Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-09-10, 11:04 thumb down   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

De NOS wil bezuinigen op het voetbal, krijgen we zodadelijk Champions League met SMS balken erdoorheen.

Laatst gewijzigd door Rumille; 28-09-10 om 11:26

Oud 28-09-10, 11:07 Standaard   #2
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat je straks helemaal geen CL meer op de NOS gaat zien. Misschien alleen de samenvattingen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 11:15 Standaard   #3
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Ik denk dat je straks helemaal geen CL meer op de NOS gaat zien. Misschien alleen de samenvattingen.
Denk dat het straks ook betalen wordt...
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 11:17 Standaard   #4

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima, laat de NOS lekker investeren in de Nederlandse competitie ipv de zakken van blatter te vullen.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 12:08 Standaard   #5
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Best jammer als het weg zou gaan bij de NOS, want de NOS brengt live wedstrijden (CL/WK/EK) gewoon het beste. Ik zit absoluut niet te wachten op SBS6 of RTL met die C-analisten, B-commentatoren en die reclamebalken in beeld.

Oud 28-09-10, 12:15 surprise   #6
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Prima, laat de NOS lekker investeren in de Nederlandse competitie ipv de zakken van blatter te vullen.
Blatter bij de UEFA?

Oud 28-09-10, 12:17 sad   #7
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
Best jammer als het weg zou gaan bij de NOS, want de NOS brengt live wedstrijden (CL/WK/EK) gewoon het beste. Ik zit absoluut niet te wachten op SBS6 of RTL met die C-analisten, B-commentatoren en die reclamebalken in beeld.
SBS associeer ik altijd met een half lege ArenA, een Kuip waarbij de tweede ring niet eens open is en een dramatische 1-1 van het Nederlands elftal terwijl ik de NOS in het rijtje van volle stadions, prachtige wedstrijden en met het puntje op je stoel zitten schaar.

Oud 28-09-10, 12:20 Standaard   #8
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ach, dan verdwijnt de CL gewoon in zijn geheel naar Sport1. Dat doet niet veel onder van de NOS.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 12:24 Standaard   #9

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Logisch. Op van alles wordt bezuinigd dus hier ook. Daarnaast was de NOS één van de laatste overgebleven publieke omroepen in de wereld die europacupwedstrijden uit zond.

Er spelen natuurlijk ook financiële belangen mee. In de UK lobbyt een Murdoch bijv. ook dat de lijst met verplichte sportevenementen op het publieke net zo klein mogelijk is (ook NL kent zo'n door de overheid opgestelde lijst met evenementen die persé op een free to air/publieke omroep kanaal moeten worden uitgezonden). Dat speelt ongetwijfeld mee en liberale partijen zijn maar wat graag bereid om naar de Bertelsmannen van deze wereld te luisteren.

Want het is bijv. zo dat de wedstrijden op een open net als substituut dienen voor de diensten op betaalkanalen. Dat wil zeggen: mensen zijn minder bereid om te betalen voor betaalkanalen als een substantieel deel vrij te zien is. Wanneer je dat terugdringt worden mensen daartoe wel bereid en kun je ook meer geld vragen. Zoals in Spanje: abonnees betalen 10 euro per wedstrijd oid, las ik laatst. 12 euro voor Barcelona-Real Madrid om precies te zijn.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 28-09-10 om 12:30

Oud 28-09-10, 12:25 thumb down   #10
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Ach, dan verdwijnt de CL gewoon in zijn geheel naar Sport1. Dat doet niet veel onder van de NOS.
Leuk, betalen.

Oud 28-09-10, 12:25 Standaard   #11
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Leuk, betalen.
Het was onvermijdelijk dat dat zou gebeuren.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 12:26 Standaard   #12
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Leuk, betalen.
Ach, een beetje voetballiefhebber heeft toch al Sport1? En wat koekebakker zegt, volgens mij zijn we nog 1 van de weinige landen waar CL nog steeds op de PO wordt uitgezonden.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 12:27 Standaard   #13
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Leuk, betalen.
Ja, voor al die supporters van Feyenoord en Heerenveen enzo maakt het allemaal niet uit .

Oud 28-09-10, 12:36 Standaard   #14

[...]
Ach, een beetje voetballiefhebber heeft toch al Sport1? En wat koekebakker zegt, volgens mij zijn we nog 1 van de weinige landen waar CL nog steeds op de PO wordt uitgezonden.
Het is inderdaad de internationale trend. Of dat een positieve is heb ik mijn eigen gedachten over. (het antwoord laat zich raden)
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 12:38 thumb down   #15
Mênnus Brabander

[...]
EL en Sport 1 en dan ben je al 10 + 15 (?) euro in de maand kwijt. Ik ben maar een arme student

Oud 28-09-10, 12:41 Standaard   #16

Gisteren nog een opinieartikel in de Volkskrant hierover:
Voetbalsector levert wanprestatie
Tsjalle van der Burg 27-09-2010 00:00

- Vrije markt fnuikt Europese competities; sterke clubs worden steeds sterker

Ook in het moderne voetbal zijn er teams die erin slagen hun fans met een kampioenschap te verblijden. Dat is van alle tijden. Maar wie het clubvoetbal van bovenaf bekijkt, wordt minder vrolijk. Er zijn nog maar weinig teams die serieus kans maken om de Champions League te winnen. Ook in nationale competities nemen de krachtsverschillen toe. Veel wedstrijden worden hierdoor saai.

Ondertussen stijgen de prijzen van kaartjes en televisiebeelden. Zo kost het in Spanje nu 12 euro om alleen al Real Madrid tegen Barcelona op televisie te zien. Verder hebben overheden het Europese voetbal de laatste tien jaar voor miljarden moeten steunen. Eigenlijk levert de voetbalsector een wanprestatie: liefhebbers en belastingbetalers betalen steeds meer voor een product dat steeds minder wordt. Hoe komt dit, en kan het ook anders?

De oorzaak van de problemen is de markt. De inkomsten van een club hangen vooral af van het aantal mensen dat de club op televisie volgt. Dat aantal wordt bepaald door de sportieve resultaten. Promotie verhoogt de kijkcijfers, Europees voetbal nog meer. Een club die vaak wint, krijgt dus veel geld. Daarmee kan het nog betere spelers halen, en nog meer verdienen. Sterke clubs worden zo steeds sterker. Bij andere clubs gaat het andersom: wat vaker verliezen, minder geld, minder goede spelers, nog vaker verliezen. Zo worden zwakke clubs steeds zwakker.

In deze moordende concurrentieslag proberen alle clubs veel geld te verdienen om het elftal te versterken. Daarom worden de kaartjes duurder, daarom verdwijnt voetbal achter de decoder. Een aantal clubs geeft te veel aan spelers uit, waarna overheidsgeld redding moet brengen. Sommige clubs zijn naar de beurs gegaan om geld op te halen, andere clubs hebben langs andere weg commerciële eigenaars gekregen. Verenigingen die als doel hadden de supporters te vermaken, worden organisaties die supporters vooral als inkomstenbron zien.

Om het voetbal weer spannend en goedkoop te maken moet de Europese Unie de markt aan banden leggen. Om te beginnen moet er een Europees coderingsverbod voor voetbalbeelden komen. Alle beelden worden dus gratis, zodat meer mensen gaan kijken. Dit laatste gebeurt zonder dat de productiekosten stijgen, wat volgens economen betekent dat de welvaart stijgt. De clubs krijgen minder inkomsten, maar kunnen dat opvangen door de spelers minder te betalen.

Verder moet Europa een progressieve voetbalheffing invoeren, gebaseerd op het bedrag dat een club aan spelers spendeert. Voor Heracles bedraagt de heffing een ton, voor Chelsea 80 miljoen. Omdat vooral rijke clubs zo minder overhouden voor de spelers, worden de competities weer spannender. De opbrengst van de heffing gaat naar het amateurvoetbal en sociale projecten van profclubs. Zo komt het voetbal terug bij zijn sociale oorsprong. Want voetbal is groot geworden dankzij vrijwilligers en verenigingen die sociaal waren.

De maatregelen moeten ruim van tevoren worden aangekondigd, zodat clubs de tijd krijgen hun uitgaven aan te passen. Het gevaar bestaat dat sommige ambitieuze clubbestuurders dit toch niet kunnen opbrengen, zodat nog meer clubs in financiële problemen komen. Om dit gevaar te keren, moet de UEFA de clubs een strenge begrotingsdiscipline opleggen, met zware sancties zoals puntenaftrek en uitsluiting van Europees voetbal. De UEFA heeft zulke maatregelen ook al aangekondigd. Maar het blijft de vraag of men de daad bij het woord zal voegen. Gebeurt dat niet, dan moet Europa de gewenste discipline van bovenaf afdwingen. Het profvoetbal is de belastingbetaler dan nooit meer tot last.

De meeste supporters en belastingbetalers zullen deze tamelijk radicale maatregelen toejuichen. Maar zal Europa ze ook doorvoeren? Europa heeft bewezen tot grote veranderingen in staat te zijn. Het heeft de Europese markt vrij gemaakt, over landsgrenzen heen. De eurolanden zijn tot grote bezuinigingen verplicht, en tijdens de bankencrisis hebben de banken veel steun gekregen. Dit 'rechtse' beleid is vaak zinvol geweest.

De vraag is of Europa ook hulp wil bieden aan de door graaiende bankiers werkloos geworden Spaanse bouwvakker die zich blauw betaalt aan vaak saaie voetbalbeelden. Om hem te helpen zal Europa zich tegen de rijke voetbalclubs en hun nieuwe eigenaars moeten keren, en tegen mediamagnaten als Berlusconi en Murdoch. Dat zal niet makkelijk zijn, want ondernemers hebben in Brussel een sterke lobby. Toch kunnen politieke partijen de maatregelen middels het Europees Parlement en de media tenminste op de agenda zetten. Dan zal Europa moeten laten zien waar het staat. Is Europa er voor de mensen of voor de ondernemers?

Oud 28-09-10, 12:42 Standaard   #17

[...]

EL en Sport 1 en dan ben je al 10 + 15 (?) euro in de maand kwijt. Ik ben maar een arme student
Dus het is puur opportunisme

In de krant stond gisteren ook nog een ander verhaal. Dat ging over de 'tokkiewijken' waar ze op de PVV hebben gestemd. Ze klagen over van alles en nog wat, dat ze niks te doen hebben. "Een middag FC Utrecht is onbetaalbaar voor ons geworden" zeggen ze.

Tsja, voetbalclubs zijn ondernemingen geworden. Die bepalen dus zelf de prijzen en als je dat niet zint dan moet je maar op een communistische partij stemmen ofzo. Maar echt absurd is dat tegelijkertijd overheden maar wat bereid zijn om staatssteun aan voetbalclubs te geven. Idioot.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 28-09-10 om 12:45
Oud 28-09-10, 12:50 Standaard   #18

KRO-Brandpunt - De gemeente als suikeroom

Oud 28-09-10, 13:15 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Dus het is puur opportunisme

In de krant stond gisteren ook nog een ander verhaal. Dat ging over de 'tokkiewijken' waar ze op de PVV hebben gestemd. Ze klagen over van alles en nog wat, dat ze niks te doen hebben. "Een middag FC Utrecht is onbetaalbaar voor ons geworden" zeggen ze.

Tsja, voetbalclubs zijn ondernemingen geworden. Die bepalen dus zelf de prijzen en als je dat niet zint dan moet je maar op een communistische partij stemmen ofzo. Maar echt absurd is dat tegelijkertijd overheden maar wat bereid zijn om staatssteun aan voetbalclubs te geven. Idioot.
moeten ze gaan werken, hebben ze wat om handen en kunnen ze een middagje naar FC Utrecht.
Neemt niet weg dat het allemaal vrij prijzig word maar toch..

Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:49 Standaard   #20
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Integendeel, ik vind dat ze het beter doen dan de NOS. Ik heb er ook geen problemen mee. Ik zou me wel nog een soort van compromis voor kunnen stellen, de NOS mag korte samenvattingen en de finale of zo laten zien. Dan zie je de hoogtepunten, wil je meer dan moet je ervoor betalen.

Oud 28-09-10, 13:57 thumb up   #21
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Integendeel, ik vind dat ze het beter doen dan de NOS. Ik heb er ook geen problemen mee. Ik zou me wel nog een soort van compromis voor kunnen stellen, de NOS mag korte samenvattingen en de finale of zo laten zien. Dan zie je de hoogtepunten, wil je meer dan moet je ervoor betalen.
Vind ik ook prima.. ergens is het natuurlijk ook onbegrijpelijk dat er miljoenen uitgetrokken worden voor een voetbalgala dat toch gemiddeld dezelfde deelnemers en dezelfde kwartfinalisten en verder kent, terwijl er op allerlei andere belangrijkere zaken wederom bezuinigd moet worden.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:57 Standaard   #22

Ik zie het al voor me, over een aantal jaar de Eredivisie, EL, CL, Beker allemaal bij Eredivisie Live

Oud 28-09-10, 13:58 thumb up   #23
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk bericht
Ik zie het al voor me, over een aantal jaar de Eredivisie, EL, CL, Beker allemaal bij Eredivisie Live
Uitstekend, als ze dan ook nog minimaal de samenvattingen van grote competities uit gaan zenden, vind ik het de 15 euro per maand meer dan waard.

Oud 28-09-10, 13:58 Standaard   #24

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Uitstekend, als ze dan ook nog minimaal de samenvattingen van grote competities uit gaan zenden, vind ik het de 15 euro per maand meer dan waard.
Dat kan je natuurlijk wel vergeten Dan betaal je 30+

Oud 28-09-10, 13:59 Standaard   #25
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima, zolang de kwaliteit maar goed is. Voor kwaliteit wil ik best wel betalen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:59 Standaard   #26
Ik niet!

Ik zie het probleem niet, korte samenvattingen van de CL en wat langere van de Eredivisie bij de NOS of RTL, plus eventueel de finales van de CL en de KNvB-beker. De rest achter de decoder, kunnen mensen zelf bepalen of ze het geld er al dan niet voor over hebben.

Oud 28-09-10, 13:59 thumb up   #27
Ich bin Mario

[...]

Ze beseffen zelf ook wel dat een abonnement dan voor heel weinig mensen nog aantrekkelijk is.

Oud 28-09-10, 14:00 Standaard   #28
Ik niet!

[...]

Doe ik nu ook al voor Sport1 en EL, al komt dat ten dele door de onvolledige concurrentie op de markt van kabelaanbieders.

Oud 28-09-10, 14:17 Standaard   #29

[...]

Ze beseffen zelf ook wel dat een abonnement dan voor heel weinig mensen nog aantrekkelijk is.
Dat is een kwestie van tijd. Nederland is relatief laat geweest met het inburgeren van betaal-TV. Daardoor zijn de prijzen nog steeds relatief laag wat ook mede komt doordat heel veel op het open net wordt/werd uitgezonden.

Prima, dat iedereen "wil betalen voor kwaliteit", als mensen maar beseffen dat het per saldo duurder is voor de individuele consument. Voordeel is inderdaad dat je het zelf kunt beslissen maar daarmee is alles wel gezegd.
Oud 28-09-10, 14:19 Standaard   #30

[...]

Vind ik ook prima.. ergens is het natuurlijk ook onbegrijpelijk dat er miljoenen uitgetrokken worden voor een voetbalgala dat toch gemiddeld dezelfde deelnemers en dezelfde kwartfinalisten en verder kent, terwijl er op allerlei andere belangrijkere zaken wederom bezuinigd moet worden.
Als miljoenen gemeenschapsgeld wordt uitgetrokken voor voetbalclubs dan mag daar ook wel iets tegenover staan...
Oud 28-09-10, 14:22 Standaard   #31

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie Bekijk bericht
[...]
moeten ze gaan werken, hebben ze wat om handen en kunnen ze een middagje naar FC Utrecht.
Neemt niet weg dat het allemaal vrij prijzig word maar toch..

Wat nu gebeurt in Nederland is hetzelfde wat 20 jaar geleden in engeland is gebeurt. De 'gewone man', de traditionele supporter wordt uit het stadion verdreven en in de plaats daarvan is het vermaak voor de (hogere) middenklasse geworden.
Oud 28-09-10, 14:26 Standaard   #32
Ik niet!

[...]

Prima, dat iedereen "wil betalen voor kwaliteit", als mensen maar beseffen dat het per saldo duurder is voor de individuele consument. Voordeel is inderdaad dat je het zelf kunt beslissen maar daarmee is alles wel gezegd.
Ik krijg nu veel meer voetbal dan vroeger. Ik kijk erg graag Spaans en Italiaans voetbal en het feit dat ik alle wedstrijden van Roda live kan volgen en niet meer afhankelijk ben van Langs de Lijn vind ik geweldig. Vroeger moest ik het doen met een samenvatting van een minuut of vijf, vaak na het korfbal en het honkbal, en een kwartiertje Studio Italia of zo. meer smaken waren er niet. In de Europa Cup werden alleen de wedstrijden van Nederlandse clubs uitgezonden en nog steeds is het slechts één wedstrijd per avond, terwijl ik bij Sport1 vanavond kan kiezen wat ik wil. Ik ben graag bereid daarvoor te betalen en het is een illusie om te denken dat een open net dit allemaal kan bieden.

Oud 28-09-10, 14:38 Standaard   #33
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Henk Hagoort is de baas van de publieke omroepen niet van de NOS . Dus de TT klopt niet echt.
De kans is best aanwezig dat de CL in 2012(Nos heeft nog de rechten voor twee seizoenen) niet meer ten dele bij de NOS te zien is.

In de wet staat trouwens dat wedstrijden van NLploegen in de CL en de CLfinale op het open net te zien moeten zijn. De kans is ook aanwezig dat er dan een deal komt met RTL of sbs. Lijkt me handig als er een samenwerking gaat komen.

Verder wat sjimmie, plato en prosac zeggen.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 14:47 Standaard   #34

[...]

Ik krijg nu veel meer voetbal dan vroeger. Ik kijk erg graag Spaans en Italiaans voetbal en het feit dat ik alle wedstrijden van Roda live kan volgen en niet meer afhankelijk ben van Langs de Lijn vind ik geweldig. Vroeger moest ik het doen met een samenvatting van een minuut of vijf, vaak na het korfbal en het honkbal, en een kwartiertje Studio Italia of zo. meer smaken waren er niet. In de Europa Cup werden alleen de wedstrijden van Nederlandse clubs uitgezonden en nog steeds is het slechts één wedstrijd per avond, terwijl ik bij Sport1 vanavond kan kiezen wat ik wil. Ik ben graag bereid daarvoor te betalen en het is een illusie om te denken dat een open net dit allemaal kan bieden.
Vroeger had je sowieso maar twee/drie nederlandse netten. Daarmee rekening houdende was er best veel te zien. Engels voetbal werd tot eind jaren 80 live op de BBC uitgezonden, kon je in NL dus gewoon zien. Hetzelfde voor Bundesliga wedstrijden op de ARD. Op de Nederlandse netten was het NL-elftal (exclusief de andre hazes/sbs sfeer), bekervoetbal, samenvattingen eredivisie, europacup e.d. te zien. Heus niet alleen de Nederlandse clubs (tenzij ze er nog in zaten natuurlijk...). Grote wedstrijden zoals Ajax Feyenoord werden eveneens live uitgezonden.

Ik heb al meerdere malen toegegeven dat betaaltelevisie meerwaarde heeft voor de supporter die inderdaad alles van zijn club wil zien. Dat moet vooral zo blijven. Dat is het hele punt natuurlijk niet.
Oud 28-09-10, 14:48 Standaard   #35

Overigens zijn vandaag de dag JUIST de samenvattingen korter dan ooit. Vroeger liepen de eredivisiesamenvattingen ook nog door na het 8-uur journaal en waren er meer minuten beschikbaar per duel...

Oud 28-09-10, 14:51 Standaard   #36
Crazy in de put

Vroeger zat er ook een analyticus in de studio om de belangrijkste wedstrijd 10 minuten te analyseren. En het ging na 20:00 door, omdat er vroeger wedstrijden om 18:00 begonnen, dus er was vanzelfsprekend nog geen samenvatting om 19:00.

Oud 28-09-10, 14:52 thumb up   #37
Ich bin Mario

Overigens zijn vandaag de dag JUIST de samenvattingen korter dan ooit. Vroeger liepen de eredivisiesamenvattingen ook nog door na het 8-uur journaal en waren er meer minuten beschikbaar per duel...
Ik geloof dat de NOS op zich wel meer minuten beschikbaar heeft, maar dat ze nu perse alles in 1 uur willen stoppen.
Ik vond de oude situatie van een journaal tussendoor ook maar niks trouwens.

Oud 28-09-10, 14:53 sad   #38
Mênnus Brabander

Vroeger was alles beter

Oud 28-09-10, 15:08 Standaard   #39

[...]

Ik geloof dat de NOS op zich wel meer minuten beschikbaar heeft, maar dat ze nu perse alles in 1 uur willen stoppen.
Dat is niet correct. Het is tegenwoordig begrenst op 10 minuten per wedstrijd. Dat was 15 minuten, waar dan de NOS alleen bij belangrijke wedstrijden zeer zelden gebruik van maakte, dat wel.
Oud 28-09-10, 15:08 Standaard   #40

Vroeger was alles beter
Dat zeg ik niet
Oud 28-09-10, 15:12 Standaard   #41
Ik niet!

[...]

Vreselijk was dat, het was een verkapte manier om toch tussendoor reclame uit te kunnen zenden. Sindsdien heeft de NOS immers nooit meer het Journaal tegelijkertijd op twee zenders uitgezonden, alleen hadden veel kijkers niet door dat dat een commerciéle reden had.

Maar goed, ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit meer naar de zondagavonduitzending van Studio Sport kijk, dus ze doen maar wat ze willen.

Oud 28-09-10, 15:13 Standaard   #42
Ik niet!

[...]
Hetzelfde voor Bundesliga wedstrijden op de ARD.
Dat was maar heel sporadisch hoor en hoe dan ook veel minder dan ik wil (kunnen) zien.

Oud 28-09-10, 15:15 thumb up   #43
Ich bin Mario

[...]

Vreselijk was dat, het was een verkapte manier om toch tussendoor reclame uit te kunnen zenden. Sindsdien heeft de NOS immers nooit meer het Journaal tegelijkertijd op twee zenders uitgezonden, alleen hadden veel kijkers niet door dat dat een commerciéle reden had.

Maar goed, ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit meer naar de zondagavonduitzending van Studio Sport kijk, dus ze doen maar wat ze willen.
Ik tegenwoordig vrijwel alleen als Groningen op zondag speelt, verder kijk ik wel op EL.nl.

Oud 28-09-10, 15:16 Standaard   #44
Crazy in de put

Iedereen leest gewoon over mijn bericht heen dat de reden om een wedstrijd na 20:00 uit te zenden was, omdat er pas een wedstrijd om 19:45 was afgelopen. De rest van de uitzending bestond gewoon uit andere sporten (hockey, etc).

Oud 28-09-10, 15:19 Standaard   #45

Iedereen leest gewoon over mijn bericht heen dat de reden om een wedstrijd na 20:00 uit te zenden was, omdat er pas een wedstrijd om 19:45 was afgelopen. De rest van de uitzending bestond gewoon uit andere sporten (hockey, etc).
Dat zat allemaal na 8 uur als ik het goed heb
Oud 28-09-10, 15:21 Standaard   #46
Crazy in de put

[...]

Dat zat allemaal na 8 uur als ik het goed heb
Dat zeg ik toch? Was gewoon Studio Sport, met in een uur de samenvattingen (zoals nu) en een wedstrijdje na achten.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 15:23 Standaard   #47

[...]

Dat was maar heel sporadisch hoor en hoe dan ook veel minder dan ik wil (kunnen) zien.
Nee, natuurlijk niet. Je had geen 6 sub-kanalen en ook duitsland kende toen maar iets van een stuk of 4 televisiezenders. Daarnaast zijn er ook nog andere sportliefhebbers en tv-kijkers dan de mensen die naar het voetbal kijken. Dus grotendeels werden alleen de topwedstrijden live uitgezonden.

Dus wat ik zeg: betaaltv heeft zeker zijn meerwaarde maar laten we niet uit het oog verliezen dat dit gewoon een manier is om meer geld binnen te hengelen en er zit ook zeker druk van Bertelsmann e.d. achter.
Oud 28-09-10, 15:41 Standaard   #48
Ik niet!

[...]

Dus wat ik zeg: betaaltv heeft zeker zijn meerwaarde maar laten we niet uit het oog verliezen dat dit gewoon een manier is om meer geld binnen te hengelen en er zit ook zeker druk van Bertelsmann e.d. achter.
Tuurlijk is het een manier om meer geld binnen te halen, maar het is ook een manier om het aanbod te verbeteren en ik ben daar blij mee.

Oud 28-09-10, 15:43 Standaard   #49
Ik niet!

Er was maar zelden een wedstrijd om 18.00 uur hoor en de laatste jaren voordat de rechten over gingen naar Talpa helemaal niet meer als ik het goed heb. Het feit dat er een Journaal tussen zat had echt een commerciéle reden, want zonder onderbreking met een ander programma mochten ze geen reclame uitzenden volgens de Mediawet..

Laatst gewijzigd door Plato; 28-09-10 om 15:51

Oud 28-09-10, 15:55 Standaard   #50

[...]

Tuurlijk is het een manier om meer geld binnen te halen, maar het is ook een manier om het aanbod te verbeteren en ik ben daar blij mee.
In welk opzicht wordt het aanbod verbeterd?

Ik betwijfel ten zeerste of de welvaart op deze manier wordt geoptimaliseerd. Een deel van de kosten/baten zit ook in de collectieve beleving... (ik heb daar niet veel mee maar je ziet dat het bestaat).

Ook is de TV markt in zekere zin sowieso een aparte markt. Wil je een fiets kopen, dan heb je 10 winkels om uit te kiezen. Wil je een voetbalwedstrijd kijken dan heb je maar 1 aanbieder en 1 kabelboer. Idealiter zou je daar concurrentie in willen hebben.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site