|
|
#1 |
![]() De NOS wil bezuinigen op het voetbal, krijgen we zodadelijk Champions League met SMS balken erdoorheen. Laatst gewijzigd door Rumille; 28-09-10 om 11:26 __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik denk dat je straks helemaal geen CL meer op de NOS gaat zien. Misschien alleen de samenvattingen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prima, laat de NOS lekker investeren in de Nederlandse competitie ipv de zakken van blatter te vullen.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Best jammer als het weg zou gaan bij de NOS, want de NOS brengt live wedstrijden (CL/WK/EK) gewoon het beste. Ik zit absoluut niet te wachten op SBS6 of RTL met die C-analisten, B-commentatoren en die reclamebalken in beeld.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Blatter bij de UEFA?
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
SBS associeer ik altijd met een half lege ArenA, een Kuip waarbij de tweede ring niet eens open is en een dramatische 1-1 van het Nederlands elftal terwijl ik de NOS in het rijtje van volle stadions, prachtige wedstrijden en met het puntje op je stoel zitten schaar.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ach, dan verdwijnt de CL gewoon in zijn geheel naar Sport1. Dat doet niet veel onder van de NOS.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Logisch. Op van alles wordt bezuinigd dus hier ook. Daarnaast was de NOS één van de laatste overgebleven publieke omroepen in de wereld die europacupwedstrijden uit zond.
Er spelen natuurlijk ook financiële belangen mee. In de UK lobbyt een Murdoch bijv. ook dat de lijst met verplichte sportevenementen op het publieke net zo klein mogelijk is (ook NL kent zo'n door de overheid opgestelde lijst met evenementen die persé op een free to air/publieke omroep kanaal moeten worden uitgezonden). Dat speelt ongetwijfeld mee en liberale partijen zijn maar wat graag bereid om naar de Bertelsmannen van deze wereld te luisteren. Want het is bijv. zo dat de wedstrijden op een open net als substituut dienen voor de diensten op betaalkanalen. Dat wil zeggen: mensen zijn minder bereid om te betalen voor betaalkanalen als een substantieel deel vrij te zien is. Wanneer je dat terugdringt worden mensen daartoe wel bereid en kun je ook meer geld vragen. Zoals in Spanje: abonnees betalen 10 euro per wedstrijd oid, las ik laatst. 12 euro voor Barcelona-Real Madrid om precies te zijn. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 28-09-10 om 12:30 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leuk, betalen.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ach, een beetje voetballiefhebber heeft toch al Sport1?
En wat koekebakker zegt, volgens mij zijn we nog 1 van de weinige landen waar CL nog steeds op de PO wordt uitgezonden.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ja, voor al die supporters van Feyenoord en Heerenveen enzo maakt het allemaal niet uit .
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Het is inderdaad de internationale trend. Of dat een positieve is heb ik mijn eigen gedachten over. (het antwoord laat zich raden)
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Gisteren nog een opinieartikel in de Volkskrant hierover:
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
![]() In de krant stond gisteren ook nog een ander verhaal. Dat ging over de 'tokkiewijken' waar ze op de PVV hebben gestemd. Ze klagen over van alles en nog wat, dat ze niks te doen hebben. "Een middag FC Utrecht is onbetaalbaar voor ons geworden" zeggen ze. Tsja, voetbalclubs zijn ondernemingen geworden. Die bepalen dus zelf de prijzen en als je dat niet zint dan moet je maar op een communistische partij stemmen ofzo. Maar echt absurd is dat tegelijkertijd overheden maar wat bereid zijn om staatssteun aan voetbalclubs te geven. Idioot. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 28-09-10 om 12:45 |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Neemt niet weg dat het allemaal vrij prijzig word maar toch.. __________________ X360 Gametag: DutchKeltie "Komen wij Rotterdam?" Nee. "Ken je dat niet horen dan?" Ja. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Integendeel, ik vind dat ze het beter doen dan de NOS. Ik heb er ook geen problemen mee. Ik zou me wel nog een soort van compromis voor kunnen stellen, de NOS mag korte samenvattingen en de finale of zo laten zien. Dan zie je de hoogtepunten, wil je meer dan moet je ervoor betalen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Uitstekend, als ze dan ook nog minimaal de samenvattingen van grote competities uit gaan zenden, vind ik het de 15 euro per maand meer dan waard.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik zie het probleem niet, korte samenvattingen van de CL en wat langere van de Eredivisie bij de NOS of RTL, plus eventueel de finales van de CL en de KNvB-beker. De rest achter de decoder, kunnen mensen zelf bepalen of ze het geld er al dan niet voor over hebben.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ze beseffen zelf ook wel dat een abonnement dan voor heel weinig mensen nog aantrekkelijk is.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Doe ik nu ook al voor Sport1 en EL, al komt dat ten dele door de onvolledige concurrentie op de markt van kabelaanbieders.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Prima, dat iedereen "wil betalen voor kwaliteit", als mensen maar beseffen dat het per saldo duurder is voor de individuele consument. Voordeel is inderdaad dat je het zelf kunt beslissen maar daarmee is alles wel gezegd. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
![]() Wat nu gebeurt in Nederland is hetzelfde wat 20 jaar geleden in engeland is gebeurt. De 'gewone man', de traditionele supporter wordt uit het stadion verdreven en in de plaats daarvan is het vermaak voor de (hogere) middenklasse geworden. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik krijg nu veel meer voetbal dan vroeger. Ik kijk erg graag Spaans en Italiaans voetbal en het feit dat ik alle wedstrijden van Roda live kan volgen en niet meer afhankelijk ben van Langs de Lijn vind ik geweldig. Vroeger moest ik het doen met een samenvatting van een minuut of vijf, vaak na het korfbal en het honkbal, en een kwartiertje Studio Italia of zo. meer smaken waren er niet. In de Europa Cup werden alleen de wedstrijden van Nederlandse clubs uitgezonden en nog steeds is het slechts één wedstrijd per avond, terwijl ik bij Sport1 vanavond kan kiezen wat ik wil. Ik ben graag bereid daarvoor te betalen en het is een illusie om te denken dat een open net dit allemaal kan bieden.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Henk Hagoort is de baas van de publieke omroepen niet van de NOS
. Dus de TT klopt niet echt. De kans is best aanwezig dat de CL in 2012(Nos heeft nog de rechten voor twee seizoenen) niet meer ten dele bij de NOS te zien is. In de wet staat trouwens dat wedstrijden van NLploegen in de CL en de CLfinale op het open net te zien moeten zijn. De kans is ook aanwezig dat er dan een deal komt met RTL of sbs. Lijkt me handig als er een samenwerking gaat komen. Verder wat sjimmie, plato en prosac zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
Ik heb al meerdere malen toegegeven dat betaaltelevisie meerwaarde heeft voor de supporter die inderdaad alles van zijn club wil zien. Dat moet vooral zo blijven. Dat is het hele punt natuurlijk niet. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vroeger zat er ook een analyticus in de studio om de belangrijkste wedstrijd 10 minuten te analyseren. En het ging na 20:00 door, omdat er vroeger wedstrijden om 18:00 begonnen, dus er was vanzelfsprekend nog geen samenvatting om 19:00.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Ik vond de oude situatie van een journaal tussendoor ook maar niks trouwens. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vroeger was alles beter
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat is niet correct. Het is tegenwoordig begrenst op 10 minuten per wedstrijd. Dat was 15 minuten, waar dan de NOS alleen bij belangrijke wedstrijden zeer zelden gebruik van maakte, dat wel.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Maar goed, ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit meer naar de zondagavonduitzending van Studio Sport kijk, dus ze doen maar wat ze willen. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dat was maar heel sporadisch hoor en hoe dan ook veel minder dan ik wil (kunnen) zien.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Iedereen leest gewoon over mijn bericht heen dat de reden om een wedstrijd na 20:00 uit te zenden was, omdat er pas een wedstrijd om 19:45 was afgelopen. De rest van de uitzending bestond gewoon uit andere sporten (hockey, etc).
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat zat allemaal na 8 uur als ik het goed heb
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Dus wat ik zeg: betaaltv heeft zeker zijn meerwaarde maar laten we niet uit het oog verliezen dat dit gewoon een manier is om meer geld binnen te hengelen en er zit ook zeker druk van Bertelsmann e.d. achter. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tuurlijk is het een manier om meer geld binnen te halen, maar het is ook een manier om het aanbod te verbeteren en ik ben daar blij mee.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Er was maar zelden een wedstrijd om 18.00 uur hoor en de laatste jaren voordat de rechten over gingen naar Talpa helemaal niet meer als ik het goed heb. Het feit dat er een Journaal tussen zat had echt een commerciéle reden, want zonder onderbreking met een ander programma mochten ze geen reclame uitzenden volgens de Mediawet..
Laatst gewijzigd door Plato; 28-09-10 om 15:51 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Ik betwijfel ten zeerste of de welvaart op deze manier wordt geoptimaliseerd. Een deel van de kosten/baten zit ook in de collectieve beleving... (ik heb daar niet veel mee maar je ziet dat het bestaat). Ook is de TV markt in zekere zin sowieso een aparte markt. Wil je een fiets kopen, dan heb je 10 winkels om uit te kiezen. Wil je een voetbalwedstrijd kijken dan heb je maar 1 aanbieder en 1 kabelboer. Idealiter zou je daar concurrentie in willen hebben. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
NOS wil bezuinigen op CL
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|