![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
FC Twente - Fulham FC in statistieken
![]() Donderdagavond staan FC Twente en Fulham opnieuw tegenover elkaar in het kader van de Europa League. Twente is al geplaatst voor de volgende ronde, Fulham is daar dicht bij. We nemen een kijkje naar de statistieken. Twente leidt Groep K met tien punten, de Engelsen volgen met zeven. Mocht het duel in de Grolsch Veste doelpuntloos eindigen of in een overwinning voor de thuisploeg, dan plaatst het team van Co Adriaanse zich als groepswinnaar. Fulham plaatst zich bij winst voor de volgende ronde. Dan klimmem zij bovendien over Twente heen en hebben ze de eerste plaats in eigen hand. Een gelijkspel kan ook voldoende zijn voor de club van Martin Jol, mits Odense en Wisla Krakow elders ook de punten delen. ============================= FC Twente FC Twente is in het huidige seizoen in de eigen Grolsch Veste nog ongeslagen. In de elf duels die er werden verwerkt, alsmede de ene in Arnhem, keerde nog geen tegenstander met drie punten huiswaarts. De Nederlandse Braziliaan Douglas is de enige die nog geen minuut miste in thuisduels. Luuk de Jong ging eenmaal voortijdig naar de kant, waardoor hij negen minuten niet meemaakte. Naast de twee eerder genoemden was ook Ola John actief in alle thuisduels, waarvan negen keer vanaf de aftrap. De Jong is Twentes topschutter in eigen huis. Hij scoorde acht keer. De Oostenrijker Marc Janko maakte één treffer minder. John gaf al acht assists voor eigen publiek. Roberto Rosales staat op vijf. Janko maakt een stuk minder minuten dan De Jong, en heeft dus minder tijd nodig om te scoren. De spits maakt iedere 83 minuten een doelpunt voor de Tukkers. Leroy Fer, die veelal als invaller komt, doet er drie minuten langer over. Janko is sowieso erg betrokken bij aanvallen. Bij maar liefst 63% van de goals die Twente scoort als hij speelt, is hij direct betrokken, zij het met een goal of een assist. Met Rosales binnen de lijnen doet Twente het goed. 83% van de thuiswedstrijden worden dan winnend afgesloten. Datzelfde geldt overigens voor Steven Berghuis. De volgende elf zijn statistisch de beste spelers van FC Twente in thuisduels in 2011-12: ![]() ============================ Fulham FC Fulham speelde, mede doordat ze vanaf de eerste voorronde Europa League al meededen, al veertien uitwedstrijden. De ploeg van trainer Martin Jol won er hier slechts drie van. De Australische doelman Mark Schwarzer is de enige die nog geen minuut miste namens Fulham, en ook de enige die alle uitduels daadwerkelijk meespeelde. Brede Hangeland miste één uitduel, in de Engelse League Cup. Fulham scoort bijzonder weinig in uitduels, slechts negen keer. Alleen Andrew Johnson en Clint Dempsey scoorden twee keer. Fulham mag dan weinig scoren, defensief staat het uitstekend. Pas tien tegentreffers kreeg Schwarzer om zijn oren in uitduels. Met Stephen Kelly in het veld loopt het het best: pas iedere 390 minuten valt er een tegengoal. In de driehonderd minuten die Zdenek Grygera actief was in uitduels viel er zelfs helemaal geen tegengoal. Dickson Etuhu is de kaartenpakker van Fulham. Hij kreeg buiten het eigen Craven Cottage al vijf keer de gele kaart. Ook Steve Sidwell en Chris Baird weten de weg naar de borstzak van de arbiter te vinden. Als Aaron Hughes speelt gaat het niet al te best. Maar liefst 63% van de uitwedstrijden waarin de Noord-Ier speelt wordt verloren. Ook Moussa Dembele en Marcel Gecov hebben wat dat betreft geen goede status. De volgende elf zijn statistisch de beste spelers van Fulham FC in uitduels in 2011-12:
Laatst gewijzigd door Marioow; 29-11-11 om 19:08 __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Typische 1-1 wedstrijd
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hallo nieuwe club, vaarwel heldenstatus
Geschreven door Bjorn op 01 december 2011 om 11:07 | Bron: Spits Het publiek van FC Twente neemt vanavond voor de wedstrijd tegen Fulham afscheid van Bryan Ruiz. De aanvaller is in Enschede nog altijd een held; In Londen vooralsnog een nobody. Er zal vanavond om 18.45 uur hoogstwaarschijnlijk een orkaan van geluid losbarsten in De Grolsch Veste, als Bryan Ruiz het veld van zijn ex-werkgever betreedt. En Vak-P heeft ongetwijfeld weer een enorm spandoek (lees: kunstwerk) gefabriceerd om de Costaricaan te bedanken voor de vorige twee seizoenen, waarin hij voor een groot deel verantwoordelijk was voor het landskampioenschap en de bekerwinst. Ruiz zal vanwege zijn bijdrage aan die prijzen voor altijd een held blijven voor de supporters van FC Twente. In Londen kan hij alleen nog maar dromen van een dergelijke status. Toen hij vlak voor de transferdeadline (hij had in het nieuwe seizoen al vier Eredivisieduels gespeeld) naar Fulham vertrok, waren zijn verwachtingen hoog. Niet in de laatste plaats omdat zijn nieuwe coach Martin Jol de loftrompet over hem afstak. "Het is ongelooflijk wat Bryan bij FC Twente heeft gepresteerd. In het kampioensjaar wist hij in zeven, acht wedstrijden in de laatste vijf minuten te scoren. Hij is misschien wel de beste speler die we de laatste vijf jaar in de Eredivisie hebben zien spelen." Na zijn eerste seizoen (24 goals in 34 duels) was het een wonder te noemen dat Ruiz niet werd weggeplukt door een Europese topclub. Natuurlijk gingen er al snel geruchten over ploegen uit Engeland en Spanje, maar concreet werd het nooit. Ook na zijn tweede voetbaljaar, dat mede vanwege een blessure iets minder voortvarend verliep, bleef de flankspeler dromen van prachtige clubs uit de Primera División en de Premier League. Op de valreep werd het Fulham, dat momenteel de vijftiende plek bezet in de hoogste Engelse divisie. Negen maal mocht Ruiz opdraven in het shirt van The Cottagers, maar geen enkele keer duurde dat negentig minuten. Tijdens zijn debuut tegen Blackburn Rovers mocht hij nog in de basis starten van Jol, maar na zijn wisselbeurt in de rust kwam hij tijdens de daaropvolgende wedstrijden niet verder dan wisselbeurten van 3, 15, 15, 25, 9, 19 en 3 minuten. De laatste competitiewedstrijd van Fulham was hoopgevender, want tegen Arsenal stond hij als basisspeler 75 minuten in het veld. Een van de karige hoogtepunten was zijn enige treffer tot nu toe. De rake lob was echter geen reden om na afloop feestend door de kleedkamer te rennen, want Everton nam in de blessuretijd de volle drie punten mee naar huis. Ook in de League Cup had de 26-jarige Zuid-Amerikaan weinig geluk. In de strafschoppenserie tegen Chelsea zag Ruiz zijn inzet tegen de onderkant van de lat op de doellijn stuiteren. De bal schoot omhoog en belandde wéér tegen de lat: Fulham uitgeschakeld. Alles bij elkaar opgeteld borrelt vanzelf de vraag op of Ruiz de juiste beslissing heeft genomen door naar Fulham te verkassen. "Ik vermoed dat het niet zijn droomclub was, maar ik denk dat er op een gegeven moment zo n hoog salaris werd geboden dat hij niet meer kon weigeren", zegt zijn oud-ploeggenoot Kenneth Perez. De ex-voetballer spreekt Ruiz nog regelmatig. "Ik had hem vorige week aan de lijn en hij wacht tot hij een kans krijgt om die met beide handen aan te grijpen." Maar er zijn twijfels. Perez: "Bryan komt het best tot zijn recht in een ploeg die vaak de bovenliggende partij is. Met FC Twente waren we dat in negen van de tien keer, maar nu speelt hij bij een heel matig team dat niet vaak in de buurt van het vijandelijke doel komt. En Bryan moet juist zo dicht mogelijk bij het zestienmetergebied van de tegenstander spelen. Hij is niet supersnel, maar hij is zó handig met de bal dat hij zichzelf goed kan vrijspelen en van daaruit kan scoren. Hoe verder van het doel, des te moeilijker het voor hem wordt. Het is niet onmogelijk voor hem om te slagen bij Fulham, maar dan zal hij zijn spel moeten aanpassen. Ik hoop dat het hem lukt en dat hij dan nog een stapje omhoog kan maken naar een van de bovenste ploegen uit de Premier League of wellicht een goede club uit Spanje. Bij een dominant elftal zal hij veel beter uit de verf komen." Vanavond kan Ruiz, die niet speelgerechtigd is in de Europa League, weer even genieten van de heldenstatus die hij nog altijd heeft in Twente. Of liever gezegd: móet hij genieten. Want daarna zal hij het vermoedelijk weer heel lang zonder moeten doen. Johan van Boven __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#4 |
![]() Met een nieuwe keeper op doel
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Cock en Martin willen de rtl niet te woord staan
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Waar is John?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
te jong en niet fit.
Geef Twente niet veel kans vandaag. Laatst gewijzigd door Palmboom; 01-12-11 om 18:46 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aloon Aloon
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bijna allemaal 30+ bij Fulham
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
VBL-Cup ook weer op het spel
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nu al leuker dan AZ gisteren
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Al 15 foute passes geteld ofzo
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Alle Oostblokkers zitten in het stadion?
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jammer
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Wat een kutwedstrijd
![]() Beide ploegne kunnen Pantelic wel gebruiken
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wow knap gedaan van Luuk
Michailov
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Twente had al 1-0 kunnen staan.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Duff kneus
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Rosales
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ping tussenstand Schalke zeker
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Duff
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Waarom hebben die gasten een Brabantse vlag op hun kop?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Wat is dat voor een muziek op de achtergrond?
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hoor ik nou muziek op de achtergrond
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hiphop haha.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Cypress Hill ofzo
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Twente is wel beter
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
pff ik peer m, ga geen 2e helft meer kijken
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Wel matig trouwens dat er bijna niemand kijkt hier.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Iedereen in 't stadion
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik kijk, met een schuin oog, maar er is weinig aan.
Staat ook weinig meer op het spel natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik kan niet typen omdat ik tijdens de wedstrijd van die mooie Bye Bye Bryan handen om heb.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
#46 |
|
wat een kut docu
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
wat gaan onze vrienden op EL straks uitzenden?
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ola John voor Fer
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ajax is nog steeds een grotere club dan deze twee. Dus meer aanhangers en meer "haters" om het zo maar te omschrijven.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
[EL 01/12/11 19:00 uur RTL 7]FC Twente - Fulham FC #1 Nooit alleen wokken!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|