![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#101 |
|
Toch mooi altijd weer. Dat zure commentaar op mekaars publiek. Dat lees je toch minder als er verloren is van een andere ploeg. Omgekeerd gebeurd het net zo (bekerfinale bv). Zegt genoeg dat de rivaliteit nog voldoende bestaat en dat het toch echt nog extra pijn doet om dit te verliezen.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#102 | ||
Dus dan zou je zeggen: tegenstander wordt beïnvloed én hij had voordeel, want z'n tegenstander had m buitenspel staan, en hij is dus in geen velden of wegen te bekennen. Maar:
Dus als je het mij vraagt is er een tegenspraak in de regels. Niemand en iedereen heeft dus gelijk. Mijn persoonlijke mening: dit kan je niet toestaan, want een verdediger moet dan wél instappen als hij denkt dat de bal naar zijn man gespeeld gaan worden, en niet als de bal naar een andere speler gaat. In het tweede geval is hij dus gedwongen om buitenspel voor die andere speler op te heffen. Onwerkbare situatie. __________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
|||
|
|
|
|
|
#103 | |
![]() "Die schaal is ook leuk en aardig, maar daar hebben clubs als Twente en AZ er ook inmiddels ook al wat van gewonnen." Zo kun je alles wel relativeren. |
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Zulke rare dingen zegt crispy niet omtrent de begrotingsverschillen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik vind zo'n andere invalshoek sowieso een verrijking voor WZV.
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Wat dat betreft kun je die clubs echt wel met elkaar vergelijken. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
Gezien de reacties van al die Ajacieden hier zit het toch wel diep bij ze. Al zullen ze nu wel beweren dat het totaal niet belangrijk voor ze is. Maar dat is net als die vuilak van een Vertonghen: ondanks de huidige resultaten nog steeds denken dat je fucking de koning van Nederland bent en doen alsof je het voetbal hebt uitgevonden en ze altijd verdienen te winnen. Het ligt nooit aan Jantje zelf, neen, het is altijd de scheidsrechter, het is altijd de tegenstander of de windrichting die voor een nederlaag zorgen. Hetzelfde geldt voor Frank de Boer. Waar ik dacht dat Ajax eindelijk weer eens een sympathieke coach had, die durf heeft om de fouten bij zichzelf en niet bij externe factoren (scheidsrechters, KNVB of iets anders) te zoeken. Helaas heb ik me daarin vergist.
Dat iedereen zegt dat we het overdreven vieren: fuck you. Met mij hebben 42.000 man wekelijks die shit moeten aanzien. Jarenlang hebben we weinig te juichen gehad. Ook in seizoenen dat we beter waren dan Ajax, speelden we gelijk. De emoties van 6 jaar niet winnen kwamen er gisteren uit. Het was niet alleen de overwinning van gisteren, maar het voelde als een bevrijding van de 6 kuttige jaren die wij beleefden. Het voelde alsof we een nieuwe stap zetten. Die oerkreten van Vlaar zeiden alles: er zat zoveel emoties in onze lichaam en dat ging er in die paar minuten uit. En dat zie je nergens in Nederland. Die 42.000 man die wekelijks naar dat kutvoetbal kwamen kijken hadden eindelijk een succes. En de volgende stap is om weer constanter te gaan worden. Als je thuis van Ajax, Twente en PSV kan winnen, dan moet je dat ook van ADO en NEC kunnen. En dat constant worden is nu van levensbelang. Want als dat gebeurd, dan kunnen er mooie dingen gaan gebeuren in De Kuip. Wij zijn geen FC Utrecht, wij zijn Feijenoord: de mooiste club van Nederland. En al die reacties over Feijenoord laat mij nogmaals weten dat wij op de goede weg zijn. Die angst voor ons is gewoon aanwezig, ondanks dat jullie dat nooit zullen toegeven. Vorig jaar waren er af en toe zelfs reacties dat ze het jammer vonden hoe het met ons ging. Vanaf nu tellen we weer mee. Wij zijn er nog lang niet. Er is nog genoeg shit dat moet worden opgeruimd, maar er is nu tenminste visie over de toekomst. Er is een plan en met Van Geel heb je een zeer capabele meneer in huis die het erg, erg, erg goed gaat doen. En Feijenoord gaat bouwen aan een toekomst en zal in de komende jaren steeds sterker worden. Maar goed, ik zal nu wel voor leugenaar, onwetende en omhooggevallen Rotterdammer etc. worden uitgemaakt. De groeten __________________ Ik steun Palmboom tegen zijn onterechte ban door de inconsequente leiding. Free Psalm. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Lange frustratiepost. Het zit diep zeker?
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Tuurlijk zit het diep bij ons. Waar bij jullie dit een wedstrijd is waar je kan zien dat jullie de weg omhoog hebben ingezet is bij ons precies het tegenovergestelde aan de hand
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Hey Muto
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Nee. Ik ben gewoon een kwaliteitsposter
![]()
__________________ Ik steun Palmboom tegen zijn onterechte ban door de inconsequente leiding. Free Psalm. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Ja, een regeltje ging daarover. De rest ging erover dat het ging pingel was, dat hij last had van zijn voetje en dat hij de scheidsrechter had gewaarschuwd voor Guidetti (wtf?!)
__________________ Ik steun Palmboom tegen zijn onterechte ban door de inconsequente leiding. Free Psalm. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Zulke posts mag je wel vaker doen
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Ow, we waren al 2 pagina's verder
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ik heb zo het idee dat spelers dat vaker doen. Niet bij Guidetti, maar in het algemeen.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Bij Suarez gebeurde dat ook, bij Toivonen vast ook. Big deal uiteraard.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Maar het beinvloeden van de scheidsrechter hoort er verder natuurlijk bij, en alleen maar mooi dat ie dus echt en terecht bang was voor Guidetti. Kuipers trok zich er gelukkig weinig van aan, dit zal ie wel elk weekend aanhoren. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Oh ja, las ik nou dat Kuipers een kapsalon heeft? Nou dan maakt hij geen goede reclame met dat kapsel van hem
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
![]() Spoiler
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
Tactische analyse van de wedstrijd, prachtig gedaan:
Feyenoord duwt naïef Ajax deksel op de neus Al het hele seizoen heeft Ajax meer balbezit dan haar tegenstanders, zo ook zondag in de Kuip. Maar opnieuw mocht het niet baten. Aan de hand van de statistieken analyseren we hoe Ronald Koeman met countervoetbal de naïeve speelwijze van Frank de Boer afstrafte. Koeman’s ploeg had weinig balbezit, maar als ze balbezit hadden was deze al snel bij de aanvallers die ruimte kregen om gevaarlijk te worden. Zoals op 11tegen11 uitstekend wordt geanalyseerd was Ajax de ploeg met het meeste balbezit, maar vanuit het balbezit konden ze zelden echt gevaarlijk worden. De Ajacieden speelden vooral achterin rond, zoals duidelijk te zien is in de visualisatie hieronder. De afbeelding toont wie het meeste worden aangespeeld. Zoals je kunt zien waren het de twee centrale verdedigers van Ajax (Van Rhijn en Vertonghen) die van alle spelers op het veld het meest bij het spel betrokken werden. De visualisaties in dit artikel zijn gemaakt met statistieken die beschikbaar zijn gesteld door Infostrada Sports. ![]() Hoe groter de cirkel, des te vaker werd de speler aangespeeld door zijn ploeggenoten. Hoe dikker de rand van de cirkel (relatief) des te vaker verstuurde de speler een foute pass. Posities op het veld van de spelers met dank aan 11tegen11. De bovenstaande visualisatie laat ook het gigantische verschil tussen Feyenoord en Ajax zien. Naast het feit dat Ajax overduidelijk veel meer balbezit heeft, is er nog iets anders opmerkelijks. De verhoudingen tussen de verdedigers en de aanvallers zijn bij Feyenoord veel gelijkwaardiger. De verdedigers van Feyenoord waren ongeveer evenveel aan de bal als de aanvallers van Feyenoord, terwijl het middenveld duidelijk werd overgeslagen – of de bal snel naar voren speelde. De verdediging van Ajax, daarentegen, was veel meer aan de bal dan haar aanval. Wat de visualisatie suggereert is dat bij Ajax de verdediging en middenveld een belangrijke rol spelen in de opbouw, terwijl bij Feyenoord de ballen veel sneller haar weg naar de aanvallers vinden. Op sommige punten leek Ajax Feyenoord te overklassen. Als we bijvoorbeeld de passzuiverheid op een rij zetten, zien we dat de spelers met de zuiverste passsing vooral bij Ajax spelen. Maar zoals we net al zagen was het vooral achterin en op het middenveld, relatief risicoloze passen. Een hoge passzuiverheid is leuk, maar uiteindelijk zijn de passes op de helft van de tegenstander doorslaggevend. ![]() Feyenoord werd zondag onder andere geprezen voor haar harde werk en doorzettingsvermogen. Eens zien of we dit terug kunnen zien in de onderlinge duels. Kleine spelers verloren steevast hun duels. De spelers die de meeste duels verloren waren gemiddeld zo’n 10 centimeter korter dan de spelers die veel duels wonnen. Met name Eriksen (0%) en Anita (17%) verloren (bijna) al hun duels. Wat dat betreft deden de relatief lange Vertonghen (88%) en Blind (83%) het een stuk beter, zij wonnen nagenoeg alles. In het geval van Blind moeten we alleen niet vergeten dat Schaken -zijn directe tegenstander- hem wel vaak te slim of the snel af was, waardoor het niet eens tot een duel kwam. Janssen ging überhaupt geen duels aan, en het ene duel waarin hij verwikkeld was, verloor hij. ![]() De duels gewonnen en het aantal onderschepte passen per speler. De breedte van de cirkel staat voor het aantal onderschepte passen van een speler. De hoogte van de cirkel staat voor het aantal duels dat een speler won. Hoewel Ajax op het middenveld domineerde met haar passing, domineerde Feyenoord met haar duelkracht en onderscheppingen. Het middenveld werd gedomineerd door spelers van Feyenoord. Ze wonnen duels en onderschepten veel passen. Achterin bij Ajax is Vertonghen de rots in de branding. Hij onderschept veel én wint veel duels. Vlaar vervult deze rol voor Feyenoord. Wat ook opvalt is dat Anita wel veel ballen onderschepte, maar als het tot een duel kwam deze steevast verloor. Ajax lijkt te domineren, maar in werkelijkheid is de ploeg dit seizoen erg zwak. Typerend is misschien wel dat Ajax’ centrale verdediger Jan Vertonghen de centrale man is in de ploeg. Hij maakte zelfs het meeste dribbels (!!) tegen Feyenoord, maar liefst achttien keer. Frank de Boer heeft misschien potentie als coach, maar mist nog veel ervaring. Als hij niet van de naïeve speelwijze afstapt zullen er meer afstraffingen volgen. Ondanks het feit dat zijn spel er aardig uitziet. Eigenlijk zouden we eens moeten informeren naar ze of ze iets in een samenwerking zien. Ze zijn gestopt met Managers United als forum geloof ik en het is geen superpopulaire site, in tegendeel helaas, ondanks de geweldige content. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Die duelstatistiek.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
Grappig. De analyse toont juist aan dat ze op deze manier (nog) niet kunnen meten wat ze willen, maar wat je als toeschouwer wel ziet. Tussen de plaatjes door moeten ze recht praten, wat de statistiek verkeerd uitwijst.
De conclusie, die totaal niet uit de statistieken te halen is!, snijdt hout en is voor de hand liggend. Ajax heeft momenteel geen team om te domineren en kan het beter op snelle uitbraken gooien. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Mag ik even lachen over dat middenveld van Ajax
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Enoh
Altijd zuiver in de passing die jongen.
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
#127 |
|
In het land van de blinden is Enoh koning.
__________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De klassieker Feyenoord - Ajax #4 Guidetti deed wel mee
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|