![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
tegen ![]() in het iets meer dan voor de helft gevulde AZ Stadion ![]() onder de bezielende leiding van de Spaanse kaartentrekker Fernando Teixeira Vitienes ![]() AZ eindigde afgelopen seizoen als 5e in de Eredivisie en IFK Göteborg als 2e in de Allsvenskan, wat hen beide een plek in de 3e voorronde van de Europa League opleverde. Het is voor het eerst dat AZ in Europees verband tegen een Zweedse tegenstander speelt. Göteborg heeft echter al vier keer tegen een Nederlandse ploeg mogen spelen. In het seizoen 1959/60 speelden ze in de achtste finales van de Europacup I tegen Sparta. In Rotterdam werd het 3-1 voor Sparta, in Zweden 3-1 voor Göteborg. Omdat er nog geen verlengingen werden gespeeld, vindt er een beslissingsduel plaats dat wederom met 3-1 door Sparta werd gewonnen. In het seizoen 1961/62 moest Göteborg een kwalificatieduel voor de Europacup I spelen tegen Feyenoord. In Zweden won Feyenoord met 3-0, thuis werd het maar liefst 8-2 voor de Rotterdammers. In het seizoen 1980/81 spelen ze in de eerste ronde van de UEFA Cup tegen FC Twente. In Enschede wordt het 5-1 voor de Tukkers, waardoor de 2-0 nederlaag in Göteborg er niet toe doet. De laatste ontmoeting van de Zweden met een Nederlandse ploeg was in het seizoen 1992/93. In de het eerste seizoen van de Champions League treffen zij PSV in de poulefase. In Eindhoven krijgt PSV met 3-1 klop, in Zweden wordt het 3-0 voor Göteborg. Mede door deze overwinningen eindigt Göteborg boven PSV en Porto, maar achter AC Milan, die daardoor de finale mag spelen. Statistisch gezien zit AZ dus goed. Maar kan AZ zich een goede uitgangspositie verschaffen tegen de tweevoudig UEFA Cupwinnaar of is de huidige nummer 12 van Zweden een te grote horde voor het AZ van Verbeek? Volg het hier! __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hup AZ.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leuk kijkvoer.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
RTL 7
Ik hou mijn hart vast
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Half vol maar
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Met Gustav Svensson. Aardige middenvelder. Hup AZ, omdat het kan!
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
__________________ FC Twente landskampioen 2009/2010 |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kom op, AZ!
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Meteen afmaken die hap!
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
__________________ FC Twente landskampioen 2009/2010 |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Uitgaan van je eigen kracht!
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Doe is winnen
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Verbeek.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik ga richting Alkmaar, schijnt al aardig druk te worden met Zweden daar!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Zou AZ wel kunnen winnen?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ook met Zweedse vrouwen?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Ach , ik kijk eigenlijk alles , behalve vrouwenvoetbal .. Niets ten nadele van vrouwenvoetbal , maar waarom zou ik patat eten als ik ook kaviaar kan eten ? Peace . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#22 |
__________________ Hattrick : Het Goede Doel (810972) http://www.last.fm/user/Zappie78 |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Geen idee, heb wel mijn camera mee, dus eventueel vrouwelijk schoon kan worden vastgelegd.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik kijk wel uit naar deze wedstrijd. Ben benieuwd hoe ver baas Verbeek is met z'n ploegje.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Anonymous/Prizzle
|
zijn de opstellingen bekend
__________________ - Winnaar Serie A Toto 2011/2012 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik moest lachen!
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Opstelling AZ: Joey Didulica; Dirk Marcellis, Kew Jaliens, Niklas Moisander, Ragnar Klavan; Pontus Wernbloom, Nick Viergever, Maarten Martens; Charlison Benschop, Erik Falkenburg, Johann Berg Gudmundsson.
Wissels: Hobie Verhulst, Gill Swerts, Celso Ortiz, Nick van der Velden, Roland Alberg, Kolbeinn Sigthórsson, Mitchell te Vrede. Opstelling IFK Göteborg: Marcus Sandberg; Adam Johansson, Gustav Svensson, Erik Lund, Ragnar Sigurdsson, Hjalmar Jonsson; Jakob Johansson, Thomas Olsson; Stefan Selakovic, Tobias Hysén, Hannes Stiller. Wissels: Erik Dahlin, Nicklas Carlsson, Robin Söder, Pär Ericsson, Alexander Faltsetas, Nicklas Bärkroth, Elmar Bjarnason |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Benschop, Falkenburg, Gudmundsson... wat een aanval van AZ
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe AZ. De Moun en Demb doen niet mee hé? Houden ze de bank ook niet waterpas?
![]() ²
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Oeh, alweer een wedstrijd.
.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Schaars ook niet ingeschreven?
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Oké, nu wij!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
huh ? Buko was toch nog shirtsponser ?
__________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Oke
volgende week zou hij er dan wel weer bij zijn.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Joh, je weet niet eens wat Gudmundsson kan. Wacht nou maar af, misschien wordt het wel wat.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Jammer dat Robin Söder niet speelt.
.
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#44 |
![]() Die doet het beter op gravel. __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Moisander vindt Benschop steeds vrij gemakkelijk. Ook omdat ie op rechts veelal vrij staat.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
De linkerkant wordt geheel overgeslagen. Gudmundsson bijvoorbeeld heb ik nog niet echt gezien.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Over links is ook niet nodig als je door mag lopen over rechts, toch?
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sterke corners van AZ.
|
|
|