Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20-10-10, 18:44 Standaard   #1
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

tegen

in het AFAS AZ Stadion

onder leiding van Douglas McDonald (Sch)

onder wiens leiding een Nederlandse club nog nooit verloor (1 winst, 2 gelijk).

De stand in de poule:
Code:
1. FK BATE                2 - 4  (6 - 3)
2. AZ                        2 - 3  (3 - 5)
3. FC Sheriff              2 - 3  (3 - 2)
4. FK Dynamo Kyiv     2 - 1  (2 - 4)
Zowel AZ als Dynamo hadden een slechte tweede ronde. Dynamo ging 2-0 onderuit in Moldavië en AZ kreeg maar liefst 4-1 klop in Wit-Rusland. De nederlaag van Dynamo kostte coach Valeri Gazzaev de kop.

De club met de meeste Oekraïense titels staat na 13 speelronden in de competitie op de tweede plek, 5 punten achter op Sjachtar, dat begin deze maand nog van Dynamo won. Europees loopt het niet al te lekker, van de laatste 11 uitwedstrijden werd alleen dit seizoen in de derde ronde van de CL-kwalificatie met 1-3 bij KAA Gent gewonnen. Ook in uitwedstrijden tegen Nederlandse ploegen is Dynamo niet al te gelukkig met 1 overwinning, 1 gelijkspel en 4 nederlagen.

AZ kan het goed vinden met Oekraïense ploegen. In het seizoen '04/'05 werd er twee keer gewonnen van Sjachtar (1-3; 2-1) en in het seizoen '05/'06 met 1-2 van Dnipro Dnipropetrovsk. We moeten ons maar vasthouden aan deze statistieken, want als we op het voetbal van de laatste weken moeten afgaan, dan ziet het er niet al te best uit...

Weet AZ de tweede plek in de poule te behouden of gaat Europees overwinteren langzaam maar zeker uit het zicht verdwijnen? De wedstrijd is na FC Utrecht - Steaua Boekarest te zien op RTL7.

Gatalin is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 20-10-10, 19:15 Standaard   #2
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Chippies liggen al klaar!

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 14:02 big smile   #3
Petomaan

Verbeek: 'Moreno en Martens in de basis'
20 oktober 2010

ALKMAAR- Gertjan Verbeek en Brett Holman namen woensdag tijdens de persconferentie voor het Europa League-duel met Dynamo Kiev de tijd om hun meningen te ventileren. Verbeek sprak uitgebreid over de komende tegenstander, het verwachtingspatroon en de fysieke toestand van zijn spelers.

“Als je wilt winnen, moet je aanvallen”, trapte Verbeek af. “We kunnen natuurlijk vragen of Andriy Shevchenko de bal in eigen doel schiet, maar dat wordt hem ook niet. De nieuwe trainer van Dynamo Kiev is nog zoekende. Vooral op het middenveld wordt veel gewisseld. Maar de spitsen die ik allemaal langs heb zien komen zijn niet de minsten.”

Holman: “Niet meer verrassen”
Brett Holman sprak over het verrassingseffect van BATE Borisov: “We hebben heel veel beelden van Dynamo Kiev gezien en weten precies wat we kunnen verwachten. Donderdag laten we ons niet meer verrassen zoals tegen BATE. Waar wij aan moeten werken is ons niveauverschil tussen uit- en thuiswedstrijden. Uit halen we ons niveau niet. Dat verschil moet kleiner worden.”

Verwachtingspatroon
“Of het verwachtingspatroon bij AZ te hoog is?”, reageerde Verbeek op een vraag. “Ik vind ons Nederlanders sowieso een negatief volkje. Als Ajax met 2-0 bij Real Madrid verliest, klinkt er kritiek. Maar het gebeurde AC Milan daar ook, hoor. Misschien is het niveau van Nederlandse clubs niet zo hoog als men denkt. Dynamo Kiev, FC Sheriff en BATE zijn geen slechte ploegen. FC Twente won vorig jaar ook niet bij FC Sheriff. En dan vinden wij FC Twente één van de beter ploegen van Nederland.”

Toen Verbeek gevraagd werd naar het verschil in benadering tussen AZ en zijn voormalige club Feyenoord, reageerde de trainer stekelig: “Dat gezeur over leeftijd is onzin. Tel de leeftijd van de spelers van Feyenoord bij elkaar op, streep daar Rob van Dijk bij weg en vervang hem door Darley, dan nog heeft AZ een jonger team. Wij worden kritischer benaderd omdat AZ twee jaar terug nog landskampioen was. Wanneer is Feyenoord dat voor het laatst geweest? Het stadion van Feyenoord is top en ze hebben een topschuld. Kun je nog meer noemen? Men vergelijkt dit AZ met het kampioensteam, Feyenoord heeft dat niet”

Blessures
Maarten Martens en Héctor Moreno – wissels in Venlo - keren tegen Dynamo Kiev terug in de basis. AZ kan in vergelijking met de wedstrijd tegen VVV-Venlo niet beschikken over Graziano Pellè en Ragnar Klavan. De Italiaan is door AZ niet ingeschreven bij de UEFA en Klavan heeft nog teveel hinder van een blessure. Simon Poulsen, Rasmus Elm (beiden weer in training), Erik Heijblok (voetblessure) en Celso Ortiz (knieblessure) zijn donderdag ook nog niet beschikbaar. Gill Swerts en Adam Maher vervangen Pellè en Klavan in de wedstrijdselectie.

Nick Viergever staat donderdag linksback. Verbeek: “Hij heeft het tegen VVV goed gedaan. Zonder fatsoenlijke warming-up moest hij ineens invallen. Daardoor opende hij onwennig. Daarna heeft Nick veerkracht getoond. Op televisie leek het alsof hij tien keer werd gepoord door zijn tegenstander. Maar bij elke zender herhaalden ze steeds die ene actie. Nu gaat de Berlusconi van Nederland, Johan Derksen, ook nog een eigen voetbalzender starten. Dan zullen dit soort acties nog wel meer herhaald worden.”

Oud 21-10-10, 14:04 Standaard   #4
Petomaan

Luzhny: ‘Shevchenko twijfelgeval’
20 oktober 2010

ALKMAAR- Na de nodige vertraging in het verkeer hebben Dynamo Kiev-trainer Oleg Luzhny en verdediger Taras Mikhalik woensdag tijdens een persconferentie de media toegesproken. Vooral de pers uit eigen land werd voorzien van antwoorden: “Wij gaan hier winnen, klaar.”

De delegatie uit Oekraïne kwam bijna een half uur te laat de persruimte van het AFAS Stadion binnen. Met een norse blik installeerden trainer Luzhny, Mikhalik en de bazige Oekraïense perschef van Dynamo zich achter de tafel. Zonder excuus overrompelden de bijna 50 journalisten uit het voormalige Oostblok hun twee aanwezige Nederlandse collega’s: “Jullie regering moet eens iets aan die drukke wegen doen. Hier zouden wij niet kunnen wonen.” Wat daarna volgde was een spervuur aan vragen in het Russisch aan Luzhny en Mikhalik. Voordat de Nederlandse afvaardiging ook maar één vraag kon stellen, waren de stoelen achter de tafel alweer leeg.

Met hulp van de tolk kon het volgende door de Nederlandse pers uit de wartaal worden opgemaakt: “Deze wedstrijd is belangrijk voor het team”, zei Luzhny plichtmatig. “Ik vind dit duel net zo belangrijk als een competitiewedstrijd. Dat maakt voor mij geen verschil. Elke wedstrijd moet gewonnen worden. Geloven onze supporters niet in de kwalificatie voor de volgende ronde? Wat denkt u zelf? Wij gaan hier winnen, klaar.”

Oleg Luzhny: 'Oleg Gusev is fit.'
Verdediger Mikhalik sprak zich ook uit over AZ. Wat onwennig richtte hij zich tot de microfoon en gaf een globale analyse van het team van trainer Gertjan Verbeek: “We hebben AZ uiteraard bekeken en zagen een georganiseerd team. Ze passen pressievoetbal toe. Wij zijn bereid de strijd aan te gaan.”

Shevchenko twijfelgeval
Naast alle saaie antwoorden en standaard oneliners gaf Luzhny ook nog wat nuttige informatie. Andriy Shevchenko is een twijfelgeval voor de wedstrijd tegen AZ. “Hij heeft de afgelopen tijd een individueel programma afgewerkt”, verklaarde Luzhny. “Na de persconferentie gaan we tijdens de training zijn kracht meten. Of hij meedoet of niet hangt volledig van de training af. Of Oleg Gusev kan spelen? Ja, hij is fit.”

Na de persconferentie belegde Dynamo Kiev een training in het AFAS Stadion. Aan Shevchenko was weinig te merken van zijn fysieke ongemakken. Met de importantie van het duel in ogenschouw, lijkt het onwaarschijnlijk dat de vedette donderdag door Luzhny gespaard gaat worden.

Oud 21-10-10, 14:07 Standaard   #5

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd. Uit was Kiev matig maar in Amsterdam vond ik ze toch wel erg sterk.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 14:56 Standaard   #6
Dit wordt de allesbeslissende wedstrijd, nu al.. Ik heb er zin in!
wallofdolls is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 19:47 Standaard   #7
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Live vanuit Alkmaar! Waaghplein is gezellig, staan toch een stuk of 20 van die Russen met blauw witte sjaals hier echt knal en knalbezopen op het plein.
Net al gezeik omdat ze roken binnen en buiten willen drinken.. (idd klinkt gek maar is zo)

Ik ben benieuwd, tis flink koud man met die wind.. Brrr, tijd voor nog een brenburg colaatje

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 20:19 Standaard   #8
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Gaat nog lastig genoeg worden voor AZ.

Oud 21-10-10, 20:46 Standaard   #9
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

AZ:
Romero, Marcellis, Moisander, Moreno, Viergever, Wernbloom, Falkenburg, Schaars, Holman, Jonathas, Martens

Dinamo:
Koval, Betao, Almeida, Chatsjeridi, El Kaddouri, R. Emerenko, Vukojevic, Shevchenko, Mychalik, Hoesjev, Milevskiy
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 20:56 surprise   #10
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar 10.000 toeschouwers? Erg weinig zeg.
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 20:59 Standaard   #11
Petomaan

Zit nu nog in de pendelbus Wel veel zin hoewel het alle ingredienten voor een kutwedstrijd heeft.
Oud 21-10-10, 20:59 thumb up   #12
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Hup Kiev.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 21:01 Standaard   #13
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik geef AZ niet veel kans. 0-2

Oud 21-10-10, 21:02 Standaard   #14
...

The klappers are back Of zullen ze die krengen nog bewaard en meegenomen hebben?

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 21-10-10, 21:03 emo   #15
Drums

Ja hoor, daar zijn ze al
Oud 21-10-10, 21:03 no smile   #16
U2

Waarom heft AZ nog steeds van die lelijke vakjes op het shirt waar het logo van Quick zit.
Oud 21-10-10, 21:04 Standaard   #17
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Verrekte mongols met hun klappers .
venom is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 21:04 no smile   #18
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Kansloos in principe, maar ik hoop op een opleving.

Oud 21-10-10, 21:07 Standaard   #19
SuperPalmboom

AZ moet winnen om nog een goede kans te hebben.

Oud 21-10-10, 21:09 Standaard   #20
Drums

Wernbloom
Oud 21-10-10, 21:13 Standaard   #21
SuperPalmboom

Sherrif
Spoiler
0-1 BATE

Oud 21-10-10, 21:20 Standaard   #22
Drums

Wat een zaadpot
Oud 21-10-10, 21:20 Standaard   #23
Drums

0-1
Oud 21-10-10, 21:20 Standaard   #24
...

GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL GOL

Oud 21-10-10, 21:20 Standaard   #25

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 21:21 Standaard   #26
SuperPalmboom

0-1 afgelopen klik uit. AZ is uitgeschakeld.

Oud 21-10-10, 21:21 Standaard   #27
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

0-1 Milevskiy
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 21:21 Standaard   #28
...

Lekkere aanval, bal was wel houdbaar.

Oud 21-10-10, 21:21 Standaard   #29
El Saltador

Lekkere aanval
Oud 21-10-10, 21:22 Standaard   #30

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Zuur, AZ begon niet onaardig.

Oud 21-10-10, 21:22 thumb down   #31

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Oekraine halen we dus ook nooit meer in.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-10, 21:22 emo   #32
...

Ja Leo, Stekelenburg en Romero is ook wel een verschil he.

Oud 21-10-10, 21:26 Standaard   #33
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door TheJanitor Bekijk bericht
Jawel als hun die 16 punten kwijt raken.

Oud 21-10-10, 21:26 Standaard   #34
U2

Oorspronkelijk geplaatst door TheJanitor Bekijk bericht
zou denk sowieso al niet gebeurd zijn?
Oud 21-10-10, 21:38 Standaard   #35
SuperPalmboom

JOHNATAS LAMLUL ZON BAL MOET ERIN

Oud 21-10-10, 21:38 Standaard   #36
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Jonathas die moet er toch in

Oud 21-10-10, 21:39 Standaard   #37
Ola olé!

GOOOOOAAAAAL

Oud 21-10-10, 21:39 Standaard   #38
Mah boi!

JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAA DE FAAAAAAALKKKKKK

Oud 21-10-10, 21:39 Standaard   #39
SuperPalmboom

ZO MOET HET DUS FALKENBURG. GOL GOL GOL

Oud 21-10-10, 21:40 Standaard   #40
Drums

GOALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Oud 21-10-10, 21:40 emo   #41
...

Ik zap een keer weg en 1-1

Oud 21-10-10, 21:40 Standaard   #42
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Er staat een dronken aap achter Leo.

Oud 21-10-10, 21:41 Standaard   #43
Mah boi!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Er staat een dronken aap achter Leo.
JAaaa jeuj jeuj

Oud 21-10-10, 21:43 Standaard   #44
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

He wie was dat blonde wijf?

Oud 21-10-10, 21:43 Standaard   #45
Mah boi!

Scoort Kiev bijna door die kutscheids.

Oud 21-10-10, 21:43 Standaard   #46
Mah boi!

GODVERRRRRRRRR

Oud 21-10-10, 21:44 Standaard   #47
Ola olé!

En 1-2.

Oud 21-10-10, 21:44 Standaard   #48
Drums

AZ
Oud 21-10-10, 21:45 Standaard   #49
SuperPalmboom

KNEUZEN

Oud 21-10-10, 21:46 Standaard   #50
El Saltador

Hihi .
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site