelers kunnen stallen bij een eerste divisie club om ze later als ze verder zijn ontwikkeld weer over te nemen. Maar vooral omdat nu de degradatie regel in de eerste divisie is gekomen vind ik dit geen positieve ontwikkeling. Een levenloze club als Emmen degradeert zodaalk niet omdat ze een paar huurlingen van hun grote broer hebben en bijvoorbeeld Fortuna degradeert omdat ze niet aan deze identiteit wegnemende zaken meedoen. Als supporter zijnde van zo'n club lijkt me het helemaal verschrikkelijk als je je club beter Heerenveen 2 kunt noemen of een AZ 2.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gaat goed dan met de huurlingen, want FC Emmen heeft "boefje" Pedro Beda ook terug naar Heerenveen gestuurd. Hij was onhandelbaar.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Onder levenloos versta ik een club waar geen leven in zit. En daar valt naar mijn mening FC Emmen onder.
Maar jij vind dat er in een club als Emmen leven zit? Waar nog geen 2/3.000 man komt bij een thuiswedstrijd. Geen fanatiek publiek te vinden is en onderaan de ranglijst van de competitie staat. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik word er als JL-volger in ieder geval niet vrolijk van. Ik heb zeker niets tegen huurlingen, maar clubs als Excelsior, Emmen en in mindere mate Telstar hebben echt geen eigen gezicht meer op deze manier...Ik zou ook niet graag zien dat je elk jaar weer een compleet andere selectie hebt, wat bij ons eerder ook zeker zo was. Inmiddels heeft Oss toch al jarenlang een herkenbare ploeg met veelal dezelfde spelers, technische staf en slechts af en toe wat wijzigingen. Alleen het behouden van de naam was iets teveel gevraagd ( die kop ik zelf maar vast in).
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
Fanatiek publiek heeft trouwens meer met het aard van het beestje te maken dan de club. Als jij 10 fanatiek schreeuwende mensen in Drenthe kunt vinden, krijg je van mij een taart. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Haarlem krijgt mogelijk zeven jonkies van Ajax na de winterstop. Benieuwd wat dit gaat worden. Ze zijn overwegend jonger dan de door Feyenoord bij Excelsior gestalde spelers, dus het is maar de vraag hoe ze zich fysiek gaan houden.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
De andere kant van de medaille: Feyenoord wil Wanderson. Directie weigert. Toch wil men Slory vervangen. Dus komt Schet terug van Excelsior. Excelsior direct verder zonder een belangrijke basisspeler uit de eerste seizoenshelft en krijgt er in feite niet direct iets voor terug. Natuurlijk, ze hebben zat aanvallers, maar toch.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Inderdaad. Tevens had Janota ook zomaar weg kunnen zijn. Kwam echter niet rond met een Poolse club.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ajax en FC Omniworld gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
AZ trekt in ieder geval de stekker uit de samenwerking als Telstar zou degraderen.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Even een schopje, hoe staat het op dit moment?
Lijkt minder te zijn geworden he? Al scheelt het natuurlijk dat Excelsior gepromoveerd is. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Een stuk minder inderdaad, door het gevolg van realistisch beleid denk ik. AZ, Feyenoord en Heerenveen zijn toch gedwongen een zuiniger beleid te gaan voeren inmiddels, "destijds" was de sky nog de limit......
Nu halen dus niet allemaal 16-jarigen meer uit allerlei landen, niet allemaal Djuric en Ignjatovic'jesen en geven jeugdspelers zelf vaak de kans.Voor Feyenoord heeft het wel echt heel goed uitgepakt vind ik... Helaas is het dit jaar niet mogelijk Eredivisie-waardige spelers naar Excelsior te sturen, wat Excelsior ook gelijk opbreekt.. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Misschien is Dordt momenteel nog wel de grootste dependance, aangezien ze een aantal ADO-huurlingen in de selectie hebben.
Overigens is dat halen en brengen. Roderick Gielisse heeft zich verzekerd van een basisplaats, Tom Beugelsdijk is als hij fit is de absolute held en Kevin Tano maakt ook zijn minuten. Serhat Kksal is al teruggestuurd voor 1 september en Donny van der Dussen moet nog debuteren. Santy Hulst, vorig jaar huurling en nu definitief speler van Dordt, is wel een dragende kracht. Dus FC Dordrecht heeft er op zich wel profijt van. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
AGOVV heeft 3 huurlingen van Vitesse. Twee spelers en een trainer.
GAE is gestopt met FC Twente omdat ze te veel vroegen voor de huurlingen. __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Eerste divisie dependance van de Eredivsie
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|