Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-10-10, 20:09 Standaard   #51
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Maar zo makkelijk is het niet om die grens te trekken. Moet je dan iedereen fouilleren en alleen fakkels doorlaten, of dat in het stadion verkopen ofzo?
Neu als je het vindt met fouilleren mag je het van mij wel tegenhouden, er zijn toch zoveel manieren om het binnen te krijgen. Maar ik vind gewoon dat als er een fakkel afgestoken wordt dat er dan niet stadionverboden moeten vallen.

Oud 09-10-10, 20:11 Standaard   #52
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
[...]

Neu als je het vindt met fouilleren mag je het van mij wel tegenhouden, er zijn toch zoveel manieren om het binnen te krijgen. Maar ik vind gewoon dat als er een fakkel afgestoken wordt dat er dan niet stadionverboden moeten vallen.
Bussie 31 was er niet 1 van afgestoken. Niet eens de bus ingekregen en toch allemaal een SV.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 12:44 Standaard   #53
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Bij die anti combi actie in Tilburg waren overigens Ajax en Feyenoord ook expres uit elkaar gehouden, daar ging het wel goed (daar waar Ajax op de snelweg stonden en op tijd weer pleiten gingen voor hun thuiswedstrijd) maar ging het met andere groepen onderling en politie mis.
Ik kan me maar 1 gezamenlijke actie bedenken die zonder problemen ging.

Een jaar of 8-10 terug de anticombi actie op de snelwegen rondom Eindhoven voor een interland.

PSV, Ajax, Feyenoord, Utrecht, Den Bosch, Den Haag en nog wat andere clubs die alle wegen rond Eindhoven plat hadden liggen door met een gangetje van 15KM over de snelwegen te kachelen.

DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 13:34 Standaard   #54
Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Maar zo makkelijk is het niet om die grens te trekken. Moet je dan iedereen fouilleren en alleen fakkels doorlaten, of dat in het stadion verkopen ofzo?
Gedogen. Gewoon fouilleren bij de ingang, en vuurwerk afpakken als je wat vindt. Maar het gewoon laten gaan als er toch wat fakkels de tribunes vinden. Met zwaar knalvuurwerk zoals bijv. lawinevuurpijlen of staven dynamiet dan wel de dader opzoeken en straffen. Als je dit via de stewards onder de supporters bekend laat worden zou dat prima moeten werken. Vanuit de overkoepelende bonden zou je ook een soortgelijk standpunt in kunnen nemen, het afsteken van vuurwerk verbieden, zonder er sancties op te zetten, behalve als het zwaar knalvuurwerk betreft. Dan is het nog altijd beter om individueel te straffen trouwens.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 14:09 Standaard   #56
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
016 Army, etc.

Oud 10-10-10, 14:09 Standaard   #57

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Njah, ook al doen ze dat niet.. je gelooft toch niet dat als Ajax, Feyenoord, Utrecht, DH in 1 stad lopen ze hun principes even opzij zetten voor zo'n protest?
Waarom niet? Dat zou dus jusit wel een keer moeten. Voor het goede doel zeg maar. Als je in Nederland een keer wat wil bereiken zal het toch een keer met alle clubs samen moeten. Is een potje knokken dan belangrijker dan opkomen voor je eigen rechten? Lijkt me niet. Dat knokken kan dan altijd nog wel een andere keer.

Oud 10-10-10, 14:17 thumb up   #58

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoord en Ajax met Utrecht en Den haag op 1 dezelfde plek . Kom op zeg...

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 14:19 Standaard   #59

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Waarom niet? Dat zou dus jusit wel een keer moeten. Voor het goede doel zeg maar. Als je in Nederland een keer wat wil bereiken zal het toch een keer met alle clubs samen moeten. Is een potje knokken dan belangrijker dan opkomen voor je eigen rechten? Lijkt me niet. Dat knokken kan dan altijd nog wel een andere keer.
Hehe, yeah right.

Oud 10-10-10, 14:24 Standaard   #60
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 10-10-10, 14:28 Standaard   #61

Oorspronkelijk geplaatst door Klaphark Bekijk bericht
[...]

Hehe, yeah right.
Door die gedachte zal het in Nederland alleen maar erger worden. En maar klagen met z'n allen...

Oud 10-10-10, 14:29 thumb up   #62

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Vet.

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 14:31 Standaard   #63
Cijntje, ja. Cijntje

Ben het eens met Grunner. Zoiets is best mogelijk

Oud 10-10-10, 14:40 Standaard   #64
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
Ben het eens met Grunner. Zoiets is best mogelijk
Ik zie dat dus echt nooit gebeuren.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 14:42 thumb up   #65
Redactie

Oud 10-10-10, 14:43 Standaard   #66
...

Is 4.000 eigenlijk niet een hele matige opkomst?

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 10-10-10, 14:44 Standaard   #67

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederlanders en Duitsers zijn totaal niet te vergelijken joh, befehl ist befehl mentaliteit versus 'ja maar...'
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 14:46 Standaard   #68

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Ik zie dat dus echt nooit gebeuren.
Maar zou je zoiets wel willen? Of zou jij ook nooit samen met een Ajacied voor een hoger doel willen/kunnen strijden? Als iedereen overtuigd wordt dat het positieve dingen oplevert (dan moet dat eerst wel worden afgewacht in bijvoorbeeld Duitsland) waarom niet?

Oud 10-10-10, 14:49 Standaard   #69

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Nederlanders en Duitsers zijn totaal niet te vergelijken joh, befehl ist befehl mentaliteit versus 'ja maar...'
Straks alleen nog maar verplichte buscombi's en wedstrijden om 10.00 uur 's ochtends. "Ja, maar ik ga toch niet samen met een Tilburger/Rotterdammer/Amsterdammer/Groninger protesteren". Best triest toch?

Oud 10-10-10, 14:50 Standaard   #70
Cijntje, ja. Cijntje

Kopbal, als jij nu iemand op straat tegenkomt met een Ajax shirt, geef je hem dan een stomp? Waarschijnlijk niet. Wat ik wil aangeven is dat het dus onzin is dat die groepen niet samen kunnen voor een goed doel. Het is echt niet zo dat de rivaliteit tussen de clubs zoveel verder gaat dan enkel voetbal (er is niets met religie bijvoorbeeld). Als mensen maar willen dan kan het best, en niet iedereen die fakkels e.d. graag ziet is een hooligan

Oud 10-10-10, 14:53 smile   #71

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Straks alleen nog maar verplichte buscombi's en wedstrijden om 10.00 uur 's ochtends. "Ja, maar ik ga toch niet samen met een Tilburger/Rotterdammer/Amsterdammer/Groninger protesteren". Best triest toch?
Ik heb het een aantal keer meegemaakt en geprobeerd, maar zelfs met het gezamenlijk vechten lukt het 9 vd 10 x al niet . Als er een of twee iets geks doen loopt het snel uit de hand en helaas heb je die in Nederland vaak en snel..

Natuurlijk is het triest, maar op het moment dat het fout gaat heb je helemaal 0,0 te vertellen en doet het de zaak niet goed. Ik zou het niet graag organiseren in ieder geval..
Oud 10-10-10, 14:55 Standaard   #72
...

Zo'n protestactie in Nederland is alleen maar een vrijbrief voor hooligans om elkaar eens op te zoeken gok ik. Dan maakt het uiteindelijk geen fuck uit dat er voor het meerendeel goedwillende supporters tussen zitten.

Oud 10-10-10, 14:58 Standaard   #73
Cijntje, ja. Cijntje

Maar waarom is het in Nederland een vrijbrief en in Duitsland niet? Zo'n groot verschil in cultuur is er niet. Ja, zij zijn zelfs nog fanatieker dan ons

Oud 10-10-10, 15:09 Standaard   #74

Maar waarom is het in Nederland een vrijbrief en in Duitsland niet? Zo'n groot verschil in cultuur is er niet. Ja, zij zijn zelfs nog fanatieker dan ons
Pardon..? Nederlanders weten altijd alles beter en zeggen altijd ja maar... waar Duitsers het veel sneller accepteren en uitvoeren.. om maar een verschil aan te geven. En juist DAAR gaat het waarschijnlijk ook snel mis.

Maar goed, nogmaals ik zou het toejuichen als iemand het wilt organiseren maar ik weet bijna zeker dat het fout loopt.. Hoeveel afspraken je ook maakt met elkaar..
Oud 10-10-10, 19:03 emo   #75
Hier gekkeh

1 ding als er Feyenoorders zijn en ook Twente lui, komt nooit goed, never nooit niet.

Oud 10-10-10, 21:31 Standaard   #76
Feyenoord en Ajax mixt niks beter hoor. Ook die hebben een soortgelijke historie, al zijn de omstandigheden rondom de beide moorden natuurlijk wel compleet anders.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 21:42 Standaard   #77
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
Feyenoord en Ajax mixt niks beter hoor. Ook die hebben een soortgelijke historie, al zijn de omstandigheden rondom de beide moorden natuurlijk wel compleet anders.
feyenoord en ajax zijn erger, maar ging om het punt
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-10, 21:47 emo   #78
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

1 ding als er Feyenoorders zijn en ook Twente lui, komt nooit goed, never nooit niet.
Robin.

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 11-10-10, 11:18 Standaard   #79
Hier gekkeh

Wat?

Oud 11-10-10, 11:58 Standaard   #80

Supporters, verenigt u!

Supporters van álle clubs uit het land die een vreedzaam front vormen “zum Erhalt der Fankultur”? In Duitsland kan dat. Nederland zit anders in elkaar.

Vorige maand wilden de supporters van Borussia Dortmund massaal naar Gelsenkirchen voor de Kohlenpottderby tegen Schalke 04, maar de kaartjes voor het uitvak van de Veltins-Arena bleken bijna 60% duurder te zijn geworden ten opzichte van het seizoen ervoor. Tijd voor een boycot. Hier was een kritische grens overschreden.

Voetbalsupporters die zich opwinden over dure toegangskaarten, dat komt vaker voor, maar van twee dingen keek ik op, als Nederlander. Het eerste: de absurde ticketprijs in kwestie bedroeg 22 euro. Het seizoen ervoor was dat, voor dezelfde wedstrijd, nog 13,50 euro. De ‘20 euro-grens’ was overschreden, betoogden de supportersverenigingen. Onacceptabel, voor een plek achter de goal.

Meest aansprekende derby

Dan heb je het dus over de grootste en meest aansprekende derby in de Bundesliga: een wedstrijd tussen twee clubs die samen de Champions League, de Europacup II, de UEFA Cup en de Wereldbeker wonnen, in een competitie die toch echt van een iets ander kaliber is dan onze eredivisie.

Een kaart voor de grootste, meest beladen uitwedstrijd van het jaar voor 22 euro, en dan ook zelf mogen bepalen hoe je naar de wedstrijd reist? Een Nederlandse supporter zou een gat in de lucht springen.

Het tweede waarvan ik opkeek: toen de belangrijkste supportersverenigingen van Borussia Dortmund hadden opgeroepen tot een boycot stagneerde de kaartverkoop ogenblikkelijk en werden binnen twee dagen 1500 al aangeschafte tickets teruggestuurd. De meeste van die supporters wisten dat ze hun geld niet terug zouden krijgen, maar daar ging het niet om: het ging om het principe.

Actiebereidheid

Principes, actiebereidheid en een geest van solidariteit; dat zijn pas écht opzienbarende zaken waar een Nederlandse supporter de bek van openvalt.

Hoe zoiets in Nederland zou gaan? Ik zet in op het volgende: een kleine kern van fanatieke supporters roept op tot een boycot, maar de grote meute koopt tóch een kaart, al was het maar omdat die grote meute slechts af en toe een wedstrijd bezoekt. Dan mag het best iets kosten.

Vrezend dat de boycot in het water gaat vallen, gaat ook de harde kern overstag: het grootste deel koopt toch maar een kaart en de plaatsen van de hardnekkige volhouders worden alsnog verkocht aan ‘dagjesmensen’ die er bij de kleine wedstrijden nooit zijn.

Non-existente waarden

Principieel en solidair zijn? In de Nederlandse maatschappij zou het waarschijnlijk een linkse hobby genoemd worden; in het Nederlandse voetbal zijn het al helemaal non-existente waarden, en dan hebben we het nog niet eens gehad over het navrante feit dat een paar uur na de start van de voorverkoop honderden kaarten op Marktplaats verschijnen, voor nog een paar tientjes extra. Ziedaar de Nederlandse supporterssolidariteit in een notendop.

Het is niet zo vreemd dat dit weekend juist in Duitsland een grote supportersdemonstratie werd georganiseerd, zum Erhalt der Fankultur. Duizenden supporters, van tientallen Duitse clubs, kwamen hun stem verheffen: tégen de prijsopdrijving, tégen het vernoemen van stadions naar sponsors, tégen de uitlevering van het voetbal aan televisiezenders.

Capuchonnetjes

In Nederland zou zo’n demonstratie uiteraard uit de hand lopen. Ik zie ze al voor me, de druk gesticulerende capuchonnetjes, met dat typische, aangeleerde loopje dat het midden houdt tussen Gabbertje en een opgevoerd Duracell-konijntje.

Het zou ook kunnen dat er een stuk of 26 idealistische fans van Nederlandse clubs komen opdagen op de Dam, om zich heen kijkend met een blik van ‘waar is iedereen?’ De gemeente deelt bekertjes koffie en gevulde koeken uit. De 400 parate ME’ers zetten de helmen af en nemen ook maar een bakkie.

ME’er tegen supporter: “Jullie zijn niet met veel hè?”
Supporter tegen ME’er: “Nee. Jullie wel hè?”

Dat Nederlandse supporters de rijen sluiten, collectief tot een boycot overgaan en zo hun sport terugclaimen?

In theorie kan het, maar in werkelijkheid is het een utopie wie wel nooit zal gebeuren, om met Johan Cruijff te spreken. En die man is onderhand zélf een utopie wie wel nooit zal gebeuren, dus hij kan het weten.

© NUsport/Menno Pot

Oud 05-11-10, 11:08 Standaard   #82
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

In Duitsland gaan supporters sowieso al normaler met elkaar om. Het is niet zo dat ze elkaar wekelijks de kop in rammen en nu gebroederlijk gaan demonstreren.

Er is dus wel een hele andere cultuur daar.

Laatst gewijzigd door BertMaalderink; 05-11-10 om 11:11
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 05-11-10, 12:44 Standaard   #83

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink Bekijk bericht
[...]

In Duitsland gaan supporters sowieso al normaler met elkaar om. Het is niet zo dat ze elkaar wekelijks de kop in rammen en nu gebroederlijk gaan demonstreren.

Er is dus wel een hele andere cultuur daar.
Ik zie in de OP rostock, dresden en sankt pauli staan. Google maar eens naar filmpjes...

Bovendien is in Duitsland bij vrij normale wedstrijden al een buitensporige politie-inzet. Hetis maar net watje er als samenleving voor over hebt.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 05-11-10, 19:40 Standaard   #84
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Ik zie in de OP rostock, dresden en sankt pauli staan. Google maar eens naar filmpjes...

Bovendien is in Duitsland bij vrij normale wedstrijden al een buitensporige politie-inzet. Hetis maar net watje er als samenleving voor over hebt.
Ik zeg niet dat er daar niet geknokt wordt, maar volgens mij heeft het daar sowieso een veel minder groot draagvlak. Bij Bayern - HSV loopt iedereen buiten gewoon door elkaar heen hoor. In het stadion weet ik het niet. Of zoals Mathijssen zegt: hun karretje met fanartikelen staat gewoon voor het Bayern-stadion. Moet je eens bij de Kuip proberen met je bakfiets vol Ajax-shirtjes.

In Barcelona (om ff een ander land te noemen) loopt de Valencia-aanhang ook dwars door de meute heen, ook in het stadion geen enkel probleem. Je kan mij niet vertellen dat dat niets met cultuur te maken heeft.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-10, 15:51 thumb up   #85

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Duitsers.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-11, 08:39 thumb up   #86

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

14 en 15 januari weer een demonstratie in Berlijn door de Duitse supportersgroepen.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-11, 12:57 Standaard   #87
Hup Holland!

Nice. Misschien even komen buurten. Waarom ook op de 15e? Dat is een maandag.
Oud 13-12-11, 16:49 Standaard   #88
Hier gekkeh

Dat is een zondag.

Oud 13-12-11, 16:51 Standaard   #89
Hup Holland!

Verrek, je hebt gelijk. Waarom begint die duffe Outlook kalender @ MS Office bij mij de week met zondag?
Oud 13-12-11, 19:14 Standaard   #90
Redactie

In een jaar tijd is er weinig verbetering zichtbaar. Het lijkt alleen maar erger te worden. Daarom bijvoorbeeld nu ook weer een boycott van Dortmund supporters bij de uitwedstrijd tegen HSV vanwege de ticketprijzen.

Oud 13-12-11, 19:56 Standaard   #91
Hier gekkeh

Hoe duur is het dan?

Oud 13-12-11, 20:00 Standaard   #92
Redactie

Hoe duur is het dan?
Geloof dat een staanplaats voor de uitwedstrijd bij HSV op 25 euro komt. In vergelijking met Nederland zijn de prijzen als nog best te doen. Maar in Duitsland willen de supporters niet dat de grens van de 20 euro voor een staanplaats word overschreden.

Oud 13-12-11, 22:53 Standaard   #93
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Best prijzig inderdaad, de staanplaatsen in het uitvak bij BVB-Schalke waren bijvoorbeeld nog geen 20 euro en dat was al een verhoogde ticketprijs ivm derby en zulks.

Oud 13-12-11, 23:10 Standaard   #94
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Verrek, je hebt gelijk. Waarom begint die duffe Outlook kalender @ MS Office bij mij de week met zondag?
Ga eens naar Extra > Opties > Agenda Opties en kijk wat er staat bij: 'Eerste dag van de week'.
Vincent is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-12-11, 00:00 angry   #95
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-Hgl Bekijk bericht
Best prijzig inderdaad, de staanplaatsen in het uitvak bij BVB-Schalke waren bijvoorbeeld nog geen 20 euro en dat was al een verhoogde ticketprijs ivm derby en zulks.
Ik betaalde 21 in Wolfsburg

Oud 14-12-11, 14:36 thumb up   #96
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
[...]

Ga eens naar Extra > Opties > Agenda Opties en kijk wat er staat bij: 'Eerste dag van de week'.
Bedankt!
Oud 14-01-12, 11:59 Standaard   #97
Redactie

Vandaag en morgen dus:

Sonnabend 14.Januar:

09.00 - 10.30 Anmeldung

10.30-11.00 Begrüßung (mit kurzer Vorstellung der Arbeitsgruppen)

11.15-12.45 Arbeitsgruppen Block I

Kino 1
Thema 1: Wem gehört der Ball? Der Fußball zwischen gesellschaftlicher Verantwortung und Privatrecht: Stadionverbote: Präventivmaßnahme oder Ersatzstrafrecht?
Diskussion mit Marco Noli (Fananwälte), Hendrik Große Lefert (Sicherheitsbeauftragter DFB), Antje Hagel (Fanprojekt Offenbach), Jannis Busse (Ultras Hannover), Gerd Dembowski (Sozial-Wissenschaftler), André Waiß (Sicherheitsbeauftragter Energie Cottbus), Moderation: Nicole Selmer (Journalistin).

Kino 2
Thema 3: Die Chancen und Grenzen von Selbstregulierung, Freiheit und Verantwortung in den Fankurven: Der Umgang mit den Fan-Freiheiten: ein ehrlicher Dialog? Das sogenannte St. Pauli-Modell und die Pyro-Kampagne
Diskussion mit einem Vertreter der Kampagne Pyrotechnik legalisieren, einem Vertreter der Wilden Horde Köln, Jens Volke (Fanbeauftragter Borussia Dortmund) und Rainer Mendel (Sicherheitsbeauftragter 1. FC Köln).

Lager 8
Thema 4: Identifikation der Fans mit dem Verein in Zeiten des „modernen Fußballs“
Das Engagement von Fans für den Erhalt der Vereinsidentität
Vortrag von Oliver Schaal (Commando Cannstatt 97), Vortrag von Holger Keye (Wuhlesyndikat Union Berlin), Vortrag von einem Vertreter der Ultras Nürnberg.

Kino 5
Thema 5: Wie schaut der Fußball in der Zukunft aus und welche Rolle spielen die Fans dabei?
Welche Möglichkeiten der Mitsprache haben Fans in ihrem Verein und ist die 50+1-Regel dafür wichtig?
Diskussion mit Martin Kind (Präsident Hannover 96), Robert Pohl (Unsere Kurve), Jens Wagner (Supporters Club HSV), René Lau (Fananwälte), Moderation: Robin Koppelmann (Fan-Pressesprecher Eintracht Braunschweig).

Kino 10
Thema 6: ‘Rechtsfreier Raum’ Stadion? Wie steht es um den Datenschutz? Was können wir Fans tun?
Workshop mit Angela Furmaniak (Fananwälte), Markus Schmalz (Commando Cannstatt 97), Daniel Epple (Commando Cannstatt 97), einem Vertreter der Ultras Hannover, Frank Hatlé (Fananwälte).

12.45-14.00 Mittagessen

14.00-15.30 Arbeitsgruppen Block II

Kino 1
Thema 1: Wem gehört der Ball? Der Fußball zwischen gesellschaftlicher Verantwortung und Privatrecht: Geld regiert die Welt? Einflussfaktoren auf die Anstoßzeiten
Vorträge & Diskussionen mit Holger Hieronymus (Geschäftsführer DFL), Dirk Grosse (Sky Deutschland AG) sowie Tim Wiedemann (Frenetic Youth, Kaiserslautern).

Kino 2
Thema 2: Fankultur als soziales Phänomen: Kein Zwanni für nen Steher!
Diskussion mit Christian Schoeler (The Unity Dortmund), Arne Steding (Online-Fanmagazin Schwatzgelb.de), Benny Momper (Ultra Szene Mainz), Sven Zinser (Chosen Few Hamburg), David Linden („Kein Zwanni“-Köln), Moderation: Marc Quambusch („Kein Zwanni“ Dortmund)

Kino 10
Thema 2: Fankultur als soziales Phänomen: Mehr als 90 Minuten – Ultrà und seine Facetten!
Diskussion mit Thomas Beckmann (BAG), Peter Schüngel (Institut für Fußball und Gesellschaft), einem Vertreter der Horda Azzuro Jena und der Hintertorperspektive e.V., Rafael Buschmann (Spiegel Online), Moderation: Arne Lorenz (Blickfang Ultrà)

Kino 6
Thema 3: Die Chancen und Grenzen von Selbstregulierung, Freiheit und Verantwortung in den Fankurven: Funktioniert die Verregelung und Selbstregulierung von Fan-Gewalt? Wenn ja wie?
Diskussion mit Vertretern der Fanszenen und Jonas Gabler. Die Veranstaltung ist nicht öffentlich. Auf der Abschlusspräsentation werden die Ergebnisse präsentiert.

Kino 5
Thema 4: Identifikation der Fans mit dem Verein in Zeiten des „modernen Fußballs“
Identifizieren sich junge Fans zunehmend über die Fankurve? Wie verändert sich das Fansein?
Diskussion mit Stefan Hupe (Sportfotograf und verantwortlich für das Programmheft des 1. FC Union Berlin), Alexander Cierpka (Journalist), Peter Czoch (Leiter der Veranstaltung "Ultras in Deutschland" an der HU Berlin), Volker Goll (KOS / IG Stadionbau FanIni Offenbach), Vertreter aus Offenbach, Uwe Busch (Hansafans.de), Moderation: Thomas Thiele (Sozialarbeiter).

15.30-16.00 Kaffeepause

16.00-17.30 Podiumsdiskussion

Kino 1
Thema 6: ‘Rechtsfreier Raum’ Stadion? Wir waren im Stadion und haben es überlebt!
Podiumsdiskussion Arne Steding (Online-Fanmagazin „schwatzgelb.de“), Nicole Selmer (Journalistin), Alexander Bosch (Amnesty International), einem Vertreter der Ultras Hannover, Matthias Stein (BAG), Stefan Minden (Fananwälte), Hendrik Große Lefert (Sicherheitsbeauftrager DFB), Gerald von Gorrissen (Fanbeauftragter DFB), Thomas Schneider (Fanbeauftragter DFL), Ingo Rautenberg (ZIS), Jens Volke (Fanbeauftragter Borussia Dortmund), Moderation: Gerd Dembowski.

17.45-20.15 Abendessen, Markt der Möglichkeiten

Der Markt der Möglichkeiten wird im Foyer und im Umlauf des Kosmos stattfinden und ein buntes Programm bieten. Die Kampagne "Mehr Verantwortung bei der Polizei" von Amnesty International, die Koordinierungsstelle der Fanprojekte (KOS), die Kampagne "Pyrotechnik legalisieren - Emotionen respektieren“, das Netzwerk der "Fananwälte", das Bündnis aktiver Fußballfans (BAFF), F_In, der Fanrechtefonds, Football Against Racism in Europe (FARE), Football Supporters Europe (FSE), die Kampagne „Kein Zwanni für nen Steher – Fußball muss bezahlbar sein“, ProFans, Queer Football Fanclubs (QFF), Unsere Kurve, Lesben- und Schwulenverband Berlin-Brandenburg e.V und die Jubos Dortmund werden vertreten sein. Dort habt Ihr die Möglichkeit Euch an Ständen oder Schautafeln über die Arbeit verschiedenster Initiativen, Institutionen, Projekten und Kampagnen rund um Fußball und Fankultur zu informieren, darüber mit anderen ins Gespräch zu kommen und auch Euch selber und Eure Arbeit darzustellen. Der Markt der Möglichkeiten steht Euch offen! Nutzt die Chance und bereichert ihn mit Eurem Beitrag. Nutzt die Möglichkeiten und kommt mit anderen locker und informell ins Gespräch, knüpft Kontakte und tauscht Meinungen aus.

Sonntag 15. Januar:
9.30-10.30 Anmeldung

10.30-10.45 Begrüßung

11.00-12.30 Arbeitsgruppen: Blick über den Tellerrand ins Europäische Ausland

Kino 10
Thema 1: Wem gehört der Ball? Der Fußball zwischen gesellschaftlicher Verantwortung und Privatrecht: Anstoßzeiten und Stadionverbote: Wie ist die Situation in Spanien und wie gehen die Fans damit um?
Vortrag von Emilio Abejón (FASFE)
Hinweis: Veranstaltung ist in Englisch.

Kino 6
Thema 2: Fankultur als soziales Phänomen
Part 1: Änderungen in der Sozialstruktur der Fankurven durch Kartenpreise und Abschaffung der Stehplätze in England
Vortrag von Michael Brunskill (Football Supporters Federation).

Part 2: Lebensgefühl, Wertschätzung und Wahrnehmung der italienischen Ultras
Vortrag von Kai Tippmann (Blogger).

Kino 2
Thema 3: Die Chancen und Grenzen von Selbstregulierung, Freiheit und Verantwortung in den Fankurven: Das norwegische Pyro-Modell. Vorbild für uns?
Vortrag von Arne Christian Eggen (Kjernen)

Kino 5
Thema 5: Wie schaut der Fußball in der Zukunft aus und welche Rolle spielen die Fans dabei?
Fan-Mitbestimmung in England. Die Arbeit von Supporters Direct.
Vortrag von Antonia Hagemann (Supporters Direct).

Kino 1
Thema 6: ‘Rechtsfreier Raum’ Stadion?: Eine Rundreise durch das Europa der Repression
Vorträge von Manuel Marcos aus Paris (Liberté pour les Abonnés), Lorenzo Contucci aus Rom (MyRoma), Patrick Vestphael aus Kopenhagen (Alpha Brondby), Burak Berkol aus Istanbul (1907 ÜNIFEB), Umar Fredricks aus Glasgow (Green Brigade), Pascal Claude (Journalist), Moderation: Daniela Wurbs (FSE).
Hinweis: Veranstaltung ist in Englisch

12.30-14.00 Mittagessen

14.00-15.30 Abschlusspräsentationen

15.30-16.00 Kaffeepause

16.00-16:30 Pressekonferenz

Oud 14-01-12, 15:06 Standaard   #98
Redactie

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site