![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Praten over voetbal - we doen niets anders lijkt het wel. In de kranten, in tijdschriften, op de radio, op TV en ook zeker op internet; we houden ons constant bezig met het laatste nieuws, we kijken veel te veel wedstrijden en dan gaan we alles ook nog eens even haarfijn analyseren en onze meningen delen.
Ook op TV wordt 'het spelletje' door veel zenders en programma's gebruikt voor het vullen van de zendtijd en sinds een aantal jaren zeker niet onbelangrijk gezien. We hadden natuurlijk altijd Studio Voetbal vs Barend en Van Dorp (enigszins beperkt tot het WK), daarna kwam RTL met een soort van sportprogramma met oa Hugo Camps, maar sinds afgelopen seizoen m- eigenlijk het WK - kunnen we spreken van een ware tweestrijd tussen Studio Voetbal met Jack van Gelder, Hugo Borst en Youri Mulder/Ronald Waterreus bij de NOS en Voetbal International van RTL met Wilfred Genee, Johan Derksen en Rene van der Gijp. Op drie hangt dan een beetje het 'geheime' broertje Sport1 United met Kees Jansma en wisselende gasten. Door het WK is er een ware voetbalpraatprogramma-oorlog uitgebarsten en strijden RTL en NOS om de nummer 1 plek voor meest toonaangevend. Studio Voetbal heeft het voordeel van NED1, de betrouwbaarheid en de journalistiek, zoals ze het zelf verwoorden, terwijl RTL VI neerzet als de gewone man die in het cafe of de kantine het weekend doorneemt met een biertje erbij. Maar wat is nu het ideale programma voor de zondag of maandagavond waar jij naar zou willen kijken? Wat is je voorkeur en waarom? Is dat gewoon Studio Voetbal zoals dat nu is - met korte onderwerpen in een uur en een actuele gast. Is dat Voetbal International waar eigenlijk gewoon slap geouwehoerd wordt met een hoop anekdotes en wat nieuwtjes, plus de nodige promotie voor de VI en alle andere sponsoren. Is dat Sport1 United waar al het buitenlands voetbal voorbij komt, Nederlanders spelend in het buitenland en vrij rustig geanalyseerd en besproken wordt. Of zou er wat verbeterd kunnen worden? Of zou je bijvoorbeeld een mix van Wilfred Genee, Johan Derksen, Hugo Borst en Marco van Basten willen zien? Geef hier commentaar op de huidige programma's, liefst onderbouwd en stel je favoriete praatprogramma samen! Voor 'live commentaar' op de uitzendingen kan je terecht in: http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...-het-land.html http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...-het-maar.html http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...tistieken.html |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik zou graag zien dat VI Oranje wat minder dat "wij grote stoere jongens" imago uit straalt. Het is het ultieme PVV-programma zeg maar. Voor de rest is het wel leuk voor de mensen die er van houden.
SV zou nog wat serieuzer moeten en kunnen. Dus niet dat gebler van Borst en Mulder. Laat het a.u.b. een echte journalistiek programma zijn. Vroeger werd dat goed gedaan door het programma Sport aan Tafel en de diverse sportprogramma's van Mart Smeets. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sport 1 United, hands down. Meest serieuze en interessante praatprogramma.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik vind VI het leukst om naar te kijken. Altijd wel lachen zo op de maandagavond, net na het weekend. Niet al te serieus nemen. Wel jammer dat Hans weg moest. Nu heb ik wel eens het idee van wie nodigen ze nu weer uit? Omdat het niet altijd de leukste gasten zijn. Ik ben dan ook benieuwd of Tijl van toegevoegde waarde is aan het programma.
Studio Voetbal vind ik niet altijd even leuk om naar te kijken. Het is een meer serieus programma als je het vergelijkt met VI. Youri en Hugo zijn wel goede analytici naar mijn mening. Jack vind ik daarentegen wat minder. Sport1 kan ik niet echt over oordelen omdat ik het nog nooit heb gezien. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik erger me altijd aan dat gezeik van SV als er weer een elleboog ofzo voorbij komt. Dan doen ze net of de hele wereld vergaat, ze behandelen voetbal bij vlagen veel te serieus. Het is geen rocketscience
. Ook vind ik de gasten soms vrij irritant, dan zie je weer een tafel vol fossielen die niks of weinig met voetbal te maken hebben en die lekker over elkaar heenschreeuwen. De analytici vind ik wel prima.Ik kijk toch lieve VI, beetje humor, leuke anekdotes en het laatste nieuws. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ik kijk studio voetbal/ en voetbal International. studio voetbal daar wordt serieus over voetbal gesproken, hou je van humor dan moet je kijken naar voetbal International daar kan je lachen met rene Van Der Gijp, de serieuze Johan Derksen, Wilfred Genee die van alles en nog wat roept.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Waterreus zal iig niet helpen om de 'strijd' in het voordeel van Studio Voetbal beslechten...
__________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hugo Borst bij VI en je hoeft Studio Voetbal niet meer te kijken.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Zou wel leuk zijn, Hugo Borst in de toekomst bij VI aan tafel.
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Anyway: voor mij is VI absoluut het ideale voetbalpraatprogramma. Studio Voetbal blijkt iedere zondag weer een tegenvaller, in ieder geval qua amusementswaarde en dat is toch de voornaamste reden dat ik naar dit soort programma's kijk. Ze nemen het voetbal daar veel te serieus en er wordt alleen gelachen om de slechte grapjes van Jack (en dan nog vooral door Jack zelf ook). Sport 1 United heb ik nog nooit gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. VI heeft een betere presentator (Genee weet zijn plaats, i.t.t. Jack die zelf ook overal graag over meetettert, en is heel scherp en snel) en leukere/meer uitgesproken analisten (Derksen/Gijp vs. Y.Mulder/Waterreus/Koeman/etc.). Eigenlijk vind ik alleen Hugo Borst en Jan Mulder bij tijd en wijle nog wel boeiend. Het enige nadeel van VI is eigenlijk de reclame-onderbreking (al kijk ik meestal via de HD-recorder, dus dan valt dat al weg). De gesponsorde items storen me niet, omdat die goed in het programma verweven zitten en ook regelmatig mikpunt van spot zijn, wat weer leuke tv oplevert. |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Inderdaad. Echte analyses, goed geleide gesprekken, maar wel met humor. Studio Voetbal heeft een verschrikkelijk zwakke gespreksleider, waardoor je er niet eens achterkomt of gasten wat interessants te melden hebben, als ik wil weten hoe het met de kat van Kaka gaat heb je dan nog VI, maar is m.i. ook niet aan te raden. Sport1 United is eigenlijk het enige dat ik nog volg.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik ben na al die VI oranje afleveringen een beetje VI moe moet ik eerlijk zeggen.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sport1 United is het beste als je puur naar het voetbal gerelateerde kijkt, echter VI is toch mijn favouriet. Studio Voetbal kijk ik bijna nooit omdat het toch elke keer teleursteld, bovendien is het tijdstip niet echt gunstig.
Off-topic: Ik zou graag weer een Sport Aan Tafel achtig programma op TV zien. Zoiets als de zaterdagmiddag discussie bij Langs de Lijn, maar dan op TV. __________________ PSV | Borussia Mönchengladbach |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik kijk ook naar voetbalpraatprogramma's, omdat ik me wil vermaken. Bij Studio Voetbal lukt dat me gewoon zelden. Vind het gezapig, slechte gasten, weinig vuurwerk. En Jack wil te graag tafelgast en gespreksleider in één zijn. En daardoor vergeet hij meestal het laatste.
VI is gewoon lachen. Genee is lekker scherp, maar niet te nadrukkelijk aanwezig. Gijp en Johan zijn tof. Ze hebben ook vaker leuke gasten vind ik. Soms erg goed op inhoudelijk vlak, maar ook verrassende namen waar je het niet van verwacht. In ieder geval niet die saaie meuk als Piet de Visser, Ronald Koeman, of Ruud Krol. Ik vind het jammer dat zo'n programma niet ten volste benut kan worden vanwege omroepbelangen. Ik zou graag eens een praatprogramma zien met mensen als Derksen, Borst, Wilfried de Jong, Henk Spaan, Ton Boot, Co Adriaanse, et cetera. Je moet er wel een pijp bij opsteken misschien, maar dat boeit niet. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk voetballers en trainers zien (tenzij ze iets te melden hebben). |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Vind jij die gasten dan echt een toevoeging, DS? Ze geven nergens echt antwoord op, ze praten met alles mee, ze kunnen niet alles zeggen. Dan zie ik nog liever Wouter Bos over voetbal lullen dan een trainer of speler die echt helemaal niets zegt.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Maar als je zegt dat je graag naar voetbalpraatprogramma's kijkt en vervolgens vindt dat daar eigenlijk geen spelers of trainers moeten komen, dan denk ik dat er iets niet helemaal klopt. Dan kijk je niet naar voetbalpraatprogramma's, dan kijk je liever naar een show. En daar zit veel verschil tussen. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Nee maar als gasten niks toevoegen, iets wat actieve trainers en voeballers vaak doen, dan moet je ze gewoon niet uitnodigen.
__________________ PSV | Borussia Mönchengladbach |
|
|
|
|
|
#24 | |
Het stond er toch echt. Ik noem zelfs nog de namen Adriaanse, Ton Boot. Kan ik ook nog de namen Van Gaal, Aad de Mos en André Wetzel aan toevoegen. Gewoon mensen die vrij van geest en woord zijn. Zelfs Mario Been is dat op tv niet, terwijl het een geweldige vent is. Voetballers en trainers zitten gewoon in een keurslijf en dan luister ik er liever niet naar. Die enkeling die het wel durft; prima. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Adriaanse en Boot zijn inderdaad goed voorbeelden hoe het wel moet. Ben geen fan van beide maar zie ze wel graag verschijnen in dit soort programma's.
__________________ PSV | Borussia Mönchengladbach |
|
|
|
|
|
#26 | |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Bespaart meteen een hoop geslijm van Jack (en vaak ook het aandragen van niet actuele onderwerpen). |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dan wordt het wel erg saai met elke week enkel analisten. Ik vind het juist 8 van de 10 keer wel leuk doordat er een gast is.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
VI + Hansie hands down
.
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Waarom zou je niet serieus over voetbal mogen praten? Als Genee een EL-wedstrijd moet nabespreken met Van Hooijdonk gaat hij ook niet grappig doen(zou anders ook pijnlijk worden, daar niet van).
Het is alsof Genee nu een excuus zoekt dat hij van een gerespecteerde presentator een soort van spreekstalmeester in het circus geworden is. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Je hoeft niemand uit te nodigen, als het toch geen leuke gasten zijn. Ik zie dan duizend keer liever een Hugo Borst of Henk Spaan, die dan wel geen voetballers zijn, maar tenminste wat teksten hebben waar je als kijker iets mee kan. Die durven net als Gijp iemand te fileren zonder aanziens der persoon, of de angst dat hun baas de volgende morgen kwaad opbelt. Dat scheelt al een boel. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
VI is leuk voor de afwisseling, al werd het tijdens WK echt te veel en heb ik de laatste 10 dagen amper gekeken. Sport1 United is inhoudelijk beter alleen daar zitten ook soms van die journalisten bij die echt niets toevoegen en vooral graag op tv komen heb ik het idee. Studio Voetbal kijk ik al sinds vorig seizoen niet meer, alleen af en toe tijdens het zappen maar is zo dramatisch altijd dat het na 10 minuten uit is.
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
VI. Goed tijdstip, op een dag dat er verder toch niks te doen is. Kan het vrijwel altijd zien. Ben ook benieuwd naar de nieuwe gasten, komt wel weer goed. Vernieuwing is niks mis mee. Nog een seizoen met de vaste stokpaardjes tussen Derksen en Hansie is wellicht too much.
SV is te laat (en ik kan Waterreus echt niet aanhoren, met alle respect) en Sport1 heb ik niet.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Zoals vrijdag VI was, was het eigenlijk wel prima voor mij. Prima anekdotes, genoeg interessante discussies, veel nieuws en informatie. Lekker lullen.
Vind dat Studio Voetbal er niet sterker op wordt met Keje Molenaar, Ronald Koeman en Tom van 't Hek als roulerende gasten. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Er zit geen sleet meer op het programma. Het is al vijf jaar helemaal afgesleten.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Vi is de beste ,de rest waardeloos
__________________ “Lagáán joh, |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik zeg: voortzeggen in de kantine AFC!
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Zal Martijn Reuser leuk vinden
.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
Het program van AT5 na een thuiswedstrijd van Ajax vind ik ook altijd wel aardig overigens, maar is natuurlijk wel een heel specifiek publiek
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
AFC Ajax
|
Voor mij ook VI , mja ik kijk sowieso nooit SV en sport 1 heb ik niet dus kan ik niet over oordelen.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
VI heeft nu echt de juiste groep aan analisten naar mijn mening. De juiste afwisseling tussen 'bekende' en 'voetbal'-gasten, maar bijna allemaal hebben ze wel wat toe te voegen aan het programma, op de groots aangekondigde Tijl na
. Studio Voetbal kijk ik juist steeds minder door de gasten daar.Overigens is er ook een nieuw kijkcijfer-record voor VI deze week, meer dan 600k kijkers. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Zal Rob Jansen leuk vinden, 600k mensen die dat poepverhaal hebben gehoord.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Inmiddels kan Sport 1 United wel uit de TT.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
#46 | |
als die kop en dat geneuzel moet aanhoren op zondagavond word ik gek. Wat een zeikstraal eersteklas.vi
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Op niveau welteverstaan.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Zelf geef ik mijn voorkeur aan Voetbal International.
Sport 1 United levert zowieso de meeste informatie, maar komt net als Studio Voetbal nog net iets te saai over. Studio Voetbal leunt een beetje op Hugo Borst, de rest durft niks te zeggen. VI heeft misschien net iets teveel akkefietsjes, maar krijgt wel mijn voorkeur. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik heb altijd geweten dat het vertrek van Hans louter goede effecten, oké op Tijl na, zou hebben. Hoewel ik Vanenburg dan ook weer niet veel vond, maar gasten als Schelvis en Van Halst zijn een geweldige toevoeging.
Bij SV vind ik die ene van LDL trouwens een goede aanvulling, maar verder is het 50 min. hopen op een uitspatting van Hugo of Jan, anders is er helemaal niets aan. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Studio Voetbal / Voetbal International / Sport 1 United - wat is nou het ideale voetbalpraatprogramma?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|